Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 500, 501, 502 ... 517, 518, 519  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
von Wu
HV Guru
von Wu

liitunud: 12.10.2007




sõnum 21.05.2025 12:38:28 vasta tsitaadiga

Renault 5 tundub jah selline auto, mille ostaks. Kui raha oleks. icon_lol.gif
_________________
Müüa igasugu asju
Müüa ETKVL kaubaroller/kaubakäru
Kommentaarid: 889 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 668
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009



Online

sõnum 21.05.2025 16:13:25 vasta tsitaadiga

See siinmainitud Cannonball run Porsche Tycan-iga alla 40h coast to coast hakkas huvitama.
ChatGPT: Excluding the charging time, the average driving speed during the electric Cannonball Run was approximately 81.27 mph (130.77 km/h).

Laadimisaeg: 2 hours and 26 minutes
Distants: 4846 km
Läbimise aeg: 39-hour and 29minutes

Keskmine kiirus tuleb päris räigelt kriminaalne.

Ma ei tea mis meil siin kriminaalide rekord Tallinn - Tartu marsruudil on. Kindlasti kellelgi on uhkustajaid tuttavaid aegadest, mil kiirusekaameraid veel ei olnud.
Google maps näitab, et Tallinna väljasõidu juurest Peetri Selverist kuni Tartu Lõunakeskuseni on 173km ja aega võtab 1h 49minutit.

See teeb keskmiseks kiiruseks 95,2 km/h
Sama distantsi keskmise kiirusega 130 km/h sõites jõuaks kohale 1h ja 20 minutiga.


viimati muutis -Koppel- 21.05.2025 16:27:23, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
CnZ
HV veteran

liitunud: 05.11.2003




sõnum 21.05.2025 16:43:11 vasta tsitaadiga

Cannonball üks tore üritus jah, tahaks isegi teha kunagi beer_yum.gif Rekord hetkel peaks endiselt ühe S6 käes olema, kus keskmine kiirus tuli üle 180 km/h selle distantsi peale. Tagaistuja hi-tech binoklitega muudkui skännis kaugele ette (k.a nightvision), auto kõiksugu radaripüüdja techi täis, kasutati peibutusautosid, et pursuit politseisid endale sappa tõmmata jnejne

tsitaat:
Ma ei tea mis meil siin kriminaalide rekord Tallinn - Tartu marsruudil on. Kindlasti kellelgi on uhkustajaid tuttavaid aegadest, mil kiirusekaameraid veel ei olnud.
Google maps näitab, et Tallinna väljasõidu juurest Peetri Selverist kuni Tartu Lõunakeskuseni on 173km ja aega võtab 1h 49minutit.


Üks "ärikas" Vihmand omal ajal väitis, et lasi tlnast tartusse 44 minutiga. https://www.postimees.ee/1669931/liiklushuligaani-argipaev-200-km-h See muidugi ebareaane, teebk keskmiseks üle 250 km/h.
tsitaat:
See auto, millega ma olen kõige suuremaid kiiruseületamisi teinud, on tuunitud kahe turboga 500 hobujõuline Audi S8, mis sõidab kuni 320 km/h ja seda kiirust olen ka Tallinna-Tartu maanteel näidanud..
See S8 oli mõned aastad hiljem müügis ka

Aga Päevalehes kunagi ammu oli artikkel teada rekorditest. Arnold Rüütli autojuht sõidutas Arnoldi väidetavalt tlnst tartusse ~tunniga. 90ndate alguses. Oli vist e-klass olnud. Savikas oli ka juttude järgi Pärnust või kuskilt tlna kihutanud, keskmiseks 167 saanud. Kes mõõtis, ei tea. Aga kihutada talle meeldis, see vana teada tõde icon_wink.gif
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 30.05.2025 18:35:35 vasta tsitaadiga

-Koppel- kirjutas:

Ma ei tea mis meil siin kriminaalide rekord Tallinn - Tartu marsruudil on. Kindlasti kellelgi on uhkustajaid tuttavaid aegadest, mil kiirusekaameraid veel ei olnud.
Google maps näitab, et Tallinna väljasõidu juurest Peetri Selverist kuni Tartu Lõunakeskuseni on 173km ja aega võtab 1h 49minutit.

