Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
lighT
HV veteran

liitunud: 14.06.2004
|
07.08.2012 20:17:14
bugine bricked firmware seagate barracuda es2 st3500320ns |
|
|
Ühel päeval arvutit käivitades ei tundnud bios arvutit ära.
Arvasin, et nüüd ongi midagi läbi, aga googeldades sain veidi infi, millest päris täpselt aru ei saanud,
igatahes peaks olema kindel, et andmed on kettal alles. Viga siis selles, et firmware on vigane ja
mingil momendil brickib ketta kontrolleri. Kettal on garantii alles, kuid ei julge ketast postiga kuhugi
Poola garantiisse saata, sest ei taha andmeid kaotada. Saatsin 2 kirja ka asbis.ee -sse kus lehel
väidetakse, et pakutakse maaletooja poolset garantiid, aga kirjadele ei vastata:
Spoiler 
Tere, oman seagate barracuda es2 500gbytes, st3500320ns kõvaketast, millel on seagate lehe järgi ka kehtiv garantii. Täna arvutit käivitades, aga ei tunne bios ketast ära. Lähimal uurimisel selgus, et viga on bugises kaasasolevas firmwares. Siin lingis on antud bugi kirjeldatud: http://www.msfn.org/board/topic/128807-the-solution-for-seagate-720011-hdds/ ... Uurisin foorumeid, et seagate taastab antud veaga ketastelt ka andmed, aga ei leia support lehelt selle kohta informatsiooni. Andmed on kettal ok seisundis, probleem on ketta kontrolleris, mis tähendab et teise samasuguse töötava isendiga on võimalik andmed kätte saada. Seagate enda leht eeldab võõrkeelset suhtlemist ja ketta saatmise postikulu, milles ma ennast väga mugavalt ei tunne, seega pöördun teie poole. Sten.
Kas on mõtet neid edasi tülitada?
Netis on ka õpetusi kuidas andmeid kätte saada, http://www.overclock.net/t/457286/seagate-bricked-firmware-drive-fix-with-pics,
tunduvad kodus teostatavad, kuid ei oma ise piisavalt kindlust ja oskusi, et läbi viia.
Kas keegi on varem siit seda protsessi läbi teinud või on nõus jagama vajaminevat kaablit?
On kogemusi kellelgi Seagate garantiiga, kas nad andmete backupi ei paku? Ametlik support leht on standard QA.
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
|
Kommentaarid: 1139 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
721 |
|
tagasi üles |
|
 |
lighT
HV veteran

liitunud: 14.06.2004
|
07.08.2012 22:00:26
|
|
|
Rääkisin ka temaga probleemist, aga tema muidu ok teenuse hind on mulle hetkel veidi palju,
arvestades, et praegune lahendus võib olla tavalisest protseduurist paljupalju kergem.
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
ThedEviL
HV Guru

liitunud: 13.03.2003
|
07.08.2012 22:07:59
|
|
|
ma eeldan et ta ei lase enam uut firmi ka peale lasta?
Edit:
Peale 30 sekist guugli kasutust:
1. Find your Seagate Case Number, stating that your drive has been qualified for the reactivation and update process and that your case has been validated, and then:
2. Contact Seagate Recovery Services so we can assist you in filling out the submission form and getting your drive to the lab in a timely manner.
http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/207963en
viimati muutis ThedEviL 07.08.2012 22:08:31, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 108 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
97 |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
|
Kommentaarid: 1139 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
721 |
|
tagasi üles |
|
 |
ThedEviL
HV Guru

liitunud: 13.03.2003
|
07.08.2012 22:09:34
|
|
|
laurx, vahet pole. Toivos võib ju kasvõi 100€ küsida, aga see on ikka 100€ rohkem kui seagate recovery küsib selle eest
|
|
Kommentaarid: 108 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
97 |
|
tagasi üles |
|
 |
lighT
HV veteran

