Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
kjaups
MeesKesTuliMetsast

liitunud: 02.02.2005
|
|
Kommentaarid: 168 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
137 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
22.04.2025 21:56:34
|
|
|
tsitaat: |
Siis enam ei saagi Markos ja sarnased vinguda kui jubedalt kaua peab ikka ootama auto järgi ja kui palju "mugavam" ikka on sõita tanklasse, voolikut pigistades auto kõrval seista ning selle "luksuse" eest veel kõvasti rahakotti ka kergendada.
|
Vinguda ? Kas reaalsusest teavitamine on vingumine ? Mul oleks hea meel, kui igal pool oleksid laadijad, tõesti oleks, siis ei peaks kuradi "lennuplaani" tegema iga kord, kui on vaja kaugemale sõita. Aga noh, lennuplaanide tegemine on käpas, tuulte arvutamine ka.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Rasmus
HV veteran
liitunud: 30.12.2002
|
22.04.2025 22:39:32
|
|
|
jeesus188 kirjutas: |
napoleon kirjutas: |
Sold OUT kirjutas: |
tsitaat: |
laadija on seal, kus sa auto nagunii pargiksid seniks kuni oma eluga tegeled.
|
Miks üldistad, mul on kodule lähim laadija 600m, kas peaksin tööjuures varastama? |
Kui tööjuures on ampreid piisavalt, siis ilmselt saaks tööandjaga kokkuleppele, et pannakse eraldi arvesti ja kompenseerid selle kulu.
Aga noh, kohe tehakse sulle selgeks, et takso tellimine on ju lihtne kui seda 600m jalutada ei viitsi  |
Igale töötajale oma arvesti ja laadija? Optimist  |
Õnneks on tänapäeval juba sellele ka täitsa põnev lahendus. Laadimispunkti ehitab välja sellele orienteerunud ettevõte, kes pakub ka taristu kasutamise lahendusi. Näiteks personaalne kaart, mille abil identifitseeritakse ja siis ka hiljem sulle arve tuleb.
_________________ Rakvere parasiit |
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
22.04.2025 22:54:26
|
|
|
Suvaline laadija peaks toetama seda. On kaardid ja sinna lisad krediiti, mu junnil on selline funktsioon.
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
lauri
HV veteran

liitunud: 05.11.2001
|
22.04.2025 22:55:39
|
|
|
etk kirjutas: |
Elektriautode fännboisid ei ole siin teemas ammu enam. On üksikud realistid, kes püüavad agressiivsete elektrikate vastate (fossiili fännboide) vahele natuke reaalsust puhuda aga needki enamasti vait jäänud, sest neid pori loopivaid bensiinipeasid on liiga palju.
Ei mõista ma siiani, mis paneb teid/neid elektrikate vastaseid säärase pühendumuse ja kirega käima internetis pori loopimas millegi pihta, millega nad isiklikult ei soovi kunagi kokku puutuda. Millise vaimse puude alla see läheb peab vist mõnelt psühholoogilt küsima.
Huvitaval kombel ei leia elektriautodega liiklejaid käimas V8, hübriidide vms bensiinipeade kogukondades pori loopimas.
|
Tänud, sa panid selle sõnadesse, mida ma olen ammu tahtnud öelda.
Ma olen suhteliselt pikalt kasutanud elektriautosid, kuid enam ei räägi nendest ei siin ega mujal interneti gruppides, lihtsalt ei näe mõtet vaidluseks/arutluseks, kuna see ei vii kuskile.
Peres on igapäevaselt kasutusel kaks elektriautot. Ühel on läbisõit 5 aasta kohta 150kkm, teisel saab varsti 40kkm täis (alla 2 aasta vana sõiduk). Kui on vaja mingil hetkel järgmine sõiduk hankida, siis on selleks elektrikas.
Enne oli veel Leaf ka, see oli igapäevases kasutuses 2014-2023.
