Avaleht
uus teema   vasta Raud »  Rauafoorum »  Kuidas õigesti toimida tinutamisel? märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele 1, 2  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
jtamm
HV kasutaja
jtamm

liitunud: 24.07.2007




sõnum 05.02.2014 21:34:57 Kuidas õigesti toimida tinutamisel? vasta tsitaadiga

Esiteks, ma ei ole kindel, kas see on õige koht antud teema jaoks aga ei osanud kuhugile mujale paigutada.

Igatahes, pole väga ammu tinutamisega tegelenud, kuid nüüd tuli selleks vajadus. Nimelt otsustasin ajaviiteks oma vana kardi töökorda seada. Üheks probleemiks on aga see, et nöörist mootorit käima tõmmates, ei tõmba enam nöör ennast tagasi. Probleemiks siis see, et sellel metallribal, mis pingesse läheb kui nööri tõmmata, on otsast üks julla ära tulnud. (Loodan, et pildilt mõistate, millest räägin icon_biggrin.gif) Lõikasin siis puuriotsast sobiva pikkusega silindrilise asendusjupi. Kuidas oleks kõige õigem antud olukorras tegutseda? Kas tinutatud koht jääb üldse piisavalt tugev, et antud survele vastu pidada või on kellelgi mingit muud lahendust ka pakkuda? Proovisin mingi vana veneaegse jootekolviga tinutada aga see vist omadega suht õhtal, ei suutnud tina korralikult sulatada. Mida tuleks jootekolvi soetamisel jälgida?


jtamm
Kommentaarid: 12 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ufo56
HV Guru
ufo56

liitunud: 18.11.2004




sõnum 05.02.2014 21:36:34 vasta tsitaadiga

Tina seda küll kinni ei hoia icon_rolleyes.gif
_________________
 Lae pildid -> pilt.io
Kommentaarid: 78 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 67
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 05.02.2014 21:40:08 vasta tsitaadiga

Pole mõtet leiutada. Osta uus käiviti, need on kõik nii universaalsed, et saad asendada...
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prederik
Kreisi kasutaja
Prederik

liitunud: 05.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 05.02.2014 22:04:10 vasta tsitaadiga

Kui on huvi katsetada ja mängida, siis seda võiks proovida joota gaasipõletiga. Näiteks santehnika meestel on vastavad pastad, mis sisaldavad räbustit ja tina, aga võib-olla sobivad need ainult vasktorude jaoks ja muude metallide jaoks mitte nii hästi. Kindlamalt jääks hoidma, kui sellele punnile rauasaega lõhe sisse saagida ja vedru ots siis sinna lõhesse kinni joota.

Või saab sinna otsa ka samasuguse silmuse painutada, nagu teises otsas? Painutamiseks tuleks ka ilmselt vedru ots korraks punaseks kuumutada, et karastuse jäikus ära kaotada.
Kommentaarid: 148 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 132
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
jtamm
HV kasutaja
jtamm

liitunud: 24.07.2007




sõnum 05.02.2014 22:08:22 vasta tsitaadiga

Super AMOLED kirjutas:
Pole mõtet leiutada. Osta uus käiviti, need on kõik nii universaalsed, et saad asendada...

No kurat, ei oska mina seda kuidagi osta/otsida. Oskad ehk soovitada, kust seda otsida? Oleks väga hea kui jääks see tinutamisega katsetamine ära icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 12 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 05.02.2014 23:19:44 vasta tsitaadiga

tinutamine on 1 teine tegevus kui tähte närida. sina tahad joota. (joodis, jootetõlvik, jootetina.. ) kehvemal juhul saad sa selle detaili lehtverdu otsa neetida aga nagu mainiti, ei ole sellel suuremat vastupidavust.. kas saagide või trimmerite vedrud ei sobi?
_________________
Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder küsi akut, klaviatuuri ja laadijat.
Kommentaarid: 1140 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 721
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jtamm
HV kasutaja
jtamm

liitunud: 24.07.2007




sõnum 05.02.2014 23:30:35 vasta tsitaadiga

Mis nendel kahel vahet siis on? Wikipedia ütleb "Jootmise sünonüümina kasutatakse tihti mõistet tinutamine, mis on praktiliselt sama protsess ja seisneb detailide ühendamises jootetinaga " ehk selle järgi on justkui tinutamine ka täiesti õige väljend. Kuigi jah, tinutamine tähendab mõnel ka nädalavahetusel tina panemist icon_biggrin.gif Ma vast homme plaanin proovida seda vedruotsa kuumutada ja silmusesse painutada. Kui soovitud tulemust ei anna, siis tuleb otsida mingi vana saag, millelt see vedru võtta. Kodus praegu ainult korralik Makita mootorsaag, sealt ei taha seda väga ära katkuda. Maalt said ka vist mitu vana saagi vanarauda ära viidud. Kas neid vedrusid müüakse kuskil eraldi ka?
Kommentaarid: 12 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 05.02.2014 23:40:40 vasta tsitaadiga

