Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 515, 516, 517, 518, 519  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
renx09
HV Guru
renx09

liitunud: 28.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 04.08.2025 12:49:42 vasta tsitaadiga

-Koppel- kirjutas:
Patent ei tähenda, et mingi asi on "tried, tested, works as expected"


doh.gif loomulikult ei ole

näitab lihtsalt mis suunas arendused liiguvad, ma ei tea miks sa nii pöördesse selle peale läksid icon_lol.gif

samuti on näha, et ohutuse arendamisega tegeletakse väga aktiivselt, mitte ainult mahu või laadimiskiirusega

_________________
!!
Kommentaarid: 312 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 250
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 04.08.2025 12:53:01 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
Kas superkondensaator on kallis või miks neid laadijates ei kasutata? Aitaks ju ilusti peake siluda ehk võrgust pole korraga nii palju ampreid vaja.

Omahind.
Pole suudetud seda toota nii odavalt kui taheti. Meie üksarvik ju sisuliselt vastu taevast lennanud või lendamas.
Ehk kasutatakse vaid lühiajalise tipu jaoks ja edasi ikka liitium... saavad näiliselt mahtu reklaamida icon_razz.gif
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 04.08.2025 12:58:28 vasta tsitaadiga

Ei leia, et pöördesse läksin. Pean vajalikuks iga sellise kõmulise uudise juures mainida, et selliseid 3000km range ja 5 minutes of charging jutte on ennegi kuuldud viimase 10. aasta jooksul.
Tasub olla vägagi skeptiline, sest reaalsesse maailma need ei jõua.

Ka liitiumioonakude arengus ei ole mingeid mitmekordseid energiatiheduse kasvusid olnud.
Vaata näiteks seda Texas Instruments ülevaadet minevikust, olevikust ja tulevikust: https://www.ti.com/lit/ml/slyp806/slyp806.pdf
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
renx09
HV Guru
renx09

liitunud: 28.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 04.08.2025 13:09:01 vasta tsitaadiga

tegemist ei ole kõmuga, tegemist on patendiga icon_rolleyes.gif

skeptiline peabki olema, arenduste reaalsusesse jõudmine jääbki tihtilugu lihtsalt raha taha, aga vahest ka uuemate arenduste ja läbimurrete või üldse mingite muude faktorite taha

ehk et ei saa siiani aru, mida sa öelda tahad, et siia teemasse ei peaks EV tehnoloogiaga seotud uudiseid postitama? või?

_________________
!!
Kommentaarid: 312 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 250
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 04.08.2025 13:17:49 vasta tsitaadiga

tsitaat:

tsitaat:
Akuvärk läheb hinnale otsa?


Absoluutselt läheb ja hakkad maksma 1€ kwh selles laadijas. Siis enam nii tore ei tundugi see kiirlaadimine. Juba täna 50s hinnaga nagu need kiiremad tavapäraselt on, elektriga sõitmine kallim, kui hübriidile bensu osta.

Võib arvata, et see väänatakse mingi maksuga või aktsiisiga ICE kasutajate kaela. Sest noh, kliima..

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 04.08.2025 13:20:22 vasta tsitaadiga

Pigem ikka maksavad konkreetsed laadimas käijad selle kulu kinni. Praegugi hind jabur kiirlaadijas ja lepitakse sellega rõõmsalt, pole ju probleemi otsa keevitada
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 04.08.2025 13:22:21 vasta tsitaadiga

Kui EV omanikud Kliimaministeeriumile piisavalt kittuma hakkavad, küllap seal "head mõtted" hakkavad roheametnike peas liikuma.
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 04.08.2025 13:37:57 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Võib arvata, et see väänatakse mingi maksuga või aktsiisiga ICE kasutajate kaela. Sest noh, kliima..


