Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
01.06.2025 18:29:50
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Markos, kas akule ka garantiid 10 aastat või vähem? |
Jah, kui järgid hooldeprogrammi.
tsitaat: |
rebin siin ühe asja natuke kontekstist välja. Aga kas EV piduritega pole nii, et need tavalise linnsõiduga eriti ei kulugi kui regen-i kasutada? |
Piduripedaali tallates on regen alati, sõltuvalt, kui tugevalt sa pidurit vajutad ja kas regenist pisab, kui mitte, rakenduvad klotsid. Kui tahad seda mitte teha, siis võid eraldi regeni peale keerata, see mõjub siis vabajooksule, ehk enamikel juhtudel ei ole piduripedaali tallamine vajalik, olenevalt autost siis, kas üdse mitte või ainult lõplikuks peatumiseks. Mõnedel autodel, eriti odavamatel regeni eraldi seadistada ei saa, on nagu on. Mina seda max regeni ja ühepedaaliga sõitu ei armasta, auto oleks nagu katki, kui vabajooks on takistatud. Lisaks ei anna see tegelikult midagi, sest vabajooks on "odavam", kui see energia konveritida, akusse toppida ja pärast taaskasutada. Seetõttu olen vabajooksu regeni seadistanud peaaegu miinimumini, pidurdamise oma eraldi seadistada ei saa. Miks ma olen kindel, et piduritega varem või hiljem nii läheb, nähtus juba hübriidi pealt. Õnneks on see auto eriline ev, millega tuleb iga aasta või 15kkm takka hoolduses käia, seega suuremate probleemide teke võiks olla eos välistatud, kuna pidurite kontroll on iga hoolduse kohustuslik osa.
tsitaat: |
Praktikas minu läbisõidu juures ei peakski akut ilmselt 15+a vahetama, võib-olla ka 20a. |
Kalender vananemine eksisteerib ka ja pole nii väike midagi, kui arvatakse.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
01.06.2025 18:33:22
|
|
|
Kohapeal seistes tasub pidurid aeg-ajalt põhja vajutada, liigutab neid veidikene. Klotsikulu on täiesti minimaalne ja plussina ei ole veljed ka piduritolmu täis.
Markos kirjutas: |
Kalender vananemine eksisteerib ka ja pole nii väike midagi, kui arvatakse. |
Model S-d sõidavad juba 12+ aastat, eks ole näha.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
01.06.2025 18:53:16
|
|
|
sakinaga kirjutas: |
Kohapeal seistes tasub pidurid aeg-ajalt põhja vajutada, liigutab neid veidikene. Klotsikulu on täiesti minimaalne ja plussina ei ole veljed ka piduritolmu täis.
Markos kirjutas: |
Kalender vananemine eksisteerib ka ja pole nii väike midagi, kui arvatakse. |
Model S-d sõidavad juba 12+ aastat, eks ole näha. |
Eesti autode keskmine vanus on 17a, ehk siis jupp veel minna.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Rasmus
HV veteran
liitunud: 30.12.2002
|
01.06.2025 23:24:17
|
|
|
Markos kirjutas: |
sakinaga kirjutas: |
Kohapeal seistes tasub pidurid aeg-ajalt põhja vajutada, liigutab neid veidikene. Klotsikulu on täiesti minimaalne ja plussina ei ole veljed ka piduritolmu täis.
Markos kirjutas: |
Kalender vananemine eksisteerib ka ja pole nii väike midagi, kui arvatakse. |
Model S-d sõidavad juba 12+ aastat, eks ole näha. |
Eesti autode keskmine vanus on 17a, ehk siis jupp veel minna. |
13,3 aastat siiski. Ei ole mõtet valimisse haarata neid ronte, mis on küll arvel, aga mida tegelikkuses enam olemas ei ole.
_________________ Rakvere parasiit |
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
02.06.2025 00:29:17
|
|
|
Enamik olematuid ronte on selle aasta alguses registrist kustutatud, kuna tekitati võimalus.
https://www.mntstat.ee/ andmetel keskmine vanus 01.03.2025 seisuga keskmine vanus 17,6 aastat.
Ka igapäevase liikluse jälgimine ei toeta kuidagi seda 13,3 aasta teooriat.
