Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Arvutifirmade, sidefirmade, logistikafirmade ja tootjate foorum »  Arvutitark märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Rackie
HV vaatleja
Rackie

liitunud: 29.06.2018



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.03.2025 12:33:35 vasta tsitaadiga

Arvutikomponentide tootevalik on hea ja tihti on häid pakkumisi, aga nende klienditugi on õudne. Isiklikult ma ei telli asju tihti, aga paaril korral mil olen tellinud on keeldutud veebitellimuse eest 14p tagastusõigusega raha tagasi anda, tellitud toodet edasi lükata ja meilidele mitte vastatud nädal jutti ning peale pikka pärimist öeldud, et toodet pole ja lõpuks saan raha tagasi.
Hiljutine probleem on väga häiriv, sest paistab, et veebilehe klienditoe aknas abi küsimisel olev järjekord lihtsalt ei eksisteeri, vaid on pigem number, et sa neid rahule jätaks. Vastuse saad ainult siis kui kirjutad sinna kurjalt.
Tegin tellimuse, tooteid igal pool rohkelt olemas, lubati kuni 2 päeva tarneks, samal päeval 30 minutiga oli valmis ja ootas kullerit. 2 päeva hiljem pole kuller kaupa saanud. Suhtlesin ka kinnitamaks kas kuller võtab kauba peale ja ootan ootejärjekorras "3" kohal 2 tundi, 1 tund 1. kohal ja ei vastatud. Kirjutasin päev hiljem kurjalt, et kas antud abiaken üldse töötab ja kas tooted saavad teele või ei. Olin järjekorras jälle kolmas, aga sain vastuse 15 sekundiga ja lubati kohe samal päeval teele panna.
Tavalisi päringuid, näiteks kaua kampaaniahind tootele kestab, pole mõtet küsida, sest sind lihtsalt eiratakse. Proovitud ja peale tunde ootamist ei vastata.
Kommentaarid: 7 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 7
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.03.2025 12:53:43 vasta tsitaadiga

E-kirjadele vastavad küll kiiresti.
Aga mis juhul nad sellest 14 päeva tagastusõigusest keeldusid?
Mul üks kord juhtus, et suutsin SATA asemel SAS ketta tellida. Siis küll miskit kobisemist polnud, sai ümber vahetatud.
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rackie
HV vaatleja
Rackie

liitunud: 29.06.2018



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.03.2025 15:41:50 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
E-kirjadele vastavad küll kiiresti.
Aga mis juhul nad sellest 14 päeva tagastusõigusest keeldusid?
Mul üks kord juhtus, et suutsin SATA asemel SAS ketta tellida. Siis küll miskit kobisemist polnud, sai ümber vahetatud.


Ostsin e-poest Dell 27" QHD monitori. Proovisin korra, mõned asjad ei meeldinud, pakkisin ilusti kokku ja viisin Tartu Lõunaka esindusse. Poes vaatas üle, kõik okidoki, sobis. Ootasin vastust, ei tulnud. Kirjutasin ise, et uurida mis edasi saab. Kolm päeva hiljem ütlevad, et sain krediidi uue toote valimiseks. Kui võtan toote, mis soodsam, siis jääb lihtsalt ülejäänud krediit üle. Ajan edasi tagasi juttu, ei vastata jälle enne 3 päeva. Lõpuks kanti raha lihtsalt kontole tagasi ilma midagi muud ütlemata.
Kommentaarid: 7 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 7
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 20.03.2025 15:43:28 vasta tsitaadiga

Joppas et üldse sellise sigaduse eest jutule võeti sind
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ampsu
HV veteran
ampsu

liitunud: 28.01.2010



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.03.2025 16:21:52 vasta tsitaadiga

Täpselt icon_biggrin.gif Avatud ja kasutatud toodet ei pea absoluutselt tagasi võtma (kui just pole nö kliendi eksitamist tehtud valede specide vms osas). Sulle tuldi ikka sajaga vastu. Ilmselt seetõttu, et säärast monitori saab vajadusel poeletile välja panna ning maha ärida. Mingi üle 1000 € maksva Asusega oleks sind ilmselt kuu peale saadetud.
Kommentaarid: 109 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 4 :: 97
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
skyTronic
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.09.2004




sõnum 20.03.2025 16:49:49 vasta tsitaadiga

Omast kogemusest 700€ monitor võeti tagasi, kuigi oli näha, et too oli juba avatud varemgi
Kommentaarid: 49 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 48
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
psauce
HV veteran

liitunud: 30.03.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.03.2025 17:01:39 vasta tsitaadiga

ampsu kirjutas:
Avatud ja kasutatud toodet ei pea absoluutselt tagasi võtma (kui just pole nö kliendi eksitamist tehtud valede specide vms osas).


