praegune kellaaeg 03.09.2025 08:00:45
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
23.04.2025 14:11:39
|
|
|
rtfm99 kirjutas: |
Markos kirjutas: |
etk kirjutas: |
Kasutusmugavus on mõnel kõrvade vahel rohkem kinni, kui tehnikas.
Need, kelle jaoks on mugavus istuda paigal 4+ tundi on see hübriid jah parem variant.
Aga eks sa Markos rahusta end nende sloganitega, sa ka EV entukas ju ikkagi
(Kui koguahelat tahad tõesti arvesse võtta, siis pead selle kohaliku energia algallikast alustama ehk meie puhul lähimast tähest ehk Päikesest. Saad vast isegi aru, miks SPM absurdselt ebaeffektiivne on ) |
Ei ole entukas, ma räägin nii nagu asjad on. Jah, täna mulle ev isegi sobib, sest mul on alternatiiv hübriidi näol olemas ja ma kasutan autot tegelikult üsna vähe + lisaks on mul oma laadimine jms mugavused. Kellel neid tingimusi ei ole, sel tasuks ikka hoolega järele mõelda enne, kui selle sammu astuvad. Pärnus tiirutasin mööda linna ringi, et vaba laadijat leida. Circle K'sse tõmbasin ikka külg ees kaapekaga sisse, et enne ühte soome numbrimärgiga M tuuningus iX'i jõuda. Muidu oleks seal teab, kui kaua passinud nagu mäksa molu. Suvel tõenäoliselt saab päris karm olema. |
pärnus ehitajate tee ja niidu tn ristis neste laadijad. enamuse ajast kõik neli vabad. sealt 200 meetrit eemal rimi parklas eleporti laadijad. ka enamuse ajast vabad. |
Neste kõrval hesburgeris on liff, mis viimati oli ülisoodne oma kiiruse kohta
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
23.04.2025 14:13:14
|
|
|
Jõgeval on 5000 inimese kohta lausa kolm kahekohalist laadijat.
Ühe juures on tihti Teslat näha, teised on enamasti vabad olnud, kui olen juhtunud mööda sõitma.
_________________ Müüa igasugu asju
Müüa ETKVL kaubaroller/kaubakäru |
|
Kommentaarid: 889 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
23.04.2025 14:39:52
|
|
|
Rasmus kirjutas: |
See ei ole päris korrektne. 2 miljardit on siiski ainult kaabeldamise ja üldtaristu kulu, mille sisse ei kuulu veel laadimisjaamad. |
Sorry aga kaablikõride paigaldamine ei maksa 2 miljardit. Meil on küll parklaid riigi peale palju aga ikkagi.
Rasmus kirjutas: |
Siin on nüüd sul asjad natuke sassi läinud. Hetkevõimekus on elektritootmise ja jaotusvõrgu tasemel selline, kus valmisolek taristu väljaehitamiseks on ca 50% eramajapidamisest ja 25% kortermajapidamistest. Enam, kui 70% elanikkonnast elab kortermajapidamistes.
Eristada tuleb jaotusvõrku ja ülekandevõrku ning tootmist. Ülekandevõrgul on valmisolek olemas. Jaotusvõrgul ja tootmisel ei ole.
|
Võrgud kuni liitumispunktideni on valdavalt piisava võimekusega. Erijhute kindlasti ilmneb. Liitumispunktist edasi autoni on jah vaja rajada. See on ja peakski olema sõiduki omaniku asi rajada.
Kortermajade puhul on samuti üldjuhul piisavalt võimsust olemas. Meenutuseks, keskmine auto sõidab alla 50km päevas ehk alla 10kWh jagu vajab elektrit ehk keskmisena 1kW võimsust terve öö jooksul. Veekeetjad kipuvad rohkem võtma, ahjud ja pliidid ka. Ent hommikused ja õhtused elektritarbimise tipptunnid ei tähenda meie elektrivõrgule ega kortermajadele pimedust ülekoormatud peakaitsete tõttu. Targalt elektri tarbimist juhtides saab edukalt hakkama.
