Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
jtamm
HV kasutaja

liitunud: 24.07.2007
|
05.02.2014 21:34:57
Kuidas õigesti toimida tinutamisel? |
|
|
Esiteks, ma ei ole kindel, kas see on õige koht antud teema jaoks aga ei osanud kuhugile mujale paigutada.
Igatahes, pole väga ammu tinutamisega tegelenud, kuid nüüd tuli selleks vajadus. Nimelt otsustasin ajaviiteks oma vana kardi töökorda seada. Üheks probleemiks on aga see, et nöörist mootorit käima tõmmates, ei tõmba enam nöör ennast tagasi. Probleemiks siis see, et sellel metallribal, mis pingesse läheb kui nööri tõmmata, on otsast üks julla ära tulnud. (Loodan, et pildilt mõistate, millest räägin ) Lõikasin siis puuriotsast sobiva pikkusega silindrilise asendusjupi. Kuidas oleks kõige õigem antud olukorras tegutseda? Kas tinutatud koht jääb üldse piisavalt tugev, et antud survele vastu pidada või on kellelgi mingit muud lahendust ka pakkuda? Proovisin mingi vana veneaegse jootekolviga tinutada aga see vist omadega suht õhtal, ei suutnud tina korralikult sulatada. Mida tuleks jootekolvi soetamisel jälgida?
jtamm
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
ufo56
HV Guru

liitunud: 18.11.2004
|
|
Kommentaarid: 78 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
67 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
05.02.2014 21:40:08
|
|
|
Pole mõtet leiutada. Osta uus käiviti, need on kõik nii universaalsed, et saad asendada...
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prederik
Kreisi kasutaja

liitunud: 05.05.2003
|
05.02.2014 22:04:10
|
|
|
Kui on huvi katsetada ja mängida, siis seda võiks proovida joota gaasipõletiga. Näiteks santehnika meestel on vastavad pastad, mis sisaldavad räbustit ja tina, aga võib-olla sobivad need ainult vasktorude jaoks ja muude metallide jaoks mitte nii hästi. Kindlamalt jääks hoidma, kui sellele punnile rauasaega lõhe sisse saagida ja vedru ots siis sinna lõhesse kinni joota.
Või saab sinna otsa ka samasuguse silmuse painutada, nagu teises otsas? Painutamiseks tuleks ka ilmselt vedru ots korraks punaseks kuumutada, et karastuse jäikus ära kaotada.
|
|
Kommentaarid: 148 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
132 |
|
tagasi üles |
|
 |
jtamm
HV kasutaja

liitunud: 24.07.2007
|
05.02.2014 22:08:22
|
|
|
Super AMOLED kirjutas: |
Pole mõtet leiutada. Osta uus käiviti, need on kõik nii universaalsed, et saad asendada... |
No kurat, ei oska mina seda kuidagi osta/otsida. Oskad ehk soovitada, kust seda otsida? Oleks väga hea kui jääks see tinutamisega katsetamine ära
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004

|
05.02.2014 23:19:44
|
|
|
tinutamine on 1 teine tegevus kui tähte närida. sina tahad joota. (joodis, jootetõlvik, jootetina.. ) kehvemal juhul saad sa selle detaili lehtverdu otsa neetida aga nagu mainiti, ei ole sellel suuremat vastupidavust.. kas saagide või trimmerite vedrud ei sobi?
_________________ Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder küsi akut, klaviatuuri ja laadijat. |
|
Kommentaarid: 1140 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
721 |
|
tagasi üles |
|
 |
jtamm
HV kasutaja

liitunud: 24.07.2007
|
05.02.2014 23:30:35
|
|
|
Mis nendel kahel vahet siis on? Wikipedia ütleb "Jootmise sünonüümina kasutatakse tihti mõistet tinutamine, mis on praktiliselt sama protsess ja seisneb detailide ühendamises jootetinaga " ehk selle järgi on justkui tinutamine ka täiesti õige väljend. Kuigi jah, tinutamine tähendab mõnel ka nädalavahetusel tina panemist Ma vast homme plaanin proovida seda vedruotsa kuumutada ja silmusesse painutada. Kui soovitud tulemust ei anna, siis tuleb otsida mingi vana saag, millelt see vedru võtta. Kodus praegu ainult korralik Makita mootorsaag, sealt ei taha seda väga ära katkuda. Maalt said ka vist mitu vana saagi vanarauda ära viidud. Kas neid vedrusid müüakse kuskil eraldi ka?
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004

