Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
21.06.2025 18:10:58
|
|
|
Nagu circle k, 1/10 töötab. Varem nagu oli nendega asi parem aga nüüd peab vältima hakkama. Mujal probleeme pm pole
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
21.06.2025 18:50:11
|
|
|
Bssldr kirjutas: |
Seda "hüpoteetilist" pika otsa sõitmist ikka tuleb inimestel ette küll. Ja mitte nii, et sõidetakse 4 tundi jutti. Pigem nii, et sõidetakse mõni tund, tehakse peatus, ja sõidetakse edasi. |
Jah, täpselt, Kui sa tsiteeritust edasi lugeda viitsiksid, siis loeksidki sealt välja, et just need peatused ongi see millal auto peaks laadima ja praegune olukord ei ole ideaalolukord seega ei ole mõtet praegust olukorda tuua välja vabanduseks, et mitte parema olukorrani jõuda.
Bssldr kirjutas: |
Segumasina näide on sul väga üle pingutatud. Tõenäoliselt keegi peale sinu ei ole sellist asja kunagi mõelnud, isegi mitte naljaga. |
Asja eesmärk oligi ilmestada selle mõtlemisviisi absurdsust millega püütakse välja vabandada kehva kasutuskogemuse vägisi elus hoidmist nostalgia säilitamiseks. Järgmisena tahetakse veel laadijate juurde bena aurude generaatorit ka, et ikka õige lõhn oleks protsessil.
napoleon kirjutas: |
Muide kui laevaga Soome sõita nagu eespool näiteks toodi, siis kas laevades pole veel EV laadimise võimekust loodud? |
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/tallinki-laevadel-saab-nuud-merereisi-ajal-elektriautosid-laadida/ [20. juuni 2017 kell 10:14]
Markos kirjutas: |
Ka pole auto salongi materjalid sellised, mis soojust salvestaks. |
Ahjukivi ei ole aga soojust mahutab küll.
Markos kirjutas: |
Jah, üsna karm, mul kulub toa kütmiseks alla 700w, mis on auto salongist ikka kordades suurem. |
Eks lao autole ka 50 cm villa ümber ja vaata kui vähe/palju siis kütmiseks energiat tarvis.
Markos kirjutas: |
Ma räägin sellest, et need tuleviku piisava mahtuvusega akus võiksid ka mõistliku ajaga laetud saada. |
Juba su lähtepunkt on ju mõttetu. Ebamõistlikult suure akuga oma mõttekäiku alustad, siis jõuadki jaburate tulemusteni. Probleem ei ole aku suuruses kuna inimesed ei taha sõita kümneid tunde püsti tõusmata. Probleem on selles, et veel ei ole igal parkimiskohal laadimisvõimekust. Rõhk sõnal VEEL. Jääbki arusaamatuks millest tuleneb see suutmatus näha praegusest hetkest vähekenegi kaugemale tulevikku. Eriti kuna siingi (ja mujal foorumites/gruppides) arutatud/läbi käinud need tulekul muutused.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
21.06.2025 18:53:07
|
|
|
Millal ma oma kõikidesse kohtadesse kus parkima pean laadija saan? Tasuks ikka oma luulusid tagasi hoida
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
21.06.2025 21:03:01
|
|
|
Täna sai auto pea tasuta täis laadida
Tallinnast Tartusse ja tagasi 4 euri eest (sisaldab vaid elektri hinda koos kõikvõimalike lisatasudega).
