Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 487, 488, 489 ... 517, 518, 519  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 02.04.2025 13:12:33 vasta tsitaadiga

Markos, sa oled elektriautode teemas aastaid tegus olnud, sõidad nüüd ise ka ringi aga nähtavasti laadijatest suurt midagi ei tea...
Laadijad ongi sõltuvalt koormusest piiratud võimsusega. Sedasi olnud näiteks Tesla kiirlaadijad algusest peale. See on täiesti tavapärane.
Suurte parklate vaates nagunii ei ole kõik kohad hõivatud, veel enam ei ole kõik laadijad hõivatud.

See, et taristu ettevalmistamise puhul ei suudeta vahet teha kaablikõril ja kaablil on masendav muidugi.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.04.2025 13:23:09 vasta tsitaadiga

Kuidas avalikes laadijates hinnastamine üldse on hetkel? Kas mingi fix hind aja/võimsuse järgi või dünaamiline mis sõltub elektri börsihinnast ja võib-olla veel millestki?
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Aeg maha 1p

liitunud: 04.06.2022




sõnum 02.04.2025 13:28:07 vasta tsitaadiga

Kas selline kaablitorude etterajamise nõue pigem tark, kui rumal ei ole. On ju pidev hala ka meil, et eelistaks EV-d küll kui oleks kuskil mõistlikus kohas korteriomanikul ka võimalik laadida. Kuna korteriühistus paratamatult on enamik rahvast ICE peal ei ole abi loota, ka demokraatilisest hääletamisest ühiste kuludega EV laadimisvõimekus rajada. Ehk nokk kinni saba lahti olukord, ostaks EV kui saaks laadida aga laadida ei saa ostab ICE ja hääletab samamoodi tulevase EV indleja laadija plaanid maha icon_smile.gif

Samuti kui EV hakkab enam levima, poevad urgudest välja õigustajad, et mõelge mis see parkla ja tee lõhkumine laadijale kaabli vedamiseks maksab - see maksab ju kümme korda rohkem kui laadija ise, miks õigel ajal ei olnud tarkust või nõuet vähemalt torud enne asfalteerimist ära vedada - ei olnud sest targad talupoja tanelid minevikus teadsid emapiimaga, et see on roheäärmuslaste ja brüsseli bürokraatide kuri plaan tegelikult icon_lol.gif

Uusarenduse ehitusmaksumuse suurema probleemina nähakse riigi diktaati nõuda varjendeid ehk sisuliselt lisakorruse ehitust maa-alla, mille peavad korteriostjad hiljem kinni maksma. Kumb on tõenäolisem, kumb hüpoteetilisem kas sõjategevus kus varjendit vaja läheb või transpordisektori elektriautostumine.
Julgeks puusalt pakkuda, et need kollased kaablihülsid sinna 70-100cm sügavusele maapinna alla on sirka 100x odavam teema, kui majale maaalune korrus kohustusena külge pookida.

Näitena sobiks ka valguskaablit teema, kus transpordiametit uute magistraalide projekteerimisel innustatakse ehitama välja ka teeületuse reservtorud tuleviku internetileviku tarbeks, kus tänase korra kohaselt on kiu saamine suurema maanteealt kohati maja hinnaskaalal ettevõtmine, kus juba projektstaadiunmi kulutusi ei taheta ette kujutada, samas valguskaabli hülsivedamine ehitusstaadiumis on kogu maantee ehituse hinnast olematu suurusjärk.

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 02.04.2025 13:40:12 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Markos, sa oled elektriautode teemas aastaid tegus olnud, sõidad nüüd ise ka ringi aga nähtavasti laadijatest suurt midagi ei tea...
Laadijad ongi sõltuvalt koormusest piiratud võimsusega. Sedasi olnud näiteks Tesla kiirlaadijad algusest peale. See on täiesti tavapärane.
Suurte parklate vaates nagunii ei ole kõik kohad hõivatud, veel enam ei ole kõik laadijad hõivatud.

See, et taristu ettevalmistamise puhul ei suudeta vahet teha kaablikõril ja kaablil on masendav muidugi.


Oh jah, sinisilm. Esimene asi, mis umbe tõmmatakse ongi just need poodide parklad, sest reeglina ei ole kortermajade juures laadimisvõimalusi. Kui poodide parklatesse hakkavad laadijad tekkima, siis on need esimesed, mis täis joostakse. Tööl ka polnud probleemi, aga nüüd on järjekord tekkinud ja kaalutakse ajatariifi kehtestamist juba.

tsitaat:
Kuidas avalikes laadijates hinnastamine üldse on hetkel? Kas mingi fix hind aja/võimsuse järgi või dünaamiline mis sõltub elektri börsihinnast ja võib-olla veel millestki?


