Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
25.06.2025 13:53:50
|
|
|
tsitaat: |
Ainus mida sulle saan soovitada on kasvatada endale paksem nahk, kui sinu auto platvormi "keskpäraseks" nimetamine sind nii kettasse ajab, et sellist hüperboolset möga hakkad kirjutama.
|
Nimeta, kuidas tahad, aga demagoogijat ma ei salli.
tsitaat: |
Akudega ei juhtu üleöö selliseid asju. Ära võib surra mõni trükkplaat või kiip sellel. Neid saab vahetada. Kui pead silmas aku degredeerumist, siis see on kaugele näha ja saad enne auto ostu üsna hea pilgu sellest, kui "riskantne" vastav masin osta oleks. |
Juhtub ikka, plating võib mõnda aega märkamatuks jääda või siis peetakse mahtuvuse kadu normaalseks, samas dendriitide teke võib aku hetkega rikkuda, rääkimata sellega kaasnevatest ohtudest. Kiirlaadimine ja külmas kiirlaadimine on põhilised faktorid, mis seda soodustavad. Ka kehv bms või bms'i rike näiteks seesama "kiibi või trükkplaadi" hävinemine võib endaga kaasa tuua väga kiire dendriidi tekke juba ühe laadimistsükliga. Seega vältigem kindlaid kõneviise, võib juhtuda ja juhtub ka, kuigi harva.
P.S Tundub, et üheks efektiivseimaks masinaks peetud Lucid polegi nii öko midagi, kui siis Californias.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
CnZ
HV veteran
liitunud: 05.11.2003
|
27.06.2025 22:57:33
|
|
|
https://x.com/elonmusk/status/1938682871105102254
tsitaat: |
The first fully autonomous delivery of a Tesla Model Y from factory to a customer home across town, including highways, was just completed a day ahead of schedule!!
There were no people in the car at all and no remote operators in control at any point. FULLY autonomous!
To the best of our knowledge, this is the first fully autonomous drive with no people in the car or remotely operating the car on a public highway. |
Hmm. Video peaks ka varsti tulema
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
28.06.2025 03:54:25
|
|
|
Ma hakkan seda Tesla juttu siis uskuma, kui mu auto enam Tallinn-Tartu peal pea kümme korda lampi ei pidurda.
_________________ Tsensuur HinnaVaatluse foorumis |
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002
|
28.06.2025 10:28:52
|
|
|
Kõik nad on toored, ka teistel tootjatel ning sellistena neid tuleb ka võtta. Ülejäänu jutt on jah, suusoojaks ja reklaamiks paras.
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
28.06.2025 16:09:15
|
|
|
Markos kirjutas: |
demagoogijat ma ei salli. |
Miks sa siis nii jubedalt palju demagoogitsed koguaeg ma aru ei saa.
Markos kirjutas: |
võib juhtuda ja juhtub ka, kuigi harva. |
Selle reaaleluline esinemistõenäosus on nii olematu, et samahästi võib kindlas kõneviisis rääkida.
sakinaga kirjutas: |
Ma imestaksin, kui Eestis oleks üle 1% kortermaja elanikel võimalus kodus autot laadida. |
Sa alahindad kõvasti seda. Ei ole ainult uued majad selle võimekusega. Väga paljud vanemad majad on ka, kus saab soovi korral tekitada laadimisvõimaluse (või kus on juba keegi rajanud).
Rääkimata kõigist neist, kus saab lihtsalt aknast juhtme alla parkimiskohale visata.
sakinaga kirjutas: |
Laadijate paigaldamine nõuab ka väga suurt pingutust, sest teistel majaelanikel üldiselt huvi puudub, praktikas. |
Jah, selle probleemiga peaks küll omavalitsus või riik tegelema, et KÜ-st kergemini jagu saaks, kui on kellelgi huvi laadija paigaldada. Samas asjaolu, et kinnisvaraväärtust mõjutab laadija olemasolu võiks juba hakata panema inimesi mõtlema, et äkki ei tasuks kaikaid kodaratesse loopida.
