Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
Kas pooldad valitsuse energiapoliitikat ja kõrgeid energia hindasid? |
Jah, tingimusteta! |
|
8% |
[ 5 ] |
Pigem jah |
|
9% |
[ 6 ] |
Pigem ei |
|
16% |
[ 10 ] |
Kindlasti mitte! |
|
65% |
[ 40 ] |
|
hääli kokku : 61 |
|
autor |
|
Raiku
HV Guru

liitunud: 13.11.2001
|
|
Kommentaarid: 58 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
45 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
03.04.2025 15:41:52
|
|
|
Väga kõva areng, aga raudselt lasevad poliitikud selle vastu taevast.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
04.04.2025 13:59:19
|
|
|
Kommentaar artiklist: https://majandus.postimees.ee/8222642/jabur-noue-ahvardab-eesti-poodides-hinnad-veel-kallimaks-ajada
tsitaat: |
Riik enne sellise nõude kehtestamist taristut ei peaks välja ehitama? Amprid ei kasva ju puu otsas. Kui nüüd ühe ärihoone peakaitse on 200A ja selle parklasse peab tegema minimaalselt kümme 16 amprilist laadijat, siis 10 korraga laadima pandud autot tahab tarbida 160A mis koos hoone enda tarbimisega võib peakaitsme välja lüüa ja kogu kupatuse tummaks teha. Kui laadijatele eraldada ainult nt. 32A, siis üks auto saaks ehk normaalselt laadida kuid 10 autot korraga laeks igaüks 3,2 ampriga.... ei tasugi laadima panna ju? Ja kui nüüd hoonele ampreid juurde osta, siis see maksab kümneid tuhandeid €-d. Kui Elektrilevi võrk ostetud ampritele vastu ei pea, siis taristu ja seadmete (alajaamad, trafod, elektriliinid jne) vahetus ühes piirkonnas maksab sadu tuhandeid või isegi miljoneid - sama probleem käis veel see nädal uudistest läbi seoses päikeseparkidega. Kui nüüd liita siia juurde ka pisiasi, et Eesti Vabariigil napib juhitavaid võimsusi elektri tootmiseks, siis liiga suur hulk laadivaid elektriautosid muutub kunagi riiklikuks probleemiks, mille ohjeldamiseks tuleb ühel hetkel elektriautode laadimisele hoopis piiranguid seadma hakata? |
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
degrass
HV kasutaja

