Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
04.06.2025 14:18:49
|
|
|
See tähendab, et elektriautot ei saa põhiautona kasutada, kui laed ainult soodusajal. Sisemise põletamise mootoriga automobiilid on iga kell valmis ja "laadimine" kiire.
|
|
Kommentaarid: 737 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
556 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
04.06.2025 14:21:13
|
|
|
Sellises olukorras on üks päris auto majapidamises soovitatav jah, endalgi nii ja vahel läheb vaja.
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
KrikU
HV veteran

liitunud: 14.12.2001
|
04.06.2025 18:04:13
|
|
|
Markos kirjutas: |
Põhikooli füüsikatund ? Tugevamal vabajooksu regenil on mõte sees, näiteks mägisel alal. Mäest alla sõites vabajooksul võib kiirus liiga suureks minna ja on vaja pidureid kasutada, seadistatava regeni puhul saab niimoodi vabajooksu sobivaks timmida. Meil selliseid mägesi väga ei ole, nõmme mäest alla tulles saab regeni esimest astet kasutada vaid, teises tõmbab hoo juba iiiga maha. |
Vastust ei saanud tõestuseks, et kergeim aste on parim kokkuvõttes kui on lamedal alaldel sõit - siiski on sul õigus GPT andis sellise vastuse:
Spoiler 
|
|
Kommentaarid: 129 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
119 |
|
tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
04.06.2025 18:14:45
|
|
|
suuremalt osalt ajalt saaks siiski ju, kui päevane läbisõit oletame et 100km tuuri, masin võimaldab 400, siis topid lihtsalt juhtme koguaeg seina, see siis laeb odavatel tundidel, isegi kui sõitsid selle 100km 400-st maha ja akut veel 75%, siis pead lihtsalt ikkagi koguaeg töölt koju jõudes juhtme seina toppima ja see siis ise vaatab, kas on soodustunde või mitte sel päeval, kui on, siis paneb uuesti 75% pealt midagi juurde öö jooksul. Kui juhtumisi nüüd paaril päeval peale tööd koju tulles kuni hommikuni polegi tõesti ühtegi soodustundi, siis ei juhtuks ka midagi ja laseksid endiselt soodustundide elektri pealt, mõni teine päev on soodustunde samas nii palju, et saaks ühe ööga kasvõi nullist sajani aku laetud. Sedasi satuks suhteliselt harva olukorra peale, kus oleks vaja kalli elektriga laadida. Kui aga laisk olla ja mitte juhet seina toppida igal võimalikul vabal hetkel, mil masin maja ees seisab ja tõmmata enamvähem nulli aku ja siis toppida juhe seina ja teada, et järgmine päev vaja juhtumisi akutäis uuesti kindlasti maha sõita, siis muidugi võib juhtuda, et on kellad ja peadki tampima hinnast olenemata kõik akusse ja tulekski kokkuvõttes päris krõbe hind, mis läheneks ehk keskmisele elektrihinnale juba. Kui aga sedasi toimida nagu eespool kirjeldasin ja igapäev tallinnast tartusse tööle ei käi, vaid valge inimese kombel ehk nii 100km päevas heal juhul, siis täiesti reaalne selle olematu hinnaga kokkuvõttes masin laetud saada. Selle jaoks loomulikult vaja börsihinna alusel laadimise jälgimist, mis lubaks ainult mingi teatud madala elektrihinna korral laadimise. Antud lahendusel on muidugi teine vastutöötav asi, nimelt sel juhul on aku pidevalt pigem suhteliselt täis kui tühi ja liitiumaku vananeb siis kiiremini ka niisama seistes, seega kokkuvõttes kui aastate pärast tahta parema tervisega akut säilitada, siis peaks pigem suht tühjapoolse akuga pidevalt ringi solgutama, seega olematu läbisõiduga nagu siin mõned törtsutavad heal juhul paarsada kilomeetrit nädalas, siis võibolla oleks mõistlikum siiski maksta mõni sent kokkuvõttes rohkem elektri eest, ent hoida aku tervist paremana masinal ja säilitada sellega tulevikus masina läbisõiduulatust ja ka rahalist väärtust seega.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
04.06.2025 23:26:14
|
|
|
Auron, ajad segi börsi keskmise müügihinna ja tarbija keskmise tarbitud elektri hinna. Elektriauto ei istu 24/7 juhtme otsas, et täpselt võrdselt iga tund voolu tarbida seega ei saa kuidagi olla elektriauto poolt tarbitud elektri hind võrdne börsi keskmisega.
Aga eks kindlam ole teha neid arvutusi 20 sendise hinnaga, sest see on kõigile kättesaadav (fix pakettidega) ja varugagi. Ja ka selle hinnaga ilmneb, et elektriauto kulud jäävad väiksemaks kuigi läbisõidu piir, millest alates kasvab natuke.
new1, liitium aku ideaalis tahaks olla oma nominaalpingel ehk suht 50% laetuse juures. Iga päev juhet ühendades võib vabalt 80%-ni laadida ja kui ka jääb päev/paar vahele peaks hakkama saama nö tavapäraste sõitmiste korral enamikel. Kompromiss aku degredeerumise ja optimaalse hinna jahtimisega.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
salatoimik
HV Guru