_________________ The sh*t has hit the fan. |
|
Kommentaarid: 90 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
80 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
22.04.2025 23:01:22
|
|
|
lauri kirjutas: |
Ma olen suhteliselt pikalt kasutanud elektriautosid, kuid enam ei räägi nendest ei siin ega mujal interneti gruppides, lihtsalt ei näe mõtet vaidluseks/arutluseks, kuna see ei vii kuskile. |
Äkki see on peeglisse vaatamise koht?
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
lauri
HV veteran

liitunud: 05.11.2001
|
22.04.2025 23:03:07
|
|
|
Janis kirjutas: |
lauri kirjutas: |
Ma olen suhteliselt pikalt kasutanud elektriautosid, kuid enam ei räägi nendest ei siin ega mujal interneti gruppides, lihtsalt ei näe mõtet vaidluseks/arutluseks, kuna see ei vii kuskile. |
Äkki see on peeglisse vaatamise koht? |
Võibolla, samas ei ole ma kellelegi elektriautosid peale surunud ega teisi sõidukeid maha teinud. Ma olen vastanud ainult küsimustele, mida on küsitud. Igaüks teeb oma (auto)valikud ise.
_________________ The sh*t has hit the fan. |
|
Kommentaarid: 90 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
80 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
23.04.2025 10:10:05
|
|
|
Mismõttes vara ? Ma olin täielikult teadlik, et see ES tuleb ja ma ei taha suurt sedaani, pole kunagi tahtnud. Lisaks kõik muud asjad, mis hetkel kokku mängisid, nii toetus, kui ka selle tarbeks alla lastud hinnad, mine vaata praegust neid hindu mida laoautodele pakutakse, 4-5k otsas.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
|
Kommentaarid: 889 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
23.04.2025 10:43:53
|
|
|
Muidu tundub täiesti kena salong olevat, aga siis tuleb mingi krdi ipadi lärakas keset konsooli. Täna SAAB teha mistahes formaadis ekraane, kasvõi kumeraid ja neid kenasti integreerida, heaks näiteks Porsche Taycan.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
23.04.2025 11:25:11
|
|
|
Spoiler 
Tanel kirjutas: |
 |
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
Kommentaarid: 228 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Rasmus
HV veteran
liitunud: 30.12.2002
|
23.04.2025 11:59:12
|
|
|
Janis kirjutas: |
Suvaline laadija peaks toetama seda. On kaardid ja sinna lisad krediiti, mu junnil on selline funktsioon. |
Ma pidasin silmas pigem HaaS lahendust. Ehk siis see lahendab olukorda.
etk kirjutas: |
Reaalsus on see, et me liigume sinna suunas, kus igas parklas on AC laadijad. |
Reaalsus on see, et me oleme tegelikust lahendusest veel väga kaugel. Ainuüksi avalike parklate eeltaristu (kaabeldus) loomise kogumaksumus on 2 miljardit. Reaalsus on see, et ainuüksi eluasemega seotud jaotusvõrgu (et tagada akuautode laadimisvõimekus eluasemega seotud taristus) lisainvesteeringuvajadus on 6 miljardit. Kas praegused ja tulevased elektriautode tarbijad on valmis läbi spetsiaalse maksuinstrumendi selle investeeringuvajaduse kinni maksma või peab see tulema teiste valdkondade arvelt, sest "nii otsustati"?
_________________ Rakvere parasiit |
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
23.04.2025 12:45:39
|
|
|
Rasmus kirjutas: |
Reaalsus on see, et me oleme tegelikust lahendusest veel väga kaugel. Ainuüksi avalike parklate eeltaristu (kaabeldus) loomise kogumaksumus on 2 miljardit. Reaalsus on see, et ainuüksi eluasemega seotud jaotusvõrgu (et tagada akuautode laadimisvõimekus eluasemega seotud taristus) lisainvesteeringuvajadus on 6 miljardit. Kas praegused ja tulevased elektriautode tarbijad on valmis läbi spetsiaalse maksuinstrumendi selle investeeringuvajaduse kinni maksma või peab see tulema teiste valdkondade arvelt, sest "nii otsustati"? |
Need on üle paisutatud numbrid. Avalike parklate oma lähtub mitte kaablikõride nõude täitmisest vaid just sama direktiivi alternatiiv valikust ehk kiirlaadijate paigaldusest ja sellega seotud amprite juurde leidmisest. Jaotusvõrgu oma samuti eeldusest, et kõik autoomanikud läbivad iga päev 400+km ja seega vajavad korraga 11-22kW võimsust olukorras, kus reaalsuses sõidetakse keskmiselt päevas alla 50km ning nagu on praeguseks juba aastaid tagasi Tartu kortermaja tarbimise näitel välja arvutatud jagub elektrit piisavalt.
