Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
16.04.2025 12:12:11
|
|
|
-Koppel- kirjutas: |
Ehk kui mingi 100kWh patareiga elektrikas ka seda suudaks, siis oleks selle range (100/12) * 100 = 833 km.
Praegu vist reaalselt kõige kaugemale suudab Mercedes-Benz EQS 450+ ... 785 km.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_EQS
Parandage kui eksin. |
Eksid, WLTP on kohe lõhki, kui ilm või muud parameetrid muutuvad. Kulunumbrid vähenevad jõudsalt, ilm soe ja tuult vähe. Ainuke, mis kulu tõstab on kiirteele pealesõidud, kohe vaja 110kmh kiirendada, kui kodust välja saad. Mingit probleemi ei ole, laadisin viimati läinud reedel, 43% akut järel ja iga päev sõidetud.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
16.04.2025 22:31:11
|
|
|
näe, elektriauto on ringrajale lastud:
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Renka
HV Guru

liitunud: 01.04.2002
|
16.04.2025 23:30:25
|
|
|
See on minuarust veel ägedam video
On vist maailma esimene auto mis rattad taevapoole kontrollitult sõitis?
_________________ There is no place like 127.0.0.1 |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
61 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
17.04.2025 13:35:57
|
|
|
Juba see kompressori lahendus vaakumi jaoks on ilmselt omajagu arendust...
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
18.04.2025 04:23:29
|
|
|
tsitaat: |
Kia EV3 võitis maailma aasta auto 2025 tiitli
Kia EV3 kuulutati 2025. aasta maailma aasta auto konkursi võitjaks. New Yorgi rahvusvahelisel autonäitusel tehti otseülekandes teatavaks maailma aasta auto auhinnasaajad. Prestiižse tiitli võitjaks kuulutati tseremoonial Kia EV3, mis on nüüd 2025. aasta maailma aasta auto.
„Kõigile Kia inimestele on see erakordselt suur au, et EV3 pälvis 2025. aasta maailma aasta auto tiitli. Auhind toob veelkord esile Kia ülemaailmse juhtpositsiooni inseneritööl põhinevate, tehnoloogiliselt eesrindlike ja säästvate liikuvuslahenduste loomisel. Auhind rõhutab, kuidas EV3 omas klassis juhtivad omadused annavad klientidele kogu maailmas uue kasutuskogemuse," ütles Ho Sung, Kia president ja tegevjuht.
2025. aasta maailma aasta auto valis žürii, kuhu kuulus 96 kõrgelt hinnatud rahvusvahelist autoajakirjanikku 30 riigist. EV3 võiduga on Kia alates 2020. aastast võitnud maailma aasta auto konkursil kokku kuuel korral.
EV3 toob Kia lipulaeva EV9 tipptasemel uuendused laiema publikuni, seades uued standardid väikese ja keskmise suurusega elektriliste linnamaasturite segmendis. EV3-l on julge, progressiivne välisilme ja uuenduslik, praktiline interjöör, mis tagab maksimaalse ruumikasutuse, funktsionaalsuse ja mugavuse.
EV3 sõiduulatus – kuni 605 km – on omas segmendis juhtival kohal. 31 minutiga saab laadida 10–80 protsenti (kehtib EV3 81,4 kWh versioonile ja põhineb standardiseeritud WLTP hinnangul), mis tähendab muljetavaldavat kasutatavust. Sõiduki uuenduslik sisekujundus optimeerib ruumi, mugavust ja ligipääsetavust. Kia AI Assistant, täiustatud juhiabisüsteemid (ADAS) ja OTA kaugvärskendused täiustavad kõige uuema tehnoloogia kaasabil sõiduki omamiskogemust.