_________________ Tsensuur HinnaVaatluse foorumis |
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Bssldr
HV kasutaja
liitunud: 05.12.2009
|
21.06.2025 21:50:16
|
|
|
etk kirjutas: |
Bssldr kirjutas: |
Seda "hüpoteetilist" pika otsa sõitmist ikka tuleb inimestel ette küll. Ja mitte nii, et sõidetakse 4 tundi jutti. Pigem nii, et sõidetakse mõni tund, tehakse peatus, ja sõidetakse edasi. |
Jah, täpselt, Kui sa tsiteeritust edasi lugeda viitsiksid, siis loeksidki sealt välja, et just need peatused ongi see millal auto peaks laadima ja praegune olukord ei ole ideaalolukord seega ei ole mõtet praegust olukorda tuua välja vabanduseks, et mitte parema olukorrani jõuda.
|
Pane siis mingi märge oma tekstile lisaks, et sa ei räägi olevikust, vaid ennustad 10-20 aasta kaugust tulevikku.
etk kirjutas: |
Bssldr kirjutas: |
Segumasina näide on sul väga üle pingutatud. Tõenäoliselt keegi peale sinu ei ole sellist asja kunagi mõelnud, isegi mitte naljaga. |
Asja eesmärk oligi ilmestada selle mõtlemisviisi absurdsust millega püütakse välja vabandada kehva kasutuskogemuse vägisi elus hoidmist nostalgia säilitamiseks. Järgmisena tahetakse veel laadijate juurde bena aurude generaatorit ka, et ikka õige lõhn oleks protsessil.
|
Mille poolest see kasutuskogemus nii kehv on siis? Et peab olenevalt mootorist ja läbisõidust 1/2/4 korda kuus 3-4 minutit kütust tankima?
Aegunud info. Kui vaja, elad tulevikus ja kui teistpidi vaja, siis minevikus?
https://www.tallink.com/et/hea-teada/reisimine-soidukiga-jalgrattaga-toukerattaga
tsitaat: |
Laadimisvõimalus puudub: Meie laevadel ei ole võimalik elektriautosid (ega ka jalg- või tõukerattaid) laadida. See otsus tuleneb ohutusnõuetest ja sellest, et me ei saa pakkuda autode laadimiseks rohelist energiat.
Omaalgatuslik laadimine: Omaalgatuslik elektriliste sõiduvahendite laadimine laeval pardal on turvalisuse kaalutlustel keelatud.
|
https://www.tv3.ee/3-portaal/paevakaja/milles-asi-tallinki-laevadel-on-elektriautode-laadijad-kuid-neid-ei-tohi-kasutada/ (2024)
|
|
Kommentaarid: 9 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
22.06.2025 00:39:30
|
|
|
tsitaat: |
Juba su lähtepunkt on ju mõttetu. Ebamõistlikult suure akuga oma mõttekäiku alustad, siis jõuadki jaburate tulemusteni. |
150kwh on ebamõistlikult suur ? Eestis saab talvel 100kwh'ga hädaga tartus ära käia, aga eesti on konnatiik, sellise distantsi sõidavad usas inimesed iga päev TÖÖLE, muust rääkimata. Ehk minu pakutud 150kwh ei ole ebamõistlikult suur. Kui sa arvad, et su 60kwh skooda on kõige optimaalsem SINU jaoks ja oled abc mees, lase käia.
tsitaat: |
Eks lao autole ka 50 cm villa ümber ja vaata kui vähe/palju siis kütmiseks energiat tarvis. |
Justjust, eksole, seepärast me ei saagi neid asju võrrelda, meil olukord, kus kaasavõetavat energiat napib ja samas napib ka soojustust.
tsitaat: |
Ahjukivi ei ole aga soojust mahutab küll. |
Misasi see mahutab ? Ma kohe kuulan huviga.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
22.06.2025 01:16:23
|
|
|
Pole mõtet üle ookeani minna. Saksamaal sõidavad inimesed iga päev 200 km tööle ja teevad seda kiiresti.
Kui suur on elektriauto energiakulu 130 km/h? Kui suur 160 km/h?
