Avaleht
uus teema   vasta Raud »  Protsessorid »  mitme bitine CPU on PlayStayson 1-hel? märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele 1, 2  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
XL
Bännitud

liitunud: 27.05.2004




sõnum 22.09.2004 16:48:42 mitme bitine CPU on PlayStayson 1-hel? vasta tsitaadiga

PS2-hel on 128 ja mind huvitab mitu bitti on PS1 CPU
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 2 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pealuu
HV veteran
pealuu

liitunud: 07.02.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.09.2004 17:12:12 vasta tsitaadiga

http://www.emulatronia.com/doctec/consolas/psx/psfaq.html
muideks see oli kõige esimene vastus otsingule "playstation tech specs"...
Kommentaarid: 209 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 168
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Syrup
HV kasutaja

liitunud: 28.05.2004




sõnum 22.09.2004 18:13:59 vasta tsitaadiga

uuematel PS1 on sipa kiirem prose aga see selleks icon_razz.gif
Kommentaarid: 7 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 7
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Auron
HV Guru
Auron

liitunud: 19.08.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.09.2004 18:49:57 vasta tsitaadiga

32 bitti ja miski 37,X Mhz niiet kapp thumbs_up.gif icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 154 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 131
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Kaniyodrift
HV kasutaja
Kaniyodrift

liitunud: 03.10.2003




sõnum 22.09.2004 19:09:57 vasta tsitaadiga

Auron kirjutas:
32 bitti ja miski 37,X Mhz niiet kapp thumbs_up.gif icon_biggrin.gif

Vapochill peale ja läeb klokkamiseks icon_razz.gif
Kommentaarid: 17 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XL
Bännitud

liitunud: 27.05.2004




sõnum 22.09.2004 19:25:41 vasta tsitaadiga

kas ps prosesid ka klokitakse? icon_lol.gif
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 2 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
stepzter
HV veteran
stepzter

liitunud: 11.11.2001




sõnum 23.09.2004 15:16:32 vasta tsitaadiga

Miks ei võiks klokata? Tiba keerulisem on ainult, kuna peab füüsiliselt kella generaatorit modima.

Muideks see bittide arv ei ütle mitte midagi, kui ei ole mainitud mille kohta see käib. Sarnaselt võiks öelda, et Pentium 4 on 128bitine, kuna SSE2 registrid on 128 bitised või, et Celeron on 64 bitine kuna andmesiin on 64bitine. Tavaliselt kui räägitakse protsessori bittide arvust mõeldakse selle all mälu adresseerimise sõna pikkust / üldotstarbeliste registrite suurust (need on tavaliselt samad, aga ei pea olema). Ma olen üsna kindel, et PS2 adresseerib mälu 32 bitise sõnaga,seega oleks loogiline 32bitiseks protsessoriks nimetada seda või kui üldotstarbeliste registrite suuruse järgi võtta, siis 64bitine.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XL
Bännitud

liitunud: 27.05.2004




sõnum 23.09.2004 15:44:17 vasta tsitaadiga

32 bitti o p4 ja amd on 64 kui rääkida konkreetsetest isenditest
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 2 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
stepzter
HV veteran
stepzter

liitunud: 11.11.2001




sõnum 23.09.2004 16:26:16 vasta tsitaadiga

Minu point oli selles, et protsessori kohta öeldav bittide arv ei oma absoluutselt mitte mingit tähendust, kui ei ole teada mille kohta see käib.

Kontrollisin PS2 EmotionEngine protsessori andmed järgi ja umbes samadel alustel, mille järgi see protsessor 128 bitine on võiks Pentium MMX protsessorit 64bitiseks nimetada.
PS2EE püsipunkt registrid koosnevad kahest 64bitisest väljast, mille peal paralleelselt käske täidetakse. Samamoodi on Pentium MMX'il 64bitised MMX registrid, mis koosnevad vastavalt vajadusele 8'st 8bitisest, 4'st 16bitisest, 2'st 32bitisest või 1'st 64 bitisest väärtusest.
Pentium3 ja Pentium4 toetavad püsikoma arvutusi 128bitistes XMM registrites (SSE laiendus), muuhulgas PS2'le sarnaselt 2 64bitist püsikoma arvu ühes registris.
Mälu adresseerimine käib PS2's 32bitiseid eriotstarbelisi registreid kasutades, x86 protsessorites alates 386'st käib see kasutades ühte 8'st üldotstarbelisest 32bitisest registrist. AMD x86-64 laiendus tegi üldotstarbelised registrid 64bitiseks ja suurendas nende arvu 16'ni.