liitunud: 14.06.2004
|
07.08.2012 22:13:10
|
|
|
ThedEviL kirjutas: |
ma eeldan et ta ei lase enam uut firmi ka peale lasta?
Edit:
Peale 30 sekist guugli kasutust:
1. Find your Seagate Case Number, stating that your drive has been qualified for the reactivation and update process and that your case has been validated, and then:
2. Contact Seagate Recovery Services so we can assist you in filling out the submission form and getting your drive to the lab in a timely manner.
http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/207963en |
Ei tunne üldse ketast ära jah, kuigi nö voolu võtab sisse, ehk häält teeb.
Mis sa otsingus kasutasid? Ma vaatasin seagate enda lehel ringi ning kirjutasin oma ketta koodid ja asjad ka sinna,
kuid antud asjaolust täpsemat infi ei leidnud. Foorumite kaudu sain väidetavat infot, et on võimalik ka recovery saada,
aga ei suutnud leida 100% täpset allikat. Seetõttu otsisingi kohalikult maaletoojalt garantiid, mis peaks mulle ka teenust
osutuma kui garantii on kehtiv? Selle kohta leidsin arbis.ee lingi HV-st aga jälle, täpsemat infot mitte ja kirjadele see firma ei vasta.
EDIT: + jah, mingit meeletut summat maksta oleks küll labane, eriti kui see on nendepoolse vigase firmware poolt tekitatud.
EDIT2: garantii tähendaks postikulu puhul ikkagi mingisugust saatmiskulu, mistõttu lootsin ka ametliku maaletooja kaudu
seda asja ajada, lehe peal väidavad, et vastavad 1-2 päeva jooksul, äkki on seal suvepuhkus? Kodulehelt nagu midagi
välja ei loe..
viimati muutis lighT 07.08.2012 22:16:05, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
ThedEviL
HV Guru

liitunud: 13.03.2003
|
07.08.2012 22:20:03
|
|
|
Ma pakun et googli otsing oli: "st3500320ns recovery site:seagate.com"
ilma jutumärkideta
Seal skeem umbes nii:. Ava RMA, saad case numbri. Kontakteeru recoveryga. Lisa case number. Saada oma ketas madalmaadesse... Ootad.. Saad uue ketta oma andmetega tagasi...
Edit:
Lause: If your drive is no longer accessible, click here to contact Seagate directly for further assistance.
ütleb ju kõik
Edit:
Maaletooja kaudu saatmisega võib see recovery osa keeruline olla. Kontakteeru otse seagate'ga. Suht normaalsed tegelased seal
Edit:
Poolakad mingu istmikku. Mina saadan surnd kettad valdavalt ainult Nederlandsi
|
|
Kommentaarid: 108 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
97 |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
07.08.2012 23:53:15
|
|
|
Mingi aasta-kaks tagasi fläshis küll iga kettaomanik ise oma Seagate ketast. Nii, et neid Serial-kaableid on kusagil kellelgi alles.
--
Loovutasin isegi k6ik Nokia telefonide serial-kaablid, kui sobivad kaablid.
Postitatud Sony Ericsson mobiililt
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
 |
SurfData
HV Guru

liitunud: 19.05.2006
|
08.08.2012 11:51:56
Re: bugine bricked firmware seagate barracuda es2 st3500320ns |
|
|
lighT kirjutas: |
Saatsin 2 kirja ka asbis.ee -sse kus lehel
väidetakse, et pakutakse maaletooja poolset garantiid, aga kirjadele ei vastata:
Spoiler 
Tere, oman seagate barracuda es2 500gbytes, st3500320ns kõvaketast, millel on seagate lehe järgi ka kehtiv garantii. Täna arvutit käivitades, aga ei tunne bios ketast ära. Lähimal uurimisel selgus, et viga on bugises kaasasolevas firmwares. Siin lingis on antud bugi kirjeldatud: http://www.msfn.org/board/topic/128807-the-solution-for-seagate-720011-hdds/ ... Uurisin foorumeid, et seagate taastab antud veaga ketastelt ka andmed, aga ei leia support lehelt selle kohta informatsiooni. Andmed on kettal ok seisundis, probleem on ketta kontrolleris, mis tähendab et teise samasuguse töötava isendiga on võimalik andmed kätte saada. Seagate enda leht eeldab võõrkeelset suhtlemist ja ketta saatmise postikulu, milles ma ennast väga mugavalt ei tunne, seega pöördun teie poole. Sten.
Kas on mõtet neid edasi tülitada?
|
Mis puutub siia Asbis? Nemad on lihtsalt maaletoojad, garantii puhul on ketas vaja viia sinna kohta, kust on ostetud, ehk siis kohta kes Sulle, kui lõpptarbijale selle müüs.
|
|
Kommentaarid: 84 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
 |
lighT
HV veteran

