Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
10.06.2025 13:53:08
|
|
|
No patsutataksegi ju aga mitte päris õlale
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
Kommentaarid: 228 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
11.06.2025 10:08:07
|
|
|
hiinlased ja eu ametnikud/rohepöörajad seda matemaatikat vist õigeks tunnistada ei soovi
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003

|
11.06.2025 10:19:23
|
|
|
Tanel, su tsitaadist on oluline osa puudu, et jutt on jaapanist. nagu ka lugu otsapidi mainib, siis jaapanis on kõva kolmandik elektritootmisest kivisöel ja teine samapalju või veidi rohkem gaasil (ja osakaal läheb tõusvas joones).
toyota puhul võib natukene ka allikakriitika oluline olla.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
11.06.2025 14:19:52
|
|
|
Kogu ahelat vaadates siis tuum ja hüdro ongi päriselt rohelised, ülejäänud on selline so so. Artikkel viitab üldsegi autode toomisprotsessile. Selge on see, et EV entusiastid vihkavad Toyotat nende avalduste eest ja teevad ka Toyota EV'si maha, "worst EV" go fck yourself, puhas FUD.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003

|
11.06.2025 14:44:59
|
|
|
Tanel, ei viitsi praegu otsida kuidas eesti tootmisnumbrtid välja näevad. lisaks tekib vist ka see aga, et me impordime päris palju ja selle allikat on veel raskem arvestada.
Markos, tsitaadis märgib ta päris konkreetselt olulise faktorina, et jaapani elekter tuleb soojuselektrijaamadest. päris intervjuud praegu ei leia aga muud meediakanalid tsiteerivad sisuliselt sama.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
11.06.2025 15:07:19
|
|
|
londiste kirjutas: |
Tanel, ei viitsi praegu otsida kuidas eesti tootmisnumbrtid välja näevad. lisaks tekib vist ka see aga, et me impordime päris palju ja selle allikat on veel raskem arvestada.
Markos, tsitaadis märgib ta päris konkreetselt olulise faktorina, et jaapani elekter tuleb soojuselektrijaamadest. päris intervjuud praegu ei leia aga muud meediakanalid tsiteerivad sisuliselt sama. |
Jah, auruturbiini kasutegur + ülekande ja konvertimiskaod. Kui see energia tarvitamiseks kohapeal toota hübriidajamis, saamegi parema efektiivsuse, kui ev puhu, kus elektrimootor on kõigest kõrge kasuteguriga lõpptarbija.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003

|
11.06.2025 15:10:37
|
|
|
Markos, selles sui viimases väites ma küll kahtlen sügavalt. väidad, et auto sisepõlemismootori kasutegur on suurem kui elektrijaamal?
või teevad laadimis- ja ülekandekaod selle vahe tasa?
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
11.06.2025 15:25:27
|
|
|
londiste kirjutas: |
Markos, selles sui viimases väites ma küll kahtlen sügavalt. väidad, et auto sisepõlemismootori kasutegur on suurem kui elektrijaamal?
või teevad laadimis- ja ülekandekaod selle vahe tasa? |
Sisepõlemismootoril üksinda, ei, hübriidajamil jah. Tavaline auruturbiini efektiivsusnäitaja on vahemikus 33-45%. Kombineeritud jaamades näit aur + gaas, võib olla 50-60%. Siit kaod maha, kui asi jõuab autos ratasteni. Täishübriidil on efektiivsusnäitaja ~50%.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003

|
11.06.2025 15:36:20
|
|
|
Markos, ma ei saa su mõttekäigust aru.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Kristoferr
HV Guru

