Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 491, 492, 493 ... 517, 518, 519  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 21.04.2025 17:33:06 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Kasutusmugavus on mõnel kõrvade vahel rohkem kinni, kui tehnikas.
Need, kelle jaoks on mugavus istuda paigal 4+ tundi on see hübriid jah parem variant.
Aga eks sa Markos rahusta end nende sloganitega, sa ka EV entukas ju ikkagi icon_wink.gif

(Kui koguahelat tahad tõesti arvesse võtta, siis pead selle kohaliku energia algallikast alustama ehk meie puhul lähimast tähest ehk Päikesest. Saad vast isegi aru, miks SPM absurdselt ebaeffektiivne on icon_wink.gif )


Ei ole entukas, ma räägin nii nagu asjad on. Jah, täna mulle ev isegi sobib, sest mul on alternatiiv hübriidi näol olemas ja ma kasutan autot tegelikult üsna vähe + lisaks on mul oma laadimine jms mugavused. Kellel neid tingimusi ei ole, sel tasuks ikka hoolega järele mõelda enne, kui selle sammu astuvad. Pärnus tiirutasin mööda linna ringi, et vaba laadijat leida. Circle K'sse tõmbasin ikka külg ees kaapekaga sisse, et enne ühte soome numbrimärgiga M tuuningus iX'i jõuda. Muidu oleks seal teab, kui kaua passinud nagu mäksa molu. Suvel tõenäoliselt saab päris karm olema.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kjaups
MeesKesTuliMetsast
kjaups

liitunud: 02.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.04.2025 18:07:49 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Eks optimaailseim sõltub mis vaatepunktist lähened.
Puht energiakasutuse vaatest on ikkagi ka maanteel elektriauto optimaalsem, kui vb talv välja arvata, mil SPM suudab kaduma minevast soojusenergiast osakese kasulikuks muuta.
Linnamaasturi elektrikulu 120kmh suvisemal ajal jääb ikkagi alla 25kWh/100km suurusjärku (Mõned vähem efektiivsed jah tiba rohkem, mõned rohkem efektiivsed saavad ka alla 20kWh/100km hakkama). See on ~2L/100km bensiini energiana. Ükski hübriid linnamaastur ei saa sinna ligi maanteesõidul 120kmh kiirusel.


Aga kui ma saan 120km/h Kia Sportage keskmise 6L/100km ehk 8.4€/100km ja elektrikas 2€/100km, aastas sõidan 20 000km, siis aastas oleks 1680€ vs 400€, erinevus 1260€.
Lasen selle masinaga 5a ehk vahe oleks 6300€.

Kia Sportage maksis mul 38k€€, samaväärne elektrikas oleks äkki 50k€ olnud. Ou, kütsile jääks lisa 20 000km aastas.

Lihtinimesena veebruari keskmine oli 15,16s/kwh + km tuleb kwh neto 18.4s * 25kw/100km = 4.6€/100km

Sõidaksin oma vana CNGga, siis tooksin võrdluseks siia selle 20kw/h öko.

_________________
YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 6700€
Kommentaarid: 168 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 137
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.04.2025 18:14:45 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Kasutusmugavus on mõnel kõrvade vahel rohkem kinni, kui tehnikas.
Need, kelle jaoks on mugavus istuda paigal 4+ tundi on see hübriid jah parem variant.
Aga eks sa Markos rahusta end nende sloganitega, sa ka EV entukas ju ikkagi icon_wink.gif

SPM on samuti oma ahela viimane lüli. Algpunkt on kohalik täht ehk Päike. Elektriauto puhul on see ahel lihtsalt palju lühem ja ka kaod palju väikesemad. Lisaks on võimalik kasutada allikana ammuste tähtede tolmu icon_wink.gif