liitunud: 14.06.2004
|
08.08.2012 13:44:59
Re: bugine bricked firmware seagate barracuda es2 st3500320ns |
|
|
SurfData kirjutas: |
lighT kirjutas: |
Saatsin 2 kirja ka asbis.ee -sse kus lehel
väidetakse, et pakutakse maaletooja poolset garantiid, aga kirjadele ei vastata:
Spoiler 
Tere, oman seagate barracuda es2 500gbytes, st3500320ns kõvaketast, millel on seagate lehe järgi ka kehtiv garantii. Täna arvutit käivitades, aga ei tunne bios ketast ära. Lähimal uurimisel selgus, et viga on bugises kaasasolevas firmwares. Siin lingis on antud bugi kirjeldatud: http://www.msfn.org/board/topic/128807-the-solution-for-seagate-720011-hdds/ ... Uurisin foorumeid, et seagate taastab antud veaga ketastelt ka andmed, aga ei leia support lehelt selle kohta informatsiooni. Andmed on kettal ok seisundis, probleem on ketta kontrolleris, mis tähendab et teise samasuguse töötava isendiga on võimalik andmed kätte saada. Seagate enda leht eeldab võõrkeelset suhtlemist ja ketta saatmise postikulu, milles ma ennast väga mugavalt ei tunne, seega pöördun teie poole. Sten.
Kas on mõtet neid edasi tülitada?
|
Mis puutub siia Asbis? Nemad on lihtsalt maaletoojad, garantii puhul on ketas vaja viia sinna kohta, kust on ostetud, ehk siis kohta kes Sulle, kui lõpptarbijale selle müüs. |
Võibolla on see jah mu oma viga, mulle jäi lihtsalt sellest lausest mulje, et võiks neilt küsida:
Spoiler 
ASBIS-Baltik pakub oma koostööpartneritele tervet teenustepaketti, mis sisaldab parimaid hindu, otsest tootjate-poolset garantiiteenindust ning erialaseid konsultatsioone.
Kirjadele võiksid nad sellegipoolest vastata..
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
SurfData
HV Guru

liitunud: 19.05.2006
|
08.08.2012 13:49:17
Re: bugine bricked firmware seagate barracuda es2 st3500320ns |
|
|
lighT kirjutas: |
SurfData kirjutas: |
lighT kirjutas: |
Saatsin 2 kirja ka asbis.ee -sse kus lehel
väidetakse, et pakutakse maaletooja poolset garantiid, aga kirjadele ei vastata:
Spoiler 
Tere, oman seagate barracuda es2 500gbytes, st3500320ns kõvaketast, millel on seagate lehe järgi ka kehtiv garantii. Täna arvutit käivitades, aga ei tunne bios ketast ära. Lähimal uurimisel selgus, et viga on bugises kaasasolevas firmwares. Siin lingis on antud bugi kirjeldatud: http://www.msfn.org/board/topic/128807-the-solution-for-seagate-720011-hdds/ ... Uurisin foorumeid, et seagate taastab antud veaga ketastelt ka andmed, aga ei leia support lehelt selle kohta informatsiooni. Andmed on kettal ok seisundis, probleem on ketta kontrolleris, mis tähendab et teise samasuguse töötava isendiga on võimalik andmed kätte saada. Seagate enda leht eeldab võõrkeelset suhtlemist ja ketta saatmise postikulu, milles ma ennast väga mugavalt ei tunne, seega pöördun teie poole. Sten.
Kas on mõtet neid edasi tülitada?
|
Mis puutub siia Asbis? Nemad on lihtsalt maaletoojad, garantii puhul on ketas vaja viia sinna kohta, kust on ostetud, ehk siis kohta kes Sulle, kui lõpptarbijale selle müüs. |
Võibolla on see jah mu oma viga, mulle jäi lihtsalt sellest lausest mulje, et võiks neilt küsida:
Spoiler 
ASBIS-Baltik pakub oma koostööpartneritele tervet teenustepaketti, mis sisaldab parimaid hindu, otsest tootjate-poolset garantiiteenindust ning erialaseid konsultatsioone.
Kirjadele võiksid nad sellegipoolest vastata..  |
oma koostööpartneritele
|
|
Kommentaarid: 84 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
 |
ThedEviL
HV Guru