Esialgu jaa pigistatakse ice kasutajaid, et need ev poole suunata, aga kriitiline mass käes, siis on vaja kusagilt kütuseaktsiis tagasi teenida. Esimene koht, kust seda kõige lihtsamini teha saab, on avalikud laadijad. Kui sellest ei piisa, siis vaadatakse edasi, saab automaksu kaudu ka sisse kasseerida selle või siis eraldi maks elektriauto laadimisele kulutatud energia osas. Nagu täna on kik toetuse tingimus, et laadima peab vaid rohega. Kõik avalikud laadijad on automaatselt loetud rohelisteks, aga kui kodus rohepaketti pole, siis pead indulgentse soetama ja pruuni elektri roheliseks võõpama. See pull seisab mul järgmise aasta alguses ees. https://rohesert.ee/et ja elu lill icon_smile.gif
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 04.08.2025 20:16:43 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Akuvärk läheb hinnale otsa? Testisin just paar päeva, katuselt tuleb 12kwh, akusse jõuab sellest 9kwh ja välja akust tuleb 7kwh. Pool läheb kaduma pm
Muidugi läheb hinnale otsa, jah, kuidas muidu. Kiirlaadimisel on kWh hind suhteliselt kõrge, ehk siis sisuliselt see tarbija jaoks hinda ei muuda, komakohad. Välismaal on selleks kasutatud vanu elektriautode akusid.

Markos kirjutas:
sakinaga kirjutas:
Markos kirjutas:
Ahh, mis te unistate. Unustatakse ära, et infrat on ka vaja ja see peab neid võimsusi taluma. Hetkel pole probleemi, sest autosi on vähe ja laadijad seisavad jõude. Kui mass taha tuleb, siis tuleb elektrilevi poolt kiun ja piirangud peale.
Infra on sageli juba olemas, peak power kaetakse kohapealsete akudega väga võimsate jaamade puhul. Kiirlaadimise osa tarbimisest on nii väikene.


Jeah, ja siis üks luristab sul selle aku tühjaks ja järgmistele jääb näpp. Saame näha. Siiani on kõik idealistid peksa saanud oma ennustustega. Järgmine vaatus, osta akud ja sisene paindlikkusturule, pappi tuleb. 3-5a pärast on kiun, et ei tule enam eriti ja invest ei tasu ära. Lisaks hakkad veel trahvi maksma, kui ei müü.
Kui akud tühjad on, siis saab jah 300-500kW, mõnes kohas ka rohkem, nagu praegugi kiirlaadijates, loogiline.

Ei ennusta midagi, räägin vaid, kuidas seda reaalses maailmas tehtud on. Isiklikult piisab ka 300kW laadimisest, niikuinii on seda väga harva vaja (praegune auto laeb algul 220kW ja kukub sealt allapoole, ei ole ka probleemi).
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 04.08.2025 23:17:57 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Isiklikult piisab ka 300kW laadimisest, niikuinii on seda väga harva vaja (praegune auto laeb algul 220kW ja kukub sealt allapoole, ei ole ka probleemi).


Kujuta ette seda 300kW laadijat, see tõmbab 434A per faas, see on mitmekümne majapidamise max voolutarve. Ei teki probleeme, ei teki, suvalises kohas saab n+1 tükki püsti panna. Millegipärast kasutatakse ka täna juba nendel laadijatel dlm'i, eitea miks küll.

tsitaat:
Välismaal on selleks kasutatud vanu elektriautode akusid.


"Välismaal", kas sa arvad, et mõni instants meil laseb sihukese jama läbi ka või ?
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 04.08.2025 23:55:18 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
tsitaat:
Isiklikult piisab ka 300kW laadimisest, niikuinii on seda väga harva vaja (praegune auto laeb algul 220kW ja kukub sealt allapoole, ei ole ka probleemi).