Siin pole midagi vaielda. Kui km hind ega keskkond ei huvita, siis ICE kasutusmugavus on parem. EV ainus pluss, et talvel annab salongi kohe sooja.
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 21.04.2025 18:19:50 vasta tsitaadiga

kjaups kirjutas:
etk kirjutas:
Eks optimaailseim sõltub mis vaatepunktist lähened.
Puht energiakasutuse vaatest on ikkagi ka maanteel elektriauto optimaalsem, kui vb talv välja arvata, mil SPM suudab kaduma minevast soojusenergiast osakese kasulikuks muuta.
Linnamaasturi elektrikulu 120kmh suvisemal ajal jääb ikkagi alla 25kWh/100km suurusjärku (Mõned vähem efektiivsed jah tiba rohkem, mõned rohkem efektiivsed saavad ka alla 20kWh/100km hakkama). See on ~2L/100km bensiini energiana. Ükski hübriid linnamaastur ei saa sinna ligi maanteesõidul 120kmh kiirusel.


Aga kui ma saan 120km/h Kia Sportage keskmise 6L/100km ehk 8.4€/100km ja elektrikas 2€/100km, aastas sõidan 20 000km, siis aastas oleks 1680€ vs 400€, erinevus 1260€.
Lasen selle masinaga 5a ehk vahe oleks 6300€.

Kia Sportage maksis mul 38k€€, samaväärne elektrikas oleks äkki 50k€ olnud. Ou, kütsile jääks lisa 20 000km aastas.

Lihtinimesena veebruari keskmine oli 15,16s/kwh + km tuleb kwh neto 18.4s * 25kw/100km = 4.6€/100km

Sõidaksin oma vana CNGga, siis tooksin võrdluseks siia selle 20kw/h öko.

Näita seda samaväärset icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kjaups
MeesKesTuliMetsast
kjaups

liitunud: 02.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.04.2025 20:10:48 vasta tsitaadiga

Janis, 2023a lõpp vast EV6, kuid kahtlustan, et see oli rohkemgi kui 50k
_________________
YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 6700€
Kommentaarid: 168 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 137
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 21.04.2025 22:19:36 vasta tsitaadiga

Markos, saan aru, et sinu jaoks entukas on sõimusõna aga sa samuti elektriauto entusiast, sest tegu ei ole veel laiamassi tarbega, oled nende esimeste seas, mitte enam päris pioneer aga just entusiast, kes enne teisi toote endale tarbimisse võtab.

kjaups, EV6 ei ole Sportage-i samaväärne. Kui praegu vaadata mis mudelid Kia-l on, siis võrreldav oleks pigem EV3. Vaadates tehnilisi andmeid, siis lähimad võrreldavad tunduvad olema 154kW 1.6 T-GDI HEV Sportage soodushinnaga 31k ja 150kW EX mis oleks 40k (või kui vajad suuremat läbisõitu, siis 44k). Edasise osas tegid arvutuse juba läbi, et 5a jooksul ei sõida sinu eeldatud hindadega hinnavahet tasa. Iseasi, kui õiged need eeldused on.

napoleon, mis mugavusse puutub, siis on naljakas lugeda mingist mugavuse jutust inimestelt, kes on oma autode orjad ja peavad oma autosid käima vedamas spets kohtadesse, et need edasi sõidaks. Elektriauto omanik enamus ajast on säärasest orjusest prii. Sõidab oma elu järgi ja auto kogub energiat, siis kui pargib. Seda enam, kui selle mugavuse all peetakse silmas kord kvartalis või harvemini ette tulevait sõite/olukordi, kus see erinevus üldse esile kerkiks.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 21.04.2025 22:47:53 vasta tsitaadiga

Minu peas oleva definitsiooni kohaselt on entukas see vend, kes suhtub entusiastlikult mingisse objekti, näiteks elektriautosse ja siis käib kõigile (enamasti positiivses võtmes) seletamas, kui äge see on.

tsitaat:
kes on oma autode orjad ja peavad oma autosid käima vedamas spets kohtadesse, et need edasi sõidaks. Elektriauto omanik enamus ajast on säärasest orjusest prii.