Seega kui võtta mälu adresseerimise võimaluste järgi, siis PS2 ja x86 arhitektuur (386 kuni Pentium4) on 32bitised protsessorid ja AMD x86-64 arhitektuur on 64bitine. Kui võtta üldotstarbeliste registrite suuruse järgi, siis on x86 32bitine ja PS2 ning x86-64 64bitised. Kui võtta paralleelse püsikoma arvutusvõimsuse järgi on Pentium3, Pentium4, AMD Athlon ja PS2 kõik 128bitised.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Auron
HV Guru
Auron

liitunud: 19.08.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.09.2004 16:41:27 vasta tsitaadiga

Konsooli ja arvutit ei saa nii lihtsalt võrrelda.Sellise loogikaga peaks ju sellised mängud nagu näiteks tavalise PS'i peal jooksma miskite 386'te peal aga seda teab igaüks,et selliseks asjaks pole lootustki icon_wink.gif
Kommentaarid: 154 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 131
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
stepzter
HV veteran
stepzter

liitunud: 11.11.2001




sõnum 23.09.2004 16:45:06 vasta tsitaadiga

No mingite abstraktsette bittide järgi ei saa üldse protsessoreid võrrelda.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XL
Bännitud

liitunud: 27.05.2004




sõnum 23.09.2004 22:04:48 vasta tsitaadiga

mida tähendab püsikoma
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 2 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
stepzter
HV veteran
stepzter

liitunud: 11.11.2001




sõnum 23.09.2004 22:15:52 vasta tsitaadiga

integer
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XL
Bännitud

liitunud: 27.05.2004




sõnum 23.09.2004 23:33:20 vasta tsitaadiga

mis asi on integer? icon_redface.gif icon_lol.gif
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 2 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
fedja
HV Guru
fedja

liitunud: 06.01.2002




sõnum 01.10.2004 00:55:17 vasta tsitaadiga

XL kirjutas:
mis asi on integer? icon_redface.gif icon_lol.gif

Täisarv.
Kommentaarid: 125 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 116
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
TitaNiuz
HV kasutaja


liitunud: 23.03.2003




sõnum 01.10.2004 11:27:45 vasta tsitaadiga

fedja kirjutas:
XL kirjutas:
mis asi on integer? icon_redface.gif icon_lol.gif

Täisarv.


thats integr..... icon_razz1.gif

_________________
Meet my two friends: Smith & Wesson...
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
fedja
HV Guru
fedja

liitunud: 06.01.2002




sõnum 01.10.2004 12:36:30 vasta tsitaadiga

integer
a whole number value. In programming languages, integers also have a maximum value, depending on the language definition or the architecture of the machine that the code is compiled on
Kommentaarid: 125 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 116
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 01.10.2004 13:16:56 vasta tsitaadiga

tsitaat:

mida tähendab püsikoma

tsitaat:

integer

Mis ajast märgitakse täisarve komaga icon_eek.gif Püsikomaks peetakse fixed-point arve mida minu teada riistvaraliselt ei toetata tavalistel PC cpu'del.

tsitaat:

Pentium3 ja Pentium4 toetavad püsikoma arvutusi 128bitistes XMM registrites (SSE laiendus), muuhulgas PS2'le sarnaselt 2 64bitist püsikoma arvu ühes registris.

See siis ikkagi ujukoma ehk maakeeli reaalarv ehk murdarv. Kuigi jah, sse/sse2 toetab ka täisarvu tehteid.

Põhimõtteliselton jah õigus, niierinevaid protsessoreid ei saa võrrelda üksnes biitide ega mhz'dega. See oleks sama kui võrrelda 400cel'i videokaardi gpu'ga. prose takt peaaegu sama, reaalne võimsusvahe umbes 20-50x. Põhierinevused ikka arhidektuuris mitte numbrites.

Kui küsida võiks siis milleks seda vaja teada?
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
stepzter
HV veteran
stepzter

liitunud: 11.11.2001




sõnum 01.10.2004 15:32:12 vasta tsitaadiga

Ho Ho kirjutas:

Mis ajast märgitakse täisarve komaga icon_eek.gif Püsikomaks peetakse fixed-point arve mida minu teada riistvaraliselt ei toetata tavalistel PC cpu'del.

Täisarvul on koma lõpus icon_smile.gif Eestikeelses mikroprotsessori arhitektuuri terminoloogias on lihtsalt integer tõlgitud kui püsikoma.
Ja ega erilist vahet ei ole ka kui komakoht mujal oleks. Liitmine lahutamine jääb samaks, korrutamise puhul tuleb arve ja/või tulemust nihutada vastavalt jne.
Ho Ho kirjutas:
tsitaat:

Pentium3 ja Pentium4 toetavad püsikoma arvutusi 128bitistes XMM registrites (SSE laiendus), muuhulgas PS2'le sarnaselt 2 64bitist püsikoma arvu ühes registris.

See siis ikkagi ujukoma ehk maakeeli reaalarv ehk murdarv. Kuigi jah, sse/sse2 toetab ka täisarvu tehteid.

