Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 502, 503, 504 ... 517, 518, 519  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
KrikU
HV veteran
KrikU

liitunud: 14.12.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.06.2025 22:51:26 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:

Piduripedaali tallates on regen alati, sõltuvalt, kui tugevalt sa pidurit vajutad ja kas regenist pisab, kui mitte, rakenduvad klotsid. Kui tahad seda mitte teha, siis võid eraldi regeni peale keerata, see mõjub siis vabajooksule, ehk enamikel juhtudel ei ole piduripedaali tallamine vajalik, olenevalt autost siis, kas üdse mitte või ainult lõplikuks peatumiseks. Mõnedel autodel, eriti odavamatel regeni eraldi seadistada ei saa, on nagu on. Mina seda max regeni ja ühepedaaliga sõitu ei armasta, auto oleks nagu katki, kui vabajooks on takistatud. Lisaks ei anna see tegelikult midagi, sest vabajooks on "odavam", kui see energia konveritida, akusse toppida ja pärast taaskasutada. Seetõttu olen vabajooksu regeni seadistanud peaaegu miinimumini, pidurdamise oma eraldi seadistada ei saa. Miks ma olen kindel, et piduritega varem või hiljem nii läheb, nähtus juba hübriidi pealt. Õnneks on see auto eriline ev, millega tuleb iga aasta või 15kkm takka hoolduses käia, seega suuremate probleemide teke võiks olla eos välistatud, kuna pidurite kontroll on iga hoolduse kohustuslik osa.


Kas on sellele väitele ka mingit viite allikat, et see kõige tavalisem peaaegu(?) vaba veeremnise reziim on kõige efektiivsem lõpuks kokkuvõttes või pead silmas, et pidurid-klotsid jäävad liiga kasutuseta? Sõidan täiesti uue primitiivse (kuid üllatavalt positiivse esmamuljega) kaubik Berlingo EV masinaga kolmandat nädalat ning tõesti see 'vabakäik' vähemalt algelise skaala järgi dashi peal näitab, et on kerge regenn kui pedaal lahti lasta ja rohkem kui pidurit ka vajutada. Ega need EV tootjad niisama neid kangemaid astmeid nagu ei pannud? Mu masinal on ka 3 astet selleks roolil lapatsitega valitavad - regenn 2-3 astmel kohe kangem ja pidurdav kui kiirenduse (ei taha öelda gaasi) pedaali lahti lasta.
Kommentaarid: 129 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 119
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 02.06.2025 23:03:04 vasta tsitaadiga

https://majandus.postimees.ee/8260850/balti-riikidesse-kerkib-600-elektriautode-laadimisjaama
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 03.06.2025 00:03:40 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Inimesed ei taha enam autodega sõita ma vaatan, aga saame aru, paljude jaoks ongi koordinatsiooniülesanded keerulised ja ebamugavad. Dementsus ka hüüab tulles.

Sa ikka tead, et one-pedal puhul saab ka vabajooksu kasutada, peab vaid olema osavust/koordinatsioonivõimekust jalaga pedaali õigesti silitada. Kõvasti keerulisem, kui lihtsalt jalg pedaalilt tõsta aga täitsa tehtav vähekese harjutamisega.

Markos kirjutas:
Kuulasin mitu korda seda omamiskulu lõiku, see on küll mingi lambinumber (11k). Mul on see optimisliku stsenaariumi järgi mingi 7,7k

Tundub, et sa ei kuulanud siis väga põhjalikult, kui sa aru ei saanud,et see 11k oli kogu valimi keskmine, mitte üksiku sõiduki oma.
Aga ta jagas FB grupis graafikuid jms ka: https://www.facebook.com/groups/elektriautodeestis/posts/4085288338370180/
Su armastatud Lexus on ka seal välja toodud aastase kuluga ~9k€ vs hübriid Lexuse 10.3k€. Eks erisus tule sealseks võrdluseks võetud aastasest läbisõidust jms eeldustest.

-Koppel- kirjutas:
Seal 16A ühe faasi taga saan 3,5kW laadides 8h jooksul 28kWh. See on 100km jagu sõiduulatust. Ei mängi välja, et sealt samamoodi sirgelt Tallinnasse tagasi saab sõita. Peab sinna ka parema laadimisvõimaluse tekitama.