20-50s enamasti sõltuvalt laadijast, kas ac või dc ja selle kiirusest, kiired on kallimad, börsihinnast ei sõltu, aga paljudel on ka ajatariif, ehk parkimine seal läheb kalliks maksma. Ajatariifi rakendumine sõltub ka laadija kiirusest.

tsitaat:
Kas selline kaablitorude etterajamise nõue pigem tark, kui rumal ei ole.


Jah on, aga ka see maksab ja mitte vähe. Sidevaldkonnas on kogemus olemas, kaablikanali tekitamine on kõige kallim asi üldse, mingi fiibri sissepuhumine kökimöki,
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 02.04.2025 14:03:41 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:

Oh jah, sinisilm. Esimene asi, mis umbe tõmmatakse ongi just need poodide parklad, sest reeglina ei ole kortermajade juures laadimisvõimalusi. Kui poodide parklatesse hakkavad laadijad tekkima, siis on need esimesed, mis täis joostakse.

Oh sind optimisti. Enne jõuavad kõik kortermajad saada endale laadimisvõimaluse, kui meie autopark niivõrd elektriliseks muutuks, et kõigi poodida parklad laadimise jaoks täis pargitaks. Oma natuke perspektiivi selle osas, mis tempos asjad käivad.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 02.04.2025 14:16:17 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Markos kirjutas:

Oh jah, sinisilm. Esimene asi, mis umbe tõmmatakse ongi just need poodide parklad, sest reeglina ei ole kortermajade juures laadimisvõimalusi. Kui poodide parklatesse hakkavad laadijad tekkima, siis on need esimesed, mis täis joostakse.

Oh sind optimisti. Enne jõuavad kõik kortermajad saada endale laadimisvõimaluse, kui meie autopark niivõrd elektriliseks muutuks, et kõigi poodida parklad laadimise jaoks täis pargitaks. Oma natuke perspektiivi selle osas, mis tempos asjad käivad.


Olraido, aga saa siis ära propageeri igal pool EV'si, mida aeglasem tempo, seda mugavam on, neile, kellel privileeg.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Aeg maha 1p

liitunud: 04.06.2022




sõnum 02.04.2025 14:47:23 vasta tsitaadiga

Kui laadimiskohtade defitsiit tekib, võiks see turumajanduse usuliste puhul tähendada ärivõimalust teenida laadimistaristu parendamisega. Kui ühe kaubanduskeskuse kliendid kurdavad, et EV-ga hull ikaldus seal, saab teine keskus võimaluse reklaamida, kuidas nendel on nüüd 10 uut laadimiskohta juures ja ei ole sellist probleemi nagu konkurendi juures icon_smile.gif
Samamoodi citimad uusarenduse kortermajade reklaamides juba kohtab kuidas neil on EV laadija või isegi kaks, kuigi seadus kohustab pelgalt laadimistaristu valmidust. Jälle kinnisvaraarendajatel üks koht kus eristuda ja reklaamida, ning kui korterit otsiv huviline on EV tänane või tulevane omanik võib see reaalselt eksisteeriv laadijapost olla üks argument mis kallutab just selle korteriostu kasuks.
Siin foorumis päriselt ju läbi käinud, kuidas mõni uut elukohta otsidest - valguskaabli internet peab olema ja muid pommiauke ei hakka vaatamagi.. icon_smile.gif
Miks see EV laadimistaristuga ei võiks korduda..

Laadimistaristuga tahaks uskuda, kui on nõudlust tekib ka pakkumist, täna on rohkem uudiseid, kuidas lausa joostakse võidu, kes haaraba magusamad kohad võimaliku laadimistaristu tarbeks. Täpselt sama skeem nagu aastakümneid tanklatega olnud, kes esimesena koha haarab võib sinna pikkadeks aastateks jääda monopoliks, sest kahele konkureerivale tanklale ei jätkuks kliente.