|
|
Kommentaarid: 1140 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
721 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
06.02.2014 09:15:12
|
|
|
Korrektsemalt rääkides on tinutamine detaili/eseme tinakihiga katmine, ühendamist seejuures pole. Kunagi ammustel aegadel lapiti nii ka pisiauke näiteks veeämbritel. Jootmisel on eesmärgiks kaks või enam detaili omavahel ühendada.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
06.02.2014 09:57:42
|
|
|
Enamikest saepoodidest saab neid vedrusid eraldi osta.
_________________ Müüa igasugu asju |
|
Kommentaarid: 889 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
06.02.2014 10:42:22
|
|
|
Mnator kirjutas: |
Korrektsemalt rääkides on tinutamine detaili/eseme tinakihiga katmine, ühendamist seejuures pole. Kunagi ammustel aegadel lapiti nii ka pisiauke näiteks veeämbritel. Jootmisel on eesmärgiks kaks või enam detaili omavahel ühendada. |
Väikseks ääremärkuseks - tinaga katmine on tinatamine, mitte tinutamine.
Ja mis puutub tinutamisse, siis see on ajalooliselt palju vanem tehniline väljend kui jootmine.
Näiteks kui su vanaisa vanadel aegadel, lõkke kohal, ämbrit parandas seatinaga, siis seda tegevust nimetas ta tinutamiseks.
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
06.02.2014 10:44:53
|
|
|
Ah, see jootmine vs tinutamine on samasugune targutamine, nagu keere vs vint (iga "insener-teoreetik" karjataks siin kohal: "vint on puu otsas!"), rehv vs kumm (kummiks tohtivat kutsuda vaid kondoomi, mis on tegelikult täpselt samasugune kummitoode nagu rehv) jne. Ilma tina kerge sulatamise ja valamise võimeta poleks see mõiste kunagi viinajoomise kirjeldusse jõudnud.
Mnator kirjutas: |
Korrektsemalt rääkides on tinutamine detaili/eseme tinakihiga katmine, ühendamist seejuures pole. Kunagi ammustel aegadel lapiti nii ka pisiauke näiteks veeämbritel. Jootmisel on eesmärgiks kaks või enam detaili omavahel ühendada. |
Kui täpne olla, siis see tegevus on tinatamine.
jtamm, nagu eespool juba soovitati: needi vedruleht silmuseks ja pista see sõrm sinna sisse. Kui tahad veel tugevamaks teha, puhasta mõlemad, kata räbustiga, pärast seda tinaga, pista sõrm silmusesse ja anna võimsama kolvi või gaasileegiga kuuma. Või mine käi kuskil töökojas, kus punktkeevitus olemas ja lase ära teha. Minut ja valmis.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
A.S.
HV Guru
liitunud: 27.10.2003
|
06.02.2014 11:17:09
|
|
|
Ma nüüd natukene julgeksin kahelda, et sinna vedru otsa mingi junn (sa reaalselt seda vidinat nägid või lihtsalt oletad selle olemasolu) kinnitatud oli, kõige paremal juhul oli see lihtsalt rõngasse keeratud aasast läbi torgatud.
http://www.google.ee/search?q=starter+spring&hl=et&tbm=isch
Ja vahet pole, kas sirge otsa külge selle junni joodad, tinutad või keevitad, tulemus on ikka praktiliselt kasutuskõlbmatu, vedru ots tuleb enne rõngasse keerata.
Sagedasti annab selle vedru otsa rõngasse keerata ka täiesti külmalt, sobilike tangide abil.
|
|
Kommentaarid: 34 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
06.02.2014 11:21:59
|
|
|
Selles mõttes tõsi, et kuna seal mingit jõudu taga ei ole (kõigest nööri tagasitõmbamine), siis keera ümartangide vahel aasaks ja on juba kõva küll. Kui ilmneb, et on niisama keeramiseks liialt karastatud (murdub), siis lõõmuta enne gaasileegil.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
jtamm
HV kasutaja