Kujuta ette seda 300kW laadijat, see tõmbab 434A per faas, see on mitmekümne majapidamise max voolutarve. Ei teki probleeme, ei teki, suvalises kohas saab n+1 tükki püsti panna. Millegipärast kasutatakse ka täna juba nendel laadijatel dlm'i, eitea miks küll.
Suvalises kohas mitte, ent maanteel leiab sobivaid kohti piisavalt.
Markos kirjutas:


tsitaat:
Välismaal on selleks kasutatud vanu elektriautode akusid.
"Välismaal", kas sa arvad, et mõni instants meil laseb sihukese jama läbi ka või ?
Saksamaale sobib, sobib ka Eestisse:
https://www.fastcompany.com/91140534/old-ev-batteries-become-new-charging-stations

Hetkel on pigem probleem, et autode akud peavad hästi vastu ja neid ei jää piisavalt üle icon_lol.gif
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 05.08.2025 08:39:47 vasta tsitaadiga

Mingi startup, edasi ei viitsi lugedagi. Kui akud peavad liiga hästi vastu, siis see on hea, kere läheb ümbert minema ja aku jääb üle. Reaalsuses on meil praegust lihtsalt timecap ja kui see möödub, hakkab akude lakkamatu pealevool.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 05.08.2025 18:34:30 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Mingi startup, edasi ei viitsi lugedagi. Kui akud peavad liiga hästi vastu, siis see on hea, kere läheb ümbert minema ja aku jääb üle. Reaalsuses on meil praegust lihtsalt timecap ja kui see möödub, hakkab akude lakkamatu pealevool.
https://www.electrive.com/2022/07/15/vw-launches-hpc-park-with-2nd-life-batteries-in-zwickau/

Seda on aru saada jah, et sa süveneda ei viitsi. Linke võib palju leida, endale sobivad pead ise leidma, mina su kriteeriume ei tea.
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 10.08.2025 12:06:48 vasta tsitaadiga

phpBB [media]

Päris huvitav kontseptsioon. Selline ilus "bare bones" electric truck, mida sa saab igatpidi konfigureerida.
Eks näis, kas see ka päriselt päevavalgust näeb. Stiil ja idee tundub mulle meelt mõõda.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Spezz
HV veteran

liitunud: 21.08.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.08.2025 21:23:54 vasta tsitaadiga

Ega polegi midagi vastu öelda, päris hästi kokku võetud - https://www.reddit.com/r/EVConversion/comments/1mk2nc3/best_argument_ever_for_why_electric_cars_are/
Kommentaarid: 70 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 66
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 14.08.2025 22:24:14 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
aga kriitiline mass käes, siis on vaja kusagilt kütuseaktsiis tagasi teenida.

Riigikassasse jõuab samaväärne raha (või rohkemgi) juba tänu sellele, et kohalikus majanduses ringleb rohkem raha, mitte see ei lähe riigist välja vedelkütuste impordiks. Praegu väga laialt lüües iga liitri pealt 2/3 läheb riigist välja. Elektriga sõites, isegi kui elekter tuleks kõik läbi kaabli teisest riigist, siis jääks ikkagi 4/5 samaväärsest algsummast riiki sisse tiirutama ja selle tiirutamise käigus korduvalt maksudena ka riigikassasse jõudma.
Aga noh, poliitikud ikka leiavad viise ja põhjendusi miks maksuraha nõuda niiet mingi teekasutustasu vms kindlasti laiendatakse kõigile sõiduautodele....
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 15.08.2025 14:47:54 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Markos kirjutas:
aga kriitiline mass käes, siis on vaja kusagilt kütuseaktsiis tagasi teenida.

Riigikassasse jõuab samaväärne raha (või rohkemgi) juba tänu sellele, et kohalikus majanduses ringleb rohkem raha, mitte see ei lähe riigist välja vedelkütuste impordiks. Praegu väga laialt lüües iga liitri pealt 2/3 läheb riigist välja. Elektriga sõites, isegi kui elekter tuleks kõik läbi kaabli teisest riigist, siis jääks ikkagi 4/5 samaväärsest algsummast riiki sisse tiirutama ja selle tiirutamise käigus korduvalt maksudena ka riigikassasse jõudma.
Aga noh, poliitikud ikka leiavad viise ja põhjendusi miks maksuraha nõuda niiet mingi teekasutustasu vms kindlasti laiendatakse kõigile sõiduautodele....