See teeb keskmiseks kiiruseks 95,2 km/h
Sama distantsi keskmise kiirusega 130 km/h sõites jõuaks kohale 1h ja 20 minutiga.
No ma ei tea, arvestades, et meilgi siin ja seal ikka mõni kurdab kuidas tipptunnil ummikud ja jõuab pool tundi hiljem tänu sellele kohale siis noh...

Üks teeb oma EV-le juba viimased mingi 4-5 kuud kiirmüüki icon_biggrin.gif Hinda ka krt alla ei lase icon_lol.gif
Ja teine teema on, et piixu ei panda juurde müügikuulutusse kui suure mahutavusega aku peal on... Kui mingi 2 eri suuruse akuga mudeleid olemas siis leiuta seal, et kummaga nüüd tegu.

_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 30.05.2025 21:46:32 vasta tsitaadiga

salatoimik kirjutas:
Kui mingi 2 eri suuruse akuga mudeleid olemas siis leiuta seal, et kummaga nüüd tegu.


On seal vahet, aku nagunii läbi... icon_biggrin.gif

_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 228 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 194
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 31.05.2025 10:39:20 vasta tsitaadiga

Etz kirjutas:
salatoimik kirjutas:
Kui mingi 2 eri suuruse akuga mudeleid olemas siis leiuta seal, et kummaga nüüd tegu.


On seal vahet, aku nagunii läbi... icon_biggrin.gif


Kui mitte sõiduaku, siis 12v kindlasti, eriti, kui sul on kia, hyndai või skoda. Käisin autoga saaremaal, ilm soe, energiakulu mõnusalt alla 20kwh, panin Liival laadijasse, 100kwh kiirust andis 55% soc'i pealt. Sõiduulatus on ka 350km'ni pikenenud tasahilju. Meie sõbrad temperatuur ja õhutihedus (soe õhk on hõredam).
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 31.05.2025 15:10:19 vasta tsitaadiga

https://majandus.postimees.ee/8259119/uuring-paljastab-mis-takistab-eestimaalastel-elektriauto-soetamist
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Rasmus
HV veteran

liitunud: 30.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.06.2025 00:58:33 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
https://majandus.postimees.ee/8259119/uuring-paljastab-mis-takistab-eestimaalastel-elektriauto-soetamist


Akuauto omanikud ei taha tunnistada, et 15-aasta vanune diiselmootoriga sõiduk sõidab endiselt paagitäiega 800-1000 kilomeetrit, aga akusõiduki akust on heal juhul alles pool.

Laadimistaristust ja kiirlaadijate tegelikust hinnatasemest rääkides ja sellest tulenevalt ka reaalsest kilomeetrihinnast ei ole mõtet rääkima hakatagi.

Mul on ka üks sõber, kes räägib siin, kuidas ta ikka "tasuta" kodus oma autot laeb, et noh päikesepatareid ja akud jms. Kui ma siis ettevaatlikult küsisin, et kui palju sul selle "autonoomse elektrisüsteemi" koguinvesteering senini on olnud, siis ta keerutas ja ei tahtnud öelda. Selgus, et number tublisti viiekohaline ja kuigi esimene number oli õnneks üks, siis teine juba ei olnud. Seega selle 15K investeeringu eest saab ikka suht palju kilomeetreid maha vurada ökodiisliga. Ca 175000 kilomeetrit. See on keskmise eestlase kümne aasta läbisõit.

Mina ei tea, kustkohast on tekkinud arusaamine, et keskkonnahoidlik käitumine on säästlik ja aitab kokku hoida. No ei ole võimalik. Kõik, kes põhikoolis natukenegi füüsikatunnis tähele panid said tuttavaks energia jäävuse seadusega. Ei toimi need asjad kohe kuidagi vastupidi.

_________________
Rakvere parasiit
Kommentaarid: 50 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 01.06.2025 01:37:21 vasta tsitaadiga

Rasmus, teine asi, mida EV omanikud pole tihanud rääkida, mida nad pärast akuressursi ammendumist plaanivad teha - kas ostavad uue aku või utiliseerivad "vana" auto ja ostavad uue? Mõlemal juhul palju demoniseeritud CO2 jalajälg üüratu.
Kuna EV on ikka väga keskkonnavaenulik, siis mina seda ei kavatse toetada.

