Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
mightythor
HV veteran

liitunud: 02.12.2004
|
24.07.2005 15:37:38
mis vahe on "frame rate" -l ja "refresh rate" -l ? |
|
|
esimen on siis kaadrisagedus ehk siis kiirus millega videokaart kaadreid edastab. "Refresh Rate" on aga värskendussagedus ja näitab seda mitu korda ekraanipilti mingis ajaühikus uuendatakse. "Frame Rate" saadab ju lihtsalt nii kiiresti pilte ekraanile et tekib ühtlaselt liikuv kujutis ja selle ülesandest ma saan aru, kuid mida ikkagi "Refresh Rate" teeb? Mida tema siis uuendab (et mismõttes ekraanipilti uuendab?) ?
|
|
Kommentaarid: 62 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
53 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
24.07.2005 15:43:43
|
|
|
suht sarnane asi fps-ga... vahe selles, et ühte tajume võbelusena teist, aga nn "matrix efektina"
see suur Hz on vajalik selleks, et silmad nii kiiresti ei väsiks
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
mightythor
HV veteran

liitunud: 02.12.2004
|
24.07.2005 15:51:10
|
|
|
kas refresh rate -t tajume võbelusena? ja matrix efect tähendab vist pildi aegluubis venimist nime järgi oletades Seega tegemist on praktiliselt samade "asjadega" ainukese vahega, et kui liiga vähe on, siis tajume seda vähedust kas siis ekraaani värelemise või teisel juhul pildi venimise-nõksutamisega? Ja kas Hz -e saab kuidagi "kaadriteks sekundis" ümber ka arvutada?
|
|
Kommentaarid: 62 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
53 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
24.07.2005 15:53:40
|
|
|
päris sama asi pole... nii et 1:1-le asja panna ei saa... kuid nagu lihtsa inimese jaoks võib seda võtta küll nii, et mida rohkem seda parem
see HZ-de jutt muidugi LCD puhul enam eriti ei kehti
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
mightythor
HV veteran

liitunud: 02.12.2004
|
24.07.2005 15:57:34
|
|
|
seda, et LCD puhul on HZ -id 40 või 60 pandud ja neid ülespoole ei ole mõtet sättida ma tean, kuid mismoodi siis LCD ekraanipilt vahetub või õigemini mispärast seal selle vahetumise kiirus pole enam oluline? teine asi ikkagi see, et kas Hz -e saab kuidagi "kaadriteks sekundis" ümber ka arvutada?
|
|
Kommentaarid: 62 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
53 |
|
tagasi üles |
|
 |
raxz
HV Guru
liitunud: 27.07.2003
|
24.07.2005 16:00:06
|
|
|
Kas 1Hz pole mitte "üks kaader (ekraanipilt?) sekundis"? 100Hz korral uuendatakse pilti sada korda sekundis.
|
|
Kommentaarid: 46 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
45 |
|
tagasi üles |
|
 |
v6sa
HV Guru

liitunud: 29.01.2004
|
24.07.2005 16:05:36
|
|
|
einoh tore jutt küll, FPS on see kui kiiresti suudab videokaart tööd teha et tagada sujuv pilt. Refresh rate puhul peab laskuma sügavamale CRT monitoride hingeellu. Tavaline monitor (CRT ehk Cathode Ray Tube) on üks suur raadiolamp (vaakum on sees, ja keskmise monitori esiosale rõhub ~1tonn õhku). Terve kaadervärk toimib kõrgepigega ja elektronid sikutatakse tagaotsast ette otsa kus nad fosforiga põrkudes panevad viimase helendama (see pilt mida sa näed lõpuks). Elektronide juga suunatakse kahe mähisega, mis ristuvad ehk siis X ja Y telg. Y telje suunaline edasitagasi liigutamine ongi resfresh rate, mis võeti vanasti otse pistikust (60hz) ja X telje suunaline on 31-100kHz, ehk siis iga rea kohta peab edasitagasi liikuma. LCD toimivad teise tööpõhimõttega ning nende puhul pole sellist virvendamis effekti näha.
_________________ Otsid kohta nokitsemiseks? Pole vajalikke tööriistu varnast võtta? Kodus lapsed ei lase rahus tööd teha? Tule kiika meie hackerspace'i k-space.ee
viimati muutis v6sa 24.07.2005 16:08:56, muudetud 3 korda |
|
Kommentaarid: 109 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
4 :: |
0 :: |
91 |
|
tagasi üles |
|
 |
HDvurle
HV pensionär