EV on kallim, maksad selle kütuseraha lihtsalt ostes ühe korraga ära nö ettemaksuks. Mul on NULL vahet hübriidiga jooksvates kuludes ja auto oli ostes 4.5k kallim, kui samaväärne hübriid. Ja miks sa arvad, et kohalikku majandusse kohe rohkem jääb ? Ülejääk viiaks mõne teise artikli all ikka riigist välja.

P.S Auto on ikka eriti säästlikuks muutunud, nüüd lubab juba 375km sõiduulatust.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.08.2025 15:15:49 vasta tsitaadiga

Kas EV jaoks mingit "akupanka" ka on, mille abil saaks natuke särtsu sisse, et lähima laadimiskohani jõuaks kui mingite ebasoodsate asjaolude kokkusattumisel aku täitsa tühjaks saab?
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007




sõnum 15.08.2025 15:34:45 vasta tsitaadiga

kas seda "akupanka" mitte treileriks ei kutsuta?
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 15.08.2025 15:49:06 vasta tsitaadiga

Noh, siin tuleb mõelda äriliselt ja efektiivsuse kohapealt ka. Treiler veab auto peale ja lähima laadijani, katkematu protsess teenuspakkujale. Laadimine tähendaks kohapeal molutamist, mis raiskab teenusepakkuja aega, ehk päevas saab teenindada vähem kliente ja seetõttu oleks teenus ise päris kallis võrreldes lihtsa äraveoga. Muidu jah, saab panna autole nii suure geneka, kui ka mahuka akupaki, aga jällegi, genekas on odavam ja see annab voolu kohe, vajuta starterit ja tuleb. Akupakki peab vahepeal laadimas käima, mis jälle tekitab seisutunde.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.08.2025 16:04:45 vasta tsitaadiga

Aga näiteks kui seda akupakki saaks bensukast rentida, siis võib asjal jumet olla. Kui just päris karu p-s pole, siis mõni hea inimene ehk ikka leidub kes bensukasse ja tagasi sõidutab. Treiler peab enamasti kuskilt kaugelt tulema ja on selle tõttu üsna kulukas.
Seda ma ei teagi, et EV slepis tohib vedada või mitte.
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 15.08.2025 16:43:36 vasta tsitaadiga

See generaatoriga AUTOABI masin on. Tuleb ja pumpab sulle natuke särtsu. Inglismaal vähemalt on kasutuses.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 15.08.2025 17:04:28 vasta tsitaadiga

Akuga akuabi masin on.
Suvaline ecoflow käkk teeb sama asja kui vaja
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 15.08.2025 21:21:21 vasta tsitaadiga

Markos, sorry, aga sa sõidad alla eesti keskmise, sind mingiks etloniks küll võtta ei maksa tasuvuse mõttes.
Hinnavahe aina kahaneb. Praegu on sinna 4k kanti, 5a tagasi oli ligemale 10k kanti. Varasemalt on seda ostuhinna pariteeti ennustatud eri aastateks, eks paistab millal siis laialdaselt kohale jõuab. Mõnede võrdluste puhul on juba praegu kohal.
Ja võimalik, et mingi osa lähebki riigist välja aga see on parem, kui kogu selle raha riigist välja voolamises.


"Kanistri" alternatiiv on Ecoflow vms akupank, suht suvaline sobib aga kes krt seda tahaks kilomeetreid tarida kusagilt? IMO on juba see mõttelaad vale, sest palju loogilisem oleks esimese ettejuhtuva maja/talu juurde sisse keerata, kui näidik näitab 0km jääki ning laadimisjaamani ei jõua. Tõenäosus komistada elektri otsa ja seega saada akut laadida tundub palju parem.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 15.08.2025 22:22:54 vasta tsitaadiga

Majarahval ka nägu naerul mõneks ajaks thumbs_up.gif
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 515, 516, 517, 518, 519  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.