Mäh ? Mul kulus hübriidi tankimiseks kuus alla 5 minuti. Täna on juba juhtme kerimisele rohkem kulunud ja seda tuleb teha iga nädal vähemasti korra, rääkimata pikematest väljasõitudest, kus tuleb laadijat otsida. Ja koguaeg tuleb ikka meeles pidada, et paned auto laadima, sest, kui sa seda ei tee siis võib juhtuda, et oled sügavas p'ses.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
von Wu
HV Guru
von Wu

liitunud: 12.10.2007




sõnum 21.04.2025 23:20:30 vasta tsitaadiga

Ja kui palju sõita, siis saab kütusevaadi koju tellida. Ei pea isegi möödaminnes tanklasse põikama ja liitri hind ka madalam (hulgimüük alates 1000l, vahel ka 500l).
Kui päikesepargist rääkima hakata, siis ei tasu elektriauto 10 aastaga ka ära (st. kui ainult selle laadimiseks paneelid osta ja paigaldada).

_________________
Müüa igasugu asju
Müüa ETKVL kaubaroller/kaubakäru
Kommentaarid: 889 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 668
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kjaups
MeesKesTuliMetsast
kjaups

liitunud: 02.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.04.2025 23:40:11 vasta tsitaadiga

etk, EV3 ilus küll, kuid silmaga vaadeldes on näha, et väiksem kui Sportage, samas varustustaset ei ole uurinud/kõrvutanud.
EV6 tundus mahult Sportage sarnane olema ja samal ajal olid mõlemad ka saadaval. Hinnavahe lihtsalt ei kutsunud ostma. #OlenLiigaVaene, et mõtetuste peale raha pritsida ja mingi entukas olla ja taevani oma perset kiita, kuigi pole taevamanna.

von Wu, Talvel, kui päikesepaneelidega võid lutsu visata on ka elekter tunduvalt kallim ehk jääb see kasutegur ära. Lisaks vaja eraldi investeeringut soetusele ehk su isiklik "bensiinijaam" peab ennast ennem tasa teenima, kui saab tasa teenida elektri vs ICE ostu vahe.

_________________
YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 6700€
Kommentaarid: 168 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 137
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
von Wu
HV Guru
von Wu

liitunud: 12.10.2007




sõnum 22.04.2025 00:22:55 vasta tsitaadiga

See mu mõte oligi. Aga ilmselt jah ei tasu üldse mitte kunagi ära (v.a. kui fossiilkütuste hind kunstlikult üüratuks tõstetakse). Päikesejaam vajab ka hooldust, remonti, uuendust jne.
_________________
Müüa igasugu asju
Müüa ETKVL kaubaroller/kaubakäru
Kommentaarid: 889 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 668
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.04.2025 03:21:41 vasta tsitaadiga

tsitaat:

kes on oma autode orjad ja peavad oma autosid käima vedamas spets kohtadesse, et need edasi sõidaks


Mul on tööle-lasteaeda-koju 7km peale 4 erinevat tanklat +"oma tünn". Eestis vaevalt keegi kuskile spetsiaalselt sõitma ei pea, iga nurga peal tankla.

Aa, lahe lugu, andsin leafile diiseli pealt täkku ükspäev. Läks uus 12v aku peale. Kas on raske seda korralikult laadida automaatselt sõidu ajal? Olen grupis ikka lugenud, et tihti on probleemiks 12v aku

_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 22.04.2025 08:01:57 vasta tsitaadiga

Unustage ära kodus paneelidest laadimine, isegi suvel. Pole enamus juhtudel reaalne.

kjaups kirjutas:

von Wu, Talvel, kui päikesepaneelidega võid lutsu visata on ka elekter tunduvalt kallim ehk jääb see kasutegur ära. Lisaks vaja eraldi investeeringut soetusele ehk su isiklik "bensiinijaam" peab ennast ennem tasa teenima, kui saab tasa teenida elektri vs ICE ostu vahe.


Viimane talv oli elekter väga väga odav.