liitunud: 13.03.2003
|
08.08.2012 18:18:51
|
|
|
tsitaat: |
oma koostööpartneritele
|
Kui firma ei pea lõpptarbjat koostööpartneriks on lood väga hapud.
Eks siis peab MSI tarvitamisest täielikult loobuma kui põhimõtted neil nii idiootsed, et ei viitsi isegi 30 sekundit kulutada et vastata: Palun pöörduge otse seagate poole
|
|
Kommentaarid: 108 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
97 |
|
tagasi üles |
|
 |
SurfData
HV Guru

liitunud: 19.05.2006
|
08.08.2012 18:30:41
|
|
|
ThedEviL kirjutas: |
tsitaat: |
oma koostööpartneritele
|
Kui firma ei pea lõpptarbjat koostööpartneriks on lood väga hapud.
Eks siis peab MSI tarvitamisest täielikult loobuma kui põhimõtted neil nii idiootsed, et ei viitsi isegi 30 sekundit kulutada et vastata: Palun pöörduge otse seagate poole |
Mina näiteks ei saa maaletoojale viia garantiisse asju, mille on ostnud mõni teine firma jne (ühe korra olen küll saanud, aga maaletooja tuli siis vastu, kuna firma, kust klient oli ostnud oli juba selleks ajaks pillid kotti pannud). Lõpptarbija saab üldjuhul pöörduda ikka sinna kohta kust on ise ostnud (kui ei ole just tegu mõne konkreetse bränditootega, millel on eestis oma service center vms). Osad tootjad lubavad ka otse neile endile saata, kui firma, kes lõpptarbijale müüs, ei viitsi asjaga tegeleda, osadel asjadel puutub selline võimalus sootuks. Kui minul miskit katki läheks ma pöörduks ikka ostukoha poole kõigepealt ja vaataks mis nemad asjast arvavad.
Mis puutub vastamisse siis jah, seda tuleks siiski teha, samas tuleb ka aru saada, et praegu on ka puhkuste aeg ning ei pruugi kõikidel aega olla tegeleda kõikide asjadega (kui näiteks garantiimees on puhkusel, siis müügimees EI PRUUGI teada, kas saab vastu võtta või tuleb kuhugi mujale saata jne). Meil endal läks ühe juhtumi jaoks WD suurest euroopa keskusest vastuse saamisega KUU AEGA.
|
|
Kommentaarid: 84 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
 |
karusloom
HV kasutaja
liitunud: 11.11.2004
|
08.08.2012 18:49:14
|
|
|
peaks ka endal too kaabel veel alles olema, ise suutsin ühe 3,5 ja 2,5 ketta elule äratada, ketaste ring milledega see lahendus toimib on suht kitsas. Tallinna piires võin kaablit pakkuda.
|
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
48 |
|
tagasi üles |
|
 |
lighT
HV veteran

liitunud: 14.06.2004
|
08.08.2012 20:59:19
|
|
|
Kui raske seda elluäratamisprotsessi läbi viia oli? Mul on praegu tunne, et mul oleks ajaliselt ja rahaliselt lihtsam
see kaabliga ise korda teha kui postikulu maksta ja seagatega suhelda ja siis neile saata.
ThedEviL kirjutas: |
tsitaat: |
oma koostööpartneritele
|
Kui firma ei pea lõpptarbjat koostööpartneriks on lood väga hapud.
Eks siis peab MSI tarvitamisest täielikult loobuma kui põhimõtted neil nii idiootsed, et ei viitsi isegi 30 sekundit kulutada et vastata: Palun pöörduge otse seagate poole |
Mul on eesti erinevate ettevõtetega nii palju probleeme olnud hiljuti, et olen nüüd viimased
asjad ainult amazonist tellinud, kaup tuleb tihtipeale ka kiiremini kohale..
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
karusloom
HV kasutaja
liitunud: 11.11.2004
|
08.08.2012 21:15:06
|
|
|
lighT kirjutas: |
Kui raske seda elluäratamisprotsessi läbi viia oli? Mul on praegu tunne, et mul oleks ajaliselt ja rahaliselt lihtsam
see kaabliga ise korda teha kui postikulu maksta ja seagatega suhelda ja siis neile saata. |
Kui kruvikeerajat kasutada oskad ja tehnikat ei karda siis ei valmista ettevõtmine erilisi raskusi. Pole see tehnika nii raketiteadus miskit nagu enamus seda arvab ja paljud seda nii ka kirjeldavad.
Kui ketas käske sööb siis võttis see aega mõne minuti... garantiiga on ainult ilmselt "goodbye", sest pcb tuleb kõhu alt lahti lasta nagu sa ilmselt juhendist juba lugesid.
|
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
48 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel889
HV kasutaja