liitunud: 03.04.2002
|
24.07.2005 16:06:01
|
|
|
Refresh rate-i ei saa arvutada kaadriteks. Refresh rate tähendab seda, mitu korda sekundis laotatakse pilti molule.
CRT puhul laotatakse pilti elektronkiirt ridu pidi nihutades. Esimesena 1. rida, siis 2. rida ... . LCD puhul toimub pildi kuvamine teist moodi. Pilti nähakse tänu taustavalgusele, mis pikslid "nähtavaks" teeb.
_________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur. |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
 |
mightythor
HV veteran

liitunud: 02.12.2004
|
24.07.2005 16:22:15
|
|
|
selge...aitäh
|
|
Kommentaarid: 62 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
53 |
|
tagasi üles |
|
 |
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
24.07.2005 21:36:52
|
|
|
ooda-ooda, miks ei saa refresh rate'i arvutada kaadriteks? refresh rate 100hz = 100 kaadrit sekundis, eestikeeli on asja nimi mu teada kaadrilaotussagedus, väga loogiline ju! hertz kui selline on nagunii sageduse ühik (on nagu füüsikast nii meelde jäänud...), olgu siis tegu mis sagedusega tahes.
põhimõtteliselt on nii, et refresh rate'st räägitakse monitoride puhul, CRT juures üks olulisemaid näitajaid üldse! FPS ehk frames per second ei seostu mitte kuidagi monitoriga...monitor, olles sätitud näiteks 85hz peale, vahetab oma pilti IGAL JUHUL 85 korda sekundis, isegi kui pilt ei muutu ühegi piksli võrra. FPS aga on kiirus, millega arvuti suudab vaatajat varustada muutuva pildiga. kõige raskem on arvutil (tänapäeval peamiselt graafikakaardil) seda muutuvat pilti piisavalt kiiresti "ette sööta" 3D applicationite puhul...peamiselt 3D mängud ühesõnaga.
frame on see, mida arvuti "välja mõtlema" peab, iga kord kui teed näiteks mängus mõne liigutuse vasakule või paremale, loob arvuti reaalajas vastavalt liigutusele sulle monitorile uue frame'i, õigemini loob ta neid frame väga suurel hulgal! ja põhimõtteliselt, mida kiiremini ja suuremal hulgal ta neid luua suudab, seda suurem ongi see FPS, frames per second...mõõdetakse frame'de arvu sekundis.
ühesõnaga, FPS ja monitori refresh rate ei ole omavahel seotud! refresh uuendab ekraanipilti, FPS aga uuendab pilti mängus
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
Kommentaarid: 275 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
9 :: |
3 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
HDvurle
HV pensionär

liitunud: 03.04.2002
|
24.07.2005 22:57:04
|
|
|
See on teatud juhul õige. 100Hz telekal laotatakse sama pilti 2 korda.
_________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur. |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
24.07.2005 23:18:57
|
|
|
Hertsid: Kui kiiresti on suuteline monitor oma pilti vahetama. Tuntakse ka värskendussageduse nime all
FPS: mitu kaadrit reaalselt monitorile saadetakse videokaardi poolt
CRT puhul näidatakse pilti punkti kaupa, järelhelenduse tõttu tundub et kogu ekraani valgustatakse pidevalt. Mida kõrgem sagedus seda vähem jõuavad punktid tuhmuda ning pilt tundub ühtlasem
LCD puhul muudab iga punkt oma värvi ainult siis kui talle signaal antakse. Kui käskivat signaali ei tule siis näitab kogu aeg üht ja sama värvi, tuhmumist ei ole.
FPS võib olla väga muutlik. Enamasti on see oluline mängudes. Kui on liiga madal siis tundub liikumine katkendlik.
Kui FPS on suurem kui monitori värskendussagedus siis on kaks võimalust:
1)osasid kaadreid ei saadeta monitorile
2)poole ekraani uuendamise pealt saadetakse järgmine kaader
Esimesel juhul pole suurt midagi imelikku näha, teisel juhul pilt virvenab või on muidu imelik
|
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
25.07.2005 00:01:32
|
|
|
to Linnavurle: jah, telekate kohta nii täpselt ei tea...pole seda poolt asjast ise eriti uurinud. samas telekad on vähe teine teema ka, vähemalt selles suhtes, et FPS'st ei ole seal midagi rääkida
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
Kommentaarid: 275 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
9 :: |
3 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
HDvurle
HV pensionär