Suvine 100km kulu enamasti alla 20, talvine võib mõnel masinal jah sinna 30 ligi trügida pikemal sõidul (lühikeste otsadena saab ka kõrgemale ajada).
Kui aga auto aku mahutab rohkem, kui 250km, siis ei peagi kogu sõiduulatust ööbides tagasi laadima.
Aga jah, mugavam on, kui sihtkohas saad 3 faasilist laadijat rakendada, näiteks kui seinal on 3 faasiline jõupistik ja autole hankinud 3-faasilise reisilaadija.


kjaups kirjutas:
On mõni Kia Sportage ruumikuse/mugavusega elektrikas kuni 30k€ ja ühe laadimisega kuni 450km müüki juba tulnud?
Ok ok, nägin mingi aeg tagasi oma masinale kampaaniat 32k€

Kasutatult võib ehk midagi juba leida, uuest peast kipuvad sellised veel 40-60k suurusjärgus olema. Sõltuvalt mis võimekusi kõige enam hindad.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kjaups
MeesKesTuliMetsast
kjaups

liitunud: 02.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.06.2025 07:05:36 vasta tsitaadiga

etk,
Sees on mugav istuda (peale kahte tundi sõitmist pole tunnet, et teeks raisale statoili stardipaketti)

Suur vaateväli (lisaks mingi peegel ei tapa nurga nägemist ära või ole tunne, et sõidad kusagil lahingumasinas ja läbi väikese pilu pead kissitama)

Sõiduomadused tasemel head (120 km/h juures ei taha rehvi/tuule müra vmt sitt su viimastki kuulmis ära tappa, rool tunduks roolina mitte mingi varuratas kätte surutuna)

Ei ole kole kui öö (toit võiks jätkatka oma normaalset seedesüsteemis talitust ning nainegi julgeks masinasse istuda)

Taga mahuvad ka inimesed istuma (taga präänikutel jalruumi turvatoolil või mõni pikem latt ei vedeleks kaalikaga üleval polstris)

Nupude ergonoomika läbi mõeldud ja käega katsutav (ei peaks ennast tundma lennukipiloodina ega kõike ainult läbi menüüde toimetama koos mõistatuste mänguga tolmu pühkides, et mida v*ttu ma nüüd vajutasin).

Garaažist väljudes ei jookseks inimesed laiali kartuses, et tulnukad ründavad.


Ei ole soovi kasutatuna neid raipeid osta, kui just pole mingi 30a vana ja palju vaba aega, et seda elus hoida.

_________________
YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 6700€
Kommentaarid: 168 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 137
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Aeg maha 1p

liitunud: 04.06.2022




sõnum 03.06.2025 07:12:44 vasta tsitaadiga

Lasin diagonaalis üle, FB kontot ei ole ja ei lase detailsemalt uurida.. hr Vaht käsitleb teemat ikkagi propagandistlikult ja ka kallutatult, a'la "Kodus laadimisel võtsin tariifiks 0,10 €/kWh" - päriselt keegi saab sellise hinnaga laadida ja unustame sujuvalt võrgutasu ära. Samuti on loetletud kenasti üles kõik bensiini&diisli tulevased aktsiisitõusud aga tulevast võrgutasu tõusu ei märgatud.
Ka arvutustes bensiini&diisli postihinna arvestus võib eksitav olla, kus päriselus neid kes postihinnaga tangiks vist ei leiduvat, nii firmadel kui eraisikutel on tanklate sooduskaardid, kus 5-15% postihinnast saavat soodsamalt.

Suurim mõjutaja ja ka tundmatu võib olla automaksuga seotud, kus riik on lubanud seda tulevikus tõstma hakata, teada ei ole kas hakatakse raskeid "teid lõhkuvaid" EV-sid ka kõrgemalt maksustama, sest tuleb võrdselt kohelda icon_smile.gif või elektriautostumise valguses on kergem EV-sid kõrgemalt maksustada, sest neid saavad lubada rikkamad ja lõhuvad teid rohkem icon_lol.gif - vahet pole mis õigustusi tuua, kui riigi sisuline eesmärk eelarvesse raha korje..