liitunud: 26.11.2006
|
11.06.2025 15:41:08
|
|
|
Kui me nüüd Toyota/Subaru ühisürituse elektrikatest räägime, siis isikliku sõidukogemuse baasil ütlen, et jah, on magedad võrreldes enamus konkurentidega.
Kui sa PHEV või MHEV vs EV võrdled ja elektri tootmisprotsessi võrdlusesse sisse tood, siis on sama vaja teha ka vedelkütusega.
_________________ Liitu Binance'ga
Liitu Honey'ga |
|
Kommentaarid: 259 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
4 :: |
0 :: |
210 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
11.06.2025 16:07:03
|
|
|
Kristoferr kirjutas: |
Kui me nüüd Toyota/Subaru ühisürituse elektrikatest räägime, siis isikliku sõidukogemuse baasil ütlen, et jah, on magedad võrreldes enamus konkurentidega.
Kui sa PHEV või MHEV vs EV võrdled ja elektri tootmisprotsessi võrdlusesse sisse tood, siis on sama vaja teha ka vedelkütusega. |
Sa pead võrdlema samasuguseid masinaid, selles ongi probleem, et võrreldakse õunu apelsinidega. Kui mingi ev6 sõidab kaugemale ja kiiremini jah, aga kui BZ sellele otsa sõidab, siis läheb esimene pauguga lõhki nagu paberkott. Samamoodi on erinevad konfiguratsioonid, vedavate sildadade arv jne. BZ on tehtud tagasihoidlikuna, aga RZ on beast ja mudeliuuendusega on veel rohkem beast, ning BZ saab samad omadused, mis RZ täna.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
11.06.2025 17:45:33
|
|
|
Siin võrreldakse taas jah valmis tanklast paaki lastud bensiini kasutegurit fossiili edasi vedamisel vs elektri kogutootmise kulu ja tehakse sellest mingeid järeldusi. Tegelikult kulub korralikult energiat selle maa seest pumpamise, rafineerimise, transportimise jms mudru peale, et üldse see kraam tanklasse jõuaks. Kütuse tootmisel kulub lisaks rafineerimisel sellesama kütuse põletamisel vajalike temperatuuride saavutamiseks kütusele endale ka märkmisväärne kogus elektrienergiat. Kõik need puurtornid, torujuhtmed jms uhavad puhtalt elektrienergia pealt ja kokkuvõttes kulub ühe liitri bensiini tootmiseks tanklani jõudmiseks ca 2kWh elektrienergiat, mis tähendab seda, et ainuüksi elektrienergia, mis on sellesama kütuse tootmiseks kulutatud, sellesama elektrienergiaga saaks sõiduautoga sõita umbkaudu sama palju, kui selleks kulutatud elektrienegia eest fossiilkütusega hiljem fosiilmasinaga saab sõita. Ehk siis, kui jätta fossiilkütuse tootmiseks vajalik elektrienergia kulutamata ja see selle asemel otse elektriautosse laadida, siis üleilmselt elektrienergia tarbimine jääks samaks, elektrimasinad sõidaksid umbkaudu sama pikad vahemaad ülelimselt selle energiaga maha ja fossiilkütus jääks üldse tootmata ja põletamata ning lihtsalt jääks räigelt saastamist ja tühja ümbertöötlemist ning energia raiskamist tegemata. See ülejääv elektrienergia muidugi ei asuks ühtlaselt üleilma laiali, vaid naftat tootvates riikides/piirkondades, samas globaalse pildi loob kenasti ette, kui ajuvaba tegelikult see fossiilimajandus ses suhtes on.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
11.06.2025 18:05:23
|
|
|
Soovitaks vaadata rafineerimise pilti ehk siis ei aja sellist kelbast.
Hetkel jääb sellest teemast mulje kui järgmisest uhuude kogunemisest...nagu tiblafännid ja covid eitajad kokku saanud.
//
Elektriauto vajab täna väga väga suurt osa sellest rafineerimise jalajäljest ja täielik tainas peab olema kui seda ei mõista.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
11.06.2025 18:07:43
|
|
|
Mis ma sest rafineerimise pildist ainult vahin, põhiline elekter jookseb puurtornide, torujuhtmete jms toiteks minema, kui koguahelat ei vaata ja õige koha peal silmi kinni pigistad, siis näedki seda, mida ise näha tahad.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
11.06.2025 18:10:15
|
|
|
Fossiilimajandus ajuvaba ei ole sest midagi paremat ju ka ei ole. Sellist energiatihedust nagu vedelkütus ei paku ükski alternatiiv. Terve moodne ühiskond on ehitatud maast pumbatava/kaevandatava energia abil üles. Nafta kõrvalproduktina saadud plastik on ka moodsa ühiskonna asendamatu osa. Suur osa ka elektriautost on plastik.
Chat GPT näiteks pakkus, et kütuse tarneahela peale kuluv energia on järgmine:
1. Extraction (Oil Production)
Typical electricity use: ~0.2 to 0.4 kWh per barrel
(1 barrel = 159 litres ⇒ ~0.0013 to 0.0025 kWh per litre)
2. Transportation (to Refinery)
Electricity use for pipelines: ~0.01 to 0.02 kWh per litre
3. Refining
That's ~0.19 to 0.31 kWh per litre of gasoline refined.
4. Distribution (to Gas Stations)
Estimated electricity use: ~0.005 to 0.02 kWh per litre
Total Estimated Electricity Use
≈ 0.21 to 0.36 kWh per litre of gasoline
|