liitunud: 03.04.2002
|
25.07.2005 15:10:48
|
|
|
Telekatel on konstantne 25 FPS-i.
_________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur. |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tbit
HV Guru
liitunud: 27.04.2004
|
25.07.2005 15:37:44
|
|
|
25fps puhul 100hz molul peaks 1fps kuvatama 4 korda
right yeah.
_________________ DVD is da 4483MB :-/)
|OSTAN|-> T43 pikk jahutus |
|
Kommentaarid: 264 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
229 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
25.07.2005 16:04:37
|
|
|
Tbit kirjutas: |
25fps puhul 100hz molul peaks 1fps kuvatama 4 korda
right yeah. |
Aga just nii ongi ju
|
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
HDvurle
HV pensionär

liitunud: 03.04.2002
|
25.07.2005 16:10:10
|
|
|
Eksite mõlemad. Laotuspõhimõtted on erinevad. CRT molul laotatalse pilt rida realt elik siis täisrealaotus. Telekal laotatakse pilt üle rea, esmalt paaritud read, siis paaris read. 100Hz telekatel laotatakse ridu 2x, et vähendada vilkumist.
_________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur. |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mõttetumees
HV Guru
liitunud: 18.07.2003
|
25.07.2005 16:20:28
|
|
|
Selline loll küsimus, et LCD-l näiteks seatud sagedus DVI ühenduse puhul 60Hz peale, kuid kuvaritootjad lubavad kiire reaktsiooniajaga kuvaritel kiiremat kaadrilaotussagedust. Kuidas see kiirem fps siis saadakse, kui kuvarit polegi võimalik kiiremaks sättida?
|
|
Kommentaarid: 650 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
528 |
|
tagasi üles |
|
 |
HDvurle
HV pensionär

liitunud: 03.04.2002
|
25.07.2005 16:44:42
|
|
|
Vast mingi kala Su masinas kuskil. Ise istun Samsung SyncMaster T710 taga, DVI ühendus ja 75Hz.
_________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur. |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mõttetumees
HV Guru
liitunud: 18.07.2003
|
25.07.2005 20:23:55
|
|
|
Ei ole mul mingit kala. Native resol 1280x1024 toetabki see monitor ainult 60Hz. Madalamatel läheb ka 75. No aga LCD puhul ei pidanud see ju midagi kottima, nagu ülalpool kirjas. Tahaks ikkagi teada, kuidas reklaamides lubatud kiirema reageerimisajaga lubatud kiirem framerate monitori sagedusest mööda saab panna? Või saab 8ms reageerimisaja monitoridel hertse rohkemaks kruttida? Või ei ole neil asjadel LCD puhul seost? Igaljuhul, kui endal mängudes vertical sync´i enablen, siis fps 60 peal.
|
|
Kommentaarid: 650 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
528 |
|
tagasi üles |
|
 |
tanel112
HV kasutaja
liitunud: 07.12.2003
|
25.07.2005 22:25:33
|
|
|
tarkpeadele
Kui ma San Andreasl frame limiteri peale jätan siis mäng hakib ja ei liigu vabalt. Frapsiga vaatan ja fps on 25 kaadrit. Kui ma limiteri maha võtan läheb fps 24 -40le ja mäng on puhas ja jookseb vabalt. Miks see limiter hakkimist teeb. Inimese silm pidi nägema ainilt 24 kaadrit sekundis
Tänud
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
HDvurle
HV pensionär

liitunud: 03.04.2002
|
25.07.2005 22:38:34
|
|
|
Miks ainult 24 kaadrit sekundis? Televusser näitab 25 kaadrit sekundis. Inimsilm on aeglane ja tänu sellele saab seda petta seisvate piltide kiiremal näitamisel liikuva pildina. Kuskilt on silma jäänud väide, et inimsilm hakkab petma 21-22 kaadrit sekundis kanti.
Ilmselt limitter piirab kiirema pildi liigutamise ja siis hakkab hakkima (kaadrid jäävad vahele). See on minu arusaam sellest asjast.
_________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur. |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
 |
v2hja
HV Guru