_________________ Müüa igasugu asju
Müüa ETKVL kaubaroller/kaubakäru |
|
Kommentaarid: 889 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
22.06.2025 01:48:25
|
|
|
Bssldr kirjutas: |
Pane siis mingi märge oma tekstile lisaks, et sa ei räägi olevikust, vaid ennustad 10-20 aasta kaugust tulevikku. |
Saan aru, et lugemisraskused, okei, tsiteerin ennast ise siis, sest sa ilmselgelt ei jõudnud enda poolt tisteeritud lõigust järgmise lauseni:
tsitaat: |
Laadimine peaks toimuma siis, kui auto seisab. Ja mingil määral sinna poole ka liigutakse nende nõuetega, et igas parklas oleks hunnik aeglaseid laadijaid. |
Üldiselt teemaks olid ju nagunii tulevikus juhtuda võivad asjad (tõstatus ju uuest tahkisaku uudisnupust) seega ei saa üldse aru, miks sa hetkeolukorda kontekstiks eeldasid.
Bssldr kirjutas: |
Mille poolest see kasutuskogemus nii kehv on siis? Et peab olenevalt mootorist ja läbisõidust 1/2/4 korda kuus 3-4 minutit kütust tankima?
|
Võib-olla sul on tankla kodus või tööl olemas nii, et saad auto jätta tankuri ette seisma. Enamikel ei ole. Ehk nad peavad eraldi sõidu tegema selle jaoks. Edasi peavad nad veetma oma aega seal tankuri juures kuni auto on kõhu täis saanud ja siis saavad nad alles oma eluga edasi minna. See kasutuskogemus on autole orjaks olemine. See ei ole igapäeva elu mõttes midagi positiivset vaid tüütu lisakohustus. Olgu ta sinu silmis kiire või mitte, see polegi oluline. Vahet pole kas sa käid seda tegemas kord nädalas või kord kuus. Sellest protsessist vabanemine oleks palju parem lõpptulem. Iga liigutus vähem on võit.
Kui aga keskenduda ainult kiirlaadijatega täpselt sama protsessi matkimisele, siis sellest protsessist ka ei saa vabaneda.
Kui alternatiivselt aga keskenduda laadijate tekitamisse sinna, kus autod juba nagunii käivad parkimas tundide kaupa päevas (keskmine auto on pargitud ~96% oma eksistentsist), siis liiguks asi juba väga palju rohkem selle suunas, et säärane üleliigne protsess saaks kõrvaldatud. Ja siis saaks ka juba kaugemas tulevikus näha potentsiaali, et juhtmed asendataks juhtmevabade lahendustega ning sealt oleks võimalik jõuda juba olukorda, kus ei pea auto laadimisele üldse mõtlema, sest auto ongi koguaeg energiaga varustatud ehk on täielikult vabanetud sellest tankimise protsessist kasutaja vaatepunktist.
Bssldr kirjutas: |
Aegunud info. |
No näed, ikka osatakse otsingumootoreid kasutada. Aitäh täiendamast.
Mingil põhjusel siis, kui on küsimused, stiilis "kas juba ei saagi teha X", mida on ääretult kerge otsingumootoriga järgi kontrollida, siis ei suudeta seda tööriista üles leida...
Jääb vaid õhku küsimus, miks sa kohe seda vastust ei lisanud siia, kui see küsimus tõstatati?
Markos kirjutas: |
150kwh on ebamõistlikult suur ? |
Jah, 150kWh ongi ebamõistlikult suur, sest 90%+ ajast kasutaksid sellest heal juhul 10% ära ja ülejäänud aja tassid üleliigset raskust kaasas ning selle sama materjali arvelt saaks vabalt ehitada 2-3 masinat. Või sa ei leiagi, et akude jaoks vajalik materjal on defitsiit ja suure keskkonna mõjudega? Kipub ju olema üks lemmik leivanumbreid elektriautode kritiseerijate jaoks.
Markos kirjutas: |
Misasi see mahutab ? Ma kohe kuulan huviga. |
See mitusada kilo salongi sisustust. Eks järgmine kord proovi suvel või talvel kuidas termokaamerale tundub, kas on sama, mis ventikast tulev õhk ja kui kaua läheb aega enne, kui need ühtlustuvad.
von Wu kirjutas: |
Pole mõtet üle ookeani minna. Saksamaal sõidavad inimesed iga päev 200 km tööle ja teevad seda kiiresti.