Spoiler 
_________________ Müüa igasugu asju
Müüa ETKVL kaubaroller/kaubakäru |
|
Kommentaarid: 889 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
02.06.2025 00:29:44
|
|
|
ot: |
Spoiler 
Markos kirjutas: |
etk, kui sa seda loed, ole hea, ära vasta. |
Aww, ikka mõtled mu peale
|
Markos kirjutas: |
Kalender vananemine eksisteerib ka ja pole nii väike midagi, kui arvatakse. |
See jääb suurusjärku 1% aga täpselt on raske öelda, sest enamasti ei jäeta autosid niisama seisma aastateks vaid seda püütakse ekstrapoleerida sõidust tingitus mahu kao kõrvalt. Kokku moodustavad nad suurusjärgu 1-2% aastas keskmiste läbisõitude juures vms. Endal sai 4 aastat täis, ~130k läbitud, SOH on umbes 92%. Nagu liitium akudel ikka esimese aastaga läks suurem "amps" ära, umbes 4% ja peale seda siis pigem 1% aastas edasi "kukkunud".
Markos kirjutas: |
Eesti autode keskmine vanus on 17a, ehk siis jupp veel minna. |
https://www.transpordiamet.ee/soidukite-statistika väidab, et 13.7 on. Seoses automaksuga tegid paljud puhastust fantoomautode osas. Võib-olla mingi kogus veel on sees ehk reaalne teedel liikuvate masinate keskmine vanus võib väiksemgi olla.
Pidurite ja regeni osas käituvad eri autod vägagi erineva loogikaga. Nö vanakooli tootjad pigem eelistavad lähenemist, et piduri pedaal teeb mõlemat ehk esialgu regen ja kui piduri vajutus ning regeni poolt pakutav aeglustus ei ühti, siis lisavad pidurid ka mängu. Tesla läks aga pigem seda teed, et las iga pedaal teeb oma asja ehk kiirendi lisab/vähendab kiirust ja pidur seiskab auto ning on hädaolukordadeks põhimõtteliselt. Auto vaikimisi olek on paigal seis.
Pidurite endi töösoleku jaoks on ka enamik tootjaid omad lahendused leidnud. Vist levinuim on aegajalt regen välja lülitada ja rakendada pedaali vajutades pidureid.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Aeg maha 1p
liitunud: 04.06.2022
|
02.06.2025 09:44:33
|
|
|
Rasmus kirjutas: |
Mina ei tea, kustkohast on tekkinud arusaamine, et keskkonnahoidlik käitumine on säästlik ja aitab kokku hoida. No ei ole võimalik. Kõik, kes põhikoolis natukenegi füüsikatunnis tähele panid said tuttavaks energia jäävuse seadusega. Ei toimi need asjad kohe kuidagi vastupidi. |
Säästlik on ju ka suhteline, veel mitte väga ammu linnades inimesed heitsid oma reovee otse rentslisse ehk tänavale - võrreldes tänavaaluse kollektorvõrgustiku ja reovee puhastusjaamade ehitamisega odav - viskamise vaev, ometi ei näe me hinnavaatlejaid protsestimas kuluka reovee käitlemise nõuete vastu, sisuliselt vabadus puudub oma reovett omatahtsi käidelda, tahad eramut ehitada tuleb kulukas keskonnahoiust tulenev bürokraatiaike kohe turja, kuidas pead liituma kuluka kollektorvõrguga, kopsakas liitumistasu ja "subscription" veel otsa.
Aga mingil põhjusel sõidukitega peaks saama oma tekitatud saaste otse tänavale lasta, täpsemalt atmosfääri, kus teaduslik lähenemine väidab, et inimese tempokas fossiilide kaevandamine&pumpamine ja selle ära põletamine ning saaste atmosfääri laskmine on nii mastaapne, kus planeedi kliima saab mõjutatud, koos kaasnevate kohati ennustamatute kahjudega nii teistele liikidele kui inimesele endale.
Fossiili põletamine transpordisektoris on arulage ka efektiivsuse mõttes, isegi kui kõik sisepõlemismootorid oleks tehnoloogiline tipptase (paraku nii ei ole), saaks fossiilist liikumiseks kätte 30-40%, ülejäänud põletame ära heitsoojuseks ja heitgaasideks keskkonda - täiesti jabur ju..
Küsimus ju ei ole ainult meie sõidukites vaid laiem, kus täna a'la viiendik planeedi elanikkonnast saanud nautida sarnast heaolu energiakasutust ja juba sellega on planeet pekkis aga ka Hiina, India ja muu ilma miljardid inimesed pürgivad heaolu poole, põlistades tänase transporditehnoloogia õigeks&odavaks&"säästlikuks" - korrutage tänane seis 3-4 kordseks.