Ma andsin elektrikaga subarikule täkku ükskord
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 22.04.2025 08:47:41 vasta tsitaadiga

kjaups, https://www.carsized.com/en/cars/compare/kia-ev3-2024-suv-vs-kia-sportage-2021-suv/ EV3 on Sportage võrdne suuruselt. Pagassi mahult ei ole kumbki. 2a tagasi ei olnud jah EV3 müügil, üldiselt nii kipub olema, et iga aasta mudelivalik laieneb icon_wink.gif

Markos, Sold OUT, Eks olegi raske märgata kui orjus on nii sügaval harjumustes sees. Tankla ei ole keset teed ehk pead ikkagi eraldi kohta sõitma, küsimus vaid selles kas vahemaa sellel kõrvalepõikel väike või suur. Lisaks pead seal passima ja ootama kuni auto tangib. Elektriautol seda muret ei ole, sest auto ei vaja, et sa tema "kätt hoiaks" seni kuni ta energiat kogub, saad oma elu elada. Ja mis laadijate otsimisse puutub, siis neid kerkib aina juurde igale poole.
Markos, Su enda kirjutistest siin ilmneb, et sul tegelikult poleks olnud tarvidust kiirlaadijaid külastada kummagi pikema sõidu ajal. Ühel juhul oli juba su sihtpunktis laadija olemas, kuhu oleksid saanud ühendada ja teisel juhul oleks jagunud akut, et koju tagasi sõita ja seal laadida. Mõlemal juhul selle kaabli ühendamine võtab max paarkümmend sekundit, koos kaardi viipamisega või äpist käivitamisega ning auto pargib nagunii seal, kus sa ise nagunii tahtsid olla. Ja mida aasta edasi seda enam on neid olukordi, kus laadija ootab sind seal, kus sa nagunii peatuda tahad. Õhku jäävad vaid rahvusvahelised pikad sõidud ja harva juhtuvad eriolukorrad.

von Wu, põhimõtteliselt saab jah eramaja puhul sellise mahuti paigaldada (isasi, kas omavalitsusel sinna miskit öelda on). Kortermajas seda naljalt ei tee. Enne on kergem saada elektrikaabel autoni icon_wink.gif
Oma isikliku päikesepargi tasuvuse probleem on peamiselt see, et siis kui auto seal laadida saaks on öö ja need ei tooda midagi.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.04.2025 09:05:27 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Tankla ei ole keset teed ehk pead ikkagi eraldi kohta sõitma

Ja laadijad on meil keset teed?

_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002



Online

sõnum 22.04.2025 09:40:45 vasta tsitaadiga

Circle K raibe pannud 2 senti hinnale juurde, nüüd 47senti kWh.
_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
priit
Kreisi kasutaja

liitunud: 14.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.04.2025 09:57:41 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Unustage ära kodus paneelidest laadimine, isegi suvel. Pole enamus juhtudel reaalne.

kjaups kirjutas:

von Wu, Talvel, kui päikesepaneelidega võid lutsu visata on ka elekter tunduvalt kallim ehk jääb see kasutegur ära. Lisaks vaja eraldi investeeringut soetusele ehk su isiklik "bensiinijaam" peab ennast ennem tasa teenima, kui saab tasa teenida elektri vs ICE ostu vahe.


Viimane talv oli elekter väga väga odav.


Ma andsin elektrikaga subarikule täkku ükskord


Kui sul kodus juba nagunii päikesepark olemas on (eriti, kui inverter ja paneelide arv on üle dimensioneeritud vs võrku müümise leping), siis täiendav kokkuhoiukoht. Märtsist oktoobrini jääb toodetavat elektrit tugevalt "üle". Kui elektriautot kusagil kodu ümber ukerdamiseks kasutaks, nii et ainult nädalavahetuseti laadida saaks, oleks kütus täitsa "tasuta".
Kommentaarid: 202 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 167
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 22.04.2025 10:03:45 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Su enda kirjutistest siin ilmneb, et sul tegelikult poleks olnud tarvidust kiirlaadijaid külastada kummagi pikema sõidu ajal. Ühel juhul oli juba su sihtpunktis laadija olemas, kuhu oleksid saanud ühendada ja teisel juhul oleks jagunud akut, et koju tagasi sõita ja seal laadida. Mõlemal juhul selle kaabli ühendamine võtab max paarkümmend sekundit, koos kaardi viipamisega või äpist käivitamisega ning auto pargib nagunii seal, kus sa ise nagunii tahtsid olla. Ja mida aasta edasi seda enam on neid olukordi, kus laadija ootab sind seal, kus sa nagunii peatuda tahad. Õhku jäävad vaid rahvusvahelised pikad sõidud ja harva juhtuvad eriolukorrad.