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 03.06.2025 07:26:29 vasta tsitaadiga

Keskmine laadimise hind peaks küll alla 10 sendi koos võrgutasude jms tulema

Tulevane võrgutasu tõus on 0, seda ei pea mainima
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Auron
HV Guru
Auron

liitunud: 19.08.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.06.2025 08:10:10 vasta tsitaadiga

salatoimik kirjutas:
Ning see läbisõidu teema - ma liigun suhteliselt palju autoga ringi aga kui ma mõtlen viimase aasta sõidud läbi siis pikim ots on pmst Tartust - Kuressaarde ja sedagi mingi 2x aastas max. Ja kui võtta see 325km siis iga vähegi mõistlik elektrikas sõidab soojal ajal selle maa laadimiseta ära. Võib tulla siin talvest jahuma aga talvel ma üldiselt sõidan kõvasti lühemaid otsi).


EV'de kaitsjad võiks ühe asja küll argumendina ära jätta ja selleks on "aga mina sõidan 5 kilti tööle, 2 kilti poodi ja 3 kilti koju - järelikult pole kellelgi vaja üle 10 kildi päevas sõita", "käin ainult kohtades kus kohe parkla gigawatt laadijaga kõrval mis alati minujaoks vaba ja mis 10 minutiga virutab akusse 80%".

Kui enda otsad on nii lühiksed ja elu selline, et kuskil trippimas ei käi, kaugemal sõpru sugulasi pole keda külastad või käid ainult suvel - IRW ja pole vaja ka erandkorras otsi teha siis nii tulebki öelda, et mulle sobib >seetõttu<. Enda lühikesed otsad aga ei vabanda kuidagi välja seda, et sõiduulatus vajadusel on EV nõrk kohta ja seda eriti külmaga.

Janis kirjutas:
Kohe hommikul sõidad tagasi?

sakinaga kirjutas:
Tesla Model 3 long range maksab ca 20k€ ja teeb selle teekonna nende parameetritega ära. Küll aga jah, milleks minna 250km kaugusele vaid magama.


Natuke küüniline pole hakata EV kehva sõiduulatuse kaitseks arvustama seda mis põhjusel ja kui kauaks keegi teine tahab kuhugi minna? icon_wink.gif Mida haruldast on tänase kiire elutempo juures selles, et reede peale tööd lendad kuhugi külla, veedad mõnusa õhtu ja järgmine hommik lendad juba tagasi, sest endal on ka elu ja tegemised junõu.

Ahjaa, saab ikka jahh model 3'me 20k eest - see tähendab, et saad 6-7 aastat vana ja 150k läbisõit isendi. Tekib muidugi küsimus, et kui EV mehed räägivad kuidas sõidavad max paarkümmend kiltsa päevas kuidas siis küll 6 aastaga 150k spidole saadakse - see eeldab pigem sellist 70 kiltsa päevas IGA PÄEV RAUDPOLT sõitmist. Ehk siis inimesel tekib dilemma - kas võtta selle 20k ringis 6 aastat vana ja 100k ja korralikult peale tesla 3 või poest tutikas garantiide ja asjadega muu auto a'la volkar, škoda, KIA jne. Valik ei ole ju selle ees kas uus punn või mõni aasta vana premium masin- model 3 ei ole just seitsmekas või aakaheksa.


Markos kirjutas:
Ja, mis takistab avalikke laadijaid kasutamast ? Sadama(tes), Liival, Orissaares ja Kuressaares on sellel marsruudil laadijad olemas.