Kunagi jõuab praeguse jaotusvõrgu võimekuse piir ette kindlasti. Sinnani jõudmiseks läheb aga aastakümneid aega, sest autopark ei lähe üleöö täiselektriliseks. Norra ju hea näide. Seal vaevu kolmandik autopargist täiselektriline samas registreeritakse juba aastaid sisuliselt ainult elektrilisi sõidukeid. Meil pole elektriliste osakaal aasta kohta isegi 10%-ni jõudnud.
Eeldusel, et mitte sentigi ei kulutata jaotusvõrgu täiendamisele, siis kunagi jõuab kätte hetk, mil ei mahu piisavalt voolu enam läbi. Praktikas aga täiendati elektrivõrku juba ammu enne kui elektriautod turgu "vallutama" tulid ja need investeeringud on jätkunud ja jätkuvad ka edasi. See jaotusvõrgu mahu kasv tuleb suuresti nö tavapärasest võrgu arengukavast, mitte elektriautode jaoks või nende tõttu. Suurimad mõjutajad praegu on pigem tuulikud ja päikesepargid ning kodused akud. Ja seda investeeringut maksavad nagunii kinni elektri tarbijad. Need, kes sõidavad rohkem maksavad ka võrgutasu kaudu rohkem.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
23.04.2025 12:57:52
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Spoiler 
|
Mazda disainereid polnud parajasti toas kui öeldi et puutetundlikkusega on lõpp, tarbijad tahavad füüsilisi nuppe tagasi.
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
23.04.2025 13:02:12
|
|
|
tsitaat: |
Avalike parklate oma lähtub mitte kaablikõride nõude täitmisest vaid just sama direktiivi alternatiiv valikust ehk kiirlaadijate paigaldusest ja sellega seotud amprite juurde leidmisest.
|
Meenutuseks kommentaar
tsitaat: |
Kommentaar artiklist: https://majandus.postimees.ee/8222642/jabur-noue-ahvardab-eesti-poodides-hinnad-veel-kallimaks-ajada
tsitaat: |
Riik enne sellise nõude kehtestamist taristut ei peaks välja ehitama? Amprid ei kasva ju puu otsas. Kui nüüd ühe ärihoone peakaitse on 200A ja selle parklasse peab tegema minimaalselt kümme 16 amprilist laadijat, siis 10 korraga laadima pandud autot tahab tarbida 160A mis koos hoone enda tarbimisega võib peakaitsme välja lüüa ja kogu kupatuse tummaks teha. Kui laadijatele eraldada ainult nt. 32A, siis üks auto saaks ehk normaalselt laadida kuid 10 autot korraga laeks igaüks 3,2 ampriga.... ei tasugi laadima panna ju? Ja kui nüüd hoonele ampreid juurde osta, siis see maksab kümneid tuhandeid €-d. Kui Elektrilevi võrk ostetud ampritele vastu ei pea, siis taristu ja seadmete (alajaamad, trafod, elektriliinid jne) vahetus ühes piirkonnas maksab sadu tuhandeid või isegi miljoneid - sama probleem käis veel see nädal uudistest läbi seoses päikeseparkidega. Kui nüüd liita siia juurde ka pisiasi, et Eesti Vabariigil napib juhitavaid võimsusi elektri tootmiseks, siis liiga suur hulk laadivaid elektriautosid muutub kunagi riiklikuks probleemiks, mille ohjeldamiseks tuleb ühel hetkel elektriautode laadimisele hoopis piiranguid seadma hakata? |
|
Lisaks:
tsitaat: |
Seejuures on suur oht, et kaabeldamisele kuluv raha läheb raisku. Direktiiv näeb nimelt ette minimaalse laadimisvõimekuse, kuid tänapäeval kerkivad juba igale poole kiirlaadijad, mistõttu aeglaste laadijate rajamine on mõttetu. Samuti ei oska keegi praegu öelda, kas paigaldatavate kaablite parameetrid tulevikus laadijatele sobivad. |
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
viimati muutis Tanel 23.04.2025 13:04:29, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
23.04.2025 13:03:24
|
|
|
etk, sa ei saa jaotusvõrku nii ka planeerida, et EV omanikud võtavad järjekorda ja küll lõpuks kõik oma särtsu kätte saavad. Peab arvestama peak-dega kus ühel või teisel põhjusel suur hulk inimesi akuautot laadida soovib.