Ääremärkusena ka lääs nö see end maailma moraalseimaks ja edumeelseimaks pidav, tänaseks vist küll endine rohepoliitikate eestvedaja Euroopa Liit ei suuda ka ise vaatamata saastamist piiravale bürokraatiale saastamist vähendada, viimati suudeti saastet vähendada elektritootmises ja tööstuses, transpordisektori saaste vaatamata meetemetel endiselt paigal ja vaikselt kasvab (autostumise kasv) - aga India ja Hiina elanikkond tahab ka autostuda, kus ehk rõhk ei ole saaste piiramisel (tegelikult täna on Hiina de facto maailma rohetehnoloogiate liider) - võite ise ette kujutada millise portsu otsas ollakse, kus õhu- ja atmosfääri saaste ei tunne riigipiire ega poliitilisi veendumusi..
Kui veel ca 40 aastat tagasi ka mulle koolis jutustati, kuidas juba 20-30 aasta pärast saab nafta otsa ja peab leidma uue lahenduse, siis tänaseks ei ole nafta lõppemist näha, avastatakse aina uusi leiukohti ja suudetakse pumbata aina keerulisematest ja kaugematest kohtadest.
Et mis maailmas või loogikaga sisepõlemismootoriga on odav, säästlik ja jätkusuutlik.. jajah eesti impeeriumi härrad on valmis ka keskonnasäästlikeks sõidukiteks, kui keegi leiutaks, ehitaks odavalt valmis ja tooks härradele ukse ette ning sellega saaks odavalt, mugavalt ja ulatuks ühest impeeriumi otsast teise ilma "tankimata&peatumata" igapäevaselt kulgeda
Seni aga targad härrad sajatavad lolli Muski, saksa roheterroriste, ebapädevaid brüsseli bürokraate, ja nende Eesti kolleegidest kannupoisse - ainult kuidas see edasi aitab..
eks vahva on jälgida, kuidas kaitstakse saastavaid tehnoloogiaid ja kuulutatakse kahjulikuks, kalliks ja ebapädevaks tehnoloogiad mis on vähemsaastavad, ning kui palud konstruktiivsust, mis oleks nende nägemus ja ettepanekud transpordisektoris isegi mitte saastevähendamiseks, vaid mittesuurenemiseks (Eesti, euroopa, maailma skaalal) - on hetk vaikust ja tuleb triaad kuidas tegelikult probleemi ei eksisteerivat ja kõik on rohekorporatsioonide üleilmne vandenõu
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
02.06.2025 10:25:45
|
|
|
tsitaat: |
Nö vanakooli tootjad pigem eelistavad lähenemist, et piduri pedaal teeb mõlemat ehk esialgu regen ja kui piduri vajutus ning regeni poolt pakutav aeglustus ei ühti, siis lisavad pidurid ka mängu. |
Mitte vanakool, vaid valikuvõimalus (ok võid ju gaasipedaali regeni välja lülitada), kasutada vajadusel vabajooksu, mis nagu öeldud, on efektiivsem energiakasutuse seisukohast. Düstroofikutele mõeldud onepedal masinad ei ole mingi uus kool, invaautosi on läbi ajaloo varemgi tehtud kõikvõimalikes variantides.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
02.06.2025 11:14:00
|
|
|
Ise ei kujutaks ettegi, et vabatahtlikult ühe pedaaliga sõitmisest loobuksin, üks pluss elektriautoga sõitmisel minu jaoks.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
02.06.2025 11:17:22
|
|
|
sakinaga kirjutas: |
Ise ei kujutaks ettegi, et vabatahtlikult ühe pedaaliga sõitmisest loobuksin, üks pluss elektriautoga sõitmisel minu jaoks. |
Inimesed ei taha enam autodega sõita ma vaatan, aga saame aru, paljude jaoks ongi koordinatsiooniülesanded keerulised ja ebamugavad. Dementsus ka hüüab tulles.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
02.06.2025 11:19:55
|
|
|
Markos kirjutas: |
sakinaga kirjutas: |
Ise ei kujutaks ettegi, et vabatahtlikult ühe pedaaliga sõitmisest loobuksin, üks pluss elektriautoga sõitmisel minu jaoks. |
Inimesed ei taha enam autodega sõita ma vaatan, aga saame aru, paljude jaoks ongi koordinatsiooniülesanded keerulised ja ebamugavad. Dementsus ka hüüab tulles. |
Ah tead, 15-20 aastat tagasi löödi ka endale rusikaga vastu rinda, et mina kunagi automaatkastiga sõitma ei hakka. Nüüd on enamik neist automaatkastile kolinud. Tehnoloogia progress ei peatu, inimesed lihtsalt jäävad oma harjumustesse kinni.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
bladerunner
HV Guru
liitunud: 17.01.2002
|
02.06.2025 11:22:43
|
|
|
Markos, aga palu Lexusele esindusest omale käsivändaga klaasitõstukid? Roolivõimule ka "Off". Muidu tekib äkki lihasnõtrus kätesse...