Võibolla eksin, aga peab ikka.

Nii palju tohid kasutada kui on vaja veendumaks asja mitte sobivuses.

_________________
Kasutajaga meim äri ei tee temapoolse ebaausa käitumise tõttu.
Kommentaarid: 51 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 20.03.2025 17:05:41 vasta tsitaadiga

psauce kirjutas:
ampsu kirjutas:
Avatud ja kasutatud toodet ei pea absoluutselt tagasi võtma (kui just pole nö kliendi eksitamist tehtud valede specide vms osas).


Võibolla eksin, aga peab ikka.

Nii palju tohid kasutada kui on vaja veendumaks asja mitte sobivuses.

Unusta ära, kasutada ei tohi. Võid täpselt sama palju veenduda selle sobivuses nagu saad seda poes teha. Ma olen väga palju tegelenud tagastustega ja selliseid huiareid on väga palju, neile sai selgelt öeldud, et mine ulu tarbijakaitse ukse taga kui midag ei sobi.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
psauce
HV veteran

liitunud: 30.03.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.03.2025 17:08:14 vasta tsitaadiga

Lähevadki ja pood jääb kaotajaks. Selgelt ju kirjas kuidas asi on. Siin näiteks AT müügitingimused. Ilmselgelt kui keegi hakkab tihedasti jaurama, siis erafirma saab öelda et pead tulevikus poodi järgi minema ja kohapeal veenduma.
_________________
Kasutajaga meim äri ei tee temapoolse ebaausa käitumise tõttu.


viimati muutis psauce 20.03.2025 17:10:19, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 51 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 20.03.2025 17:11:42 vasta tsitaadiga

Kas ei julgenud minna või siis öeldi sealt neile kohe, et ei ole siin midagi vaielda. Ma vist mäletan vaid ühte menetlust 7a jooksul ja siis piisas ka lihtsast vastulausest minu poolt ja sinna see jäigi.

Ma alati pakkusin iga vaidluse puhul, et annan TTJA kontaktid ja nemad ilmselt seletavad täpselt sama juttu mis mina. Pm kõik hakkasid kokutama selle peale icon_lol.gif
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.03.2025 17:15:21 vasta tsitaadiga

Lepingust taganemine 14 päeva jooksul ja pretensioonide esitamine on väga erinevad asjad.
Esimese puhul pead kauba avamata pakendis tagastama.
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 20.03.2025 17:17:56 vasta tsitaadiga

Siin ühest otsast tahate kindlasti saada tellides neid tooteid, mida pole kunagi avatud ja siis samal ajal kujutatakse ette et selline 14 päeva jooksul toote "proovimine" on okei. Kes neid avatud tagastatud asju siis ostma peaks lõpuks?
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
psauce
HV veteran

liitunud: 30.03.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.03.2025 17:40:31 vasta tsitaadiga

Ju lähevad müüki kerge alega kui "poenäidised" või "pakend avatud". Kui keegi just elukutseliselt ei tagasta, siis need on väiksed kulud ja kasumimarginaalid oluliselt ei kannata.
_________________
Kasutajaga meim äri ei tee temapoolse ebaausa käitumise tõttu.
Kommentaarid: 51 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tomorrow
HV Guru
Tomorrow

liitunud: 08.02.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.03.2025 18:11:14 vasta tsitaadiga

Kas mõistlikkuse printsiip siis ei kehti?

Kui ainus võimalus toote mittesobivuses veenduda on see pakendist välja võtta ja korra sisse lülitada, siis on kummaline tarbijat süüdistada, et tal puudub x-ray vision nägemaks läbi pakendi.
Ostjal peab olema võimalus mõistliku aja jooksul ostust taganeda. Tegu ei ole maffiaga kes kuskil kangi all asju müüb ja siis ütleb, et kõik ostud on lõplikud.