Siin ma mõtlesin siiski täisarvulisi tehteid.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 01.10.2004 15:45:11 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Eestikeelses mikroprotsessori arhitektuuri terminoloogias on lihtsalt integer tõlgitud kui püsikoma

oma 1a ülikooli informaatika õpingute ning kogu elu jooksel pole ma veel 'püsikoma' kuulnud. Ega sa ei tea kes selle tõlkinud on? Suht tihti tegelevad tõlkimisega mingid proffessorid kellele meeldib meiekaunis emakeel nii palju et sellised asjad nagu stack nimetatakse pinuks ning cache peidik mäluks.
Huvitav kuidas nad siis veel fixed-point tõlgivad? Võibolla 'kindlaks määratud koma asukohaga arv' sest püsikoma on juba kasutusel icon_lol.gif
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
stepzter
HV veteran
stepzter

liitunud: 11.11.2001




sõnum 03.10.2004 01:31:01 vasta tsitaadiga

Ho Ho kirjutas:
tsitaat:

Eestikeelses mikroprotsessori arhitektuuri terminoloogias on lihtsalt integer tõlgitud kui püsikoma

oma 1a ülikooli informaatika õpingute ning kogu elu jooksel pole ma veel 'püsikoma' kuulnud.

Ma ei ole 3 aasta arvutitehnika õppimise jooksul veel kuulnud, et protsessori mikroarhitektuuri kontekstis kuidagi teisiti oleks nimetatud.
Ho Ho kirjutas:
Ega sa ei tea kes selle tõlkinud on?

Oi see on juba väga vana termin. Ustus Agur vahepeal leidis, et õigem oleks püsi- ja ujupunktiks nimetada, aga ma eelistan siiski komaks nimetada, sest eesti numbrite vormistamise reeglite järgi märgitakse murdosa komaga mitte ameerika päraselt punktiga.
Ho Ho kirjutas:
Suht tihti tegelevad tõlkimisega mingid proffessorid kellele meeldib meiekaunis emakeel nii palju et sellised asjad nagu stack nimetatakse pinuks ning cache peidik mäluks.

Pinu on väga tavaline ja kasutusel olev sõna, peidikmälu ei ole küll eriti levinud termin, aga on sisuliselt märksa täpsem termin kui vahemälu.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 04.10.2004 09:38:08 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Ma ei ole 3 aasta arvutitehnika õppimise jooksul veel kuulnud, et protsessori mikroarhitektuuri kontekstis kuidagi teisiti oleks nimetatud.

Järelikult pole ma vist veel selle terminini jõudnud.
tsitaat:

Pinu on väga tavaline ja kasutusel olev sõna, peidikmälu ei ole küll eriti levinud termin, aga on sisuliselt märksa täpsem termin kui vahemälu.

Eks ma siis olen ingliskeelega ära rikutud. Minule isiklikult ütlevad ingliskeelsed terminid palju rohkem kui nende eestikeelsed vasted.

Siiski mulle see püsikoma eriti ei meeldi. Ma ei saa aru miks ei võiks kasutada integeri tähistamiseks täisarvu. Mingeid komaga arve kus peale koma ka mingid arvud on ju nagunii püsikomaga ei väljendata.
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
stepzter
HV veteran
stepzter

liitunud: 11.11.2001




sõnum 04.10.2004 15:22:33 vasta tsitaadiga

Ho Ho kirjutas:

Siiski mulle see püsikoma eriti ei meeldi. Ma ei saa aru miks ei võiks kasutada integeri tähistamiseks täisarvu. Mingeid komaga arve kus peale koma ka mingid arvud on ju nagunii püsikomaga ei väljendata.

Ei vaidle vastu, et täisarv oleks antud juhul võibolla täpsem termin, kuid füüsilise implementatsiooni keerukuselt on hea just üldisemalt liigitada uju- ja püsikomaks. Üldotstarbelistes protsessorites tõepoolest kasutatakse praktiliselt ainult madalaima järguväärtusega 1 püsikoma arve, aga eriotstarbelistes on levinud ka igasugu teised variandid. Üks levinumatest on kindlasti selline formaat, kus kõrgeim järk on kas 1 või 0,5. See võimaldab lihtsa riistvaraga teha ühe lähedaste arvudega korrutamisi hea täpsusega.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
bloodyone
HV kasutaja
bloodyone

liitunud: 14.06.2004




sõnum 05.10.2004 07:29:10 vasta tsitaadiga

HM? ma ei tea kas see teemaga kokku läheb aga kas keegi teab mõnda head ps2 programmi millega ka arvutil ps2 mänge pelada saaks
Kommentaarid: 5 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Auron
HV Guru
Auron

liitunud: 19.08.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 05.10.2004 09:40:28 vasta tsitaadiga

bloodyone kirjutas:
HM? ma ei tea kas see teemaga kokku läheb aga kas keegi teab mõnda head ps2 programmi millega ka arvutil ps2 mänge pelada saaks


Sellist PS2 emu ei ole mis suvalisi mänge mängiks, eriti selliseid asju nagu tekken 4 , GT seeria, FF ja muud edulisemad mängud.Mingit suvalist demo isegi jooksutab aga seda sa nähtavasti silmas ei pidand icon_biggrin.gif Mine osta omale poest PS2, + - eletroonikas alla 2500 eegu icon_wink.gif thumbs_up.gif
Kommentaarid: 154 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 131
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Raud »  Protsessorid »  mitme bitine CPU on PlayStayson 1-hel? mine lehele 1, 2  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.