Kui suur on elektriauto energiakulu 130 km/h? Kui suur 160 km/h? |
Ometi on otsingumootorid olemas....
https://www.youtube.com/watch?v=6dx5PtEf7F8 loomkatse näitas, et lumiste põldude vahel kulgeval kiirteel sai 150km püsikaga sõites kuluks 26kWh/100km. Aga eks sõltub autost. Markose Toyota säärast tulemust ilmselgelt ei saa, sest nagu ta ise siin jagas omi kogemusi, siis ebaökonoomne elektriauto neelab üle 25kWh juba 90-110km kiirusel liikudes ära 100km kohta.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
22.06.2025 09:05:03
|
|
|
etk kirjutas: |
...Markose Toyota... |
Oh snap... kohe läheb löömaks.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
jeesus188
kodustatud

liitunud: 14.04.2003
|
22.06.2025 09:33:26
|
|
|
tsitaat: |
Võib-olla sul on tankla kodus või tööl olemas nii, et saad auto jätta tankuri ette seisma. Enamikel ei ole.
|
vaevalt et tööl lubatakse terve päev tankuri otsas seista, teised tahavad ka äkki tankida
_________________ This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud" |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
22.06.2025 09:45:48
|
|
|
Kui igal parkimiskohal tavaline "seanina" stiilis aegalane laadimine, siis miks mitte? Tööpäeva jooksul tilgutaks isegi paari kilovatise võimsusega laadides enamusele piisavalt akusse, et päevane läbisõit ära katta.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003
|
22.06.2025 10:32:35
|
|
|
etk kirjutas: |
Laadimine peaks toimuma siis, kui auto seisab. Ja mingil määral sinna poole ka liigutakse nende nõuetega, et igas parklas oleks hunnik aeglaseid laadijaid. |
Inimesed liiguvad igasugustesse kohtadesse mitte ainult parklast parklasse. Ja kui koguaeg väljas laadida - liiatigi igas lambiparklas kes kõvasti pidanud siis investeerima ja tahab seda ka tagasi saada siis kaob see "odavus" ära.
Bssldr kirjutas: |
Võib-olla sul on tankla kodus või tööl olemas nii, et saad auto jätta tankuri ette seisma. Enamikel ei ole. Ehk nad peavad eraldi sõidu tegema selle jaoks. Edasi peavad nad veetma oma aega seal tankuri juures kuni auto on kõhu täis saanud ja siis saavad nad alles oma eluga edasi minna. See kasutuskogemus on autole orjaks olemine. See ei ole igapäeva elu mõttes midagi positiivset vaid tüütu lisakohustus. Olgu ta sinu silmis kiire või mitte, see polegi oluline. Vahet pole kas sa käid seda tegemas kord nädalas või kord kuus. Sellest protsessist vabanemine oleks palju parem lõpptulem. Iga liigutus vähem on võit. |
Samamoodi eraldi sõit tuleb teha kiirlaadija juurde mis olgem ausad on vajalik kui on korralik full elektrikas mida koduse 220V pealt täis ei lae. Erinevalt laadijast pole tankuri juurde vaja autot tundideks seisma jätta enne kui "eluga saab edasi minna" vaid see on koht kus lähed läbi hetkeks ehk kulub mõni minut. Samuti pole tankur koht kus erinevalt laadijast pead ennem küüsi närima ja lootma, et ega satu sedasi kus 3 inimest veel tund aega "tangib" ja sina pead ootama. On vägasuur vahe kas tüütu lisakohustus võtab aega 2 minutit või tunni. Linnades on igapool bensukad iga nurgapeal niiet see tankimine pole mingi imetabane lisa ettevõtmine vaid tangitakse möödaminnes kui niikuinii kuhugi sõidetakse. Kui elada kuskil kõige pärapõrgumas kohas saab võtta 20L kankuga kütsi kaasa ja jälle on ise võimalik minutitega kasvõi ilma elektrita metsaonnis lisada mitusada kilti sõiduulatust. Orjaks olemisest rääkides siis palju suurem orjaks olemine on see kui pead piinlikult meeles pidama, et kodus laadima ei unusta panna - vägalihtne juhtuma olukorras kus tuled koju, laadima ei viitsi panna kuna on plaanis pärast veel liikuda aga see jääb ära. Olukorras kus kuhugi sõites pead arvestama, et kas seal ikka laadijaid läheduses on ja arvestama, et kui liigud talvel siis võta pea pool sõiduulatust niigi kasinast maha.