Vot siit bisnisplaan, kui kinnisvara ärihaid on üritanud osta kokku maid, kuhu tulevased Rail-Baltikud ja neljarealised maanteed või mobiilimastid tulevad, et õigel hetkel sealt kasvõi võõrandmaise ähvardusi trotsides venivate kohtukeisside abiga meelitada välja kunagise kasutu võpsiku või põllu eest ulmekasumeid või soliidseid rendilepinguid. Saaks nüüd silma peale panna jämedamate traatide ja tummisemate alajaama lähedastele kruntidele, kuhu tulevikus soodsam laadimistaristud rajada.
Kui juba laadimispostid on püsti ja seal aku täitumist ninanokkijad igavlevad, küllap saab laadimisposti kõrvale rentida maalapi söögikoha ärimehele, kes neile ootajatele kohvi ja saiakesi pakuks, ja kus on sinna tuleb juurde, õige pea tervele uuele linnale sedasi algus pandud, ehk saad esimesele tänavale oma dünastia nimegi panna kui vallale nö tuumik maksumaksjaks ja kohaliku elu edendajaks kvalifitseerud.

Mõttekoht, kas protestida kogu hingest foorumites&kommentaariumites laadimistaristu valmiduse ja EV-de vastu või näha "Life-Changing Business Opportuniti-t" icon_lol.gif

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 02.04.2025 15:00:58 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:

Olraido, aga saa siis ära propageeri igal pool EV'si.

Olen ma seda kunagi teinud või? Oskad sa mõne näite tuua propageerimisest? (Või sinu hinnangul valeinfo ümber lükkamine on propageerimine?)

Tempo võib ka kõvasti kiirem olla kui praegu aga ikka ei juhtu selliseid probleeme.
Isegi kui mingi ime läbi optimistlik prognoos ehk 80k elektriautot 5 aasta pärast meie teedel oleks ei oleks meie avalik võrk üle koormatud. (See on pea 10x elektrilise autpargi kasv 5 aastaga. Kui tõenäoliseks hindad?)
Norra näitel on iga avaliku laadija kohta ~30 elektriautot. Meil on praegu avalikke laadijaid natuke alla 2k ning 500-1000 on lähi aastail lisandumas. Ehk selle optimistliku prognoosi täitumisel jõuaksime Norra "umbe aetud" laadijate staadiumisse.
Kodused laadijad jäävad ikkagi peamisteks. Nüüd KIK ka töötab välja kortermajade toetust laadijate maigaldamiseks.

Ehk ei, ei pea väga tõsiseltvõetavaks mureks, et enamus või kõik need avalikud poeparkla laadimiskohad koguaeg täis oleks laadivaid autosid.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 02.04.2025 15:07:45 vasta tsitaadiga

tsitaat:

ei pea väga tõsiseltvõetavaks mureks, et enamus või kõik need avalikud poeparkla laadimiskohad koguaeg täis oleks laadivaid autosid.

seda enam, nende laadimiskohtade taristu loomise "igaks juhuks" peame me kõik kinni taguma

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 02.04.2025 15:38:45 vasta tsitaadiga

et sa parem maksaks oma osa ühe korraga ja alles siis kui endale kunagi elektrika ostad? icon_smile.gif
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kjaups
MeesKesTuliMetsast
kjaups

liitunud: 02.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.04.2025 15:41:04 vasta tsitaadiga

Et kõik europargid ja snabbid ja vanalinna/kesklinna parkimiskohad (avalikud, mis ei kuulu elamuhoonetele) üles sonkida ja torud alla vedada icon_lol.gif ?
_________________
YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 200€ alla
Kommentaarid: 168 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 137
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 02.04.2025 15:43:28 vasta tsitaadiga

pppd kirjutas:
et sa parem maksaks oma osa ühe korraga ja alles siis kui endale kunagi elektrika ostad? icon_smile.gif

Ei, ma ei maksaks üldse ja sarnaselt Clarksonile ei kavatse EV-d osta. Kogu see elektriautondusega seonduv läheb kokkuvõttes ühiskonnale ülikalliks thumbs_down.gif

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.04.2025 15:53:28 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
pppd kirjutas:
et sa parem maksaks oma osa ühe korraga ja alles siis kui endale kunagi elektrika ostad? icon_smile.gif

Ei, ma ei maksaks üldse ja sarnaselt Clarksonile ei kavatse EV-d osta. Kogu see elektriautondusega seonduv läheb kokkuvõttes ühiskonnale ülikalliks thumbs_down.gif