Tootmisvõimsusi on meil samuti küllaga. Laialt lüües kogu transpordi elektrile viimine Eestis tähendaks 3-4TWh elektrit. Senine tootmis tipp oli 12TWh kandis, tarbimine on 8-9TWh. Vahepeal on ~GW tootmisvõimsusi juurde ehitatud samas kui vanadest on vaevu paarsada MW amortiseerumise tõttu maha kantud. Juurde rajamisel ja planeerimisel on mitme GW jagu tootmist ja liitumisi muude riikide toodanguga. (Muidugi selle kogu transpordi elektrile viimiseni läheb pigem üle poole sajandi niiet selleks ajaks üldse uued tootmisjaamad juba püsti).
Rasmus kirjutas: |
Tavapärane jaotusvõrgu arengukava sellises mahus investeeringuid hetkel ette ei näe. Andmed avalikud. Soovitan tutvuda  |
Liitumispunktidele vajaliku võimsuse tagamine on arengukavades ja sellest tulenevates inveteeringu kavades sees muidugi.
napoleon kirjutas: |
etk, sa ei saa jaotusvõrku nii ka planeerida, et EV omanikud võtavad järjekorda ja küll lõpuks kõik oma särtsu kätte saavad. Peab arvestama peak-dega kus ühel või teisel põhjusel suur hulk inimesi akuautot laadida soovib. |
Mitte ainult, et saab vaid nii asi lähebki. Kogu suund on nutika võrgu poole, kus tarbijad ja tootjad on suunatavad. Elektriautod on üks kergemini juhitav tarbija. Mujal maailmas ringi vaadata, siis juba pakutakse klientidele võimalust teenida sellega, et nad mingitel hetkedel ei tarbiks elektrit. Meil mõned võrgupaketid ka, mis soodustavad oma tarbimist tiputundidelt eemale suunama. Nutikad börsihinda jälgivad ja kaugelt tarbimise juhtimist võimaldavad pistikud ja releed jms automaatika ka turul meil olemas ning tarbijatel kasutamisel.
Eks võimalik ole ka kõik üle dimensioneerida tipukoormusele. Meie autopargi suurust ja üha võimsamaid laadijaid arvestades peaks umbes TW tootmisvõimsust ja ülekandevõimsusi olema tagatud. Edu kõigile nende 10€/kWh ülekandetasude maksmisega siis. Ratsionaalne inimene säärast idiootsust ei toetaks vaid saaks aru, et fossiilse kütuse orjusega sisse juurdunud kasutusmustrit ei ole mõistlik üle kanda elektritranspordile, kui on paremaid alternatiive. Autot ei pea "tankima" selle kõrval seistes 2-5 minutiga, sest auto seisab sul nagunii tunde ja tunde päeva jooksul seega võib ta ka end täis "tankida" tundide ja tundide jooksul.
Jah täpselt Tanel, sellele ma juhtisingi tähelepanu, et tegu on valedest eeldustest lähtuva ülepaisutatud arvutuse tulemusega.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
23.04.2025 15:07:20
|
|
|
Ega siin vist muud ei ole, kui lõpetad ikka samamoodi nagu kõik, et laed telefoni äppe täis ja siis, kui laadida vaja, kukud neid läbi kammima, et vaba-sobiv leida. Avastasin ühe häiriva asja. Nimelt, kui telefon on carplay'ga ühendatud, siis kaob waze valikust ära "Laadimispunkt".
tsitaat: |
Meenutuseks, keskmine auto sõidab alla 50km päevas ehk alla 10kWh jagu vajab elektrit ehk keskmisena 1kW võimsust terve öö jooksul. |
Sa ei jaga vist elektrist eriti midagi ? Auto nagu juba öeldud, on tunduvalt enamat, kui keedukann, mis pealegi on lühiajaline koormus ja näiteks kaitseautomaadid töötavad magnetilise viivituse (lühis) ja termilise viivituse (ülekoormus) reziimis. Viimane võimaldab lühiajaliselt taluda nimivoolust 1,13 kuni 1,45 suuremat voolu, näiteks 20A kaitse ei viska kohe välja, kui läbiv vool on 24A. Enamik veekeedukanne on 2kw kandis, mis on juba vähem, kui ev reisilaadija ja teekann töötab korraga mõned minutid. Kann jõuab lõpuni keeda, enne, kui automaat välja viskab, autodega nii ei lähe. Voolutarvet ei saa hajutada pikema perioodi peale, nagu juba mainitud, siis elektriautod ei lae alla 6A vooluga.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
hans
Nii ränk on olla.
liitunud: 17.09.2004
|
23.04.2025 15:29:47
|
|
|
See eelmainitud Mazda.