Kogu see rohepesu jura on üks kuritegelik jamps, mille maksumaksjad ja emake loodus kinni peame maksma thumbs_down.gif

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 01.06.2025 07:51:30 vasta tsitaadiga

On küll võimalik, kõik ei peagi sellega hakkama saama lihtsalt
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 01.06.2025 08:47:40 vasta tsitaadiga

Nii ülbeks või lolliks ka ei ole mõtet akuauto omanikke pidada, et nad ei suudaks tunnistada lühemat sõiduulatust. Küll aga jääb vahel mulje, et need "pean saama 1000km sõiduulatust" mehed kipuvad ära unustama, et nad tegelikult ei sõida 99% ajast isegi 200km jutti ehk seda 1000km sõiduulatust tegelikkuses ei vaja. Aga eks kuidagi peab ju välja vabandama, sest otse öelda, et ollakse liiga vaene on häbiasi vms.

Päikesepargi ja akude hinda ei ole küll mõtet kõike auto kilomeetrites võrrelda, sest sellise süsteemi suurim mõju on ikkagi maja enda kulude vähendamises. Kui kütusekulu ka veel aitab vähendada, siis ainult kiirendab investeeringu tasuvust.
Mario Kadastik mõnda aega tagasi postitas kui palju akudega päikesepark mõjutab tarbitud elektrihinda ja kui kiirelt see ära võib tasuda.

Tanel, isegi kui peaks akusid vahetama iga 300k km tagant oleks sellest tingitud keskkonna mõju väiksem, kui kogu see aeg fossiilkütustega sõites. Seda on erinevatel hetkedel välja arvutatud viimase 10 aasta jooksul ja tulemus on ikka sama olnud.
Reaaleluline praktika aga näitab, et akud kestavad kauem, kõvasti kauem. Üks probleeme akusid utiliseerivatel ettevõtetel on liiga vähe akusid, sest lähtuti nö levinud akude kestvuse eeldusest. Lihtsalt auto kasutusmuster ei ole sama, mis laborites akude koormustestimise oma ja sellest kasutusmustrist tuleneb kuni 40% pikem eluiga akudel.
Ja keegi ei käsegi sul ju elektriautot osta aga kui su ainus vabandus on keskkonnamõju, siis kahjuks just elektriautole üle minekuga aitaksid säästa keskkonda. Niiet palun, leia mõni teine vabandus.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 01.06.2025 08:52:28 vasta tsitaadiga

See mario arvutus on luulu, reaalne tasuvus umbes 10a
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009



Online

sõnum 01.06.2025 09:22:48 vasta tsitaadiga

Mul oli ka varem veendumus, et uue elektriauto tootmine on nii ressursimahukas (CO2 mahukas), et elektriga sõitmine seda jalajälge tagasi ei tee. Tegelikult sõltuvalt tarbitava elektri tüübist (hüdro, tuuma, tuule, gaasi, kivisõe) ikkagi teeb küll ca 5 aastaga. Isegi kui pead näiteks 7 aasta pärast uue aku panema, siis on ikkagi väiksem CO2 kogukulu.
Ainult siis kui kogu elektrienergia tuleb kivisõest võib see tasusvuspunkt CO2 mõistes olla kusagil 30 aastat.

See "Engineering explained" selgitas asja.
"Is Keeping Your Old Car Better For The Environment?"
https://www.youtube.com/watch?v=L2IKCdnzl5k

Mina hetkel lükkasin uuema auto ostu plaani edasi lihtsalt sellepärast, et olemasoleva bensiinimootoriga auto müümisel, mille keskmine kütusekulu on 12 L/100km kohta ja 30k€ juurde pannes elektriauto ostes on selle auto hinna nullimise tasuvuspunkt 194805 km pärast
Algandmed
Kütusekulu: 12 L/100km
Kütuse hind: 1,7 € liiter
Elektrikulu: 0,25 kWh per kilomeeter
Elektrihind: 0,2 € per kWh
Elektriauto hind lisaks: 30 000 €

Bensiinika km hind 0,2€ per km
Elektrika km hind 0,05€ per km

Hinnavahe 0,15€ per kilomeeter ja siis seda el auto hinda hakkad 0,15€ per kilomeeter tagasi teenima. Kulubki 200'000 km, et see asi ennast tasuma hakkaks.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 01.06.2025 09:48:37 vasta tsitaadiga

CO2 kulu võib väiksem olla, aga ma ei tea, kas CO2 on parim näitaja, kui rääkida keskkonnast.