Tegelikult ega see tanklate võrgustik ICE jaoks ka odav pole. Ainuke erinevus, et seda ei maksnud maksumaksja kinni vaid need kes ICE autot omavad/omasid.
Nende laadijatega võetakse raha ka tädi Maali taskust, kes pole kunagi autot omanud.
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Raiku
HV Guru
Raiku

liitunud: 13.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.04.2025 16:07:09 vasta tsitaadiga

Edit.... paistab, et vaatasin vana regulatsiooni icon_redface.gif
_________________
Честных психов можно не лечить...
Kommentaarid: 58 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 45
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
somnambuul
HV veteran

liitunud: 22.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.04.2025 16:25:32 vasta tsitaadiga

Ah pole probleemi, tuleb palju 19 kohalisi parklaid kõrvuti.
Kommentaarid: 60 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 54
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 02.04.2025 16:29:52 vasta tsitaadiga

somnambuul kirjutas:
Ah pole probleemi, tuleb palju 19 kohalisi parklaid kõrvuti.

Kusjuures mõtlesin sama, ehk nutikad eestlased nihverdavad end sellest kuidagi välja icon_biggrin.gif

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
bladerunner
HV Guru

liitunud: 17.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.04.2025 18:09:49 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Liikmesriigid võivad otsustada mitte kohaldada käesoleva artikli lõikeid 1, 2 ja 4 teatavat liiki hoonete suhtes, kui see tooks kaasa tõsiseid kohaliku energiasüsteemi toimimist takistavaid probleeme ning ohustaks kohaliku võrgu stabiilsust, või laadimispunktide ja juhtmetaristu paigaldamise maksumus ületab 10 % hoone olulise rekonstrueerimise kogukuludest.
Asi see siis rekonstrueerimise käigus küsida paar "krõbedat" hinnapakkumist. icon_lol.gif
_________________
Experience is what you get when you don't get what you want.
Kommentaarid: 169 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 158
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 02.04.2025 18:18:43 vasta tsitaadiga

bladerunner, icon_smile.gif thumbs_up.gif
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
iir
HV Guru
iir

liitunud: 20.06.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 05.04.2025 10:00:50 vasta tsitaadiga


Link

_________________
sometimes i hug myself for no reason.
you dont need a reason to call me. me not answer anyway
Kommentaarid: 90 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 82
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 07.04.2025 10:35:21 vasta tsitaadiga

Sai siis ka oma autoga esimene tartu tiir tegutud. Läks hullemini, kui oleks oodata osanud, ilm oli s*tt, räige tuul, õnneks mitte päris vastu, aga kerge nurga alt, tuisk ja muu s*tt. Tee õnneks oli puhas aga sellest piisas, et energiakulu oleks alustuseks 30kw100 ja ega ma seda kogu reisi vältel alla 28 saanudki. Tulemuseks see, et jõudsin tartusse 20% akuga (70km jääk), igaks juhuks läksin lõunakeskusesse volti otsa rippuma pooleks tunniks, sain aku 40% peale ja siis panin lennuakadeemia poole ajama. Üllatuseks avastasin akadeemia eest täiesti kasutatavad Alexela 22kw laadijad, mida kaardil ei ole, ilmselt seetõttu, et on nn suletud territooriumil, mis sellest, et vähemalt nv olid tõkkepuud lahti, ehk hea teadmine, kust võib vahel särtsu saada. Kogu akadeemias viibitud ajaga sai auto õnneks täis, muigasin veel seal, et elektriautol ja lennumasinal pole suurt vahet, mõlemaga tuleb lennu(sõidu) plaan koostada, ja ka tuult arvutada. Tegelt oli laadija selles asukohas ikka taevane õnnistus, ei oleks küll pärast viitsinud kusagil laadija otsas rippuda. Ehk siis laadijate asukohad on väga määravad ja mõjutavad kasutamise mugavust aja säästu ikka väga olulisel määral. Mingist "ksepeatusest" me sellise energiakuluga rääkida ei saa, auto tuleb tagasisõiduks TÄIS laadida. Olgu öeldud, et auto on ikka suht jäiga suhtumisega rangesse, sellest sõidust on isegi praegust peale uuesti täislaadimist üsna masendav number saadaval, mis nüüd pika hambagaa suurenema hakkab. Eile linnas sain kulu juba 22 peale ja siin läinud nädalal õnnestus ka alla 20 saada keskmine. Niiet ilm, ilm ja veelkord ilm. Antud juhul oli asi kõvas tuules, aga kui ming padaoru laadne asi peaks tabama, siis ma tõesti ei taha ev'ga kusagil middle of nowhere olla, külmud surnuks.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 07.04.2025 10:40:25 vasta tsitaadiga