Ehk sa teed järjekordselt maha asju mis sinu sõidustiili või Lexuse lahendusega ei sobi.
_________________ Experience is what you get when you don't get what you want. |
|
Kommentaarid: 169 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
158 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
02.06.2025 11:34:22
|
|
|
bladerunner kirjutas: |
Markos, aga palu Lexusele esindusest omale käsivändaga klaasitõstukid? Roolivõimule ka "Off". Muidu tekib äkki lihasnõtrus kätesse...
Ehk sa teed järjekordselt maha asju mis sinu sõidustiili või Lexuse lahendusega ei sobi.  |
Absoluutselt on see minu sõiduharjumuse küsimus ja ma ei kavatse seda muuta.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
02.06.2025 11:40:28
|
|
|
Kuidas see ühe pedaaliga sõitmine talvel toimib? On ka mingi ABS moodi loogika või peab ise jälgima et rattaid loha ei lase?
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003
|
02.06.2025 11:47:12
|
|
|
bladerunner kirjutas: |
Markos, aga palu Lexusele esindusest omale käsivändaga klaasitõstukid? Roolivõimule ka "Off". Muidu tekib äkki lihasnõtrus kätesse...  |
Mul poleks mitte midagi sellevastu kui elektroonikat autos vähe, iste manuaalselt, aken vändaga jne. Võimalikult vähe asju millepeale tark "aju" ütleb, et see või too häda on kuna arvas midagi. Lihtsalt tänapäev on paljud inimesed harjund, et enam massilist kolmanda osapoole automaki paigaldust pole vaid tehaseseade mis ilusti konsooli integreeritud on piisav. Samas mingi väljasõitva ekraaniga nutipluti saab kasvõi 70'date ameeriklasesse paigalda kui tahta, et Waze või spotify käiks niiet see pole teema.
|
|
Kommentaarid: 153 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
130 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002

|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
02.06.2025 14:34:09
|
|
|
Kuulasin mitu korda seda omamiskulu lõiku, see on küll mingi lambinumber (11k). Mul on see optimisliku stsenaariumi järgi mingi 7,7k aastas ja koosneb prognoositud amortisatsioonist, kindlustustest, finantskulust, rehvivahetustest ja keskmisest elektrikulust.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
salatoimik
HV Guru

liitunud: 08.08.2006
|
02.06.2025 18:18:01
|
|
|
etk kirjutas: |
Nii ülbeks või lolliks ka ei ole mõtet akuauto omanikke pidada, et nad ei suudaks tunnistada lühemat sõiduulatust. Küll aga jääb vahel mulje, et need "pean saama 1000km sõiduulatust" mehed kipuvad ära unustama, et nad tegelikult ei sõida 99% ajast isegi 200km jutti ehk seda 1000km sõiduulatust tegelikkuses ei vaja. Aga eks kuidagi peab ju välja vabandama, sest otse öelda, et ollakse liiga vaene on häbiasi vms.
|
Jep. Mul on hetkel auto hea 6.5a vana, läbisõit hakkab juba vaikselt 200k kanti kerima. Senimaani võin 3 korda üle õla sülitada, et midagi viga pole olnud ja garantiikorras on 2 väikest viga selle maa peale tehtud tasuta korda. Nüüd see ka ofc läbi juba. Ja no eks üks hetk raudselt midagi järgi annab ja siis hakkab pihta see remondi seda, diagnoosi toda jne kepp. Ning uueks autoks vaatan just mingit vähem kasutatud elektrikat, tutikad on siiski liiga kirved veel. (No Ora suurune auto siiski ei lähe mitte, koer peab ka kuhugi mahtuma ) Üht teist on silma jäänud ja vaikselt uurib.
