Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
11.06.2025 20:27:31
|
|
|
-Koppel- kirjutas: |
Kui etk viidatud uuring bensiini kohta ütles, et 18% läheb kaduma well-to-wheel vahemikus |
well-to-tank siiski.
Markos kirjutas: |
Mis sa arvad, et mulle 150kwh laadimisest ei piisa või ? Piisab, isegi 100kw on enam, kui küll |
Jah, mulle piisab ka 50-st aga see ei ole ju küsimuse all mis mulle või sulle piisab. Teemaks oli tehnoloogiline võimekus võrreldes konkurentidega ja seal jääb selgelt Toyota pakutu alla keskmise.
Veelkord, keegi ei heida sulle su valikut ette ega ründa sinu isiklikku autot. Igaüks valib endale sobiva masina ja selle üle pole mõtet vaielda, kas valisid hästi. Juhin vaid tähelepanu, et elektriautode tehnoloogia aspektides jääb Toyota pakutu keskpäraseks või alla selle.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
11.06.2025 20:40:19
|
|
|
-Koppel- kirjutas: |
Õige termin mida me siin arutasime oli Well-To-Tank.
etk jagas uurimust, kus see number oli 18%
ChatGPT pakub: So, WTT energy loss for gasoline ≈ 17–21%
new1 pakub endiselt, et see võiks olla hoopis 60%. |
Võib ka 160% olla, kui viie kilomeetri sügavuselt/kauguselt seda puurida.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
11.06.2025 23:35:32
|
|
|
tsitaat: |
Jah, mulle piisab ka 50-st aga see ei ole ju küsimuse all mis mulle või sulle piisab. Teemaks oli tehnoloogiline võimekus võrreldes konkurentidega ja seal jääb selgelt Toyota pakutu alla keskmise. |
Kuidas sa aru ei saa, et asi pole mitte võimekuses, vaid see on teadlik valik ? Mis sa arvad, et ettvõte, mis on 30a autosid elektriga käitanud ja seda mitte nii lihtsal moel, nagu elektriautos minetab järsku võimekuse elektriautot toota või ? Ma lihtsalt vaatan oma autot ja ei leia mingeid erinevusi võrreldes teistega samas klassis (ix1, ix, q4 e-tron, mb eqa/eqb, i-pace). Energiatarve konkurentidel sama võis suurem, suuremal on seda tihti kompenseeritud ka suurema akuga, niiet sõiduulatus on sama. Laadimisvõimekus sama või ligikaudselt sama. Konkurendid on suurema aku tõttu tihti ka märksa kallimad. Kust see tehnoloogiline võimekus siis on ? Ma tahaks teada ühte tehnoloogilist võimekust, mis tõesti oleks midagi sellist, mida olemasolevatest klotsidest vajadusel kohe teha ei saaks. Isegi 800v aku võid lihtsalt elemente teise skeemi järgi ühendades hõlpsasti kokku panna nagu laps paneb legoklotse üksteise kõrvale. Samas kas 800v on üldse tingimata tehnoloogiline eelis ? Turunduslikult jaa, insenertehniliselt nii ja naa, tehnoloogia valik on kompromiss, mitte võimekuse puudumine. Või näiteks ekraanid, kumer ekraan on ju nii äge, miks nii vähesed neid kasutavad ? Aga, kui me mõtleme, et autosi müüakse üle maailma ja eestis on temperatuuri kõikumine kohtai 50+ kraadi, mis need sisepinged siis teevad ja kuidas ekraan sellisele väntsutamisele 10+a vastu peaks pidama.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
12.06.2025 01:28:03
|
|
|
Markos kirjutas: |
Kuidas sa aru ei saa, et asi pole mitte võimekuses, vaid see on teadlik valik ? |
Kas keegi ütles, et nad kogemata kehva toote tegid või? Kui vaadata nende üldist hoiakut elektriautode suhtes, siis on pigem kahtlus, et just teadlikult tehtigi kehv toode. Sellepärast ka seda "compliance ev"-ks nimetati vahepeal.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
12.06.2025 08:11:24
|
|
|
Kas toode on kehv või hea näeb pigem pikema kasutuse käigus. Usalduse tekitab ikka see kui midagi lolliks ei lähe või tavakasutuses laiali ei lenda. Nii Tiblalembi kui VAG'i masinatel on ju ka Eestis juhtumeid kus "vähesõitnud" masinal mootorid laiali. 100K pealt seda juhtuda ei tohiks.