Varasemad Kia võidud maailma aasta auto konkursil:
• Kia EV9 – 2024 maailma aasta auto
• Kia EV9 – 2024 maailma elektrisõiduk
• Kia EV6 GT – 2023 maailma sportliku soorituse auto
• Kia Telluride – 2020 maailma aasta auto
• Kia Soul EV – 2020 maailma linnaauto |
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
|
Kommentaarid: 228 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
18.04.2025 10:14:48
|
|
|
Mis siin nendega teisiti peaks minema ? Meie kliima ja talviti teedel kasutatav keemia on tõenäoliselt üks maailma hullemaid keskkondi autode jaoks. Vaevalt, et kohalikud müüjad neile mingit eritöötlust teevad, peaasi, et saaks papi kätte ja garantiiaja kuidagi lõpuni. Lexusele muide tehti ja see ettevalmistuspakett kõige muu juurdekuuluvaga maksis 1k.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
18.04.2025 10:17:07
|
|
|
Markos, Toyotadele ei tehta aga ma lasin ise teha, läks umbes sama suurusjärk, natuke vähem.
Väiksem auto muidugi kaa.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
Kommentaarid: 228 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
18.04.2025 10:34:08
|
|
|
Ja siis teed iga 2-3 aasta tagant uuesti...200-400€.
Mul keregarantii 12 aastat ja kuni esinduses käinud läheb rooste ilusti garantii alla. Varsti 10 aastat...
Normaalne tootja ei jebi seal läbisõiduga ka
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
18.04.2025 10:40:01
|
|
|
Pole kunagi midagi uuesti teinud ja rooste pole ka midagi läinud, keregarantii kehtib btw läbivale roostele.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
18.04.2025 11:04:37
|
|
|
Markos kirjutas: |
Pole kunagi midagi uuesti teinud ja rooste pole ka midagi läinud, keregarantii kehtib btw läbivale roostele. |
Kehtib suvalisele mullitavale kohale.
Sul läbisõit ka olematu.
Lisaks klassikaline nexuse omanik laseb kruusal 30-ga
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
mega
HV Guru

liitunud: 12.02.2004
|
|
Kommentaarid: 270 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
237 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
20.04.2025 22:39:20
|
|
|
Siiamaani tundub, et tõendiks on keegi autojuht, kelle arvates oli tema läbisõit väiksem kui auto näitas. Eks ole näha, kas see kuhugi jõuab kah.
_________________ Tsensuur HinnaVaatluse foorumis |
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
21.04.2025 11:34:24
|
|
|
Sai nv Pärnus käidud. Ilm 11-15 kraadi, tiba sombune. Ikka väga suur vahe energiakulus on eri kiirustel. Selle tempi juures on kliimaseadme mõju minimaalne, mingi 9km näitas vähem koos kliimaga, aga 95 vs 115 kiirused, on vahe juba 4-5kwh 100km kohta, vastavalt siis 18-20kwh vs 23-25 kwh. Pole siis ime, kui lased kiirteel vastutuult külma ilmaga ja saad 28-30kwh, ei midagi ulmelist. Masinale on korralik temperatuurisõltuvuste tabel sisse kodeeritud, täna on ilm jahedam ja kohe -50km ranget kliima tõttu. Huvitav asi on "eco" driving mode, mis tundub, et ei tee muud, kui muudab gaasipedaali sujuvamaks ja lükkab kliimaseadme "eco" reziimi, midaiganes see ei tähendaks, aga hetke temperatuuride juures energiakulus igastahes mingit muutust näha ei ole. Pärnu otsa oleks saanud ilma Pärnus laadimata ka ära teha, aga lõin vedelaks ja keerasin veerand tunniks circklesse 300kw laadija otsa. Laadis 50kw võimsusega. Et asjad on meil nüüd siis tagurpidi kokkuvõtteks. ICE maailmas võttis selliste parameetritega maasturilaadne toode maanteel 10 ja linnas 20 sajale, siis nüüd on linn öko ja maantee mitte nii öko. Hübriidid tegid seda osa kõvasti paremaks, aga EV puhul ei aita muu, kui vaid kangem aku.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
21.04.2025 13:15:37
|
|
|
See, et EV on linnas öko ja maanteel vähem öko näitab eelkõige seda kui ebaefektiivne on sisepõlemismootor kohalt liikumise alustamisel, mida tuleb linnas ohtralt ette. Regen pidurdamine vist elektrikal ka väga midagi tagasi ei anna ja läheb suures osas mõlemal sõidukitüübil soojuseks.