Kõik räägivad Mazda disainist jne, aga suuresti pole see "päris mazda" vaid on koostöö hiinlastega. See hoiab ka hinna all.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_EZ-6
Rumors on, et päris mazda flaghsip sedaan on ka tulemas. Rida6 mootor ja RWD, sama platvorm nagu CX60/80 on
Samamoodi on Mazda2 lihtsalt Toyota rebadge, veel vähem Mazda kui see uus 6e. Väiketootjana ei saa kõike ise arendada ja disainida.
_________________ ------ |
|
Kommentaarid: 97 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
75 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
23.04.2025 16:45:55
|
|
|
Markos kirjutas: |
Sa ei jaga vist elektrist eriti midagi ? |
Piisavalt, et aru saada kuidas sa järjepidevalt demagoogitsed.
Jutuks oli koretermaja, milledel üldjuhul ei ole 6 ega 16 ampriline peakaitse vaid kordades suurem. Üks auto jah võib tahta rohkem voolu aga maja peale kokku käib jutt ikkagi keskmistest. Automaatika on seal selleks, et jaotada olemasolev võimsus kõigi autode vahel. Kõik ei pea korraga seega saama oma 11kW ega ka 2kW mitte vaid võivad vabalt ka üksteise järel seda saada. Auto omaniku vaatest ei ole vahet, sest tema ühendab parkima pannes juhtme ja sõitma hakates ühendab lahti ning millalgi nende kahe tegevuse vahelise aja jooksul on auto end ära laadinud.
Kogu äpindus onnuhtlus aga eks see ole kõigi kliendiprogrammidega ju. Avalike laadijate osas kehtivad meil euronõuded milledest üheks on maksekaardi nõue laadijatel. Viipa aga oma Visa vms ja lae. Või noh õigem on öelda, et peagi, sest selle nõude jõustumine alles käimas.
Kuigi üha enam autosid toetavad Plug and Charge või Autocharge lahendusi ehk äppide pideva kasutamise asemel on vaja lihtsalt korra ära siduda oma auto oma maksevahendiga ning edasi vaid ühenda ja lae. Meil Eestis lihtsalt enamus laadijate operaatoreid ei toeta neid võimekusi. CircleK ja Ionity eranditena toetavad.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
23.04.2025 18:16:16
|
|
|
sakinaga kirjutas: |
Hobisõidukiks on ICE väga hea. |
Sa ikka rikas mees, kui nii kallid hobid.
|
|
Kommentaarid: 737 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
556 |
|
tagasi üles |
|
 |
Rasmus
HV veteran
liitunud: 30.12.2002
|
23.04.2025 20:07:16
|
|
|
Spoiler 
etk kirjutas: |
Rasmus kirjutas: |
See ei ole päris korrektne. 2 miljardit on siiski ainult kaabeldamise ja üldtaristu kulu, mille sisse ei kuulu veel laadimisjaamad. |
Sorry aga kaablikõride paigaldamine ei maksa 2 miljardit. Meil on küll parklaid riigi peale palju aga ikkagi.
Rasmus kirjutas: |
Siin on nüüd sul asjad natuke sassi läinud. Hetkevõimekus on elektritootmise ja jaotusvõrgu tasemel selline, kus valmisolek taristu väljaehitamiseks on ca 50% eramajapidamisest ja 25% kortermajapidamistest. Enam, kui 70% elanikkonnast elab kortermajapidamistes.
Eristada tuleb jaotusvõrku ja ülekandevõrku ning tootmist. Ülekandevõrgul on valmisolek olemas. Jaotusvõrgul ja tootmisel ei ole.
|
Võrgud kuni liitumispunktideni on valdavalt piisava võimekusega. Erijhute kindlasti ilmneb. Liitumispunktist edasi autoni on jah vaja rajada. See on ja peakski olema sõiduki omaniku asi rajada.
Kortermajade puhul on samuti üldjuhul piisavalt võimsust olemas. Meenutuseks, keskmine auto sõidab alla 50km päevas ehk alla 10kWh jagu vajab elektrit ehk keskmisena 1kW võimsust terve öö jooksul. Veekeetjad kipuvad rohkem võtma, ahjud ja pliidid ka. Ent hommikused ja õhtused elektritarbimise tipptunnid ei tähenda meie elektrivõrgule ega kortermajadele pimedust ülekoormatud peakaitsete tõttu. Targalt elektri tarbimist juhtides saab edukalt hakkama.