liitunud: 24.07.2007
|
06.02.2014 21:40:04
|
|
|
Tänud jah kõigile! Tuleb välja, et mõtlesin ise natuke üle jah. Keerasin selle rõngasse ning toimib. Tuli ikka kuumutada ka, muidu murdus ära.
Nüüd oleks üks probleem veel vaja lahendada. Nimelt starteri kaane küljes on ka väljasuretamise lüliti. Tean kindlalt, et kunagi sinna mingid juhtmed läksid aga mingi aeg keegi katkus need kogemata ära. Ei saa nüüd mina aru, kust ja kuhu need juhtmed ühendada tuleb. Leidub äkki kedagi, kes oleks pädev sõna võtma? Saan aru, et see ei ole enam üldse teemasse, aga ei taha uut teemat ka teha
Paar pilti ka jutu täienduseks:
See lüliti läks ise katki nagu näha
PS. Mootoriks Radne Raket 85
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
06.02.2014 21:47:49
|
|
|
Sureti on syytepoolist keresse juba aegade algusest käinud... Ehk yhendades massi selle syytepooli klemmi kylge, siis enam kyynlal sädet ei teki.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
jtamm
HV kasutaja

liitunud: 24.07.2007
|
06.02.2014 21:51:55
|
|
|
Super AMOLED kirjutas: |
Sureti on syytepoolist keresse juba aegade algusest käinud... Ehk yhendades massi selle syytepooli klemmi kylge, siis enam kyynlal sädet ei teki. |
Selge. Tänud! Sain nüüd ka mina ühe põhitõe võrra targemaks On ehk ka aimu, kuhu täpsemalt tavaliselt kardil see kere külge ühendatakse?
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
06.02.2014 22:19:51
|
|
|
Seesama nöörkäiviti korpus ongi vast juba piisavalt kere.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
jtamm
HV kasutaja

liitunud: 24.07.2007
|
06.02.2014 22:55:00
|
|
|
Endal liikus ka mõte sinna poole. Aga tegelikult, mis veel tähtsam on, on kart enne tööle saada
Praegu see sureti ei tohiks ju kuidagi käima minemist takistada. Paagis küte sees (kuigi eelmisest kasutuskorrast, vast poolteist aastat paagis olnud. Kas juhtub kütusega midagi seistes?). Küünlal pesas (võtsin töötava mootorsae küljest). Mootori peal see nupp üleval (nii et on raskem tõmmata). Gaasipedaalile panin raskuse otsa nii, et see kuskil poole peal oleks. Ning tõmban, mis ma tõmban. Käed tõmban katki aga mootor ikka käima ei lähe. Kas jäi mul midagi tegemata või kontrollimata?
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
06.02.2014 23:07:30
|
|
|
Kontrolli kas kyynal märg. Kontrolli sädet. Kui säde olemas siis tee "topkat" ja pane kõrrega värsket kytust silindrisse. Kui siis ka ei luba, siis ma ei tea. Proovi teist kyynalt. Puhasta piip jne... tooreklappi sellel pole? Kata õhufilter kinni või viska yldse otsast. Segukruvi keera pool tiiru väljapoole...mul yhel suzuki neljataktilisel oli dyysi ava kinni oksydeerunud seismisega.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004

|
|
Kommentaarid: 1140 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
721 |
|
tagasi üles |
|
 |
jtamm
HV kasutaja

liitunud: 24.07.2007
|
06.02.2014 23:41:38
|
|
|
Kontrollin homme küünla järgi. Kas see tooreklapp peaks asuma karburaatoril? Mingi klapp seal igatahes on, mis kinni-lahti käib suures ringikujulises avas. Seda saab liigutada sealt karburaatori küljes olevalt kangist vms (pildil siis vasakul gaasitrossist) Õhufiltri olengi praegu ära võtnud.
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004

|
|
Kommentaarid: 1140 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
721 |
|
tagasi üles |
|
 |
jtamm
HV kasutaja

liitunud: 24.07.2007
|
07.02.2014 12:03:25
|
|
|
Nonii, topkat töötas. Kuskil paar sekundit käis mootor ilusti. Eile õhtul õnnestus kütusevoolikul otsas nippel/põlv (või mis iganes selle nimi on) ära murda. Mõtlesin siis juba uus kütusevoolik paigaldada. Mootori kasutusjuhendis on kirjas, et tuleks kasutada 6mm sisemõõduga painduvat toru. Kust võib seda ja sellele sobivaid tarvikuid leida? Siis saab edasi uurida, kuidas kütus korralikult mootorisse panna voolama.
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Smoking
HV Guru

liitunud: 15.08.2005
|
07.02.2014 12:05:36
|
|
|
Hydroscandist äkki.
|
|
Kommentaarid: 360 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
298 |
|
tagasi üles |
|
 |
|