Millest mõned siinsed EV-kriitikud aru ei saa, on et EV-d ei osteta tingimata selleks, et loodust säästa või raha kokku hoida, ma küll ei ostnud. Järgmise igapäevaautona on tõenäoliselt plaanis kasutatud EQS, see pole ka raha säästmiseks kuidagimoodi.
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 01.06.2025 10:39:13 vasta tsitaadiga

Elektriauto väga hea. Paned käima, 5 sekundi pärast vajutad külma mootoriga maanteel piirajasse icon_cool.gif

Ma siiralt kahtlan et konservatiive kotib kui palju liitiumi ümbertöötlemine loodust reostab ja et kongos on lastel raske elu kuna nad peavad käsitsi koobaltit kaevama.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 01.06.2025 11:08:35 vasta tsitaadiga

liitiumi ümbertöötlemine pole reostuse osas midagi hullu. probleem on selles, et tänaseni peaks liitiumi kaevandamine olema 4-5x odavam kui ümbertöötlemine. afaik koobalt ja muud metallid recycletakse juba täna eluea lõpetanud akudest välja.
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 01.06.2025 11:20:57 vasta tsitaadiga

sakinaga kirjutas:
CO2 kulu võib väiksem olla, aga ma ei tea, kas CO2 on parim näitaja, kui rääkida keskkonnast.

CO2 on enamjaolt lihtsalt indikaator, mis aitab kergemini võrrelda erinevaid keskkonnamõjusid. Olukordades, kus vahed on ilmselgelt mitmekordsed on ühe vs teise kasu piisavalt selge, et saab sääraseid indikaatoreid kasutada.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.06.2025 11:31:08 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Nii ülbeks või lolliks ka ei ole mõtet akuauto omanikke pidada, et nad ei suudaks tunnistada lühemat sõiduulatust. Küll aga jääb vahel mulje, et need "pean saama 1000km sõiduulatust" mehed kipuvad ära unustama, et nad tegelikult ei sõida 99% ajast isegi 200km jutti ehk seda 1000km sõiduulatust tegelikkuses ei vaja. Aga eks kuidagi peab ju välja vabandama, sest otse öelda, et ollakse liiga vaene on häbiasi vms.


Kas sa tahad tõsimeeli väita, et esindustes oleks järjekord EV soovijatest ukse taga kui inimesed rikkamad oleks?
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 01.06.2025 12:18:40 vasta tsitaadiga

Viljar Mäesepp võttis kunagi oma videos hästi kokku, miks EV on hea igapäevasõiduk, hobiautoks jäävad ICE-d.

phpBB [media]
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 01.06.2025 17:31:59 vasta tsitaadiga

tsitaat:
teine asi, mida EV omanikud pole tihanud rääkida, mida nad pärast akuressursi ammendumist plaanivad teha - kas ostavad uue aku või utiliseerivad "vana" auto ja ostavad uue?