Eks KIK natuke püüab asja leevendada, tulevad ju peagi välja oma toetusmeetmega laadijate rajamiseks aga ainult Tallinnast/Tartust väljapoole.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
28.06.2025 16:49:59
|
|
|
etk kirjutas: |
Rääkimata kõigist neist, kus saab lihtsalt aknast juhtme alla parkimiskohale visata. |
Nagu mingis arenguriigis juba
|
|
Kommentaarid: 737 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
556 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
28.06.2025 17:27:27
|
|
|
etk kirjutas: |
sakinaga kirjutas: |
Ma imestaksin, kui Eestis oleks üle 1% kortermaja elanikel võimalus kodus autot laadida. |
Sa alahindad kõvasti seda. Ei ole ainult uued majad selle võimekusega. Väga paljud vanemad majad on ka, kus saab soovi korral tekitada laadimisvõimaluse (või kus on juba keegi rajanud).
Rääkimata kõigist neist, kus saab lihtsalt aknast juhtme alla parkimiskohale visata.
|
See, et teoreetiliselt on võimalik laadimisvõimekus ehitada, ei tähenda et see praktikas nii lihtne on. See ei käi nii, et tellid vasja kopaga ja dima kaablirulliga ja teed ära. Ühistult peab selleks nõusoleku saama. See võib olla suur takistus isegi kui oled nõus selle laadimiskoha ehitamise ise kinni maksma. Kui parkimiskoht peaks olema veel linna maa peal, siis veel hullem.
Juhe aknast alla visata läheb juba huumorirubriiki. Kui sa elad esimesel korrusel ja kui parkimiskoht on täpselt akna all nii et sealt kõnniteed või muud vahel läbi ei jookse, siis põmst võimalik. Kuigi isegi siis pead arvestama, et kui kellegi laps või koer on otsustanud su juhet hommikusöögiks kasutada ja selle tegevuse käigus elektrilöögi saanud, võib pahandusi tulla. Rääkimata sellest, et keegi võib avastada ohhoo, tasuta elekter ja edasi mõtle ise.
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
bladerunner
HV Guru
liitunud: 17.01.2002
|
28.06.2025 17:28:39
|
|
|
etk kirjutas: |
Samas asjaolu, et kinnisvaraväärtust mõjutab laadija olemasolu võiks juba hakata panema inimesi mõtlema, et äkki ei tasuks kaikaid kodaratesse loopida. |
Kui tegemist on püsiva elukoha ehk koduga, siis valdavat enamust inimesi ei huvita vähimalgi määral nende kinnisvara (hetke)väärtus.
Lisaks kui tegemist kortermajaga kus niigi parkimiskohtadega kitsas, siis omada lootust hakata nendest nüüd veel osasid ainult EV omanikele broneerima laadimise võimaldamiseks - edu sellega.
Betamax kirjutas: |
etk kirjutas: |
Rääkimata kõigist neist, kus saab lihtsalt aknast juhtme alla parkimiskohale visata. |
Nagu mingis arenguriigis juba  |
Eriti lahe kui seda 16-kordse elanikud harrastama hakkaksid
_________________ Experience is what you get when you don't get what you want. |
|
Kommentaarid: 169 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
158 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Aeg maha 1p
liitunud: 04.06.2022
|
28.06.2025 17:45:21
|
|
|
Ei ole ju sugugi nii kriitiline teema, kui laadimisvõimaluse ehitamine käib üle jõus, tuleb jääda iganenud ja saastava transpordi juurde kinni
Muidu uusarendused reklaamivad küll oma korrusmaju nii elektriauto laadimis võimaluse ja/või selleks loodud eelvõimekusega - ju samasugune müügiargument, kui senised lähim bussipeatus-kool-apteek&kauplus.
Nii nagu mitmed HV-sed kodu otsides vaatavad, et see valgusekaabel olemas oleks, vaadatakse tulevikus kuidas uues kodus sõiduki laadimisvõimalusega oleks.