Siinkohal tuleb vahet teha ka eri toodetel. Monitori puhul on tagasivõtmine võimalik ja mõistlik. Samas nt hügieenitoodete puhul see nii ei ole.

TTJA: e-poest ostetud avatud pakendiga tooteid võib tagastada, kuid on erandeid
https://www.ttja.ee/uudised/ttja-e-poest-ostetud-avatud-pakendiga-tooteid-voib-tagastada-kuid-erandeid

Ostja kohustus on toodet mitte kasutada rohkem kui ta seda poes oleks teinud (v.a kui mittesobivus ilmneb alles pikemal kasutamisel või mingis kindlas olukorras).
Müüja kohustus on üle vaadata, et tagastatud toode oleks komplektne ja uueväärne ja, et ostja pole toodet kahjustanud.
Müüja saab toodet müüa "avatud pakend" märkega veidi odavamalt eriti midagi kaotamata.

Muidugi on inimesi kes üritavad seda enda kasuks ära kasutada, aga see on õnneks väike vähemus.

Minu isiklik arvamus on see, et kui inimene ostab ühe monitori ja see miskipärast ei sobi, siis tal peaks olema õigus see tagastada loetud päevade jooksul eeldusel, et ta on sellega heaperemehelikult ümber käinud ja pole selle kaubanduslikku välimust kahjustanud.

Küll aga ei ole ma absoluutselt nõus sellega, et ostja vahetab monitori teise sama mudeli vastu, et leida parem paneel ja teeb kaks või rohkem tagastust.
Minevikus on seda esinenud IPS paneeliga monitoridega, kus teatud inimesed kuritarvitasid müüjate heatahtlikkust ja vahetasid neid monitore kuni leidsid sellise millel kõige väiksem nn "backlight bleed".
See on silicon lottery ja müüja kohustus ei ole ostjale vastu tulla aitamaks tal leida toodet mis selles loteriis parem oleks kui keskmine.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 82
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 20.03.2025 18:59:57 vasta tsitaadiga

Tomorrow kirjutas:


Kui ainus võimalus toote mittesobivuses veenduda on see pakendist välja võtta ja korra sisse lülitada, siis on kummaline tarbijat süüdistada, et tal puudub x-ray vision nägemaks läbi pakendi.

Aga siis füüsilisse poodi lähedki sellise teadmisega, et võid mittesobiva äkki toote osta? Või mis selle point on? Sa ju tead mida sa tahad osta, poes võid ka karpi käe vahel keerutada ja ongi kõik, eriti kui veel kiles pakend. Läbi neti tellides ei tule mingeid õiguseid juurde selles osas.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rackie
HV vaatleja
Rackie

liitunud: 29.06.2018



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.03.2025 19:12:59 vasta tsitaadiga

ampsu kirjutas:
Täpselt icon_biggrin.gif Avatud ja kasutatud toodet ei pea absoluutselt tagasi võtma (kui just pole nö kliendi eksitamist tehtud valede specide vms osas). Sulle tuldi ikka sajaga vastu. Ilmselt seetõttu, et säärast monitori saab vajadusel poeletile välja panna ning maha ärida. Mingi üle 1000 € maksva Asusega oleks sind ilmselt kuu peale saadetud.


Kliendil on õigus tootest loobuda. Kuskil pole kirjas, et toodet ei saa tagastada, kui see on avatud proovimiseks. Sul on põhimõtteline õigus proovida toodet nii nagu seda saaks teha poes. Klient võib poodi minna ja öelda "Kuule tee see monitor lahti ja näita selle ekraani mulle". Müünud ise elektroonikat üle 5a, tegelen ka tagastuste ja avaldustega. Väga tavaline protsess. Antud juhul on tegemist monitoriga ning see ei "rikne" või ei ole rikutud tänu pakendi avamisele. https://www.kaubandus.ee/uudised/2020/01/28/puust-ja-punaseks-millal-on-oigus-kaup-tagastada