liitunud: 23.12.2004
|
04.04.2025 16:31:47
|
|
|
ERR kirjutab: Michal poeparklate eelkaabeldamisest: ettevõtjad seal probleemi ei näinud
https://www.err.ee/1609652858/michal-poeparklate-eelkaabeldamisest-ettevotjad-seal-probleemi-ei-nainud
tsitaat: |
Peaminister Kristen Michal ütles, et 77 ettevõtet ja erinevat organisatsiooni teadsid, milliseid tagajärgi toob eelmisel aastal vastu võetud Euroopa Liidu energiatõhususe direktiiv, mis nõuaks Eestis poeparklate eelkaabeldamist, ning selles probleemi ei näinud.
"See parklate elektrilaadijatega varustamise debatt käis umbes aastast 2018, aastal 2021 või 2022 oli ta parlamendis, see käis läbi Euroopa Liidu asjade komisjonist. Nagu Peeter Tali on kirjeldanud, siis 77 erinevat ettevõtet, kes tegelikult ju peaks olema kursis, kuidas need laadijad tulevad. Nende hulgas näiteks arhitektide liit. Noh, võib-olla arhitektid siis ei vaadanud seda selle pilguga. Aga siin on ka taristuehitus liit, kes võiks ju ometi vaadata. Siis on siin ehitusettevõtete liit, ka ehitusinseneride liit, kinnisvarafirmade liit. Olgu, korteriühistud ei puutu asja, kütte- ja ventilatsiooniinseneride ühing võib-olla võiks tunda asja. Jne. Kõik suuremad ettevõtlusorganisatsioonid, kõik asjasse puutuvad vaatasid sellele peale ja ometi keegi ei märganud, et võib-olla sellest konkreetsest punktist võib kujuneda probleem," rääkis Michal. |
_________________ All it took was for a lot of seemingly decent people to put the wrong person in power, and then pay for their innocent choice. |
|
tagasi üles |
|
 |
Rasmus
HV veteran
liitunud: 30.12.2002
|
05.04.2025 09:11:26
|
|
|
Kuskilt jäi paar aastat tagasi silma (aga ei suuda enam allikat üles leida), et kui oleks vajadus tagada elektriauto laadimistaristute väljaarendamise valmisolek jaotusvõrgu tasemel nii, et iga teine eramajapidamine ja iga kortermaja neljas korteriomanik saaks oma elektrisõidukit laadida, siis on kogu investeeringu maht kuus miljardit eurot.
_________________ Rakvere parasiit |
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
05.04.2025 09:14:58
|
|
|
Kumb siis on? Elektriautode teemas kirjutavad, et tegelikult on kogu vajalik võimsus praegu olemas.
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Rasmus
HV veteran
liitunud: 30.12.2002
|
05.04.2025 09:42:29
|
|
|
Janis kirjutas: |
Kumb siis on? Elektriautode teemas kirjutavad, et tegelikult on kogu vajalik võimsus praegu olemas. |
Tegelikkuses pole kumbagi. Ülekandevõrgu valmisolek on olemas. Tootmisvõimsust pole ja jaotusvõrku pole. Lõpp-punktidest ei ole mõtet rääkidagi. Ühe 400kw lõpp-punkti väljaehitamise hind on 300K€.
Ehk siis praeguse jaotusvõrgu tasandil on võimalik tagada 11-22kw laadimisvõimsus ca 50% eramajapidamistest ja 25% kortermajadest. Enam, kui 70% Eesti elanikkonnast elab kortermajades.
_________________ Rakvere parasiit |
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
06.04.2025 01:47:23
|
|
|
Olen nüüd viis ja pool kuud ning ca 5000km elektriautoga sõitnud, laadimine toimub 230V 13A pesa kaudu (ei viitsinud talvel 3F laadimispunkti paigaldamisega tegeleda), ükski sõit ära jäänud ei ole. Ülemüstifitseerite seda laadimistaristu vajadust.
_________________ Tsensuur HinnaVaatluse foorumis |
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
kjaups
MeesKesTuliMetsast