Tootmisvõimsusi on meil samuti küllaga. Laialt lüües kogu transpordi elektrile viimine Eestis tähendaks 3-4TWh elektrit. Senine tootmis tipp oli 12TWh kandis, tarbimine on 8-9TWh. Vahepeal on ~GW tootmisvõimsusi juurde ehitatud samas kui vanadest on vaevu paarsada MW amortiseerumise tõttu maha kantud. Juurde rajamisel ja planeerimisel on mitme GW jagu tootmist ja liitumisi muude riikide toodanguga. (Muidugi selle kogu transpordi elektrile viimiseni läheb pigem üle poole sajandi niiet selleks ajaks üldse uued tootmisjaamad juba püsti).
Rasmus kirjutas: |
Tavapärane jaotusvõrgu arengukava sellises mahus investeeringuid hetkel ette ei näe. Andmed avalikud. Soovitan tutvuda  |
Liitumispunktidele vajaliku võimsuse tagamine on arengukavades ja sellest tulenevates inveteeringu kavades sees muidugi.
napoleon kirjutas: |
etk, sa ei saa jaotusvõrku nii ka planeerida, et EV omanikud võtavad järjekorda ja küll lõpuks kõik oma särtsu kätte saavad. Peab arvestama peak-dega kus ühel või teisel põhjusel suur hulk inimesi akuautot laadida soovib. |
Mitte ainult, et saab vaid nii asi lähebki. Kogu suund on nutika võrgu poole, kus tarbijad ja tootjad on suunatavad. Elektriautod on üks kergemini juhitav tarbija. Mujal maailmas ringi vaadata, siis juba pakutakse klientidele võimalust teenida sellega, et nad mingitel hetkedel ei tarbiks elektrit. Meil mõned võrgupaketid ka, mis soodustavad oma tarbimist tiputundidelt eemale suunama. Nutikad börsihinda jälgivad ja kaugelt tarbimise juhtimist võimaldavad pistikud ja releed jms automaatika ka turul meil olemas ning tarbijatel kasutamisel.
Eks võimalik ole ka kõik üle dimensioneerida tipukoormusele. Meie autopargi suurust ja üha võimsamaid laadijaid arvestades peaks umbes TW tootmisvõimsust ja ülekandevõimsusi olema tagatud. Edu kõigile nende 10€/kWh ülekandetasude maksmisega siis. Ratsionaalne inimene säärast idiootsust ei toetaks vaid saaks aru, et fossiilse kütuse orjusega sisse juurdunud kasutusmustrit ei ole mõistlik üle kanda elektritranspordile, kui on paremaid alternatiive. Autot ei pea "tankima" selle kõrval seistes 2-5 minutiga, sest auto seisab sul nagunii tunde ja tunde päeva jooksul seega võib ta ka end täis "tankida" tundide ja tundide jooksul.
Jah täpselt Tanel, sellele ma juhtisingi tähelepanu, et tegu on valedest eeldustest lähtuva ülepaisutatud arvutuse tulemusega. |
Ma ei viitsi rohkem. Arva, mida tahad. Kui reaalsed andmed ei ole sinu jaoks pädevad, siis nii ongi
_________________ Rakvere parasiit |
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
23.04.2025 21:02:38
|
|
|
Rasmus kirjutas: |
Ma ei viitsi rohkem. Arva, mida tahad. Kui reaalsed andmed ei ole sinu jaoks pädevad, siis nii ongi  |
Ole siis hea ja viita mis andmetele tugined ja äkki vaevud põhjendama, miks leiad, et need sinu seisukohta toetavad? Olen igati avatud oma arvamuse muutmiseks aga lihtsalt sõnakõlksude põhjal seda ei juhtu.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
kjaups
MeesKesTuliMetsast

liitunud: 02.02.2005
|
23.04.2025 21:13:46
|
|
|
Elektriaktsiisi tõus 40% paneb ka mõnusa laulu EV meestele juurde. Kes vastupidist väidab, siis lugege kohe viimast lauset postis.
Arvestades, kuidas põhilistel tarbimisaegadel vs kui kõik kontoris tiksuvad on tarbimise tõus ja börsihinna tõus, et veenda tarbijaid kärpima, siis täna pole ei võrk, ei tootmine ega ka infra valmis selleks, et kõik luti otsa saada.