Ning see läbisõidu teema - ma liigun suhteliselt palju autoga ringi aga kui ma mõtlen viimase aasta sõidud läbi siis pikim ots on pmst Tartust - Kuressaarde ja sedagi mingi 2x aastas max. Ja kui võtta see 325km siis iga vähegi mõistlik elektrikas sõidab soojal ajal selle maa laadimiseta ära. (Võib tulla siin talvest jahuma aga talvel ma üldiselt sõidan kõvasti lühemaid otsi). Seejärel on suht alati auto kuskil 20-30 min kuskil parklas seisnud kuniks asju olen ajanud veidi (ehk siis selle ajaga laeb mingi 60% vähemasti ära mis annab taas hea mitusada km ranget millest saarel enam kui küll). Enne tagasitulekut võib kasvõi sadamas mingi 20-30 min enne väljumist olla ja piisavalt täis laadida. Seda lihtsat juhtub nii harva, et need mõned korrad kuskil spets laadimispeatust teha nagu väga ei tapa ära. Igapäevasõidud jäävad mingi 30-40km vahemikku, nv enamasti 150-200km. Üldiselt kuskilt poest vms ikka hüppab läbi kus saab see 15-20min särtsu juurde anda.
Kui keegi tuleb mingist rohelisest värgist rääkima jne siis ausaltöelda võib seenele minna, mul on suht sitt või moos sellest. Samahästi võiks öelda, et mis neid paberkotte kõik poes ostate - vaadake palju metsa selleks tuleb maha võtta
Ning tänapäevaks on elektriautode läbisõidud jõudnud ka juba sinna 200k+ tasemele ning näha on, et akud kuradid peavad ikka veel üsna hästi vastu sellise läbisõidu juures + väga pikad garantiid akudele.
Ma ausalt nagu ei leia põhjust miks ma peaks ostma mingi vedelkütusega mootoriga auto kus on miljon liikuvat osa mis võivad otsad anda, hinnad on ka üsna korralikult tõusnud neil + iga aasta aina pistetakse mehiselt aktsiisi otsa kütustele jne. Pistikhübriid veel pointlessim, sama hind mis elektrikal aga vea lisaks teist mootorit ka kaasas ja duubelda üldse võimalus, et midagi annab otsad.
Ning jah, ma olen elektrikaga sõitnud ja korduvalt, küll ühes teises riigis, kus vahemaad kõvasti pikemad kui siin kuid 0 probleemi, et kuskil mingeid extra peatusi pidanuks tegema kuna oioi aku kohe tühi.
Ma ausalt ei tea kust need "õige autoga saab ikka 1000km jutti sõita" tüübid tulevad. Kui võtan mingid 5a vanused autod auto24-s ette siis ma ei näe seal ulme läbisõite. Või sõidetaksegi 1000km kuus ühe jutina ja ülejäänud päevad auto seisab kuni uus kuu saabub?
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
02.06.2025 19:02:11
|
|
|
Kas plaanid osta hiinlaste elekteriauto?
|
|
Kommentaarid: 737 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
556 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
02.06.2025 19:59:50
|
|
|
Ma vaatasin ka mingeid kasutatud elektrikaid. Reaalne stsenaarium - Reede õhtul lähed peale tööd Tallinn - Kuressaare ... 250km. Paned auto ööseks vanemate juurde laadima. Seal 16A ühe faasi taga saan 3,5kW laadides 8h jooksul 28kWh. See on 100km jagu sõiduulatust. Ei mängi välja, et sealt samamoodi sirgelt Tallinnasse tagasi saab sõita. Peab sinna ka parema laadimisvõimaluse tekitama.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
02.06.2025 20:10:43
|
|
|
Kohe hommikul sõidad tagasi?
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
02.06.2025 20:27:55
|
|
|
Tesla Model 3 long range maksab ca 20k€ ja teeb selle teekonna nende parameetritega ära. Küll aga jah, milleks minna 250km kaugusele vaid magama.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
02.06.2025 20:54:10
|
|
|
Ja, mis takistab avalikke laadijaid kasutamast ? Sadama(tes), Liival, Orissaares ja Kuressaares on sellel marsruudil laadijad olemas. Jah, molutama peab nagu ikka ev'ga seal juhtme otsas, kui linnas laadur õnnekombel just kõrvaltänavas ei asu. EV'ga tuleb aega võtta, kui kuhugile hilined, siis saad alati vabandada, et istusid laadija otsas, ja siis kõik vaatavad kaastundlikult nagu külalolli. Oli ta enne, mis oli, aga nüüd näed, õlle asemel sojapiimaga latte ja elektriauto.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
kjaups
MeesKesTuliMetsast

liitunud: 02.02.2005
|
|
Kommentaarid: 168 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
137 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
02.06.2025 21:12:58
|
|
|
Vast kohe hommikul tagasi ei sõida aga hakkab mingi ringitrippimine pihta. Ei ole lahendamatu olukord aga nendesse kaugema kandi suvilatesse kuluks parem laadimisvõimekus ära. Teine variant on ikkagi selline elektriauto, mis peale 250km läbimist päris kuival veel ei ole.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
|