Et juba müüki? icon_lol.gif
30kW tarve tundub juba päris kole, eriti kui elektri hind laes. Järjest rohkem kuulda, et EL lolluste tõttu tuleb varsti eriaktsiis või automaksu lisa icon_razz.gif
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007



Online

sõnum 07.04.2025 10:54:00 vasta tsitaadiga

hakkad hübriidi tagasi tahtma
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 07.04.2025 11:42:07 vasta tsitaadiga

Magic kirjutas:
Et juba müüki? icon_lol.gif
30kW tarve tundub juba päris kole, eriti kui elektri hind laes. Järjest rohkem kuulda, et EL lolluste tõttu tuleb varsti eriaktsiis või automaksu lisa icon_razz.gif


Ei lähe ja ei saa ka, kik toetus kiideti heaks ja 2a on nüüd "lukus", kui just ei taha toetust tagasi maksta. Mul hetkel laeb auto mingi 9s hinnaga kodus, ei ole probleem, aga jah pikkadel otstel, kus sa oled sunnitud avalikke kasutama, seal saad vaid ühte otsa soodsalt, edasi on hind juba kolmekordne. Kokku läks avalikes laadimistes mingi 17,5€ selle reisi peale. Tagasi sõitsin juba 25kwh keskmisega sest ilm paranes ja tuul oli veidike suunda muutnud, oleks tagant tõuganud, oleks äkki 18kwh'ga ka saanud. Keskmine kiirus oli muidugi ka üsna kõrge, 87kmh, ehk siis tegelikkuses lasin pidevalt mingi 105-115kmh kellal, ka see andis oma osa.

tsitaat:
hakkad hübriidi tagasi tahtma


Pole vajadust, korralik hübriid on alles ja jääb ka, mingit kahe elektrika teemat ei tule, vähemasti lähitulevikus mitte. Aga jah, pikemad reisid tuleb ilmselt vähemalt talviti ikka sellega teha, kui aega napib, või, kui laadjate asukohad on ebasuupärased.

PS, jätkuvalt on tegu väga hea autoga, millega sõita on lihtsalt ulmeliselt mõnus ja kõik need EV "riskid" ja ebamugavused, mis olid ju ette teada, leiavad järjest kinnitust, ning põhulõuad ei saa nüüd enam jaurata, et "sul ei ole kogemust".
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jeesus188
kodustatud
jeesus188

liitunud: 14.04.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 07.04.2025 11:43:30 vasta tsitaadiga

auto vanasti tähendas, et annab vabaduse ja mugavuse.....
Hetkel lugesin ex lexuse mehe üllitist icon_arrow.gif EI vabadust, ega mugavust icon_idea.gif

Elu käib laadija järgi thumbs_up.gif

_________________
This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV icon_wink.gif Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud"
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 64
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 07.04.2025 11:56:40 vasta tsitaadiga

jeesus188 kirjutas:
auto vanasti tähendas, et annab vabaduse ja mugavuse.....
Hetkel lugesin ex lexuse mehe üllitist icon_arrow.gif EI vabadust, ega mugavust icon_idea.gif

Elu käib laadija järgi thumbs_up.gif


Sõltub kasutusmustrist, mul on need pikemad sõidud ikka väga harvad ja testipäevadel enne ostmist käisin need tavamustrid läbi, sobib ideaalselt. Tavakasutuses on vaja korra nädalas laadida. Aga EV'd soetades peadki selle kõigega arvestama, nii on, rääkigu entusiastid mida tahavad. Isegi, kui sul on hüpermegasuperkiirlaaetav auto, siis kui laadijat ei ole, siis seda ei ole. Ilmselt oleks lõunakeskuses saanud ka kiiremini laetud, aga üks etronn rippus ka sama posti otsas ja võttis poole omale. Koduse laadijaga, mis mul on mingi 10A peale maha ratetud per faas, saab 20% pealt 100% peale laetud mingi 6 tunniga, piisav, et kasvõi iga päev aku tühjaks sõita. Probleem on siis, kui sul kodulaadijat ei ole, aga sellest on juba piisavalt jahutud, et siis pole ka ev jooksev pidamine millegi poolest odavam hübriidist.

Btw, mitte ex lexuse mees vaid jätkuvalt, lihtsalt nüüd on elektrilexus.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 487, 488, 489 ... 517, 518, 519  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.