Õnnelikud juhused, ja Pärnus laadimiseks sõitsin ikka pikka maad selle laadija juurde oma planeeritud marsruudist eemale. Eks need on algaja asjad, järgmine kord juba tead, et ühtegi Circkli laadijat Tallinna maantee ääres pole ja, kui seda kasutada tahad, siis pead Riia poole sõitma. Ja selle laadimisvajadusega ... 65kwh läks akusse, aku netomaht on ka 65kwh, üsna piiri peal oleks olnud ikkagi. Laadijad tegelikult enamuses ikkagi ei oota sind seal, kuhu sa minna tahad. Pärnus näiteks ma olin arvestanud, et Ammende villas, kuhu me brunchile läksime, on laadijad olemas. Kohale jõudes selgus, et olid, aga põlesid maha.

tsitaat:
Unustage ära kodus paneelidest laadimine, isegi suvel. Pole enamus juhtudel reaalne.


Reaalne või mitte, aga tasuvusega on küll kehvasti. Mul võtab auto ühe laadimisega 20-100% samapallju elektrit, kui soojuspump talvel ühe ööga. See kuu on kulunud juba massiivsed 267kwh kodulaadimise peale. Paneks paneelid ? NO!
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 22.04.2025 10:07:55 vasta tsitaadiga

Teoorias on see tore, aga tavaliselt oled päevasel ajal kodust ära. Kui jah väga vähe sõita, siis kannataks aga minul kindlasti mitte.
Mingitel päikselistel päevadel kodus olles sai 4kw võimsusega natuke autosse lastud aga siis jälle jääks omatarbimiseks puudu (maja aku täis laadimine + küttekehad + muu tarbimine). Mul mingi 11kwp ida/lääs, keskmine majapidamine on ka umbes sellise võimsusega.
Mul auto laadija täitsa eraldi ühendatud muust tarbimisest, aga ümberlüliti on vahel et vajadusel saaks akust või otse päikesest laadida.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007



Online

sõnum 22.04.2025 10:56:12 vasta tsitaadiga

kel soome keel arusaadav need võiks lugeda https://www.hs.fi/talous/art-2000011171260.html

mis mind üllatab seal artiklis on see, et pettunud ostja küsis kompensatsiooniks kõigest kaks tuhat
kui ta tegelikult ostuga siiski rahul on, siis milleks selline kompensatsiooninõue
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 22.04.2025 12:59:47 vasta tsitaadiga

Sold OUT kirjutas:

Ja laadijad on meil keset teed?

Ei, kordan lugemisraskuste all kannatajatele uuesti: laadija on seal, kus sa auto nagunii pargiksid seniks kuni oma eluga tegeled.
Sa elad oma elu ja sellega paralleelselt auto tegeleb enda energiaga varumisega, mitte sa ei tegele oma eluna auto energiaga varustamisega.
Neil, kes eksklusiivselt kulgevad marsruutidel, kus puudub elektrivarustus, ei tasu ilmselgelt elektriautode suunas vaadata.

Markos kirjutas:
tsitaat:
Su enda kirjutistest siin ilmneb, et sul tegelikult poleks olnud tarvidust kiirlaadijaid külastada kummagi pikema sõidu ajal.