Ideaal ja mmugavus oleks muidugi see, et saad asja ära toimetada kodus aga sellest, et kodus saaks kasvõi siis 8 tunniga laadida korraliku elektrika aku täis oleme ikka sitaks kaugel.
|
|
Kommentaarid: 153 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
130 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
22.06.2025 10:40:09
|
|
|
Kodus on pigem ikka 400V ja sellise ühendusega laeb vabalt kõik täis.
Järjekordadest rääkides, siis 60k km jooksul on täpselt üks kord olnud olukord, kus keegi ees ja ei saanud laadima. Sõitsin lihtsalt järgmisesse. Suht väljamõeldud probleem.
Öösel käisin laadimas ka, kulus 3 minutit, et piisavalt laetud saaks.
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
22.06.2025 10:43:24
|
|
|
tsitaat: |
tsitaat: |
Avalike parklate oma lähtub mitte kaablikõride nõude täitmisest vaid just sama direktiivi alternatiiv valikust ehk kiirlaadijate paigaldusest ja sellega seotud amprite juurde leidmisest.
|
Meenutuseks kommentaar
tsitaat: |
Kommentaar artiklist: https://majandus.postimees.ee/8222642/jabur-noue-ahvardab-eesti-poodides-hinnad-veel-kallimaks-ajada
tsitaat: |
Riik enne sellise nõude kehtestamist taristut ei peaks välja ehitama? Amprid ei kasva ju puu otsas. Kui nüüd ühe ärihoone peakaitse on 200A ja selle parklasse peab tegema minimaalselt kümme 16 amprilist laadijat, siis 10 korraga laadima pandud autot tahab tarbida 160A mis koos hoone enda tarbimisega võib peakaitsme välja lüüa ja kogu kupatuse tummaks teha. Kui laadijatele eraldada ainult nt. 32A, siis üks auto saaks ehk normaalselt laadida kuid 10 autot korraga laeks igaüks 3,2 ampriga.... ei tasugi laadima panna ju? Ja kui nüüd hoonele ampreid juurde osta, siis see maksab kümneid tuhandeid €-d. Kui Elektrilevi võrk ostetud ampritele vastu ei pea, siis taristu ja seadmete (alajaamad, trafod, elektriliinid jne) vahetus ühes piirkonnas maksab sadu tuhandeid või isegi miljoneid - sama probleem käis veel see nädal uudistest läbi seoses päikeseparkidega. Kui nüüd liita siia juurde ka pisiasi, et Eesti Vabariigil napib juhitavaid võimsusi elektri tootmiseks, siis liiga suur hulk laadivaid elektriautosid muutub kunagi riiklikuks probleemiks, mille ohjeldamiseks tuleb ühel hetkel elektriautode laadimisele hoopis piiranguid seadma hakata? |
|
Lisaks:
tsitaat: |
Seejuures on suur oht, et kaabeldamisele kuluv raha läheb raisku. Direktiiv näeb nimelt ette minimaalse laadimisvõimekuse, kuid tänapäeval kerkivad juba igale poole kiirlaadijad, mistõttu aeglaste laadijate rajamine on mõttetu. Samuti ei oska keegi praegu öelda, kas paigaldatavate kaablite parameetrid tulevikus laadijatele sobivad. |
|
Meenutuseks. Siinsete EV fännide arvates peavad kõik maksumaksjad selle miljarditesse ulatuva "lõbu" kinni maksma. Ja mille nimel?