EDIT: AT enda lehel esimene Paragrahv tagastamise kohta.
"Tagastamisele kuuluva eseme seisukorra halvenemisel vastutab Tarbija asja kasutamisest tingitud väärtuse vähenemise eest üksnes juhul, kui ta on eset kasutanud muul viisil, kui on vaja asja olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks. Et veenduda eseme olemuses, omadustes ja toimimises, peaks Tarbija käsitsema ja kasutama asja üksnes nii, nagu tal lubataks seda tavapäraselt poes teha."
Kui tekib olukord kus tagastatud eset on muul viisil kasutatud, saab ettevõta nõuda hüvitist väärtuse vähenemise eest. Nt ei maksta tagasi täis summat. Olen oma avaldustega samar asja kogenud. Tihti need tagastatud tooted lähevad uuesti müügile soodsama hinnaga.

Tomorrow kirjutas:
Kas mõistlikkuse printsiip siis ei kehti?

Kui ainus võimalus toote mittesobivuses veenduda on see pakendist välja võtta ja korra sisse lülitada, siis on kummaline tarbijat süüdistada, et tal puudub x-ray vision nägemaks läbi pakendi.
Ostjal peab olema võimalus mõistliku aja jooksul ostust taganeda. Tegu ei ole maffiaga kes kuskil kangi all asju müüb ja siis ütleb, et kõik ostud on lõplikud.

Siinkohal tuleb vahet teha ka eri toodetel. Monitori puhul on tagasivõtmine võimalik ja mõistlik. Samas nt hügieenitoodete puhul see nii ei ole.

TTJA: e-poest ostetud avatud pakendiga tooteid võib tagastada, kuid on erandeid
https://www.ttja.ee/uudised/ttja-e-poest-ostetud-avatud-pakendiga-tooteid-voib-tagastada-kuid-erandeid

Ostja kohustus on toodet mitte kasutada rohkem kui ta seda poes oleks teinud (v.a kui mittesobivus ilmneb alles pikemal kasutamisel või mingis kindlas olukorras).
Müüja kohustus on üle vaadata, et tagastatud toode oleks komplektne ja uueväärne ja, et ostja pole toodet kahjustanud.
Müüja saab toodet müüa "avatud pakend" märkega veidi odavamalt eriti midagi kaotamata.

Muidugi on inimesi kes üritavad seda enda kasuks ära kasutada, aga see on õnneks väike vähemus.

Minu isiklik arvamus on see, et kui inimene ostab ühe monitori ja see miskipärast ei sobi, siis tal peaks olema õigus see tagastada loetud päevade jooksul eeldusel, et ta on sellega heaperemehelikult ümber käinud ja pole selle kaubanduslikku välimust kahjustanud.

Küll aga ei ole ma absoluutselt nõus sellega, et ostja vahetab monitori teise sama mudeli vastu, et leida parem paneel ja teeb kaks või rohkem tagastust.
Minevikus on seda esinenud IPS paneeliga monitoridega, kus teatud inimesed kuritarvitasid müüjate heatahtlikkust ja vahetasid neid monitore kuni leidsid sellise millel kõige väiksem nn "backlight bleed".
See on silicon lottery ja müüja kohustus ei ole ostjale vastu tulla aitamaks tal leida toodet mis selles loteriis parem oleks kui keskmine.


Siiani kindlalt kõige ratsionaalsem vastus.
Tegemist oli uue monitoriga ja kahjuks resolutsioon + TN paneel kohe üldse ei sobinud. Proovisin, proovisin mingeid sätteid muuta, ei aidanud, pakkisin kokku nagu uue ja viisin esindusse.
Kommentaarid: 7 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 7
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
UrmoZ
HV Guru
UrmoZ

liitunud: 06.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.03.2025 19:18:54 vasta tsitaadiga

Viimase toote ostule oleksin pidanud väikest soodukat küsima. icon_biggrin.gif
Letis oli kaup kiles, kuid kuskilt võeti kileta kaup välja ja tehti arve ära.
Kui kile puudumise kohta küsisin, siis öeldi, et üks klient tahtis toodet näha, kuid otsustas siiski mitte osta.
Ega tegelikult ei tea, oli tagastatud kaup või mitte.