liitunud: 14.03.2003
|
25.07.2005 22:43:14
|
|
|
wtf mis teema
8ms LCD
see tähendab et max 8 millisekundi jooksul omandab pixer uue värvuse
EDIT:
seletav või segadust tekitav joonis
tuleb uus kaader siis 8ms jooksul omandab pixer uue värvuse ja siis püsib sellisena 8 ms kuni tuleb uus kaader
60hz juures saab iga pixer uue värvuse juhul kui pilt muutub umbes 16ms jooksul
75hz juures 13ms jooksul
niisiis
mis on framerate
see näitab mitu kaadrit toodab graafikakaart sekundis
idee poolest võib graafikakaart toota tuhandeid kaadreid sekundis
täpset ehitust ei tea ja võin eksida
aga kui graafika kaart toodab kaadri siis läheb see mingisse mälusse kaardi peal
ja uus kaader sama koha peale
ja siis vastavalt sellele mis REFRESH RATE molul on
siis kas 100hz = 10ms või 85hz = 11.7ms 75hz = 13.3 ms 60hz = 16.6ms
tagant võetakse sellest mälukohast kõige viimane kaader mis valmis sai ja saadetakse monitori
juhul kui uus kaader valmis ei ole siis ei ole vana veel üle kirjutatud ja saadetakse vana kaader
nüüd miks oleks vaja 25+ FPS'i (misiis et kinos sellest piisab)
sest et see kaadrite tootlus ei ole ühtlane nii et ühe osa sekundist saab ropult kaadreid valmis ja teine osa kaadrist tekib mingi aeglane koht ja saadetakse ühte kaadrit mitu korda
kui aga fps on 60 ja ülesse siis need aeglasemad kohad ei paista niiväga välja
kinos seda probleemi ei ole sest iga kaader järgneb eelmisele täpselt sama pika aja tagant
vertical sync on pmst see et FPS seotakse refresh ratega ehk siis GPU ei tooda rohkem kaadreid kui on refresh rate
see aitab vist nendes pelades milles aeg ja füüsika on seotud refresh ratega (quake 3 mootor nt ja gta3 mootor )
Tbit kirjutas: |
25fps puhul 100hz molul peaks 1fps kuvatama 4 korda
right yeah. |
pmst jah
aga telekatel on veel selline va ffa asi nagu interlace (TRA NEED SMILEYID TEKSTIS :S .... mis krdi ahvi märk kas ei või olla et kirjutan [AHV] ja siis ja ainult siis tuleb see rõve smiley)
ehk siis
kaader jaotatakse kahte ossa
interlace 1 read 1 3 5 jne
interlace 2 ja read 2 4 6 jne
ja 100hz juures telekal kuvatakse 25 kaardit : kaader 1 [ interlace 1 interlace 2 interlace 1 interlace 2 ] kaader 2 [ interlace 1 interlace 2 interlace 1 interlace 2 ]
monitori puhul oleks : kaader 1 kaader 1 kaader 1 kaader 1 kaader 2 kaader 2 kaader 2 kaader 2 jne jne
----------------------------
see tekst ei ole põhjalik ja võib sisaldada vigu
targemad las parandavad
_________________ www.ninjatune.net
RIP Monkey Radio
viimati muutis v2hja 25.07.2005 23:04:01, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 74 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tbit
HV Guru
liitunud: 27.04.2004
|
25.07.2005 22:52:45
|
|
|
amm, sellest ma nüüd aru ei saanud kas lcd reageerimis aeg on seotud siis pöördumatult ka refresh rate-ga, sesuhtes, et 4ms peab siis olema 250hz
_________________ DVD is da 4483MB :-/)
|OSTAN|-> T43 pikk jahutus |
|
Kommentaarid: 264 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
229 |
|
tagasi üles |
|
 |
v6sa
HV Guru

liitunud: 29.01.2004
|
25.07.2005 22:55:13
|
|
|
jah
_________________ Otsid kohta nokitsemiseks? Pole vajalikke tööriistu varnast võtta? Kodus lapsed ei lase rahus tööd teha? Tule kiika meie hackerspace'i k-space.ee |
|
Kommentaarid: 109 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
4 :: |
0 :: |
91 |
|
tagasi üles |
|
 |
|