Maanteesõidu suurem energiakulu läheb hästi kokku füüsikaga, mis ütleb, et takistus kasvab kiiruse ruuduga.
https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)
Seega on kiirus kõige tähtsam komponent ja ka ideaalne sõiduk tarbiks maantesõidul kõvasti rohkem energiat kui linnasõidul.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
21.04.2025 13:17:26
|
|
|
No midagi ikka annab tagasi, vahepeal näitab 99,9kw. Rohkem lihtsalt ei näita.
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
21.04.2025 14:02:11
|
|
|
-Koppel- kirjutas: |
ka ideaalne sõiduk tarbiks maantesõidul kõvasti rohkem energiat kui linnasõidul. |
See poleks siis ju ideaalne sõiduk.
Tuleb välja, et hübriid on kõige mõttekam, kasutab kumbagi mootorit seal, kus see vähem energiat kulutab.
_________________ Müüa igasugu asju
Müüa ETKVL kaubaroller/kaubakäru |
|
Kommentaarid: 889 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
21.04.2025 14:16:09
|
|
|
Suvel on raske saada linnas madalamat kulu kui rahulikust sõidust tulla
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
21.04.2025 14:18:49
|
|
|
tsitaat: |
See, et EV on linnas öko ja maanteel vähem öko näitab eelkõige seda kui ebaefektiivne on sisepõlemismootor kohalt liikumise alustamisel |
Justnimelt ja on seda koguaeg olnud, ning hübriid ongi selle probleemi sisuliselt lahendanud, kasutades mõlema mootori häid omadusi maksimaalselt ära. SPM - madalatel pööretel jõuetu, EM'l moment koheselt saadaval. Pöörete tõustes muutub SPM efektiivsemaks, samas EM, kuigi selle efektiivsuse ulatus pöörete lõikes on märksa laiem, hakkab kõrgetel pööretel jälle efektiivsust kaotama. EM on üldse kõige efektiivsem mõõdukal koormusel, kuid kiiruse suurenedes suurenevad nii pöörded, kui tuuletakistus, mis nagu juba eelnevalt mainitud suureneb kiiruse ruuduna. Veidikene saaks EM'i ka optimaalsemaks suruda, kui võtta kasutusele mingi paari käiguga käigukast, nagu Taycanil juba on. See tähendaks, et suurematel kiirustel saaks siis mootori pöördeid vähendada. Samas kardan, et kuna see pole laialadaselt levinud, siis tootjad on ilmselt üht-teist välja arvutanud ja tõenäoliselt ei tasu ära ei lisanudva massi, keerukuse, hinna, ega saavutatud säästu vaates.
tsitaat: |
Tuleb välja, et hübriid on kõige mõttekam, kasutab kumbagi mootorit seal, kus see vähem energiat kulutab. |
Jah, nii on, kui tahad katta pikki vahemaid keskmise või suurema maasturilaadse tootega, on optimaalseim valik hübriid. Kui tahad katta pikki vahemaid tingimata EV'ga pead leppima sellise peletisega nagu Ioniq6.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
21.04.2025 15:57:48
|
|
|
Eks optimaailseim sõltub mis vaatepunktist lähened.
Puht energiakasutuse vaatest on ikkagi ka maanteel elektriauto optimaalsem, kui vb talv välja arvata, mil SPM suudab kaduma minevast soojusenergiast osakese kasulikuks muuta.