Näiteks mõni teine EV omanik kes samuti arvas aga jõudis sinust 5 mintsa ette, et enne praami 30 mintsa laadida.
Kommentaarid: 153 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 130
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 03.06.2025 08:15:48 vasta tsitaadiga

Mul on selline elustiil nagu kirjeldasid, saan oma EVga hakkama väga edukalt. Jah, paar tüütut momenti on olnud, et kodulaadija liiga aeglane ja peab ootama aga see ka oma laiskuse taga, sest 10km kaugusel oleks kiirlaadija aga ma ei viitsi sinna minna möödaminnes, nii kiire ka pole.
Töö tripid ~400km päevas, ehk 1 kord laadimist kiirlaadijas, vahel olen viitsinud ka objektil auto otse alajaama külge laadima panna ja sealt reisilaadijaga laadida icon_biggrin.gif Talvel isegi 600km ring ~20 min vahepeatustega polnud mingi probleem. Kiirlaadijad on väga kiired, neid võib julgelt ka kasutada ja arvestada icon_wink.gif

Ostes nullisin ühe näidu ära ja nüüd seal mingi +57k ees, keskmine ka hakanud soojade ilmadega pärast talve allapoole kerima, lagi oli 19kwh sajale thumbs_up.gif
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 03.06.2025 08:31:12 vasta tsitaadiga

Miks peab üldse EV-d peale suruma?
Üldise keskkonna jalajälje mõttes on see pigem kahjulikum.
Las igaüks sõidab sellega millega soovib ja mis talle parem tundub thumbs_up.gif

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 03.06.2025 08:44:49 vasta tsitaadiga

See peale surumine on hääled su peas.

Küll aga on mõlemalt poolt palju valeväiteid, eriti EV hardcore entusiastide poolt ja samas ka täielik pimedus nende poolt, kel pole kogemust. Nendele reageerimine ei ole peale surumine.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 03.06.2025 08:52:57 vasta tsitaadiga

Auron kirjutas:
sakinaga kirjutas:
Tesla Model 3 long range maksab ca 20k€ ja teeb selle teekonna nende parameetritega ära. Küll aga jah, milleks minna 250km kaugusele vaid magama.


Natuke küüniline pole hakata EV kehva sõiduulatuse kaitseks arvustama seda mis põhjusel ja kui kauaks keegi teine tahab kuhugi minna? icon_wink.gif Mida haruldast on tänase kiire elutempo juures selles, et reede peale tööd lendad kuhugi külla, veedad mõnusa õhtu ja järgmine hommik lendad juba tagasi, sest endal on ka elu ja tegemised junõu.

Ahjaa, saab ikka jahh model 3'me 20k eest - see tähendab, et saad 6-7 aastat vana ja 150k läbisõit isendi. Tekib muidugi küsimus, et kui EV mehed räägivad kuidas sõidavad max paarkümmend kiltsa päevas kuidas siis küll 6 aastaga 150k spidole saadakse - see eeldab pigem sellist 70 kiltsa päevas IGA PÄEV RAUDPOLT sõitmist. Ehk siis inimesel tekib dilemma - kas võtta selle 20k ringis 6 aastat vana ja 100k ja korralikult peale tesla 3 või poest tutikas garantiide ja asjadega muu auto a'la volkar, škoda, KIA jne. Valik ei ole ju selle ees kas uus punn või mõni aasta vana premium masin- model 3 ei ole just seitsmekas või aakaheksa.
Ei arvustanud, pigem küsisin. Kui minna õhtuks külla ja tulla hommikul tagasi, siis on aega juba rohkem kui 8h ja saab piisavalt laadida (kuigi, nagu ka kirjutasin, siis minu autoga piisaks ka 8h-st).

Model 3 näite tõin, sest 2019 Model 3-ga on endal kogemus. Ostsingi, kui oli 170 000km odomeetril, nüüd ise ca 10000km poole aastaga juurde sõitnud, kodus on vaid 1-faasiline laadija. Täna on 20 000 euro eest poest raske mõistlikku uut autot osta.

Tanel kirjutas:
Miks peab üldse EV-d peale suruma?
Üldise keskkonna jalajälje mõttes on see pigem kahjulikum.
Las igaüks sõidab sellega millega soovib ja mis talle parem tundub thumbs_up.gif

See on kõrgem pilotaaž tulla pidevalt EV teemasse oma samade valearusaamiste ja -väidetega ning kurta, et sulle tehakse EV-propagandat icon_lol.gif
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 03.06.2025 09:19:19 vasta tsitaadiga

tsitaat:

See peale surumine on hääled su peas.

on või?
https://www.err.ee/1608885089/el-tahab-alates-2035-aastast-keelustada-sisepolemismootoriga-autode-muugi