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
23.04.2025 13:30:14
|
|
|
Oh jah. Tavaliste schuko pistikupesade puhul tulevad mängu nn reisilaadijad, mis on vahemikus 2.3-3.8kw, ehk siis 10-16A, võib tunduda "tühine", aga mõnel on samasugune peakaitse tervel majal, ok tavaliselt on seal ka 3F, aga ilmestamiseks sobib külll. Laome terve parkla neid täis ja asjad hakkavad juhtuma. EV laadimisel tekkiv koormus on püsiv, seniks kuni laadimine töötab, seega vabalt korrutame selle kiirelt 10 või enamaga. Kui tavalaadijatel on voolupiiraja sisse ehitatud (tegelikult ütleb laadija lihtsalt autole, palju see võtta tohib) ja seda saab väljastpoolt dlm'i jaoks tüürida, siis schuko puhul pole asi enam nii lihtne. Enamasti vajavad autod laadimiseks ka minimaalselt 6A voolu, ehk siis alla selle pole võimalik niiehknaa minna ja laadides 6A vooluga ... 1.4kw, pole mõtet autot sinna külge ühendadagi.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
23.04.2025 13:52:40
|
|
|
Reisilaadijaga on üldse kahtlane tundmatus kohas voolu võtta. Suvaline pistikupesa on 16A aga sealt 10A tunde võttes teeb ka kontaktid kuumaks. Ise proovisin enne 3tk läbi kui leidsin sellise, mida reaalselt kasutada julgeks.
Naise esivanemate juures sai ka mõeldud, et kasutame reisilaadijat seal olles aga vaadates maja elektrisüsteemi sai see kohe ära unustatud. Niiet see jutt pole ka nii lilleline, et suva kohas aga pistad seina ja laed.
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
23.04.2025 13:58:16
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Spoiler 
|
Võrdluseks eelmine mudel:
Spoiler 
_________________ Müüa igasugu asju
Müüa ETKVL kaubaroller/kaubakäru |
|
Kommentaarid: 889 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
Rasmus
HV veteran
liitunud: 30.12.2002
|
23.04.2025 13:59:52
|
|
|
etk kirjutas: |
Rasmus kirjutas: |
Reaalsus on see, et me oleme tegelikust lahendusest veel väga kaugel. Ainuüksi avalike parklate eeltaristu (kaabeldus) loomise kogumaksumus on 2 miljardit. Reaalsus on see, et ainuüksi eluasemega seotud jaotusvõrgu (et tagada akuautode laadimisvõimekus eluasemega seotud taristus) lisainvesteeringuvajadus on 6 miljardit. Kas praegused ja tulevased elektriautode tarbijad on valmis läbi spetsiaalse maksuinstrumendi selle investeeringuvajaduse kinni maksma või peab see tulema teiste valdkondade arvelt, sest "nii otsustati"? |
Need on üle paisutatud numbrid. Avalike parklate oma lähtub mitte kaablikõride nõude täitmisest vaid just sama direktiivi alternatiiv valikust ehk kiirlaadijate paigaldusest ja sellega seotud amprite juurde leidmisest. |
See ei ole päris korrektne. 2 miljardit on siiski ainult kaabeldamise ja üldtaristu kulu, mille sisse ei kuulu veel laadimisjaamad.
etk kirjutas: |
Jaotusvõrgu oma samuti eeldusest, et kõik autoomanikud läbivad iga päev 400+km ja seega vajavad korraga 11-22kW võimsust olukorras, kus reaalsuses sõidetakse keskmiselt päevas alla 50km ning nagu on praeguseks juba aastaid tagasi Tartu kortermaja tarbimise näitel välja arvutatud jagub elektrit piisavalt.