See remont on kulukas ja jääb selle olematu turuosa juures silma.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
12.06.2025 08:58:13
|
|
|
See on alati nii olnud, et autodest kaugel olevad inimesed peavad tähtsaks mõttetuid kellasid ja vilesid auto küljes
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
12.06.2025 09:27:42
|
|
|
läheks selle toyota vaidluse juurest ev-de juurde tagasi
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Aeg maha 1p
liitunud: 04.06.2022
|
12.06.2025 09:33:02
|
|
|
Janis kirjutas: |
See on alati nii olnud, et autodest kaugel olevad inimesed peavad tähtsaks mõttetuid kellasid ja vilesid auto küljes |
Eks juba autot disainides ei uha ainult insenerid üksteisevõidu, vaid ka turundus-müügiosakonnal sõna öelda, millist sõidukit ja mis kellade-viledega ostjad parema meelega eelistaks.
Kuskil autosaates keegi saatekülaline pidi saatejuhte parandama kui need hakkasid sõidukite ekraanihullust halvustama ja vanu häid nupuaegu meenutama - ilma ekraanita sõidukimudeleid olevat keeruline müüa, ostjad tegelikult uut sõidukit valides eelistavat vägagi neid ekraane mida suurem seda parem.
Võiks mürki võtta, et ka siinsed puritaanid kui on valida kas odavam plank ja ekraanita varustustase või kohevam sulgede-karvade võimsa ekraaniga - küünitavad ekraani järgi kenasti
Ja ei ole need autodele lähedal olevad inimesed ka teistmoodi, ei taha nemadki ilma polstriteta ja kellade-viledeta nö plank võimekate sooritajatega kulgeda, vaid iga hetk valivad kulgemiseks premiumotsa valikust MB, BMW, Audi, Land Rover jm mis on neist kelladest-viledest pungimal kui mistahes alumise valiku sõidukid.
Autodest jutustajate puhul enam häiribki kuidas arvatakse inimesed tegevat oma ostuotsused miskite tehniliste nüansside või brändieelistuste järgi, siis tegelikkuses enamik inimeste puhul määrab valiku rahakott. Ei huvita auto värv ega paljut muud, vaid pelgalt see mida saab endale lubada.
Kui anda autofanaatikule kes kommentaariumis põlgab ekraane&vilesid nt 100k raha, et ostku omale see puuriga polstrite ekraanideta neeruraputaja - ei osta, ostab hoopis kellade-viledega premiumi.
Tegelikult kui raha ei piiraks ostaks enamus meist palju kalleimad ja pigem mugavamaid sõidukeid
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
12.06.2025 09:36:27
|
|
|
Tegelikult jälgib selliseid asju pigem väike osa inimesi. Turg ju täis mingeid octaviaid, kiasid jne - keegi on need ju uuena ostnud siin.
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
12.06.2025 09:47:04
|
|
|
Eestis loeb praktiline pool. Igasugu kellad viled ajas pigem nuhtluseks...ega muidu neid prem masinaid nõnda kehvas korras siin ei hoita. Järelkulu käib selgelt üle jõu...
Ja siis tulevad need BYD naljad kus Norra jahedas kliimas, aga akutermo hakkab masinat piirama
Ehk ikka päris pikk tee minna...
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
12.06.2025 10:06:50
|
|
|
tsitaat: |
Kas keegi ütles, et nad kogemata kehva toote tegid või? Kui vaadata nende üldist hoiakut elektriautode suhtes, siis on pigem kahtlus, et just teadlikult tehtigi kehv toode. Sellepärast ka seda "compliance ev"-ks nimetati vahepeal. |
See on täpselt seesama jutt, mis internetist vastu kajab aga mitte ükski sellise mastaabiga ettevõte ei tee endale teadlikult kahju, seda üritasid "pettunud ev fännid", aga nagu näha, siis reaalsed kasutajad on asjale pihta saanud, et enamus juttu on sulaselge FUD. Huvitaval kombel elab see "Compliance" nüüd edasi ja samale platvormile tuleb uhkelt lisa.