viki võib palju asju ütelda. õpikutes räägitakse jootmisest. sellised on olemas. kui mul veel tööõpetus oli, olid selle sisuga õpikud olemas ja sai neid sirvitud. kirjeldati jootetina sulameid, räbusteid jms tehnoloogiaid.
_________________
Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder küsi akut, klaviatuuri ja laadijat.
Kommentaarid: 1140 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 721
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007




sõnum 06.02.2014 09:15:12 vasta tsitaadiga

Korrektsemalt rääkides on tinutamine detaili/eseme tinakihiga katmine, ühendamist seejuures pole. Kunagi ammustel aegadel lapiti nii ka pisiauke näiteks veeämbritel. Jootmisel on eesmärgiks kaks või enam detaili omavahel ühendada.
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
von Wu
HV Guru
von Wu

liitunud: 12.10.2007




sõnum 06.02.2014 09:57:42 vasta tsitaadiga

Enamikest saepoodidest saab neid vedrusid eraldi osta.
_________________
Müüa igasugu asju
Kommentaarid: 889 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 668
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 06.02.2014 10:42:22 vasta tsitaadiga

Mnator kirjutas:
Korrektsemalt rääkides on tinutamine detaili/eseme tinakihiga katmine, ühendamist seejuures pole. Kunagi ammustel aegadel lapiti nii ka pisiauke näiteks veeämbritel. Jootmisel on eesmärgiks kaks või enam detaili omavahel ühendada.

Väikseks ääremärkuseks - tinaga katmine on tinatamine, mitte tinutamine. icon_wink.gif
Ja mis puutub tinutamisse, siis see on ajalooliselt palju vanem tehniline väljend kui jootmine. beer_yum.gif
Näiteks kui su vanaisa vanadel aegadel, lõkke kohal, ämbrit parandas seatinaga, siis seda tegevust nimetas ta tinutamiseks.
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.02.2014 10:44:53 vasta tsitaadiga

Ah, see jootmine vs tinutamine on samasugune targutamine, nagu keere vs vint (iga "insener-teoreetik" karjataks siin kohal: "vint on puu otsas!"), rehv vs kumm (kummiks tohtivat kutsuda vaid kondoomi, mis on tegelikult täpselt samasugune kummitoode nagu rehv) jne. Ilma tina kerge sulatamise ja valamise võimeta poleks see mõiste kunagi viinajoomise kirjeldusse jõudnud.

Mnator kirjutas:
Korrektsemalt rääkides on tinutamine detaili/eseme tinakihiga katmine, ühendamist seejuures pole. Kunagi ammustel aegadel lapiti nii ka pisiauke näiteks veeämbritel. Jootmisel on eesmärgiks kaks või enam detaili omavahel ühendada.

Kui täpne olla, siis see tegevus on tinatamine.

jtamm, nagu eespool juba soovitati: needi vedruleht silmuseks ja pista see sõrm sinna sisse. Kui tahad veel tugevamaks teha, puhasta mõlemad, kata räbustiga, pärast seda tinaga, pista sõrm silmusesse ja anna võimsama kolvi või gaasileegiga kuuma. Või mine käi kuskil töökojas, kus punktkeevitus olemas ja lase ära teha. Minut ja valmis.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
A.S.
HV Guru

liitunud: 27.10.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.02.2014 11:17:09 vasta tsitaadiga

Ma nüüd natukene julgeksin kahelda, et sinna vedru otsa mingi junn (sa reaalselt seda vidinat nägid või lihtsalt oletad selle olemasolu) kinnitatud oli, kõige paremal juhul oli see lihtsalt rõngasse keeratud aasast läbi torgatud.
http://www.google.ee/search?q=starter+spring&hl=et&tbm=isch
Ja vahet pole, kas sirge otsa külge selle junni joodad, tinutad või keevitad, tulemus on ikka praktiliselt kasutuskõlbmatu, vedru ots tuleb enne rõngasse keerata.

Sagedasti annab selle vedru otsa rõngasse keerata ka täiesti külmalt, sobilike tangide abil.
 
Kommentaarid: 34 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.02.2014 11:21:59 vasta tsitaadiga

Selles mõttes tõsi, et kuna seal mingit jõudu taga ei ole (kõigest nööri tagasitõmbamine), siis keera ümartangide vahel aasaks ja on juba kõva küll. Kui ilmneb, et on niisama keeramiseks liialt karastatud (murdub), siis lõõmuta enne gaasileegil.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jtamm
HV kasutaja
jtamm

liitunud: 24.07.2007




sõnum 06.02.2014 21:40:04 vasta tsitaadiga

Tänud jah kõigile! Tuleb välja, et mõtlesin ise natuke üle jah. Keerasin selle rõngasse ning toimib. Tuli ikka kuumutada ka, muidu murdus ära.