Kunagi jõuab praeguse jaotusvõrgu võimekuse piir ette kindlasti. Sinnani jõudmiseks läheb aga aastakümneid aega, sest autopark ei lähe üleöö täiselektriliseks. Norra ju hea näide. Seal vaevu kolmandik autopargist täiselektriline samas registreeritakse juba aastaid sisuliselt ainult elektrilisi sõidukeid. Meil pole elektriliste osakaal aasta kohta isegi 10%-ni jõudnud.
Eeldusel, et mitte sentigi ei kulutata jaotusvõrgu täiendamisele, siis kunagi jõuab kätte hetk, mil ei mahu piisavalt voolu enam läbi.
Praktikas aga täiendati elektrivõrku juba ammu enne kui elektriautod turgu "vallutama" tulid ja need investeeringud on jätkunud ja jätkuvad ka edasi. |
Siin on nüüd sul asjad natuke sassi läinud. Hetkevõimekus on elektritootmise ja jaotusvõrgu tasemel selline, kus valmisolek taristu väljaehitamiseks on ca 50% eramajapidamisest ja 25% kortermajapidamistest. Enam, kui 70% elanikkonnast elab kortermajapidamistes.
Eristada tuleb jaotusvõrku ja ülekandevõrku ning tootmist. Ülekandevõrgul on valmisolek olemas. Jaotusvõrgul ja tootmisel ei ole.
etk kirjutas: |
See jaotusvõrgu mahu kasv tuleb suuresti nö tavapärasest võrgu arengukavast, mitte elektriautode jaoks või nende tõttu. Suurimad mõjutajad praegu on pigem tuulikud ja päikesepargid ning kodused akud. Ja seda investeeringut maksavad nagunii kinni elektri tarbijad. Need, kes sõidavad rohkem maksavad ka võrgutasu kaudu rohkem. |
Tavapärane jaotusvõrgu arengukava sellises mahus investeeringuid hetkel ette ei näe. Andmed avalikud. Soovitan tutvuda
_________________ Rakvere parasiit |
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
 |
rtfm99
HV kasutaja
liitunud: 08.04.2007
|
23.04.2025 14:09:43
|
|
|
Markos kirjutas: |
etk kirjutas: |
Kasutusmugavus on mõnel kõrvade vahel rohkem kinni, kui tehnikas.
Need, kelle jaoks on mugavus istuda paigal 4+ tundi on see hübriid jah parem variant.
Aga eks sa Markos rahusta end nende sloganitega, sa ka EV entukas ju ikkagi
(Kui koguahelat tahad tõesti arvesse võtta, siis pead selle kohaliku energia algallikast alustama ehk meie puhul lähimast tähest ehk Päikesest. Saad vast isegi aru, miks SPM absurdselt ebaeffektiivne on ) |
Ei ole entukas, ma räägin nii nagu asjad on. Jah, täna mulle ev isegi sobib, sest mul on alternatiiv hübriidi näol olemas ja ma kasutan autot tegelikult üsna vähe + lisaks on mul oma laadimine jms mugavused. Kellel neid tingimusi ei ole, sel tasuks ikka hoolega järele mõelda enne, kui selle sammu astuvad. Pärnus tiirutasin mööda linna ringi, et vaba laadijat leida. Circle K'sse tõmbasin ikka külg ees kaapekaga sisse, et enne ühte soome numbrimärgiga M tuuningus iX'i jõuda. Muidu oleks seal teab, kui kaua passinud nagu mäksa molu. Suvel tõenäoliselt saab päris karm olema. |
pärnus ehitajate tee ja niidu tn ristis neste laadijad. enamuse ajast kõik neli vabad. sealt 200 meetrit eemal rimi parklas eleporti laadijad. ka enamuse ajast vabad.
_________________ |
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
|