liitunud: 02.02.2005
|
06.04.2025 09:09:29
|
|
|
Julmalt 30 km päeva kohta. Kaunis.
Hea näide mul võrr, saan paagitäiega mingi 350km lasta, kuid ikkagi vaja tankida mõni nv ennem kodu, kui lasen mingi suguvõsa tripi või tööpäev on "tunne Eestimaad".
Ja teine näide sinu statistikalt lähtudes, mul vanemad saaks sinu päevase sõiduvajadusega ka hakkama. Kõik sõidud edasi tagasi ca 10km ning erialaarst edasi tagasi ca 80km, et kui mõni päev ka ei laeks, ikka poleks hullu.
Mis pill muidu on? Range mingi 500km ka sita suusailmaga ja endal oleks laadimisvõimalus korteris käest haarata, siis oleks juba norm. Samas mingi Balti tripile minna, siis rehkenda või hangi asendusauto...
_________________ YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 6700€ |
|
Kommentaarid: 168 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
137 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
06.04.2025 09:19:58
|
|
|
Kalliks läheb kui nii aeglaselt laadima peaks, ei saa soodsaid tunde kasutada. Ise see nädal ~1500km jälle sõitnud
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
06.04.2025 11:47:42
|
|
|
kjaups kirjutas: |
Julmalt 30 km päeva kohta. Kaunis.
Hea näide mul võrr, saan paagitäiega mingi 350km lasta, kuid ikkagi vaja tankida mõni nv ennem kodu, kui lasen mingi suguvõsa tripi või tööpäev on "tunne Eestimaad".
Ja teine näide sinu statistikalt lähtudes, mul vanemad saaks sinu päevase sõiduvajadusega ka hakkama. Kõik sõidud edasi tagasi ca 10km ning erialaarst edasi tagasi ca 80km, et kui mõni päev ka ei laeks, ikka poleks hullu.
Mis pill muidu on? Range mingi 500km ka sita suusailmaga ja endal oleks laadimisvõimalus korteris käest haarata, siis oleks juba norm. Samas mingi Balti tripile minna, siis rehkenda või hangi asendusauto... |
180 000km sõitnud 2019 Model 3 long range, tegelikult olen siis juba 8000km sõitnud, mäletasin valesti, ostsin 172 000km pealt. Sõiduulatus on umbes nii, et talvel külmaga kulub Tallinn-Tartu otsa peale 60% (puudub soojuspump, seetõttu küttekulu suur) ja nüüd kevadel 45%. Põhiline kilometraaž ongi Tallinn-Tartu-Tallinn sõidud korra nädalas. Enamasti saan sihtpunktis lisaks laadida, kaks korda olen kiirlaadijas ka kümneks minutiks peatunud.
Suvel on autoga sõitmist ilmselt vähem, saab kaherattalisega ringi vurada.
1F laadijaga võib arvestada, et tunnis laeb 15km jagu, keskmiseks laadimise hinnaks olen saanud suurusjärk 15s/kWh koos kõikide tasude ja maksudega. Veebruar oli kehvem kuu, muul ajal on neid odavaid tunde ikkagi olnud.
Kindlasti kõigile see variant ei sobi (kui on näiteks tarvis kahel päeval järjest pikk distants sõita), ent valdav enamus ei sõida iga päev sadu kilomeetreid. Sellessuhtes elektrivõrgu mõttes ma ei näe ikkagi elektriautodes probleemi. Elektrivõrgu mõttes on olulisem koormus ilmselt hoopis soojuspumbad ja muu elektriküte.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Plin500
HV piljardihai

liitunud: 15.01.2002

|
06.04.2025 12:33:44
|
|
|
Läksin ise üle detsembris elektriauto peale, 90% linnasõidud. Läheb umbes 300-350km nädalas, "paagitäis" 20-80% ~8.- (fiks pakett). Olles vuranud Tallinna tänavatel ~20a erinevate autodega, on linnasõiduks elektrikas ainuõige valik. Kodus garaazis ka 3 faasiline laadija, ööseks juhe külge ning ~5h on aku 80% peal.
Lubatud on 600+km, talvel sai sõidetud umbes 450-500km ühe laadimisega. Suvel tõenäoliselt saab 500km+. Olen rahul.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 79 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
77 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
somnambuul
HV veteran
liitunud: 22.03.2004

|
07.04.2025 10:28:19
|
|
|
Aga 2% ei taha ja nende häältest sõltub valitsuse stabiilsus.
|
|
Kommentaarid: 60 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
tagasi üles |
|
 |
netcat
Kreisi kasutaja