Vaadates siin mingi elektri peale elutsevaid ridakaid/majuaosasid, kus kuus on elektri tarbimine (koos küttega) ca 1200kwh, pane sinna veel elektriauto ka otsa, siis saad mõnda piirkonda tarbimise koormuse ikka väga lakke ja hinnad üles.
Oleks eramaja, nulli jooksvad päikesepaneelid/tuulikud/hüdrojaam vmt, ostaks ICE kõrvale elektrika. Suvel laseks jäägid aku tiksuma ja sõidaks nö mõnemehe "tasuta" ja ülejäänud aasta diisliga...
Aga ei, täna veel mõtleva inimese jaoks pole see ratsionaalne tegevus, kui just ei käi kuskil fa fa seltskondades kõvatamas ja rääkimas, kuidas nüüd kõik vaalad on päästetud ja enda peer on kui ükssarviku oma.
Ok, ma lõpetan, võite lillaks ka lasta selle posti. Aga tulen tagasi, kui mõne fännboy mitukümmend posti päevas siin jälle peale laotatakse.
_________________ YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 6700€ |
|
Kommentaarid: 168 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
137 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
23.04.2025 21:33:23
|
|
|
Sa ikka tead kui suur see aktsiis on? Selline tõus on märkamatu
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
23.04.2025 21:39:55
|
|
|
kjaups kirjutas: |
Elektriaktsiisi tõus 40% paneb ka mõnusa laulu EV meestele juurde. |
Puht konteksti lisamiseks, see 40% aktsiisi tõusu tähendab elektriga liigeldes kilomeetri hinna tõusu ~0.01 senti.
kjaups kirjutas: |
täna pole ei võrk, ei tootmine ega ka infra valmis selleks, et kõik luti otsa saada. |
Räägi meile ka kuidas krt peaks täna saama kõik elektritranspordi peale? Sina ostad kõigile eletkriauto?
Isegi, kui mingi ime läbi peaks kõik hakkama nüüdsest ainult ja ainult elektriautosid ostma läheks ikkagi üle kümnendi, et kõigini jõuaks elektriautod.
viimati muutis etk 23.04.2025 21:43:03, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
kjaups
MeesKesTuliMetsast

liitunud: 02.02.2005
|
23.04.2025 21:42:18
|
|
|
Janis, saab olema 2.1€ MWh kohta.
Pane jooksev keskmine, elektriaktsiis, käibemaks, taastuvenergia maks, võrgutasu, ampritasu, siis saad ühes kuus 1MWh tarbimise eest ca 200+€ (jutt hekel veel, kui see börs pendeldab seal 50-300€ MWh kohta ja proovid ajatada madalale hinnale).
Viska siia auto ka veel otsa, päevas ca 100km ehk kuus 3100 km = 31 * 20KWh = 620KWh.
_________________ YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 6700€ |
|
Kommentaarid: 168 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
137 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
23.04.2025 21:48:27
|
|
|
Jah, täpselt, 2,1 eur mega kohta, olematu summa.
Ma ei tea mis pakett sul on, mul mingi 1,6 mega kuus läinud ja arved 200 eur, selle sees maja tarbimine ja vähemalt 4000km sõitu kuus. Nagu Sa ise siin arvutad, 3100km on 620kwh, see teeb lagi 62 eur sellise läbisõidu peale kuluks.
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
23.04.2025 22:35:14
|
|
|
Betamax kirjutas: |
sakinaga kirjutas: |
Hobisõidukiks on ICE väga hea. |
Sa ikka rikas mees, kui nii kallid hobid. |
Väga rikas ei ole, piirdun kaherattalise ICE hobisõidukiga
See laadimine ja elektrivõrgu võimekus on nii äraleierdatud teema. Eramajadele jätkub ampreid küllalt ja kortermajade juurde ei hakata homme ega ka 10a pärast märkimisväärsel hulgal elektriautosid parkima, pole probleem, millele keskenduda.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
23.04.2025 22:36:25
|
|
|
Ei jätku, 25A jääb väheks
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
23.04.2025 23:30:15
|
|
|
sakinaga kirjutas: |
Betamax kirjutas: |
sakinaga kirjutas: |
Hobisõidukiks on ICE väga hea. |
Sa ikka rikas mees, kui nii kallid hobid. |
Väga rikas ei ole, piirdun kaherattalise ICE hobisõidukiga
|
See kaherattaline võikski elektriline olla. Pole vaja igapäevaselt ja küll saab kuskil laetud.