Et kokku ca 0.21 to 0.36 kWh per litre of gasoline
See on 10x vähem kui sinu pakutud 2 kWh... ja sellega saab elektriautoga sõita ühe kilomeetri. Ehk kui auto võtab 7-8 liitrit saja kilomeetri läbimiseks kütust... siis tarneahelala kogukuluna võib 7-8 kilomeetri läbimise elektrikulu tarneahela osana sinna juurde mõelda..
Et kas auto võtab 7-8 liitrit 100km peale või 7,6 - 8,6 liitrit 100km peale koos tarneahelale arvutatu kuluna.
Eks see kajastub hinnas nagunii seega sellel võrdlusel pole väga mõtet.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
11.06.2025 18:11:15
|
|
|
Noneäds, mul räägib hoopis seesugust juttu:
Bensiini tootmiseks kuluv elektrienergia sõltub mitmest tegurist, näiteks kasutatavast toormest (toornafta või biotooraine), rafineerimistehnoloogiast ja tehase efektiivsusest. Siiski saab anda umbkaudse hinnangu:
Hinnanguline elektrienergia kulu 1 liitri bensiini tootmiseks:
Keskmiselt umbes 1,5–2,5 kWh elektrienergiat ühe liitri bensiini kohta.
See number põhineb USA ja Euroopa rafineerimistehaste andmetel. Näiteks:
Ühe barreli (159 liitrit) toornafta rafineerimiseks kulub ligikaudu 100–150 kWh elektrienergiat.
Kui sellest barrelis saadakse ~72 liitrit bensiini, tuleb elektrikulu ühe liitri kohta umbes 1,4–2,1 kWh.
Täpsustuseks:
See sisaldab ainult elektrienergia osa, mitte kogu energiat (nt soojusenergiat, auru jm, mida toodetakse sageli fossiilkütustest).
Bensiini tootmise koguenergiakulu (sh kõik vormid) võib olla 3–6 kWh/liiter või rohkem.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
11.06.2025 18:24:00
|
|
|
Lõpphind ikkagi võtab kogu asja kokku.
Kui USA-s on 1kWh elektrihind 13,27 ¢/kWh ilma maksudeta
Kui USA-s maksab 1 liiter bensiini 0,83 USD koos maksudega ja 0,69 USD ilma maksudeta (1 gallon = 3.785 L ; average pump price for regular gasoline is about $3.13 per gallon)
Siis 6kWh kütuse ahela peale maksaks üksi juba 6 x 13,27 ¢/kWh = ca 0,796 USD.... ehk rohkem kui kütuse hind ja kogu projekt oleks miinuses. See kulu ei saa olla ealeski nii kõrge.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
11.06.2025 18:25:57
|
|
|
Vaadake ka asja niipidi. Täna läheb mingi 80% toornaftast kütusteks, ülejäänu petrokeemiaks. Kui tulevikus kütust enam vaja ei ole, siis ei ole nii, et teeme 100% petrokeemiat, see ei tööta nii, kõrvalsaadusena tekib ikkagi samas koguses fraktsioone, mida täna kasutatakse kütustena. Ühtlasi kaob siis rafineerimisel majanduslik mõte ära, sest petrokeemia ei kata enam kulusi ära. Seetõttu on ilmselt vaja ka plaste hakata tootma millestki muust, kui naftast ja neile üleminek peab siis toimuma samas tempos kütustest loobumisega, muidu ei vea välja.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
11.06.2025 18:33:22
|
|
|
No aga see käib üle mõne mehe mõistuse
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
11.06.2025 18:35:53
|
|
|
-Koppel- kirjutas: |
Lõpphind ikkagi võtab kogu asja kokku.
Kui USA-s on 1kWh elektrihind 13,27 ¢/kWh ilma maksudeta
Kui USA-s maksab 1 liiter bensiini 0,83 USD koos maksudega ja 0,69 USD ilma maksudeta (1 gallon = 3.785 L ; average pump price for regular gasoline is about $3.13 per gallon)
Siis 6kWh kütuse ahela peale maksaks üksi juba 6 x 13,27 ¢/kWh = ca 0,796 USD.... ehk rohkem kui kütuse hind ja kogu projekt oleks miinuses. See kulu ei saa olla ealeski nii kõrge. |
Kuskohast see kuus nüüd tuli, kuni 2,1kWh väidab seal ju elektrikuluks, ülejäänud(kogukulu kuni 6kWh) on muu energia, suurelt osalt siis rafineerimispüti vajalikule kuumusele kütmine mingi sealtsamast võetava naftasaadusega.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
11.06.2025 18:37:07
|
|
|
See CO2 plära jälle, keda huvitab. 15-25% inimesi ostab sellepärast elektriauto, olgu tõsi või mitte, enamikke ei huvita.
Muidugi on tõsi kah, ammu juba tõestatud:
https://www.youtube.com/watch?v=6RhtiPefVzM
_________________ Tsensuur HinnaVaatluse foorumis
viimati muutis sakinaga 11.06.2025 18:37:39, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
11.06.2025 18:37:18
|
|
|
Magic kirjutas: |
No aga see käib üle mõne mehe mõistuse  |
Nojah ja siis mõtleme, et bioplasti tootmiseks on vaja kõvasti põllumaad juurde, et neid kultuure kasvatada, ning kaugeltki mitte kõik bioplastid ei suuda tänapäevaseid naftaplaste asendada. See on väga suur väljakutse ja väga kompleksne, kaugel sellest, et läheme kõik ev'dele üle ja tsill.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
11.06.2025 18:38:09
|
|
|
new1 kirjutas: |
Bensiini tootmise koguenergiakulu (sh kõik vormid) võib olla 3–6 kWh/liiter või rohkem. |
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
|