Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 498, 499, 500 ... 517, 518, 519  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 26.04.2025 12:48:49 vasta tsitaadiga

Mul näitab usaldusväärselt aga ikka ei usalda seda, erinevate kiirustega sõites see muutub ju. Sõtsin mingi 200km täna, pool maad 110 ala ja pool maad 90 ala. Temp ka muutus vahepeal. Alguses näitas et jõuan päris täpselt kohale aga mingi 50km jäi lõpuks üle
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 26.04.2025 12:53:54 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Mul näitab usaldusväärselt aga ikka ei usalda seda, erinevate kiirustega sõites see muutub ju. Sõtsin mingi 200km täna, pool maad 110 ala ja pool maad 90 ala. Temp ka muutus vahepeal. Alguses näitas et jõuan päris täpselt kohale aga mingi 50km jäi lõpuks üle
Tesla on suutnud sellega piisavalt hästi arvestada siiamaani. Annan teada, kui 15km enne sihtkohta kliima välja pean lülitama ja 70ga sõitma :D
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 26.04.2025 12:56:20 vasta tsitaadiga

Selleks peab ta teadma ju kuhu lähed
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 26.04.2025 13:29:08 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Markos, ainult sinu põhjal küll ei saaks öelda, et säärased mõtted ja mured laiemalt elektriautode juhtide peas on.
Eks erandeid ole muidugi aga just suurem osa, see üldine elektriauto juht on see, kelle peas säärased mured küll ei keerle. Julgen vägagi selles osas üldistada lähtudes teiste elektriauto omanike suhtumistest ja kogemustest.

new1, iseehitajale võib olla odavam üles ehitada säärane pistikupesade juhtimine aga säärase lahenduse kasutamine ei ole kvaliteetne ega mugav võrreldes valmislahendustega. Turvalisuse aspektist rääkimata, sest pistikupesast juhtme lahti ühendamine on oluliselt kergem, kui laadimisjaama demonteerimine. Olgu siis varga poolt või pahatahtliku SPM omaniku poolt (neid juhtumeid küll olnud, kus käiakse lihtsalt laadivaid autosid lahti ühendamas elektriautode vastasuse tõttu)
PS, igal autol ei ole ostes kaasas reisilaadijat.


Paned selle reisilaadija posti või seina külge kinni/lukku ja ei jaluta ta sealt niisama kuskile, kui keegi varastada tahab või vandaalitseda, siis saadakse ka seesama su nelja kruviga seinale mõeldud orginaal seinalaadija sealt kibekiirelt kätte, see on palju väärtuslikum ka kui see labane reisilaadija, mida nagunii keegi ei tahagi varastada, kuna väärtus suht olematu. Kui selline süsteem paigas oleks ,siis oleks selle kasutamine täpselt sama mugav kui mistahes muu laadija kasutamine, samamaoodi võtad juhtme ja torkad masina külge ja nii ongi, mitte midagi ei erine spets 500 eurisest seinalaadijast. Sellisele seadmele poleks lihtsalt turgu, kuna neid masinaid olematu hulk ja kusagil kortermajades pole ka sellist muret õhus veel olnud, kus nii palju elektrimasinaid laeb juba tänasel päeval, et peakaitse välja ei veaks ning et siis terve kortermaja oleks justkui päri ja tahaks mingit lahendust välja mõtlema hakata. Kui oldaks kusagil kunagi valiku ees, et kas maksta räigelt pappi peakaitsme suurendamise eest, et saaks samaaegselt tiputunnil kõik nii oma tõldasid laadida kui ahjus praade küpsetada või teha 4 korda soodsamalt lahendus, kus dünaamiliselt öisel ajal akudesse see vajaminev särakas tilgutatakse, küllsiis tekiks ka valmiskujul lahenduste pakkujaid sellisele asjale, hetkel lihtsalt pole kellelegi pakkuda selliseid lahendusi, ent teoreetiliselt ja ka praktiliselt oleks sellised asjad tehasetoodanguna kohe tehtavad ning oleks kõige soodsam lahendus sedasi.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 26.04.2025 14:01:02 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Selleks peab ta teadma ju kuhu lähed

Kas sa tihti leiad end autoroolist teadmata kuhu sa sõidad? Käib see kaasas uneskõndimisega?
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.04.2025 14:13:32 vasta tsitaadiga

etk, sina tead kuhu sa sõita tahad. Aga auto ei pruugi teada.
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 27.04.2025 11:29:30 vasta tsitaadiga