Ärina on laadimisvõrgustik täna täitsa ilma sunni ja toetusteta toimimas, lausa osad tanklaketid vabatahtlikult võitlevad magusamate kohtade pärast kuhu oma brändi laadijad saaks.
Eks muidugi mingid kohad jäävad igaveseks valgeks laiguks nagu täna selle valguskaabliga, 20 aastat on jauratud metsatallu kiiret internetti, tehtud projekte jagatud toetusi, ent endiselt ollakse kaugel loodetust.
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
SideWinder
HV kasutaja

liitunud: 14.01.2002
|
28.06.2025 20:57:07
|
|
|
Prillpapa kirjutas: |
Muidu uusarendused reklaamivad küll oma korrusmaju nii elektriauto laadimis võimaluse ja/või selleks loodud eelvõimekusega - ju samasugune müügiargument, kui senised lähim bussipeatus-kool-apteek&kauplus.
|
Just jäi silma mingi uusarenduse kodulehel parkimiskoht 15k ja parkimiskohta laadijaga 25k. Järelikult see laadimisvõimalus veel ikka ei ole vaikimisi nõue turult, sest igale parkimiskohale 4mm2 3-faasilise toite + CAT6 kaabli vedamine kindlasti 8-9k ei maksa. Täpseid eelarveid teadmata on raske prognoosida, kuid ilmselt arvestatakse paar kilo seal ampritasudele, et kui parkimiskoht laadimisvõimekusega on, siis vähemalt 10A võiks olla igal hetkel garanteeritud korterile ja laadijale.
Kui see lisa 10k veel jaotada 30 aasta peale koos intressidega, siis kujuneb see laadimise võimalus ikka paganama kalliks.
_________________ Võib elu palju pakkuda, kui suudad p***et lakkuda!!! (R. Raigna) |
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
28.06.2025 21:57:09
|
|
|
Vaatasin mõnda Robotaxi videot Youtubest, mina küll sellega sõita ei julgeks Täielik feil ikka vs Waymo.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
CnZ
HV veteran
liitunud: 05.11.2003
|
28.06.2025 22:01:48
|
|
|
Täitsa nõus ja arvatavasti sinna läheb pikalt veel, kui tesla oma asjaga küpseks saab. Aga suur vahe on selles, et Tesla kasutab consumer-level auto sensoritehnikat, kui keskmine Waymo näeb välja selline:
Waymo autodes on kõvasti suurema raha eest asju sees ja sellega ei olegi mõeldud, et inimene ise sõidaks kunagi.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
salatoimik
HV Guru

liitunud: 08.08.2006
|
29.06.2025 22:47:20
|
|
|
jeesus188 kirjutas: |
Mul selline 2k km leedu trip tulekul..ev-ga peaks planeerima vist oma sõite laadijate järgi, mitte selle järgi kuhu minna soovin.
Lisaks lastega minnes suvakohas juhtme otsas rippumine ja aja surnuks löömine pole vist kõige mõnusam tegevus |
Oleneb.
Mingi Kia EV6-ga long rangega Rakvere - Vilnius ots tähendaks riias ~20 min laadimist. Vilniuses võtad hotelli kus auto saab öö otsa laadida ja hommikul täis akuga sõida päev otsa ringi, järgmises linnas jälle hotellis öösel täis jne. Tagasiteel ka riias mingi 20 min paus ja vsjoo.
Eks muidugi kõik oleneb autost, sõidustiilist jne.
Samas muidugi selliste hinnad on taolised, et
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
29.06.2025 22:53:06
|
|
|
Palju neid selliseid hotelle reaalselt on kus on mõistlikum laadida kui kuskil kiirlaadijas?
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
29.06.2025 23:01:52
|
|
|
Janis kirjutas: |
Palju neid selliseid hotelle reaalselt on kus on mõistlikum laadida kui kuskil kiirlaadijas? |
Ei lähe ju kiirlaadijat otsima, kui saab ööbimiskohas laadida. Las olla kallim.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
29.06.2025 23:26:12
|
|
|
Hotellis võiks ikka tasuta parkida saada.