Mulle need kaherattalised ICE masinad käivad vahel närvidele. Kell 8[1] kui kõige magusam uni on, teeb mõni akna taga põrgulärmi. Milleks? Elektrilist isegi ei kuuleks.
[1] 08:00 AM kui peab täpsustama et ainult 24h formaati kasutan kui mingi aja ütlen
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
23.04.2025 23:32:22
|
|
|
Ei aitäh, jätkan bensiinimootoriga kaherattalisega, ilmselt ostan see aasta teise lisaks. EV on kulgemiseks hea, mitte hobisõidukiks.
_________________ Tsensuur HinnaVaatluse foorumis |
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
24.04.2025 00:06:45
|
|
|
tsitaat: |
Elektriaktsiisi tõus 40% paneb ka mõnusa laulu EV meestele juurde. Kes vastupidist väidab, siis lugege kohe viimast lauset postis. |
No see küll mingi eriline probleem ei ole. Mul võtab soojuspump talvel külmema ilmaga ühe ööga samapalju, kui täna EV peale nädalas kulub. Korruta see kahe või kolmega, ikka pole probleemi, aga vot kodu kütta on tõesti kallis.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Rasmus
HV veteran
liitunud: 30.12.2002
|
24.04.2025 09:54:18
|
|
|
etk kirjutas: |
Rasmus kirjutas: |
Ma ei viitsi rohkem. Arva, mida tahad. Kui reaalsed andmed ei ole sinu jaoks pädevad, siis nii ongi  |
Ole siis hea ja viita mis andmetele tugined ja äkki vaevud põhjendama, miks leiad, et need sinu seisukohta toetavad? Olen igati avatud oma arvamuse muutmiseks aga lihtsalt sõnakõlksude põhjal seda ei juhtu. |
Suurepärane ootus, aga õpetamine on minu töö ja ma eeldan oma töö eest tasu. Minu seisukohtade väljendus peaks olema piisav vihje selleks, et võtaksid ise kätte ja teeksid oma teadlikkuse tõstmise ise ära, mitte ei hakkaks teiselt poolelt tõestusi ootama ja eeldama. Ehk siis ma ei viitsi oma aega sinu peale kulutada, sest ei näe sellel mõtet. Kui tahad oma silmaringi laiendada ja teadlikkust tõsta, siis teed seda ise.
Edit: mõned vihjed võin sulle siiski anda:
- Tutvu Konkurentsiameti raportiga "Ülevaade kergsõidukite avaliku laadimistaristu turust eestis"
- Tutvu Elektrilevi arengustrateegiate ja plaanide ning tegevuskavadega
- Leia üles arvamusartiklid ja selgitused, kus kirjeldatakse jaotusvõrgu tegelikku olukorda ning vajaminevat investeeringumahtu.
- Leia üles artiklid ja selgitused seoses avalike parklate laadimistaristu valmisoleku tagamisega seotud teemadel. Seal kajastatakse muuhulgas ka vajaminevat investeeringu mahtu.
Need tegevused võiksid sind paremini järje peale aidata.
_________________ Rakvere parasiit |
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
24.04.2025 10:26:26
|
|
|
tl;dr
Tõesta mu väidet ise...
|
|
Kommentaarid: 737 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
556 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
24.04.2025 10:30:19
|
|
|
No nagu see rmc oli, kui piisavalt palju unistad siis on kõik võimalik
See siin ehe näide et fanboydel puudub igasugune reaalsustaju
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
24.04.2025 11:51:37
|
|
|
Kui lubatakse elektriauto maksu siis esimese asjana saab hääle see erakond
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
24.04.2025 13:22:24
|
|
|
Rasmus kirjutas: |
Kui tahad oma silmaringi laiendada ja teadlikkust tõsta, siis teed seda ise. |
Sinul pole aega oma väiteid toetavat selgitust kirjutada aga eeldad, et teised peaksid sinu väiteid tõsiselt võtma. Põnev suhtumine.
Muuseas, olen nende teemadega end kursis hoidnud üle kümnendi, igal hetkel täiendavat infot juurde uurinud ja muuseas ka elektrilevi arengukavadega tutvunud. Sellest lähtuvalt ka oma arvamusi väljendan, vajadusel toetavate andmete ja arutluskäikudega.