Ei hakanud ise kiles kauba küsimisega asjatama.
Maneer oli niikuinii selline, et kaubal pole midagi viga, garantii 2a.

_________________
Amazon - will not buy!
Kommentaarid: 220 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Aspiriin
HV kasutaja
Aspiriin

liitunud: 28.11.2010




sõnum 20.03.2025 20:47:57 vasta tsitaadiga

OT:
Ma juba aastaid võtan näiliselt täiesti uusi asju. Kiled, kleepsud karbid originaalselt kinni. Olen saanud aastatega päris palju mööda pükse. Ala 1500 lapakal oli Bios parool peale pandud....avastasin mõni kuu hiljem.
Telefoni oli 4 päeva kasutatud..mingid seltskond daame oli oma nädalavahetuse pidu jäädvustanud..
Uuel laptopil oli taga kaas maha käinud
Ja mõned kogemused veel. Täna maksan teadlikult rohkem ja ostan füüsilisest poest ja vaatan ise üle.
Kommentaarid: 19 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 18
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 21.03.2025 00:03:55 vasta tsitaadiga

psauce kirjutas:
Lähevadki ja pood jääb kaotajaks. Selgelt ju kirjas kuidas asi on. Siin näiteks AT müügitingimused. Ilmselgelt kui keegi hakkab tihedasti jaurama, siis erafirma saab öelda et pead tulevikus poodi järgi minema ja kohapeal veenduma.
Ei loe, kas minnakse kohapeale järgi, leping sõlmiti netiteel.
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ampsu
HV veteran
ampsu

liitunud: 28.01.2010



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.03.2025 11:02:18 vasta tsitaadiga

Poes vaevalt laseb sul keegi tavapäraselt enda arvutit taha panna ja kukkuda testima monitori. Sul joppab juba, kui võetakse pakist välja, aga piksleid peepida ei lase sul keegi (juhul kui just müüja pole motiveeritud kallist ostust ja boonususest).
Siin on tõesti kaks tahku - keegi ei taha avatud pakendis toodet saada, aga samas ise eeldavad, et müüja avab tutvumiseks kõik pakendid icon_biggrin.gif Ma ei taha teada, kuidas veel hiiri ja klaviatuure niimoodi tellitakse...
Kui said tagastada, siis tore, aga mina küll ei oota, et kaupleja niimoodi tagasi võtaks toodet. Ma eelistan kinniseid pakendeid ja kasutamata tooteid, pole siia vaja sellist kultuuri nagu Amazonis, mida lõpuks kuritarvitatakse petturite poolt ära ning järgmiseks sammuks juba muditud püsivarad.
Kommentaarid: 109 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 4 :: 97
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dev Grex
HV Guru

liitunud: 29.07.2012



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.03.2025 12:11:51 vasta tsitaadiga

Kümnendal sai tellimus tehtud ja tarneaeg oli lubatud 5-10 tööpäeva. Huvitav, kas saab täna tellimuse poest kätte icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 355 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 301
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Zonerman
HV veteran
Zonerman

liitunud: 03.06.2003




sõnum 21.03.2025 15:57:54 vasta tsitaadiga

Loen ja imestan, et paljud ei tea siiani mida tähendab E-poe seadus ehk EL direktiiv, mis ei kehti ainult Eestis vaid kogu EL piires. E-poe reeglid selleks loodigi, et sa ei saa kaupa füüsiliselt katsuda ega näha või isegi proovida. Ainus erand on tooted, mille kasutamine on seotud hügieeniga ehk kokkupuude keha või nende osadega.

Klient ei pea isegi põhjendama, miks ta toote tagastab. Ma Tallinnas tagastasin ühe tehnika vidina aga poe nime ei mäleta vb oli ka AT. Vastu võttes küsiti kas ma tahan põhjenduse ka anda, miks ma tagastan toote. Olin ise vastutulelik ja mainisin, et ei sobinud vale asi. Selline jutt, et kaupmees hakkab keelduma jne on ainult siis, kui tootel on füüsiline kahjustus või pakend on esteetiliselt rikutud (EI LÄHE ARVESSE AVAMINE siin) ja seda ei saa uuesti müüa, ilma suurema allahindluseta.