Kõik ei hakka kunagi EV-sid omama ja EV fännid ignoreerivad tõika, et kui ICE omanike makstav aktsiis ja maksud (ca 500+ miljonit aastas) ära kaovad (noh, ICE autod või kütus maksustatakse surnuks), peavad selle praegused ja tulevased EV omanikud kinni maksma. Majanduse kokkutõmbumisest ei hakka rääkimagi.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
22.06.2025 10:58:48
|
|
|
tsitaat: |
Markose Toyota säärast tulemust ilmselgelt ei saa, sest nagu ta ise siin jagas omi kogemusi, siis ebaökonoomne elektriauto neelab üle 25kWh juba 90-110km kiirusel liikudes ära 100km kohta.
|
Noh, kohe varnast võtta tulemused, tallinn-tartu tripp, seal sees siis 110-120-100-90 alad, auto näitab keskmiseks kuluks 22kwh, lasin laaduris eile silmini täis ja arvutasin laadija näidu järgi, see arvas, et 19.9kwh kulus hoopis. Eks tagasiteel vaatab konkreetseid lõike, aga suvistes oludes on 90kmh alla 20kwh kenasti. Erinevalt säästu skoodast on see toyota üks täiesti asjalik ev vehiikel peaks mainima.
tsitaat: |
et kodus saaks kasvõi siis 8 tunniga laadida korraliku elektrika aku täis oleme ikka sitaks kaugel. |
Laeb ikka, kui sul on 3F 11kw laadija, nagu nalja laeb. Isegi minu 7.5kw peale downforsitu teeb selle töö ära, sest nulli ju ei sõida eriti ja kui sõidaks siis lihtne matt annab tulemuseks 9h.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
jeesus188
kodustatud

liitunud: 14.04.2003
|
22.06.2025 11:00:49
|
|
|
Mul selline 2k km leedu trip tulekul..ev-ga peaks planeerima vist oma sõite laadijate järgi, mitte selle järgi kuhu minna soovin.
Lisaks lastega minnes suvakohas juhtme otsas rippumine ja aja surnuks löömine pole vist kõige mõnusam tegevus
_________________ This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud" |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
22.06.2025 11:02:42
|
|
|
Suvetempidega on laadimine nii kiire, et tegelikult suva. Eriti veel kui lihtsalt tripile minna, mitte töö asjus aja peale vms.
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
22.06.2025 11:27:03
|
|
|
jeesus188 kirjutas: |
Lisaks lastega minnes suvakohas juhtme otsas rippumine ja aja surnuks löömine pole vist kõige mõnusam tegevus |
Laadimisvõimekust pole või eeldab olulist ringi ja loomulikult passimist "nii igav on..."
Mul enda viimased töösõidud veel hullem... mingi normaalse tööaja sisse mahtumine siis täielik ulme. Ehk siis tuleks teha 3 päeva tööl ja 2 vaba...
Linnas muidugi savi. võiks vabalt ka see honda pisike punn olla
Ekhk see range erinevus on ikka veel liialt räige. Mul pärast tankimist 1300km ees...
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
jeesus188
kodustatud

liitunud: 14.04.2003
|
22.06.2025 11:47:25
|
|
|
Ma skodaga lasen 1350km paagiga
_________________ This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud" |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
22.06.2025 11:51:15
|
|
|
Reeglina sinna 1100-1500 vahele saab jah.