Aga eks see ole samaväärne autoriteedile appeleerimine nagu sinu õpetamisega tegelemis viide. Seega proovime natuke sisukamalt.
Võtsin sinu soovitusel siis su viidatud elektrilevi arengukava uuesti ette, et näha, kas nad toovad seal välja vajaduse 6 miljardit investeerida elektriautode jaoks eluasemetega seotud elektrivõrku.
Rasmus kirjutas: |
Reaalsus on see, et ainuüksi eluasemega seotud jaotusvõrgu (et tagada akuautode laadimisvõimekus eluasemega seotud taristus) lisainvesteeringuvajadus on 6 miljardit |
Hetkel neil arengukava järgmiseks kümnendiks. Sealt leiab põnevaid mõttekäike, kus näiteks selle 10 aastaga jõuab meie teedele ligemale 500 000 elektriautot (aastase tarbimisega ~1.5TWh) ehk sisuliselt kogu liikuv sõiduautopark vahetuks 10 aastaga. Selle jaoks peaks sisuliselt kogu edasine esmaregistreerimine olema vaid täiselektriline (2024 esmaregistreeriti 51 000 sõidautot(M kategooria). Võrdluseks Norras läks meie eelmise aastaga võrreldava ~4% osakaalu pealt aastal 2012 90%-ni jõudmiseks üle kümnendi. Ja selle, sel hetkel maailma kiireima, ülemineku jooksul jõudis vaid veerand autopargist elektriliseks muutuda.) Vist ei pea laiemalt seletama, miks sellise tulemuse realiseerumine ei ole realistlik.
Toon vaid välja, sest sedasorti lähteandmetega koostatakse neid arengukavasid.
Nüüd sealse hinnangu kohta olemasoleva võrgu võimekuse osas toime tulla elektriautode laadimisega. Mõned tsitaadid ja omapoolne mõttekäik sinna juurde:
tsitaat: |
Analüüside tulemusena on läbilaskevõime suurendamine vajalik esmalt KP/MP transformaatorites ning
tänased madal- ja keskpinge võrgu topoloogilised
lahendused ei vaja läbilaskevõime suurendamist. Küll
avaldab elektriautodele üleminek mõju ka piirkonnaalajaamade transformaatorite vahetamise vajadusele. Tarbimisanalüüsidest tulenevalt on kuni 2035.
aastani vajalik suurema läbilaskevõime vastu
vahetada 250 KP/MP transformaatorit ning alla 100
mm2 läbimõõduga keskpinge kaablid,
investeeringute kogu maksumusega 30 mln €. |
30 miljonit on päris kauge number eelpool väidetud 6 miljardist.
Samas see oli vaid elamutega seotud laadimisvõimekus (millele viitasid). Saame siiski sinna lisanda ka maanteetranspordiga seotud 69 miljonit, merendusega seotud 78 miljonit ning ühistranspordiga seotud 8 miljonit. Kokku saab natuke üle 180 miljoni. Ikka jääb nagu puudu sellest müstilisest 6 miljardist.
tsitaat: |
Ühtlasi on majade puhul tüüpilised peakaitsme suurused 25A, mis võimaldab kasutada edukalt 11 kW laadimislahendusi. Arvestades elektriauto keskmist efektiivsust 20kWh/100km
kohta ja näiteks 8 tundi kestvat öist laadimist oleks 11kW laadimisvõimsuse juures võimalik elektriautosse laadida 88 kWh energiat ehk 440 km sõiduks vajalikus mahus energiat.
Arvestades, et keskmine igapäevane läbisõit auto kohta on sellest oluliselt madalam ja 25A peakaitsme
korral on ka teiste täiendavate tarbijate kasutamine öötundidel vajalik siis oleme mõjude analüüsis arvestanud 6 kW laadimisvõimsusega.
Piirkondade koormuse analüüsimisel on võimalik näha, et öise ja päevase tarbimise vahe on teatud puhkudel
täna üle 150 kW. Arvestades 6 kW laadimisvõimsusega ning eeldusega, et laadimine toimub kõigi elektriauto
omanike poolt üheaegselt (kõige soodsamal hetkel), oleks esimese paarikümne auto lisandumise mõju
tarbimise tippkoormusele eeldatavalt olematu, kuna laadimine ajatatakse odavamatele aegadele.