Eile realiseerus siis osaliselt jälle üks neist stsenaariumitest, mida oli ette näha. Ühesõnaga olin arvestanud oma sõitude ja aku laetuse tasemega ja siis saabus ootamatus ja sellega koos ka ajafaktor (laadimiseks pole aega). Üldiselt vedas, et ei pidanud veelgi rohkem sõitma, ühtlasi sain teada, mis juhtub, kui aku laetuse tase langeb alla 10%, ning sõita on jäänud paarkümmend km. Auto muutus tuimaks, kui krt ja igal võimalikul hetkel soovitas range mode sisselülitamist, mida ma seekord ei teinud, sest lõpuks jõudsin ikkagi 8% aku ja 23km arvutusliku sõiduulatusega koju. Kasulik info, sain teada, kust see ebamugavuse piir jookseb vs sõiduulatus, mida auto ise max pakub. Range mode tähendab antud auto puhul siis seda, et kliima läheb off, eriti tore talvel.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 27.04.2025 11:38:35 vasta tsitaadiga

10% aku laetuse juures läheb kliima off? Jeez.. Tesla lubas kenasti 0% peale sõita, vaid võimsust piiras, kuigi ka piiratud võimsusest puudu ei jäänud, sest täisvõimsus on paberites 324kW vms.
_________________
Tsensuur HinnaVaatluse foorumis
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.04.2025 11:41:08 vasta tsitaadiga

Hondal oli sama. Pushis, et kliima välja lülitada. Talvel tore, lülitad välja ja kohe aknad seest udused icon_lol.gif thumbs_up.gif
Kommentaarid: 737 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 556
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 27.04.2025 11:47:02 vasta tsitaadiga

sakinaga kirjutas:
10% aku laetuse juures läheb kliima off? Jeez.. Tesla lubas kenasti 0% peale sõita, vaid võimsust piiras, kuigi ka piiratud võimsusest puudu ei jäänud, sest täisvõimsus on paberites 324kW vms.


Ei lähe, kui sa ei ütle, et mine range mode peale, kirjutasin ju. Ja eks ta läks selle piiratud võimsusega ka 110+ välja, aga kiirenduses oli võrreldes eco modega juba väga selge vahe sees. Eks järgmine kord teeb eksperimenti ja tiirutab nulli välja, vaatab, mis saab. Kliima välja lülitamine automaatselt või jõuga oleks oluline turvarisk, seisma jäänud auto on parem, kui uduse aknaga vastu puud või teist autot sõita.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 27.04.2025 11:48:01 vasta tsitaadiga

Mul mingi 3% pealt sõites viskas kirja ette, et ainult manööverdamine lubatud. Paarsada meetrit oli laadijani jäänud ja linnakiirusel sai sõita küll. A kuidagi jahe oli sõita jah, piiras ka kliimat kuskilt maalt.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 27.04.2025 11:51:28 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
sakinaga kirjutas:
10% aku laetuse juures läheb kliima off? Jeez.. Tesla lubas kenasti 0% peale sõita, vaid võimsust piiras, kuigi ka piiratud võimsusest puudu ei jäänud, sest täisvõimsus on paberites 324kW vms.


Ei lähe, kui sa ei ütle, et mine range mode peale, kirjutasin ju. Ja eks ta läks selle piiratud võimsusega ka 110+ välja, aga kiirenduses oli võrreldes eco modega juba väga selge vahe sees. Eks järgmine kord teeb eksperimenti ja tiirutab nulli välja, vaatab, mis saab. Kliima välja lülitamine automaatselt või jõuga oleks oluline turvarisk, seisma jäänud auto on parem, kui uduse aknaga vastu puud või teist autot sõita.
Minu viga, lugesin valesti. Siis tundub okei lahendus jah.

Mul on veel nii, et kui sihtpunkt navisse panna, siis soovitab, et sõites x kiirusega jõuad 8/9/10/11 %-ga sihtpunkti.
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jeesus188
kodustatud
jeesus188

liitunud: 14.04.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.04.2025 12:19:13 vasta tsitaadiga

Markos, lõbus elu thumbs_up.gif
_________________
This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV icon_wink.gif Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud"
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 64
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.04.2025 12:29:29 vasta tsitaadiga

Elektriautoga ei hakka vähemalt igav. Igaks mõttes pinge peal kogu aeg thumbs_up.gif
Kommentaarid: 737 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 556
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 27.04.2025 12:40:05 vasta tsitaadiga

Oleks pidanud lihtsalt seisma jääma ja laadima. Laadijad pidid olema seal kus auto seisab.

Kolleeg sõitis aku nulli ja tellis autoabi läbi äpi, pani kirja et aku tühi. Autoabi hakkas väikse auto ja boosteriga sõitma aga õnneks mõistis ikka helistada ja uurida natukese aja pärast. Keeras otsa ringi ja tuli treilaga uuesti. Aga samas protsess oli kokku suht kiire olnud, viidi lähimasse laadijasse.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sant
HV veteran


liitunud: 04.08.2003




sõnum 29.04.2025 01:46:15 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Eks järgmine kord teeb eksperimenti ja tiirutab nulli välja, vaatab, mis saab.