Linnamaasturi elektrikulu 120kmh suvisemal ajal jääb ikkagi alla 25kWh/100km suurusjärku (Mõned vähem efektiivsed jah tiba rohkem, mõned rohkem efektiivsed saavad ka alla 20kWh/100km hakkama). See on ~2L/100km bensiini energiana. Ükski hübriid linnamaastur ei saa sinna ligi maanteesõidul 120kmh kiirusel.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
21.04.2025 16:47:33
|
|
|
von Wu kirjutas: |
-Koppel- kirjutas: |
ka ideaalne sõiduk tarbiks maantesõidul kõvasti rohkem energiat kui linnasõidul. |
See poleks siis ju ideaalne sõiduk. |
Ideaalne sõiduk selles mõttes, et piiraks ainult õhutakistusest tingitud füüsika.
Proovi sa munadeni vees olles aeglaselt liikuda, jalutada, joosta. Kiirem liikumine on dramaatiliselt raskem.
Bensiinimootor tarbib läbitud teepikkuse kohta linnas sõites VÄGA PALJU ENERGIAT ja maanteesõidul PALJU ENERGIAT
Elektrimootor tarbib linnas VÄGA VÄHE ENERGIAT ja maanteesõidul VÄHE ENERGIAT
Sellest tulenevalt ei saa järeldada, et bensiinimootor oleks maanteesõidul mõistlikum või efektiivsem.
Saab järeldada vaid seda, et bensiinimootor on linnas sõites väga ebaefektiivne.
Kui sa munadeni vees olles aeglaselt liikudes kulutaksid millegipärast rohkem energiat kui joostes, siis tunduks ju, et aeglaselt liikumisel on justkui midagi valesti.
viimati muutis -Koppel- 21.04.2025 23:59:57, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
21.04.2025 16:56:55
|
|
|
etk kirjutas: |
Eks optimaailseim sõltub mis vaatepunktist lähened.
Puht energiakasutuse vaatest on ikkagi ka maanteel elektriauto optimaalsem, kui vb talv välja arvata, mil SPM suudab kaduma minevast soojusenergiast osakese kasulikuks muuta.
Linnamaasturi elektrikulu 120kmh suvisemal ajal jääb ikkagi alla 25kWh/100km suurusjärku (Mõned vähem efektiivsed jah tiba rohkem, mõned rohkem efektiivsed saavad ka alla 20kWh/100km hakkama). See on ~2L/100km bensiini energiana. Ükski hübriid linnamaastur ei saa sinna ligi maanteesõidul 120kmh kiirusel. |
Efektiivsus ja kasutusmugavus ei ole samad asjad. Pealegi, olen ma sellest korduvalt rääkinud, et ev on energiamuuduse jada lõpus ja ahela koguefektiivsus on kaugel sellest, mida sa autos otseselt kineetiliseks energiaks muundad. Aga noh, "kannatame ära", "saab hakkama" ja kõik need kuulsad EV entukate sloganid. BTW, viimase pärnuskäigu energiakulu otse akusse läinu pealt oli kokku 23.1kwh, auto ise arvab 21.1. Hübriid jääb maanteel ja pikkade sõitude tarbeks ikkagi oluliselt mugavamaks lahenduseks, vähemasti seniks, kuni leiutatakse suurema energiatihedusega aku, et seda ülimat efektiivsust saaks rohkem kaasa pakkida.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
21.04.2025 17:25:42
|
|
|
Kasutusmugavus on mõnel kõrvade vahel rohkem kinni, kui tehnikas.
Need, kelle jaoks on mugavus istuda paigal 4+ tundi on see hübriid jah parem variant.
Aga eks sa Markos rahusta end nende sloganitega, sa ka EV entukas ju ikkagi
SPM on samuti oma ahela viimane lüli. Algpunkt on kohalik täht ehk Päike. Elektriauto puhul on see ahel lihtsalt palju lühem ja ka kaod palju väikesemad. Lisaks on võimalik kasutada allikana ammuste tähtede tolmu
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
21.04.2025 17:28:12
|
|
|
Nagu muud varianti polekski kui ainult 4 tundi jutti sõita, entukatele ikka meeldib asju väänata.
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
|