Eramajade või ridaelamute piirkondades on võrgu täiendav tugevamine vajalik olukorras, kus 50%
klientidest on soetanud elektriauto. Kortermajade puhul on tulenevalt elanike oluliselt suuremast arvust
piiriks juba 10% elanike poolt elektriauto soetamisel.
Kui arvestada eeldusi, et tegelik laadimine ei toimu igapäevaselt, laadimine ei kesta terve öö ja seda on
võimalik hajutada, siis on elektriautode kasutuselevõtu võimalikud piirmäärad veel kõrgemad.
|
Siit tasub tähele panna, et võrguoperaator teeb oma konservatiivsemaid arvutusi 6kW laadimisvõimsusega. Eelnevas kommentaaris viitasin, et reaalse eesti keskmise päevase läbisõidu jaoks on vaja sisuliselt 1kW võimsust seega arvestatakse juba ~5x puhvriga (6A1F laadimine, nagu Markos rõhutas miinimumina, mida paljud autod aksepteerivad, on ~1.2kW).
Võrdlusmomendina neile elektritranspordiga seotud kulutustele:
* läheb hajustootmise toetamiseks keskpinge võrku 60 miljonit ja kõrgpinge võrku 920 miljonit ehk kokku umbes miljard (mahult hinnanguliselt 1.5TWh võimaldamiseks)
* läheb võrgu kvaliteetse toimimise peale umbes miljard.
Ehk suurusjärgulised erisused on siin kulutustes. Eriti kui arvestada, et elektrilevi enda hinnangul 1.5TWh läbilaske jaoks on neil tarvis 1 miljardi jagu kulutusi. Sama maht, mida hindavad autopargi umbes 500 000 sõiduki elektrifitseerimiseks.
Rasmus kirjutas: |
Ainuüksi avalike parklate eeltaristu (kaabeldus) loomise kogumaksumus on 2 miljardit. |
Parklate kuludega seoses ütleks vaid niipalju, et peaaegu kõik artiklid ja sõnavõtjad ei suutnud vahet teha kaablikõril ning kaablil, veel vähem lugeda reaalset direktiivis kirjas olevat nõuet. Haridusega tegeleva ja seetõttu kriitilist mõtlemist pooldava isikuna saad vast aru, miks säärase kvaliteediga kirjutisi kuigi tõsiselt ei saa võtta.
Nagu öeldud, ma olen avatud oma meelt muutma aga selle jaoks on vaja reaalselt argumenteeritud seisukohta, mitte sõnakõlkse stiilis: "olen õpetaja ja sa pead mind tõsiselt võtma" või "mine otsi, keegi kusagil artiklis midagi kirjutas".
Magic, elektriautod on juba maksustatud
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
24.04.2025 14:19:15
|
|
|
etk kirjutas: |
Rasmus kirjutas: |
Ainuüksi avalike parklate eeltaristu (kaabeldus) loomise kogumaksumus on 2 miljardit. |
Parklate kuludega seoses ütleks vaid niipalju, et peaaegu kõik artiklid ja sõnavõtjad ei suutnud vahet teha kaablikõril ning kaablil, veel vähem lugeda reaalset direktiivis kirjas olevat nõuet. Haridusega tegeleva ja seetõttu kriitilist mõtlemist pooldava isikuna saad vast aru, miks säärase kvaliteediga kirjutisi kuigi tõsiselt ei saa võtta. |
see kõride ja kaablite direktiivi lugu sai siin ju arutatud ja selgusele jõutud, https://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?p=11611594#11611594
mitteeluruumide puhul:
- uue või renoveeritava 5+ kohaga parkla juures 50% kaabeldust, ülejäänutele torud ja 20% kohtadele laadija.
- olemasolevatele 20+ kohaga parklatele 2027 aastaks 50% kohtadele torud või 10% kohtadele laadijad.
siia juurde erisused hinna, väikeste ja keskmiste ettevõtjate jms koha pealt pluss kohalikus seadusandluses veel ei olnud vähemalt too hetk isegi eelnõuna seda olemas.
2 miljardit on kaupmeeste liidu arvutus. selle lähem sisu oleks kasulik teada.
kaupmeeste liidu tõstatatud probleemile oli poolteist nädalat hiljem epl-is päris huvitav arvamuslugu:
https://epl.delfi.ee/artikkel/120370231/raimo-poomi-labiloige-kaupmeeste-silmakirjalikkus-eurodirektiiv-laadimispunktidest-parklates-toi-maailmalopu
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|