liitunud: 08.08.2006
|
05.06.2025 22:30:30
|
|
|
Betamax kirjutas: |
Kas plaanid osta hiinlaste elekteriauto? |
Ei, tundub, et jääb Korealaste toodang sõelale.
Auron kirjutas: |
salatoimik kirjutas: |
Ning see läbisõidu teema - ma liigun suhteliselt palju autoga ringi aga kui ma mõtlen viimase aasta sõidud läbi siis pikim ots on pmst Tartust - Kuressaarde ja sedagi mingi 2x aastas max. Ja kui võtta see 325km siis iga vähegi mõistlik elektrikas sõidab soojal ajal selle maa laadimiseta ära. Võib tulla siin talvest jahuma aga talvel ma üldiselt sõidan kõvasti lühemaid otsi). |
EV'de kaitsjad võiks ühe asja küll argumendina ära jätta ja selleks on "aga mina sõidan 5 kilti tööle, 2 kilti poodi ja 3 kilti koju - järelikult pole kellelgi vaja üle 10 kildi päevas sõita", "käin ainult kohtades kus kohe parkla gigawatt laadijaga kõrval mis alati minujaoks vaba ja mis 10 minutiga virutab akusse 80%".
|
Mina ei tea kust sa need 10km otsad välja lugesid. Puhtalt eelmine kuu oli mul autoga läbisõit 4300km (enamasti ~2500km kanti. Ja usun, et see on ikka jupp maad rohkem kui keskmisel eestlasel). Maru 10km päevas jah
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003

|
05.06.2025 22:54:19
|
|
|
eesti autode keskmine läbisõit peaks olema 10kkm aastas. reaalselt igapäevakasutuses sõiduauto aastane läbisõit 15kkm ja 18kkm vahel.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
05.06.2025 23:12:52
|
|
|
Kaks statistikut uppusid, kui ületasid jõge mille sügavus oli keskmiselt 1m
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
kjaups
MeesKesTuliMetsast

liitunud: 02.02.2005
|
06.06.2025 08:02:06
|
|
|
napoleon, Kes tellib statistika, see loo suunab ka tulemi.
londiste, kuna vahepeal üks masin muutus, siis viskan rohkem linna inimese statistika siia 2a peale.
Auto 27000, 1 võrr 4000 ja teine võrr 7000, kokku saan 38 000 ehk 19 000 km aasta kohta.
Kui töökoht oli linnast väljas, siis päeva miinimum oli juba 200 km ehk ainult töö asjus tuli oma kuludega kuu peale 4000+km, siia veel nv sõidud, poed jne otsa.
_________________ YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 200€ alla |
|
Kommentaarid: 168 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
137 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
06.06.2025 10:57:08
|
|
|
Mida siin jaurata pidevalt mingi keskmise üle, auto tuleb soetada oma vajaduste järgi ja elektriauto puhul tuleb need vajadused väga täpselt ära kaardistada. Mingites n olukordades saate nagunii vastu vahtimist, aga sellega peab lihtsalt arvestama. Elektriauto ei halasta.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
06.06.2025 11:01:47
|
|
|
Kes jaurab keskmise üle, kes jaurab teoreetilise äärmuse üle. Nagu liikluse teemas need betoonseina vennad.
_________________ Tsensuur HinnaVaatluse foorumis |
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003