+ ICE ja fossiilsete kütuste (mis hoiavad majandust käigus) surnuks maksustamine.
Kogu ühiskonnast saab ratastest ja ühistranspordist sõltuv taandarenguriik.
Eesti energiapoliitika on niikuinii pekkis oma kalli juhuelektriga, juhitavat võimsust ei tule niipea.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 03.06.2025 09:21:09 vasta tsitaadiga

EL-i üle võid poliitikateemas kiruda, miks seda pidevalt siia sisse tuua? Räägiks siin autodest icon_smile.gif

Keskkonnast rääkides, kuus aastat vana video:
phpBB [media]
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sekeldaja
HV vaatleja

liitunud: 06.04.2009




sõnum 03.06.2025 09:21:50 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Miks peab üldse EV-d peale suruma?
Üldise keskkonna jalajälje mõttes on see pigem kahjulikum.
Las igaüks sõidab sellega millega soovib ja mis talle parem tundub thumbs_up.gif


Pealesurumine ja ajupesu käib hoopis autost loobumiseks, järjest viskab ette selleteemalist pahna.
See konkreetne küll Bolti sisuturundus, aga pidev meelsusemuutmine käib.
Spoiler Spoiler Spoiler
Manus

Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 03.06.2025 09:29:16 vasta tsitaadiga

Sekeldaja, jep, see ka silma jäänud.

sakinaga, roheidiootsuse pealesurumine on puhtalt ideoloogiline

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 03.06.2025 10:46:34 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Tundub, et sa ei kuulanud siis väga põhjalikult, kui sa aru ei saanud,et see 11k oli kogu valimi keskmine, mitte üksiku sõiduki oma.
Aga ta jagas FB grupis graafikuid jms ka: https://www.facebook.com/groups/elektriautodeestis/posts/4085288338370180/
Su armastatud Lexus on ka seal välja toodud aastase kuluga ~9k€ vs hübriid Lexuse 10.3k€. Eks erisus tule sealseks võrdluseks võetud aastasest läbisõidust jms eeldustest.


Ta võrdleb liisingu kuumakseid, mitte amortisatsiooni. Nii tulebki tulemuseks kõverpilt, millel ei ole tegeliku kuluga mitte midagi pistmist. Needsamased võrreldud NX350 ja RZ450e võivad teatud konfis hinnalt üsna võrdsed olla, ja see tähendab, et ka liisingu kuumakse tuleb sama, aga kuna NX vajab bensiini ja hooldust esimesest aastast peale, siis tekib seal kohe lahknevus RZ kasuks, kuid viimase amort ei ole paraku veel täpselt teada ja kumb tegelikult võidab, selgub aastate pärast. Aga me räägime siin premium klassist, kus nagu saateski tõdemusele jõuti, ongi vahed üsna pisikesed ja ev'd võivad teatud tingimusel ka odavamaks osutuda. Tavaklassis on ikka 10k vahe, nagu ka saates kuuldud. Ma "võidan" praegust tänu ev'le igakuiselt jooksvalt ~100 eur võrreldes hübriidiga, aga kuna liisingu kuumakse on kõrgem ja kindlustus on kallim, siis see sööb võidu ära ja tulemus on enamvähem võrdne, ei rohkem, ega vähem, aga see nagu öeldud on jooksev auto peale kuluv negatiivne rahavoog, mitte tegelik omamiskulu.

tsitaat:
Näiteks mõni teine EV omanik kes samuti arvas aga jõudis sinust 5 mintsa ette, et enne praami 30 mintsa laadida.


Jah, selline mõttemall tuleb ev'ga paraku kõrvale heita. Planeerima peab ja laadima peab ka igaks juhuks ette. Viimasele minutile jättes võib keegi ees olla, laadija tuksis vms. Mina jääki alla 100km naljalt ei lase, see võiks lõviosa ootamatuid sõite ära katta, pikkadega oled p's nagunii ja pead kiirlaadijaid külastama.

tsitaat:
Sa ikka tead, et one-pedal puhul saab ka vabajooksu kasutada, peab vaid olema osavust/koordinatsioonivõimekust jalaga pedaali õigesti silitada. Kõvasti keerulisem, kui lihtsalt jalg pedaalilt tõsta aga täitsa tehtav vähekese harjutamisega.