Ehk jube tüütu oleks elektrikas, seda enam et see pole täna kuskilt otsast mahe... miks peaks ma soovima, et riik ehitab rohkem gaasijaamu mis tänases sihis tiblagaas.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
22.06.2025 11:58:41
|
|
|
Ehh , see gaasiõigustus küll naljanumber, see läbisõiduteema ehk tõesti mingil igapäevaselt ümber eesti tiirutavale kullerile oleks tüütu, hetkel ostab meeletus summas kümnetes kordades rohkem tiblale tulutoovat diislit/bensiini ja siis toob ettekäändeks, et elektrit hakatakse talvisel ajal puudujääkide katteks gaasist tootma . Igal juhul toidad tiblade rahakotti oma diislit põletades kordades enam, kui seda gaasijaamade tekkimine siiakanti teeks elektrimasina laadimisel.
viimati muutis new1 22.06.2025 12:08:52, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003
|
22.06.2025 12:07:08
|
|
|
Janis kirjutas: |
Kodus on pigem ikka 400V ja sellise ühendusega laeb vabalt kõik täis. |
Täna pole enam paljudel 3 faasilist kodus kuna see aeg kui elektripliit ja praeahi sellepealt käis on ammu möödas - eriti pole ka neid kellel nõukaajast kreissaed ja asjad mis tööstusvoolu tahtsid. Näiteks endal on 3 faasiline olemas aga naabritel pole.
Janis kirjutas: |
Järjekordadest rääkides, siis 60k km jooksul on täpselt üks kord olnud olukord, kus keegi ees ja ei saanud laadima. |
Täna on transpordiameti statistika kohaselt elektriautode osakaal 1% - no shit, et veel pole probleemi. Aga ärme liiga ulmeks lähegi kus kõik sõidavad EV'ga vaid eeldame, et EV'de osakaal on 30-40%% - ma ei usu, et kõikjale kus täna 5 laadijat siis on 50 laadijat. Ehk suure EV'de osakaalu puhul näiteks parklates me ei räägi enam, et "on mitmeid laadimisvõimekusega kohti" vaid sisuliselt peavad parklas pooled kohad olema sellised.
Janis kirjutas: |
Sõitsin lihtsalt järgmisesse. Suht väljamõeldud probleem. Öösel käisin laadimas ka, kulus 3 minutit, et piisavalt laetud saaks. |
Kuidas järgmisse sõitmine ja öösel laadimas käimine on korrelatsioonis sellega, et "oma elu edasi elada" nagu meil siin üks teine härra rääkis? Aga kui oled hajaasulas ja pole ühtegi teist enamvähem lähemat kohta nurgataga kuhu sõita või pole kiirlaadijat?
|
|
Kommentaarid: 153 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
130 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
22.06.2025 12:10:59
|
|
|
A mis siis saab kui seal hajaasulas tanklat pole ja oma bensukaga seal otsakorral oled?
Mismõttes pole paljudel 3F? Korteritest räägid?
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003
|
22.06.2025 12:26:00
|
|
|
Janis kirjutas: |
A mis siis saab kui seal hajaasulas tanklat pole ja oma bensukaga seal otsakorral oled? |
Esiteks siis on oma lollus kui oma ICE'ga sellisesse kohta sõites ennem ei tankind täis, et saaks ca 1000 kiltsa muretult kulgeda.
Teiseks - tankla on siuliselt igas kolkakohas olemas - laadijat - liiatigi kiirlaadijat pole.
Kolmandaks võtame olukorra kus oled kuskil Vastseliinas ja olekas on imekombel ka laadija olemas - aga üks istub seal otsas ja teine EV fänn ka ootab oma korda. Oled fucked.
|
|
Kommentaarid: 153 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
130 |
|
tagasi üles |
|
 |
renx09
HV Guru

liitunud: 28.09.2004
|
22.06.2025 12:27:53
|
|
|
Auron kirjutas: |
Täna pole enam paljudel 3 faasilist kodus kuna see aeg kui elektripliit ja praeahi sellepealt käis on ammu möödas |
tõsi ka? kangemad asjad nagu saunakeris ja õhk-vesi küte on ka kolme peal näiteks. kui eramajas kolme pole, siis on nutune, aga PALJUDEL see kindlasti nii ei ole
_________________ !! |
|
Kommentaarid: 312 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
250 |
|
tagasi üles |
|
 |
|