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
30.06.2025 09:25:36
|
|
|
Tesla teemal.
Reaalsus on see, et Tesla aktsia on ca 10 korda ülehinnatud mull (Market cap ca 10 korda väärtuslikum kui Volskwageni, BMW, Mercedese sarnased ajaloolised autotootjad) ja ühel hetkel see kaardimaja kokku kukub.
Nüüd nad leiutavad oma robotaxi ja humanoid robotitega mingit uut hype vedurit.
Tänaseks ca 10 aastat tagasi demonstreeris Tesla kuidas nende auto täiesti autonoomselt sõidab - reaalsuses oli tegu pettusega.
tsitaat: |
Tesla did stage a promotional video in 2016 to showcase its self-driving technology, according to testimony from a Tesla engineer. The video, which depicted a Model X driving itself from a residence to Tesla's headquarters, was not intended to accurately represent the capabilities of the system available to customers at the time. Instead, it was designed to demonstrate what Tesla was working towards building into the system. |
Miks peaks praegu uskuma seda sama asja?
CnZ kirjutas: |
https://x.com/elonmusk/status/1938682871105102254
tsitaat: |
The first fully autonomous delivery of a Tesla Model Y from factory to a customer home across town, including highways, was just completed a day ahead of schedule!!
There were no people in the car at all and no remote operators in control at any point. FULLY autonomous!
To the best of our knowledge, this is the first fully autonomous drive with no people in the car or remotely operating the car on a public highway. |
Hmm. Video peaks ka varsti tulema |
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
CnZ
HV veteran
liitunud: 05.11.2003
|
30.06.2025 09:39:30
|
|
|
Eks selle asjaga on ikka nii, et kui suured institutsionaalsed investorid endiselt (ka pensionifondid USAs) Tesla küljes usaldavad olla, siis midagi usutakse ja loodetakse
Aga kõike voib juhtuda.
Nt minu hinnangul Apple 3 triljoni market cap on ka suht hullumeelne. Olenemata et toodavad ja müüvad palju. Aga börsi võlud
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
01.07.2025 19:17:30
|
|
|
-Koppel- kirjutas: |
Reaalsus on see, et Tesla aktsia on ca 10 korda ülehinnatud mull (Market cap ca 10 korda väärtuslikum kui Volskwageni, BMW, Mercedese sarnased ajaloolised autotootjad) |
Reaalsus on see, et Tesla ei ole autotootja vaid tehnoloogiaettevõte, mis muuhulgas toodab autosid aga omab arvestatavat sissetulekut ka energeetikas.
Ja kogu see autonoomia ja robotaxi on juba aktsiahinnas sees, sellepärast ta nii kõrgeks ongi paisunud.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
03.07.2025 20:49:38
|
|
|
Kaks Tesla Model S-i reisijat said 2024. aasta mais Flås toimunud laupkokkupõrkes veoautoga raskelt vigastada. Kaks reisijat istusid tagaistmel, samas kui auto esiosas viibinud reisijad pääsesid õnnetusest kergemate vigastustega. Kokkupõrge toimus kiirusega 60 kilomeetrit tunnis ja auto pakiruumis oli umbes 30 kilogrammi pagasit.
See põhjustas tagaistme seljatoe deformeerumise.
Määrused ei arvesta sellega, kui palju peaks tagaistme seljatugi kokkupõrke korral vastu pidama, kui pakiruumis on nii pagasit kui ka tagaistmel reisijad – nagu selle õnnetuse puhul oli, ütleb Ingvild K. Ytrehus, Norra Õnnetusjuhtumite Uurimise Ameti teede- ja maakaitse osakonna direktor. Kõigil autos viibinutel olid turvavööd kinnitatud. Aruandes märgitakse ka, et pakiruumist ei olnud ega sattunud sõitjateruumi ühtegi rasket eset.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Jbde24/ber-om-at-bilprodusenter-faar-bedre-sikkerhet-for-baksetepassasjerer-etter-ulykke
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Aeg maha 1p
liitunud: 04.06.2022
|
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
|