Nüüd oleks üks probleem veel vaja lahendada. Nimelt starteri kaane küljes on ka väljasuretamise lüliti. Tean kindlalt, et kunagi sinna mingid juhtmed läksid aga mingi aeg keegi katkus need kogemata ära. Ei saa nüüd mina aru, kust ja kuhu need juhtmed ühendada tuleb. Leidub äkki kedagi, kes oleks pädev sõna võtma? Saan aru, et see ei ole enam üldse teemasse, aga ei taha uut teemat ka teha icon_biggrin.gif

Paar pilti ka jutu täienduseks:

See lüliti läks ise katki nagu näha
PS. Mootoriks Radne Raket 85
Kommentaarid: 12 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.02.2014 21:47:49 vasta tsitaadiga

Sureti on syytepoolist keresse juba aegade algusest käinud... Ehk yhendades massi selle syytepooli klemmi kylge, siis enam kyynlal sädet ei teki.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jtamm
HV kasutaja
jtamm

liitunud: 24.07.2007




sõnum 06.02.2014 21:51:55 vasta tsitaadiga

Super AMOLED kirjutas:
Sureti on syytepoolist keresse juba aegade algusest käinud... Ehk yhendades massi selle syytepooli klemmi kylge, siis enam kyynlal sädet ei teki.

Selge. Tänud! Sain nüüd ka mina ühe põhitõe võrra targemaks icon_biggrin.gif On ehk ka aimu, kuhu täpsemalt tavaliselt kardil see kere külge ühendatakse?
Kommentaarid: 12 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.02.2014 22:19:51 vasta tsitaadiga

Seesama nöörkäiviti korpus ongi vast juba piisavalt kere.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jtamm
HV kasutaja
jtamm

liitunud: 24.07.2007




sõnum 06.02.2014 22:55:00 vasta tsitaadiga

Endal liikus ka mõte sinna poole. Aga tegelikult, mis veel tähtsam on, on kart enne tööle saada icon_biggrin.gif
Praegu see sureti ei tohiks ju kuidagi käima minemist takistada. Paagis küte sees (kuigi eelmisest kasutuskorrast, vast poolteist aastat paagis olnud. Kas juhtub kütusega midagi seistes?). Küünlal pesas (võtsin töötava mootorsae küljest). Mootori peal see nupp üleval (nii et on raskem tõmmata). Gaasipedaalile panin raskuse otsa nii, et see kuskil poole peal oleks. Ning tõmban, mis ma tõmban. Käed tõmban katki aga mootor ikka käima ei lähe. Kas jäi mul midagi tegemata või kontrollimata?
Kommentaarid: 12 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.02.2014 23:07:30 vasta tsitaadiga

Kontrolli kas kyynal märg. Kontrolli sädet. Kui säde olemas siis tee "topkat" ja pane kõrrega värsket kytust silindrisse. Kui siis ka ei luba, siis ma ei tea. Proovi teist kyynalt. Puhasta piip jne... tooreklappi sellel pole? Kata õhufilter kinni või viska yldse otsast. Segukruvi keera pool tiiru väljapoole...mul yhel suzuki neljataktilisel oli dyysi ava kinni oksydeerunud seismisega.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 06.02.2014 23:38:05 vasta tsitaadiga

kas säde on. kas küünal märjaks läheb? kui ei lähe, topkat.
_________________
Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder küsi akut, klaviatuuri ja laadijat.
Kommentaarid: 1140 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 721
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jtamm
HV kasutaja
jtamm

liitunud: 24.07.2007




sõnum 06.02.2014 23:41:38 vasta tsitaadiga

Kontrollin homme küünla järgi. Kas see tooreklapp peaks asuma karburaatoril? Mingi klapp seal igatahes on, mis kinni-lahti käib suures ringikujulises avas. Seda saab liigutada sealt karburaatori küljes olevalt kangist vms (pildil siis vasakul gaasitrossist) Õhufiltri olengi praegu ära võtnud.
Kommentaarid: 12 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 06.02.2014 23:57:59 vasta tsitaadiga

see kangiga klapp on käivitamise ajaks jah. külmast peast alla. gaasi andmise korral peaks ise lahti hüppama ehk.
_________________
Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder küsi akut, klaviatuuri ja laadijat.
Kommentaarid: 1140 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 721
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jtamm
HV kasutaja
jtamm

liitunud: 24.07.2007




sõnum 07.02.2014 12:03:25 vasta tsitaadiga

Nonii, topkat töötas. Kuskil paar sekundit käis mootor ilusti. Eile õhtul õnnestus kütusevoolikul otsas nippel/põlv (või mis iganes selle nimi on) ära murda. Mõtlesin siis juba uus kütusevoolik paigaldada. Mootori kasutusjuhendis on kirjas, et tuleks kasutada 6mm sisemõõduga painduvat toru. Kust võib seda ja sellele sobivaid tarvikuid leida? Siis saab edasi uurida, kuidas kütus korralikult mootorisse panna voolama.
Kommentaarid: 12 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Smoking
HV Guru
Smoking

liitunud: 15.08.2005




sõnum 07.02.2014 12:05:36 vasta tsitaadiga

Hydroscandist äkki.
Kommentaarid: 360 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 298
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Raud »  Rauafoorum »  Kuidas õigesti toimida tinutamisel? mine lehele 1, 2  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.