liitunud: 13.01.2010
|
07.04.2025 15:07:45
|
|
|
Seal artiklis oli veel huvitavat
tsitaat: |
kui tsunami tabas 2011. aastal Jaapanis Fukushima tuumaelektrijaama, pööras Merkel oma tuumapoliitika täiesti ümber ja pani tööle tuumaohutuse komisjoni ja eetikakomisjoni ülesandega hinnata riigi elektrivarustuse tulevikku.
Kuigi ohutuskomisjon ei leidnud tuumajaamade töös hoidmisel probleeme, soovitas eetikakomisjon kümnendi lõpuks kõik jaamad sulgeda. See komisjon koosnes 17 inimest ja selle liikmete seas oli nii poliitikuid, ametiühingujuhte, kiriku esindajaid, sotsiolooge ja filosoof, kuid mitte ühtegi energiaeksperti, märkis Brusselssignal.
Merkel juhindus eetikakomisjoni nõuandest
|
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
07.04.2025 15:35:21
|
|
|
Täiesti kindlasti ei tehtud sellist otsust "Otsustasime sulgeda kõik tuumajaamad" lihtsalt mingisuguse 17 ebakompetentse sotsioloogi ja filosoofi arvamusele tuginedes.
Isegi kui see niimoodi ära vormistati, siis tagant tõukasid ikka mingisugused teised jõud - näiteks eesmärk keerata ennast venemaa gaasist sõltuvaks. Tuletame meelde, et Gerhard Schröder, endine liidukatsler. "Since leaving public office, Schröder has worked for Russian state-owned energy companies, including Nord Stream AG, Rosneft, and Gazprom.[2][3]"
https://en.wikipedia.org/wiki/Gerhard_Schr%C3%B6der
Mees, kes andis teatepulga üle Merkelile. Ilmselgelt algasid kokkulepped ammu enne Merkeli ametiaega ja Merkel jätkas sama plaani elluviimist.
https://www.err.ee/1609505869/spd-uus-peasekretar-schroderist-ekskantsler-kuulub-meie-sekka
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
netcat
Kreisi kasutaja

liitunud: 13.01.2010
|
07.04.2025 15:45:52
|
|
|
Seal tuumajaama artiklis küll märgitakse, et enne Fukushimat oli Merkel tuumaenergia suhtes palju soosivamal positsioonil. Vaevalt et nüüd tsunami plaani osa oli.
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
 |
degrass
HV kasutaja

liitunud: 23.12.2004
|
07.04.2025 15:54:23
|
|
|
netcat kirjutas: |
Seal artiklis oli veel huvitavat
tsitaat: |
kui tsunami tabas 2011. aastal Jaapanis Fukushima tuumaelektrijaama, pööras Merkel oma tuumapoliitika täiesti ümber ja pani tööle tuumaohutuse komisjoni ja eetikakomisjoni ülesandega hinnata riigi elektrivarustuse tulevikku.
Kuigi ohutuskomisjon ei leidnud tuumajaamade töös hoidmisel probleeme, soovitas eetikakomisjon kümnendi lõpuks kõik jaamad sulgeda. See komisjon koosnes 17 inimest ja selle liikmete seas oli nii poliitikuid, ametiühingujuhte, kiriku esindajaid, sotsiolooge ja filosoof, kuid mitte ühtegi energiaeksperti, märkis Brusselssignal.
Merkel juhindus eetikakomisjoni nõuandest
|
|
Tagantjärele peab nentima,et see "eetikakommisjon" oli puhas roheliste lobby-organisatsioonide gangbang kui midagi enamat. Kahe kuuga (60d) mingi "paber" kokkukirjutada, arvestades liikete arvu, on muidugi saavutus omaette.
https://de.wikipedia.org/wiki/Ethikkommission_f%C3%BCr_eine_sichere_Energieversorgung
_________________ All it took was for a lot of seemingly decent people to put the wrong person in power, and then pay for their innocent choice. |
|
tagasi üles |
|
 |
netcat
Kreisi kasutaja

liitunud: 13.01.2010
|
07.04.2025 16:09:35
|
|
|
Sa ei kiidagi siis heaks? Sulle ju rohelised sümpatiseerisid, või sain millestki valesti aru.
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
 |
degrass
HV kasutaja