tsitaat: |
Kuskil autosaates keegi saatekülaline pidi saatejuhte parandama kui need hakkasid sõidukite ekraanihullust halvustama ja vanu häid nupuaegu meenutama - ilma ekraanita sõidukimudeleid olevat keeruline müüa, ostjad tegelikult uut sõidukit valides eelistavat vägagi neid ekraane mida suurem seda parem. |
Vot siin mängibki rolli psühholoogia, mida värvilisem ja vilkuvam, seda pilkupüüdvam ja ahvatlevam. Vaata kaupade pakendeid, seal toimub sama asi, kuigi funktsionaalsem ja ka odavam toode hallis purgis teeb oma töö ära pareminigi. Kusjuures selle värvilise ja vilkuva omamise juures antakse isegi andeks see, et pole nii funktsionaalne või isegi on ebamugav kasutada, nagu need suured puuteekraanid autos. Mul on ka, õnneks on olulised funktsioonid siiski füüsiliste nuppude alla jäetud, va istme ja roolisoojendused. Neid on ekraanilt ikkagi ebamugav lülitada. Pigem vahetaks salongitemperatuuri seadmise nupud nendega ära, neid näpitakse märksa harvem. Carplay kasutamine puuteekraanil on muidugi ainuvõimalik tee, mul on teises autos ka puuteplaadiga variant, nö hiirega, see on märksa ebamugav ja sõidu pealt unusta ära. Senikaua kuni sa ei ole päriselt nö elu ja surma tingimustes viibinud puutepaneel vs nupud situatsioonis, siis sa ei adu, mida ergonoomika tegelikult tähendab. Isiklikult lisaks masinale veel paar nö shortcut programmeeritavat nuppu kuhugile, kuhu saab siis suvalise funktsiooni progeda.
tsitaat: |
See on alati nii olnud, et autodest kaugel olevad inimesed peavad tähtsaks mõttetuid kellasid ja vilesid auto küljes |
Nii on ja turundusosakonnad teavad seda väga hästi. Mina tean väga hästi, miks mu autol ei ole fancid elektrimootoritega sisse ja välja liikuvad ukselingid.
tsitaat: |
Igasugu kellad viled ajas pigem nuhtluseks...ega muidu neid prem masinaid nõnda kehvas korras siin ei hoita. |
Oleneb, Toyotal/Lexusel töötavad kõik kellad viled kuni auto eluea lõpuni, saksa premmidel ja teistel, noh, see ongi see asi, kus uut tehnoloogiat testitakse lõppkasutaja peal ja tema raha eest. See ongi disainifilosoofia vahe, üks ettevõte ei pane teadlikult auto külge midagi uut ja fancy't enne, kui ta on selle sobivuses ja töökindluses veendunud, teine aga kasutab seda konkurentsieelisena, saab tarbija käest raha kätte ja sellega on diil läbi.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
walkman
Kreisi kasutaja
liitunud: 15.02.2003
|
12.06.2025 10:08:47
|
|
|
[quote="Markos"
Oleneb, Toyotal/Lexusel töötavad kõik kellad viled kuni auto eluea lõpuni, saksa premmidel ja teistel, noh, see ongi see asi, kus uut tehnoloogiat testitakse lõppkasutaja peal ja tema raha eest. See ongi disainifilosoofia vahe, üks ettevõte ei pane teadlikult auto külge midagi uut ja fancy't enne, kui ta on selle sobivuses ja töökindluses veendunud, teine aga kasutab seda konkurentsieelisena, saab tarbija käest raha kätte ja sellega on diil läbi.[/quote]
See on vist pigem Jaapani värk, teiste seadmetega sama, et enne tehakse valmis ja siis müüakse lõppkasutajale.
|
|
Kommentaarid: 84 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
12.06.2025 11:45:33
|
|
|
tsitaat: |
See on vist pigem Jaapani värk, teiste seadmetega sama, et enne tehakse valmis ja siis müüakse lõppkasutajale. |
Jah nii see on.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
12.06.2025 12:15:05
|
|
|
Mugavus on oluline, puuteekraan ei ole mugav. Kuni veel valida saab, ei osta päris nuppudeta autot.
Ekraan peab olema piisavalt suur ja õiges kohas, et navigeerimiseks normaalselt kaarti näha (6"-8"), suuremat pole vaja.
Värvi valin ka, seni küll kasutatud autode puhul. Kui kunagi juhtub, et tekib võimalus uus osta, siis igal juhul olen nõus juurde maksma, et meeldiv värv saada.