|
06.06.2025 12:10:06
|
|
|
Markos, millistel hetkedel sulle elektriauto halastanud ei ole?
muide, palju sul suvel akutäiega läbisõit on?
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
06.06.2025 12:32:12
|
|
|
Mulle täna ei halastanud kui unustasin ööseks seina panna. Päris auto andestab esimese tanklas
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
degreal
HV veteran
liitunud: 07.01.2002
|
06.06.2025 12:36:37
|
|
|
Janis kirjutas: |
Mulle täna ei halastanud kui unustasin ööseks seina panna. Päris auto andestab esimese tanklas |
Spoiler 
Kus on kommertslahendused?
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
06.06.2025 12:39:24
|
|
|
Jah, tuleb osta igast vidinaid, siis saab hakata alles ICE kasutusmugavusega võdlema
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
06.06.2025 13:26:42
|
|
|
londiste kirjutas: |
Markos, millistel hetkedel sulle elektriauto halastanud ei ole?
muide, palju sul suvel akutäiega läbisõit on? |
Ma olen hullult planeerima hakanud, seetõttu ei ole veel juhtunud, aga ajapikku muutub asi ilmselt lõdvemaks. Ma katsun hoida, et alla 100km jääki ei langeks, sellega saab kohalikud ootamatused katta, tartusse ja pärnusse enam ei saa, tuleb kiirlaadijat külastada.
Hetkel on reaalne akutäis ~350km, aga mul on kombo maantee (110km ala) ja linn umbestäpselt pooleks. Kui oleksid 18" veljed, siis ca +40km. Tootja poolt on EPA ulatuseks pakutud 315 (20") ja 354 (18"), ehk siis minu tulemused isegi ületavad seda. Aga jah, see sõltub väga tingimustest, kui ilm on paar kolm kraadi külmem, siis on sõiduulatus kohe väiksem ka. Kasutan nüüd peamiselt eco modet, mõju sõiduulatusele ei ole märkimisväärne, aga kiirendus on rahulikum, ei viitsi koguaeg telefoni tagaistmelt otsida, kui see konsoolilt lendu tõuseb jälle.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
degreal
HV veteran
liitunud: 07.01.2002
|
06.06.2025 13:29:24
|
|
|
Janis kirjutas: |
Jah, tuleb osta igast vidinaid, siis saab hakata alles ICE kasutusmugavusega võdlema |
Selline asi peaks põhivarustusega kaasas olema, mitte lisavidin.
Dubais on bensukuller olemas kes öösel sul maja ees auto ära tangib, eestis mitte.
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
06.06.2025 13:41:10
|
|
|
Dubais tuleb põhivarustusega see kaasa?
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
06.06.2025 18:59:46
|
|
|
Markos kirjutas: |
Mida siin jaurata pidevalt mingi keskmise üle, auto tuleb soetada oma vajaduste järgi |
Ilmselgelt tuleb igaühel enda vajaduste järgi otsustada. Igaüks teab ise kui lähedal või kaugel nad keskmisest on, mistõttu keskmise välja toomine on kasulikum. Keskmine on kasulikum kui sinu vähesõitmine või minu paljusõitmine.
Lisaks kuna tihti on teemaks laiem elektriautode sobivus autode kasutajatele, siis peabki keskmistest rääkima, mitte rääkija ainuisikulisest vaatest.
Markos kirjutas: |
Ma olen hullult planeerima hakanud, seetõttu ei ole veel juhtunud, aga ajapikku muutub asi ilmselt lõdvemaks. Ma katsun hoida, et alla 100km jääki ei langeks |
Algaja hirmud. Eks kui oled endale aastaid sisestanud, et pidevalt vaja planeerida ja väiksemagi jama korral jääd teele seisma vms, siis ongi raske sellest foobiast üle saada.
Aja pikku õpid oma autot tundma ja planeerimise unustad ka ära. Eeldusel, et suudad oma õpitud foobiast lahti lasta.
degreal kirjutas: |
Janis kirjutas: |
Mulle täna ei halastanud kui unustasin ööseks seina panna. Päris auto andestab esimese tanklas |
Spoiler 
Kus on kommertslahendused? |
Miks üldse jännata nende kaablitega. Kui juba mugavuslahendusi otsida, siis juhtmevaba juba valida. https://www.youtube.com/watch?v=hC-gWWFnRK4
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
06.06.2025 20:59:01
|
|
|
tsitaat: |
Algaja hirmud. Eks kui oled endale aastaid sisestanud, et pidevalt vaja planeerida ja väiksemagi jama korral jääd teele seisma vms, siis ongi raske sellest foobiast üle saada.
Aja pikku õpid oma autot tundma ja planeerimise unustad ka ära. Eeldusel, et suudad oma õpitud foobiast lahti lasta. |
Mis pagana hirmud. Kui paak on tühi, siis lähed lähimasse pensukasse, 2 min ja jõuad õigeks ajaks koosolekule. Kui aku on tühi, ei jõua sa kuhugile, simpel as that. See tähendabki planeerimist, muidugi saab ka ilma, abc ja kogu moos, valik on igaühe oma teha.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
06.06.2025 21:30:15
|
|
|
etk kirjutas: |
planeerimise unustad ka ära |
Siis jääd tee äärde.
Planeerimisvajadus on fakt, mitte hirm.
Kui tankla on kaugel, siis tuleb ka natuke planeerida ehk kanistrit kütusega varuks hoida.
Kui kiiresti elektriauto kodulaadijaga nii palju laeb, et kindla peale iga ilmaga minimaalselt 22 km sõita? Või pigem 44, sest avalik laadija võib hõivatud olla.
_________________ Müüa igasugu asju
Müüa ETKVL kaubaroller/kaubakäru |
|
Kommentaarid: 889 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
06.06.2025 21:48:08
|
|
|
Nojah, kui mentaliteet on ikka veel SPM oma ehk harjud paagi aurude peale sõitma, siis ei saagi teisiti, kui planeerid iga oma sõitu kaardi ja äppidega.
ABC jah, always-be-charging. Auto laeb kui pargib. See lahendab juba 99% sellest "planeerimisest" ära.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
07.06.2025 05:01:37
|
|
|
Peab ju planeerima kus pargid, tüütu kui igal pool ei saagi parkida
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
07.06.2025 11:57:29
|
|
|
Ehk siis sisuliselt eladki oma elu mingite laadijate asukoha järgi? Nagu mingi nutitelefoni ike juba, et igal pool laed, muidu päeva lõpuni välja ei vea.
|
|
Kommentaarid: 737 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
556 |
|
tagasi üles |
|
 |
|