liitunud: 23.12.2004
|
07.04.2025 16:29:58
|
|
|
netcat kirjutas: |
Sa ei kiidagi siis heaks? Sulle ju rohelised sümpatiseerisid, või sain millestki valesti aru. |
Arvan, et me ei tohi siin keskkonnahoidu ning jätkusuutliku elustiili segi ajada ideoloogiliselt laetud aktivistidega. Viimased ei ole mulle sümpaatsed.
_________________ All it took was for a lot of seemingly decent people to put the wrong person in power, and then pay for their innocent choice. |
|
tagasi üles |
|
 |
ref
Kreisi kasutaja
liitunud: 10.08.2003
|
07.04.2025 16:32:55
|
|
|
degrass kirjutas: |
netcat kirjutas: |
Seal artiklis oli veel huvitavat
tsitaat: |
kui tsunami tabas 2011. aastal Jaapanis Fukushima tuumaelektrijaama, pööras Merkel oma tuumapoliitika täiesti ümber ja pani tööle tuumaohutuse komisjoni ja eetikakomisjoni ülesandega hinnata riigi elektrivarustuse tulevikku.
Kuigi ohutuskomisjon ei leidnud tuumajaamade töös hoidmisel probleeme, soovitas eetikakomisjon kümnendi lõpuks kõik jaamad sulgeda. See komisjon koosnes 17 inimest ja selle liikmete seas oli nii poliitikuid, ametiühingujuhte, kiriku esindajaid, sotsiolooge ja filosoof, kuid mitte ühtegi energiaeksperti, märkis Brusselssignal.
Merkel juhindus eetikakomisjoni nõuandest
|
|
Tagantjärele peab nentima,et see "eetikakommisjon" oli puhas roheliste lobby-organisatsioonide gangbang kui midagi enamat. Kahe kuuga (60d) mingi "paber" kokkukirjutada, arvestades liikete arvu, on muidugi saavutus omaette.
https://de.wikipedia.org/wiki/Ethikkommission_f%C3%BCr_eine_sichere_Energieversorgung |
Suhteliselt tüüpiline poliittehniline lahendus ebamugavale otsusele - lükka mingi eetika, avaliku arvamuse, ühiskondliku leppe vms sarnase ümara asja komisjon kokku ja need kirjutavad sobiva dokumendi kokku, et asi ära teha.
Sarnane asi tehti 90ndatel ju Estonia vrakiga kah - alul lubati, et tõstetakse üles ja mida kõike veel aga kui ükskord asja maksumuse reaalsus kohale jõudis (vandenõude järgi muidugi muud saladused) siis leiti samamoodi mingi kiire eetikakomisjon mis sobiva ettepaneku tegi. Või Eesti ühiskondlik lepe ~20a tagusest ajast mis kenasti fookuse sotsiaal-poliitilistelt probleemidelt avalikus sektoris kõrvale viis...
|
|
Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
 |
Plin500
HV piljardihai

liitunud: 15.01.2002

|
11.04.2025 08:45:26
|
|
|
https://www.err.ee/1609659920/valitsus-eestile-sobimatud-reeglid-saab-euroopa-komisjoniga-labi-raakida
tsitaat: |
Energiatõhususe puhul on Euroopa Komisjonis eri ametkonnad, kes õigusakte ette valmistavad, peale seda on majandus- ja sotsiaalkomitee, kus Eestist osaleb kaubandus-tööstuskoja esindaja, kes peaks peale vaatama, enne kui see tuleb Euroopast siia. Ju siis ei märgatud seda. See on aga kõigi ühine asi - poliitikute, ettevõtjate, ametnike. See pole etteheide, vaid mõte, et peame koos leidma üles teatud kohad, sest meie riik pole nii suur, et ametnikel oleks teadmine kõige kohta. Edaspidi saab kõikide asjade läbirääkimine olema põhjalikum |
Teinekord on tunne, et valitsuses oleksid nagu väiksed lasteaialapsed, keda peab pidevalt kontrollima, et midagi valesti ei teeks. Kui aga juhtus, siis "luban, et järgmine kord olen tublim".
_________________
 |
|
Kommentaarid: 79 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
77 |
|
tagasi üles |
|
 |
630
HV kasutaja
liitunud: 21.01.2004
|
11.04.2025 09:57:23
|
|
|
Aga ongi ju. Poliitikuks võib saada igaüks. Pole vaja ei haridust, ega kogemust. Piisab kui piisavalt palju karjud ja järgijaid leiad.
Ei imestaks, kui varsti saab keegi OF või TikToki staar riigikokku, sest omab piisavalt järgijaid.
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
|