Õnnelikud juhused


Mõned aastad tagasi oli palju pädevam see kriitika. Praeguseks on laadijaid palju rohkem ja säärane kriitika üha naeruväärsem.
Pigem ilmestavad su kogemused suunda kuhu asi on liikunud ja üha enam liigub. Nagu juba ammu on ka öelnud need, kellel elektriautod olemas ja kogemused nendega liiklemisel. Need kes vähegi jälginud, mis selles valdkonnas toimumas on.
Ja iga aastaga levib neid aina rohkem ja rohkem ehk liigume aina rohkem sinna suunda, kus igalpool parkides saab juhtme taha ühendada. Mis see euro direktiiv oligi, 2027 aasta tähtajaga? icon_biggrin.gif

Markos kirjutas:

Reaalne või mitte, aga tasuvusega on küll kehvasti. Mul võtab auto ühe laadimisega 20-100% samapallju elektrit, kui soojuspump talvel ühe ööga. See kuu on kulunud juba massiivsed 267kwh kodulaadimise peale. Paneks paneelid ? NO!

Sinu läbisõite arvestades ei oleks sul mingit probleemi jättagi see auto nädalaks sinna juhtme otsa tilgutama päikesest energiat, iga päev natuke. Sa ei sõida ju päeva peale keskmiselt isegi 10kWh maha.
See muidugi eeldaks, et sa reaalselt võtaks üle harjumuse igal parkimiskorral juhe seinalt hoidjast võtta ja auto külge ühendada. Selline kohutavalt raske ja keeruline 5-10 sekundiline tegevus. Ülejäänud juhtimine sul ju nagunii automaatikale üles ehitatud.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.04.2025 13:25:33 vasta tsitaadiga

tsitaat:

laadija on seal, kus sa auto nagunii pargiksid seniks kuni oma eluga tegeled.

Miks üldistad, mul on kodule lähim laadija 600m, kas peaksin tööjuures varastama?

_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.04.2025 13:32:07 vasta tsitaadiga

Sold OUT kirjutas:
tsitaat:

laadija on seal, kus sa auto nagunii pargiksid seniks kuni oma eluga tegeled.

Miks üldistad, mul on kodule lähim laadija 600m, kas peaksin tööjuures varastama?


Kui tööjuures on ampreid piisavalt, siis ilmselt saaks tööandjaga kokkuleppele, et pannakse eraldi arvesti ja kompenseerid selle kulu.
Aga noh, kohe tehakse sulle selgeks, et takso tellimine on ju lihtne kui seda 600m jalutada ei viitsi icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.04.2025 13:34:23 vasta tsitaadiga

Ei ma pole EV vastu, ma olen fanboyde vastu lihtsalt, kelle arvates 15-20 minti kuskil kiirlaadijas istuda on okei aga tankuri juures autos istudes 2 minutit on elu raiskamine.
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.04.2025 13:35:20 vasta tsitaadiga

Sold OUT kirjutas:
Ei ma pole EV vastu, ma olen fanboyde vastu lihtsalt, kelle arvates 15-20 minti kuskil kiirlaadijas istuda on okei aga tankuri juures autos istudes 2 minutit on elu raiskamine.

Kindlalt kauem kui 2 minutit, sest käid kabanossit ja kofit ostmas.
Kommentaarid: 737 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 556
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jeesus188
kodustatud
jeesus188

liitunud: 14.04.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.04.2025 13:36:17 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
Sold OUT kirjutas:
tsitaat:

laadija on seal, kus sa auto nagunii pargiksid seniks kuni oma eluga tegeled.

Miks üldistad, mul on kodule lähim laadija 600m, kas peaksin tööjuures varastama?


Kui tööjuures on ampreid piisavalt, siis ilmselt saaks tööandjaga kokkuleppele, et pannakse eraldi arvesti ja kompenseerid selle kulu.
Aga noh, kohe tehakse sulle selgeks, et takso tellimine on ju lihtne kui seda 600m jalutada ei viitsi icon_biggrin.gif

Igale töötajale oma arvesti ja laadija? Optimist icon_lol.gif

_________________
This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV icon_wink.gif Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud"
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 64
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 491, 492, 493 ... 517, 518, 519  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.