Sõltub, milline praktika välja joonistub ja milline on auto enese seisukord. Kuna auto on auto ja erinevus on vaid jõuallikas, siis ideaalsel juhul jõuavad mõlemad finishisse üheaegselt. Kui jõuallikas annab enne alla, siis sõltub kõik sellest, milline on renoveerimise majanduslik mõttekus. Kui ülejäänul on ressurssi veel teise jõuallik eluaja jagu, siis ideeliselt lähevad masinad renoveerimisele, mis jällegi omakorda kehtestab ev'dele teatud hinnamiinimumi, millest läbi ei vajuta. Ehk siis võib vabalt juhtuda, et "odavat" ev'd ei teki mitte kunagi, ev "roikad" ei ole lihtsalt kasutuskõlblikud laiemas skaalas. Minu hetke plaan on sõita 5a ja teha seejärel vahekokkuvõte. Üsna selge on see, et mingist säästust siin juttu ei ole. Kilomeetreid korjata on odav, aga püsikulu on kõrge. Edasi tekivad juba ka hooldekulud, mida täna ei ole. Kui 5a täitumisel selgub, et amortisatioon ei ole korrelatsioonis tarbimisväärtusega, siis tuleb auto väljaost ja sõitmine nii kaua, kuni kannatab. Mida kauem sõita, seda väiksem on kaotus. Seda muidugi juhul, kui auto ei osutu täielikuks s*tahunnikuks, ehk siis ei lagune igast otsast. Selle ohu minimeerimiseks võtsingi auto, mille garantii on 10a. Mis muidugi ei tähenda veel, et garantiiperioodil kalleid "kuluosi" minna ei või. Pidurid juba ainuüksi on sellised, mille hooldus ja remont on üsna kindlalt asi, millega arvestada tuleks, samamoodi ka suurem rehvikulu. Kuna mul ei ole viimaste autode puhul otseselt mootoriga/jõuosaga mingeid jante olnud ja need on pigem kliimast ja masina üleüldisest vananemisest tingitud, siis ei näe ka mitte mingisugust põhjust, miks ev siinkohal millegi poolest erinema peaks. Tõsi ta on, sumps ei saa ära roostetada, sest seda lihtsalt pole. Loodetavasti on ev'de põhja ja karpide roostetamise vastu tõsisemaid meetmeid tarvitusele võetud.

etk, kui sa seda loed, ole hea, ära vasta.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 01.06.2025 17:33:47 vasta tsitaadiga

Markos, kas akule ka garantiid 10 aastat või vähem?
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.06.2025 17:37:30 vasta tsitaadiga

Markos, rebin siin ühe asja natuke kontekstist välja. Aga kas EV piduritega pole nii, et need tavalise linnsõiduga eriti ei kulugi kui regen-i kasutada?
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 01.06.2025 17:42:59 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
Markos, rebin siin ühe asja natuke kontekstist välja. Aga kas EV piduritega pole nii, et need tavalise linnsõiduga eriti ei kulugi kui regen-i kasutada?

Oleneb autost. 1gen leaf kulutab rohkem pidurit kui manuaalkastiga bensukas. Regenn äärmiselt nõrk ~10kW. Riiamäest laskudes hakkab hoogu koguma nagu automaatkastiga auto. eco režiimis õnnestub 20kW peale venitada aga siis on gaasipedaal nii tuim et ei lähe edasi. Bensukaga on mootoriga pidurdamine mitu korda tugevama jõuga.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 01.06.2025 17:48:05 vasta tsitaadiga

degreal kirjutas:
napoleon kirjutas:
Markos, rebin siin ühe asja natuke kontekstist välja. Aga kas EV piduritega pole nii, et need tavalise linnsõiduga eriti ei kulugi kui regen-i kasutada?

Oleneb autost. 1gen leaf kulutab rohkem pidurit kui manuaalkastiga bensukas. Regenn äärmiselt nõrk ~10kW. Riiamäest laskudes hakkab hoogu koguma nagu automaatkastiga auto. eco režiimis õnnestub 20kW peale venitada aga siis on gaasipedaal nii tuim et ei lähe edasi. Bensukaga on mootoriga pidurdamine mitu korda tugevama jõuga.


Kasuta seda B käiku, siis hakkab normaalsemalt pidurdama, kui gaasipedaali vabastad.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 01.06.2025 18:11:35 vasta tsitaadiga

tsitaat:
teine asi, mida EV omanikud pole tihanud rääkida, mida nad pärast akuressursi ammendumist plaanivad teha - kas ostavad uue aku või utiliseerivad "vana" auto ja ostavad uue?
Pole ju teada, mis hinnad teevad, sellest paljugi sõltub. Ehk siis aeg näitab. Praktikas minu läbisõidu juures ei peakski akut ilmselt 15+a vahetama, võib-olla ka 20a. Ise ei jaksa nii kaua ühe autoga sõita, niiet vahetan juba enne välja.
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 500, 501, 502 ... 517, 518, 519  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.