liitunud: 08.12.2005
|
09.08.2012 00:37:05
|
|
|
Endal oli sama kettaga sama jama, sai viidud kuhugi Tallinna kadriorgu kus mingid venelased 3k eest korda tegid.
See väike seiklus peletas mind igaveseks seagate'i juurest minema.
|
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
14 |
|
tagasi üles |
|
 |
lighT
HV veteran

liitunud: 14.06.2004
|
09.08.2012 00:44:23
|
|
|
karusloom kirjutas: |
lighT kirjutas: |
Kui raske seda elluäratamisprotsessi läbi viia oli? Mul on praegu tunne, et mul oleks ajaliselt ja rahaliselt lihtsam
see kaabliga ise korda teha kui postikulu maksta ja seagatega suhelda ja siis neile saata. |
Kui kruvikeerajat kasutada oskad ja tehnikat ei karda siis ei valmista ettevõtmine erilisi raskusi. Pole see tehnika nii raketiteadus miskit nagu enamus seda arvab ja paljud seda nii ka kirjeldavad.
Kui ketas käske sööb siis võttis see aega mõne minuti... garantiiga on ainult ilmselt "goodbye", sest pcb tuleb kõhu alt lahti lasta nagu sa ilmselt juhendist juba lugesid. |
Ma vist laenaks või ostaks sult selle kaabli kui võimalik. Kuigi ma olen natuke segaduses,
et mis sinna kaabli otsa läheb, ntks siin videos: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ZBsf-5iiDEE#t=103s
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
karusloom
HV kasutaja
liitunud: 11.11.2004
|
09.08.2012 08:37:44
|
|
|
Kaablile eelnevalt installid vaid draiverid, ja vaja on xp op süsteemiga masinat sest tegevus toimub hyperterminalis. Eraldi kaabli otsa lisaks ei käi midagi, tuleb lihtsalt kindlaks teha Rx ja Tx otsad. Need asjad sealt videost on mul juba kaabl küljes Kui kaabli üles leian annan sulle privas teada.
|
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
48 |
|
tagasi üles |
|
 |
Spezz
HV veteran
liitunud: 21.08.2005
|
10.08.2012 21:42:09
|
|
|
lighT kirjutas: |
Rääkisin ka temaga probleemist, aga tema muidu ok teenuse hind on mulle hetkel veidi palju,
arvestades, et praegune lahendus võib olla tavalisest protseduurist paljupalju kergem. |
Mis väärt kraam kettal on ja kui palju ta küsis?
|
|
Kommentaarid: 70 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
66 |
|
tagasi üles |
|
 |
lighT
HV veteran

liitunud: 14.06.2004
|
11.08.2012 03:20:24
|
|
|
Nii, leidsin netist töötava driveri, tegin kõik nii nagu õpetuses, ühendan hyperterminali, ja avaneb tühi aken kuhu ma ei saa midagi kirjutada,
näitab justkui et on connected.
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
karusloom
HV kasutaja
liitunud: 11.11.2004
|
11.08.2012 09:41:57
|
|
|
proovi tx ja rx omavahel vahetada
|
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
48 |
|
tagasi üles |
|
 |
lighT
HV veteran

liitunud: 14.06.2004
|
11.08.2012 15:15:37
|
|
|
On vist tunne, et ketas ongi lõplikult bricked.
Tx ja rx vahetamist on proovitud. Loopback test annab tulemuseks ühe parempoolse noole.
Proovisin kahes arvutis ja terminal lihtsalt ei reageeri millelegi.
Proovisin ka erinevate asjadega neid konktakte omavahel eristada, võib asi äkki olla selles?
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
karusloom
HV kasutaja
liitunud: 11.11.2004
|
11.08.2012 15:27:28
|
|
|
proovisid ka port setingutes baud rate 38400 seada nii kontrol panelis kui terminalis ?kas ketas pöörlema hakkab kui toite järgi lükkad?
|
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
48 |
|
tagasi üles |
|
 |
|