_________________ Müüa igasugu asju
Müüa ETKVL kaubaroller/kaubakäru |
|
Kommentaarid: 889 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
kjaups
MeesKesTuliMetsast

liitunud: 02.02.2005
|
|
Kommentaarid: 168 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
137 |
|
tagasi üles |
|
 |
Raiku
HV Guru

liitunud: 13.11.2001
|
18.06.2025 08:43:41
|
|
|
kjaups, Ford on lühem, madalam ja kõrgema kliirensiga... mis teeb loomulikult võimaliku kaubaruumi mahutavuse väiksemaks. Lisaks on Ford tagaveoline, mis tähendab, et KIA (esiveoline) puhul on võimalik sealtki lisaliitreid leida.
Vähemalt mingi osa liitreid saab nende eelpool väljatoodud asjade kaela ajada
_________________ Честных психов можно не лечить... |
|
Kommentaarid: 58 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
45 |
|
tagasi üles |
|
 |
degreal
HV veteran
liitunud: 07.01.2002
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
Kassmees
Kreisi kasutaja

liitunud: 02.01.2007
|
18.06.2025 12:17:09
|
|
|
Vaatan, mul on juba kenasti üle poole aasta juhistaazi olemas ja näiteks Bolt lubaks mul autosid rentida (Bolti rendireeglites on selline punkt olemas). Mõtlen, prooviks ära mõne elektrika. Missugusi Tartus proovida soovitaksite?
|
|
Kommentaarid: 59 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
46 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Aeg maha 1p
liitunud: 04.06.2022
|
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
20.06.2025 14:05:16
|
|
|
Kõik muudkui teevad (ei kahtlegi selles) ja lubavad, et kohekohe, aga laborist kaugemale ei jõua. Tegelkult palju pole ju üldse vaja. Piisab energiatihedusest, kus suudetakse mingi 150kwh aku tekitada ja see autosse ära mahutada. See annaks ka talvistes oludes sõiduulatuse, mis põhimõtteliselt kaotab vajaduse ülikiirete laadijate järele.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002
|
20.06.2025 14:46:02
|
|
|
No kiirelt laadida tahavad ikka kõik, nagu praegu 4 minutiga ära tangid põlemismootoriga autu.
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
20.06.2025 15:04:28
|
|
|
Equinox kirjutas: |
No kiirelt laadida tahavad ikka kõik, nagu praegu 4 minutiga ära tangid põlemismootoriga autu. |
Seda nüüd küll, aga mida suurem on sõiduulatus ühe tankimisega, seda vähem omab tähtsust tegelikult ju ka laadimiskiirus. Kui sõiduulatused on sinna 600-800km kanti, siis ei ole ka tund aega kestev laadimine probleemiks. Probleem on see, kui saad sõita 300km või vähem ja pead laadima kaks tundi. Ehk nagu entukad koguaeg rõhuvad "sa ju ei sõida 1000km jutti" ei sõida jah. Ideaalne oleks muidugi, kui tankimine ja laadimine oleks igas aspektis 1:1, aga me peame arvestama ka füüsikaga, sellise kiirusega elektronide liigutamine on karm väljakutse infrale ja võrgu taskaalustamisele.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003
|
20.06.2025 16:31:26
|
|
|
Külmema ilmaga kivina kukkuv sõiduulatus on ikkagi probleem ja mitte ainult sõiduulatuse tõttu vaid ka see loeb, et akusse laed ikka samapalju aga saad sõita kõvasti vähem ehk siis kokkuvõttes on sõit ju kõvasti kallim. Ja me ei räägi siin sõiduulatuse kukkumisest siis kui on -10C või rohkem vaid ka see mõjutab päris kenasti kas väljas on +5C või +15C. Kas keegi kujutaks ette, et suvel maksab tanklas liiter kütsi 1,5 euri aga talvel 2,8 euri ja seda ainult seepärast, et noh talv. Jahh külmkäivitus talvel võtab oluliselt rohkem aga kui mootor soe siis sisuliselt pole kulul vahet - vahest väga kuuma suvega kui kliima minna huugab on hoopis +1L 100km kohta kulu suurem. Lisaks webasto ja DEFA ehk siis eelsoendused mis olematu kuluga.
Ehk siis vaja oleks tehnoloogiat kus aku oleks ülimalt vähetundlik krõbedamate ilmade suhtes - nordic aku
|
|
Kommentaarid: 153 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
130 |
|
tagasi üles |
|
 |
|