Huvipärast küsin et milleks nii teha? Eriti veel EL masinaga?
Ise olen 1 korra sõitnud oma vanal diisel volvol täis paagiga seni, kuni mootor hakkas välja surema. Eesmärk oli huvi selle vastu, et kui kaua saaks täis paagiga järjest sõita enne kui masin seisma jääb icon_razz1.gif 1200km saab järjest sõita. Rohkem kunagi sellist asja pole sihilikult teinud ja ei tee kah beer_yum.gif

_________________
So, at the end of the day, after I have butchered all the nvidiots all around me, standing alone in a pool of blood surrounded by the corpses of my victims, a horrible truth reveals itself to me: I am an amd\ati fänboy...and I must do my dark masters bidding, for I am damned for all eternity...
Kommentaarid: 67 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 29.04.2025 06:47:47 vasta tsitaadiga

Eks see ole sarnane auto tundma õppimise katse. Tahad teada kuhu maani auto piirid ulatuvad.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 29.04.2025 06:52:03 vasta tsitaadiga

Võib õhu vahele tõmmata nii
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 29.04.2025 11:36:45 vasta tsitaadiga

sant kirjutas:
Markos kirjutas:
Eks järgmine kord teeb eksperimenti ja tiirutab nulli välja, vaatab, mis saab.

Huvipärast küsin et milleks nii teha? Eriti veel EL masinaga?
Ise olen 1 korra sõitnud oma vanal diisel volvol täis paagiga seni, kuni mootor hakkas välja surema. Eesmärk oli huvi selle vastu, et kui kaua saaks täis paagiga järjest sõita enne kui masin seisma jääb icon_razz1.gif 1200km saab järjest sõita. Rohkem kunagi sellist asja pole sihilikult teinud ja ei tee kah beer_yum.gif


Range anxiety vähendamine, ehk sa tead, kus masina piirid on, lõpptulemust teame me nagunii, aga elektriauto puhul on see suvalises kohas ebameeldiv, sest kanistriga elektrit ei too. Hübriidiga teadsin ma üsna hästi, palju saab põleva tule või "refuel" kirjaga sõita. Seal polnud see muidugi väga teemaks, sest sõiduulatust jätkus alati ja paagi täielik tühjenemine oli puhtalt oma hajameelsuse või laiskuse tulem. Tõsi, täiesti tühjaks ei õnnestunud sõita mitte kunagi. EV'ga enam nii ei ole.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 29.04.2025 12:09:51 vasta tsitaadiga

kas elektriautoga ei ole aku tühjenemine oma hajameelsuse või laiskuse tulem?
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 29.04.2025 12:15:34 vasta tsitaadiga

Pigem on laadija operaator süüdi siis, muul juhul sellist olukorda ei teki
Ükspäev circle k oma nussis näkku, mitu korda pidi üritama enne. Kõik panused olid sellele laadijale pandud
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mega
HV Guru
mega

liitunud: 12.02.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.04.2025 12:30:15 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Võib õhu vahele tõmmata nii


Autojuht siis? icon_smile.gif

_________________
- censored -
Kommentaarid: 270 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 237
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 29.04.2025 13:21:55 vasta tsitaadiga

londiste kirjutas:
kas elektriautoga ei ole aku tühjenemine oma hajameelsuse või laiskuse tulem?


Võib olla, aga ei pruugi ja võib olla vabalt tingitud sellest, et oled ilmaolusi valesti hinnanud. Mu auto oskab temperatuuri arvestada, aga mitte tuule suunda, mis maksab ka teinekord mitmeid kilovatt tunde lisaks. Lumeolud lisavad veelgi muutujaid võrrandisse. Ise pole pidanud lume sees kahlama, aga küll tulevad needki kogemused ajapikku. Arvestades palju juba kergem tõus energiakulu suurendab, siis midagi head sealt loota pole.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.04.2025 13:30:09 vasta tsitaadiga

ICE oskab ka hinnata palju veel sõita saad ja võib samamoodi eksida kuna kõiki asjaolusid ei ole võimalik arvestada.
Kas ICE-ga mängid ka seda lotot, et kas jõuad ilma tankimata sihtpunkti või mitte?
EV puhul muidugi on laadijaid vähem ja peab plaan B ka olema kui see laadija kus plaanisid laadida on rivist väljas või hõivatud, aga ikkagi ei tasuks lotot mängida.
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 29.04.2025 14:40:09 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
ICE oskab ka hinnata palju veel sõita saad ja võib samamoodi eksida kuna kõiki asjaolusid ei ole võimalik arvestada.
Kas ICE-ga mängid ka seda lotot, et kas jõuad ilma tankimata sihtpunkti või mitte?
EV puhul muidugi on laadijaid vähem ja peab plaan B ka olema kui see laadija kus plaanisid laadida on rivist väljas või hõivatud, aga ikkagi ei tasuks lotot mängida.


ICE puhul on kõik nii suure varuga ja mõõtmine ka suht ebatäpne, ehk tegelkkuses taandub see ikkagi suht stressivabaks. Elektri puhul on kõik täpselt arvel.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 498, 499, 500 ... 517, 518, 519  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.