Tõesti või icon_eek.gif Poleks selle peale tulnudki, et seal surnud punktis vabajooks on.

tsitaat:
Kas on sellele väitele ka mingit viite allikat, et see kõige tavalisem peaaegu(?) vaba veeremnise reziim on kõige efektiivsem lõpuks kokkuvõttes või pead silmas, et pidurid-klotsid jäävad liiga kasutuseta?


Põhikooli füüsikatund ? Tugevamal vabajooksu regenil on mõte sees, näiteks mägisel alal. Mäest alla sõites vabajooksul võib kiirus liiga suureks minna ja on vaja pidureid kasutada, seadistatava regeni puhul saab niimoodi vabajooksu sobivaks timmida. Meil selliseid mägesi väga ei ole, nõmme mäest alla tulles saab regeni esimest astet kasutada vaid, teises tõmbab hoo juba iiiga maha.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Aeg maha 1p

liitunud: 04.06.2022




sõnum 03.06.2025 12:57:47 vasta tsitaadiga

Uue Tesla Model Y kasutajad on nördinud, kuidas Tesla automaatparkimine rikub velgi. Tesla saadab halajate kahjunõuded pikalt, kuna kasutustingimuste järgi on parkimisabi kasutusega kaasnev vastutus ja kahjud juhi&omaniku rida. Kasutajad küsivad vastu, kui Tesla ei suuda pädevat automaatparkimist teha, kuidas saab usaldada nende arendatud ja promotud isejuhtimise lahendust, kus kiirused&ohud suuremad ja mängus inimeste sh Tesla reisijate elud..
https://www.torquenews.com/1083/my-2026-tesla-model-y-juniper-self-curbed-its-own-20-inch-rim-when-auto-parallel-parking-we

Veider, alles mõni aasta tagasi oli õnnetu võrdlus kus Tesla automaatparkimine ei suutnud samuti võrreldes paljude teiste vana kooli tootja lahendustega pädevalt parkida.

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.06.2025 13:01:32 vasta tsitaadiga

Vanakooli värk on teine asi. Nüüd on meil kvoodid. Võib-olla see Tesla iseparkija on emane, et zoovolinik rahul oleks icon_biggrin.gif

/s
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 03.06.2025 14:07:32 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:
Uue Tesla Model Y kasutajad on nördinud, kuidas Tesla automaatparkimine rikub velgi. Tesla saadab halajate kahjunõuded pikalt, kuna kasutustingimuste järgi on parkimisabi kasutusega kaasnev vastutus ja kahjud juhi&omaniku rida. Kasutajad küsivad vastu, kui Tesla ei suuda pädevat automaatparkimist teha, kuidas saab usaldada nende arendatud ja promotud isejuhtimise lahendust, kus kiirused&ohud suuremad ja mängus inimeste sh Tesla reisijate elud..
https://www.torquenews.com/1083/my-2026-tesla-model-y-juniper-self-curbed-its-own-20-inch-rim-when-auto-parallel-parking-we

Veider, alles mõni aasta tagasi oli õnnetu võrdlus kus Tesla automaatparkimine ei suutnud samuti võrreldes paljude teiste vana kooli tootja lahendustega pädevalt parkida.


Tesla häda on selles, et nad püüavad kõike teha kaameratega ja tulemus on selline nagu on. NB! Lexusel ei ole lidarit, see on seal custom lahendus. Küll aga on Lexustel kombineeritud lahendus mmw radarist, monokaameratest ja ultrehelianduritest, niiet tulemus võiks kõigele vaatamata olla samasugune nagu videos näha. Autoparki tutvustati esimest korda aastal 2006.


Link
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 03.06.2025 20:52:48 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:
Lasin diagonaalis üle, FB kontot ei ole ja ei lase detailsemalt uurida.. hr Vaht käsitleb teemat ikkagi propagandistlikult ja ka kallutatult, a'la "Kodus laadimisel võtsin tariifiks 0,10 €/kWh" - päriselt keegi saab sellise hinnaga laadida ja unustame sujuvalt võrgutasu ära.

Täitsa saab. Eelmise aasta peale keskmine elektrihind (koos võrgutasude jms asjadega) tuli 9.937 senti. Tegelikult autole minev oli natuke soodsam, selle mõõtja taga oli paar kergemat tarbijat veel, mis 24/7 võtavad ja seeläbi keskmist üles kruttisid.

Tanel kirjutas:
Miks peab üldse EV-d peale suruma?
Üldise keskkonna jalajälje mõttes on see pigem kahjulikum.

Keegi ei suru EV-d peale. Ainus mida tehakse on see sinu poolt väga nõutud keskkonna hoidmine. Ja selle jaoks liigutakse fossiilsete kütuste õiglasema hinnastamise ja maksustamise suunas (mitte ei maksustata surnuks).
Tõsi, EU piirab keskkonna hoidmise nimel uute sisepõlemismootoriga sõidukite müüki aga see ei tähenda, et peab elektriauto ostma. Üldse ei ole ju kohustust uusi sõidukeid osta. Ja ka uue sõiduki putul ole vaid meheks ja leia mõni teine keskkonna suhtes SPM-st vähem kahjustav alternatiiv, kui elektriauto ei kutsu.
Eks tõsiselt keskkonnast hoolivad kasutaks üldse ühistransporti, mitte erasõidukeid aga nii väga inimesed ka ei hooli keskkonnast.
Tanel kirjutas:
Eesti energiapoliitika on niikuinii pekkis oma kalli juhuelektriga, juhitavat võimsust ei tule niipea.

Juhitavat võimsust on meil küllaga. Selle töövalmis hoidmiseks maksame kõik oma elektriarvetel lisahinda. Umbes poole sellest, mis oleks maksnud, et saada meretuulepargid. Juurde ehitatakse ka natuke gaasijaamu. Tuumajaamaga läheb aga väga kaua aega.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Auron
HV Guru
Auron

liitunud: 19.08.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 04.06.2025 10:06:44 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Täitsa saab. Eelmise aasta peale keskmine elektrihind (koos võrgutasude jms asjadega) tuli 9.937 senti. Tegelikult autole minev oli natuke soodsam, selle mõõtja taga oli paar kergemat tarbijat veel, mis 24/7 võtavad ja seeläbi keskmist üles kruttisid.

Konkurentsiameti leht su juttu ei kinnita vaid 2024 börsika hind oli 9 sendi kanti nii ilma võrgutasu kui kõmmita icon_wink.gif Ahjaa - nii saab muidugi kodus mingi vahemõõtjaga näidu väikseks kui paar korda kuus laadida kuskil tasulises laadjas aku täis ja kodus törtsutada nendel hetkedel juurde kui öösel mõneks tunniks börsikas madalale kukub. Sellised asjad pole aga üldsusele laiendamiseks kõlblikud.
Kommentaarid: 153 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 130
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 04.06.2025 10:15:36 vasta tsitaadiga

Autot sa ju ei lae keskmise hinnaga vaid ikka kõige odavamal ajal, siis on hind hoopis teine
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 04.06.2025 11:12:37 vasta tsitaadiga

9s on üsna adekvaatne aastane keskmine. Suvel vb laed jah nulliga, aga palju sa laed ? iga päev akutäie ? Mingi poweruser ehk võibolla, aga keskmine tarbija mitte ja talvel paned 40s ka paaki, nutad ja paned, kui ilmad on külmad ja laadida vaja.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 04.06.2025 14:08:29 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Autot sa ju ei lae keskmise hinnaga vaid ikka kõige odavamal ajal, siis on hind hoopis teine

See juba läheb sinna valdkonda, et pesu pesed ja süüa teed öösiti. Siis ongi börsihind kõige odavam icon_lol.gif
Kommentaarid: 737 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 556
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 04.06.2025 14:12:41 vasta tsitaadiga

No aga kuida muudmoodi EVga käituda siis? Päeval reeglina autot kodus pole ju.
Ja 10 senti lagi pole midagi ulme niiviisi, viimane talv oli ju väga odav elektrihind öösiti.


Ja kui veel iga päev laadima ei peaks, siis saab lausa valida endale sobivat aega ja hinda.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 502, 503, 504 ... 517, 518, 519  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.