Kui mõni ettevõtja arvab, et ta hakkab mingi tehnikavidina tagastuse pärast huiama, siis TTJA läheb see 99% kindlusega kliendi kasuks e-poe toote osas. Siin ei kehti mingi Eesti eriseadus, vaid EL üldine direktiiv, mille Eesti on üle võtnud. Näiteks olen e-poest riideid ostnud omajagu. Proovin, ei meeldi saadan tagasi. Kilepakend on küll avatud aga see on kaupmehe enda äririsk, et käive oleks suurem ja lepib ka tagastustega. Tehnika kaupade osas on asi veelgi lihtsam. Ei ole ka sellist asja, et pead paari päevaga tagasi viima. Äkki oli pakendis 12 päeva ja siis ühe päeva ainult kasutas. See pole müüja asi. 14 päeva rakendub igal juhul e-poest ostetud kaubale. Ainus soovitud ongi, et ostja avab pakendi nii, et vajadusel saab selle tagastada, ilma pakendi suurema vigastusteta.
Kui ettevõte ei taha tagastustega tegeleda või avatud pakenditega, siis ei pea e-poe ärisuuanga tegelema. Müübki ainult füüsiliselt poes kaupa. Aga nagu me teame, siis tänapäeval on see mõeldamatu, kui tegemist on suurema ketiga.

_________________
Sõim ja räuskamine läheb SIIA
Kommentaarid: 66 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 65
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.03.2025 16:02:17 vasta tsitaadiga

Zonerman, kas sul füüsilises poes lubatakse näiteks kõvaketas pakendist välja võtta ja proovida? Kas sa ise ostaks letihinnaga ketta, mille pakend on avatud?
See tagastamise mõte on pigem selles, et kui kirjeldus on ebaselge või otseselt vale, siis saad avamata pakendis toote tagasi saata.
OK, riided on natuke ericase, mingi S/M/L/XL ei anna piisavat infot kas suurus on ikka õige.
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Zonerman
HV veteran
Zonerman

liitunud: 03.06.2003




sõnum 21.03.2025 16:09:27 vasta tsitaadiga

napoleon, Müüjal on õigus keelduda kõvaketta pakendi avamisest ja proovimisest. Ongi kõik. Minu teada nad nii teevadki. Samamoodi kui toodet pole kuskil väljas, siis nad ei ava uut toodet proovimiseks tihti, kuid on erandeid. Klient siis valib, kas ta ostab või ei, sest füüsiliselt poest ostes sa enam tagastada ei saa va garantii juhtumiga.
E-poe tagastamine on kliendi enda valida, miks ta tagastab aga ei ole kohustatud seda ma mainima. Võib öelda, et ei soovi.
Riiete osas ei ole eri case. Ei pea midagi mainima. Ma olen nii tagasi saatnud palju esemeid. Normaalsed poed kust ma ostan, panevad kaasa juba tagastamise täiedetud vormi ja kleepsu pakendile kleepimiseks.

_________________
Sõim ja räuskamine läheb SIIA


viimati muutis Zonerman 21.03.2025 16:10:33, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 66 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 65
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ninzor
HV veteran

liitunud: 15.06.2008




sõnum 21.03.2025 16:09:31 vasta tsitaadiga

Arvutitargal vist puudub outlet või säärane soodusnurk. Kui tagastatud kaup vastu võetud, läheb see uue toote nime ja hinnaga uuele ringile. Ise pole otsa sattunud aga tuttavad aegajalt saanud kaupa mille pakenditel teibid lahti lõigatud ning sisu vähem kui ideaalselt tagasi pakitud. Kui aga kaup korralik, ise ei näe väga probleemi. Samas mõni teine kodanik mõistetavalt soovib ainult avamata pakendites tooteid osta ning on pettunud kui saab tutvutud kaupa, eriti kui pole ette hoiatatud või soodsama hinnaga. Ei tea kas tagastajale ei sobinud, oli tootel defekt mida ise ei avasta või mis hea pärast toode siis tagastati, ju ikka mõjuva põhjusega. Ehk sattumus aga tuttavad saanud tihti näiteks monitore avatud pakendites Arvutitargast. Eeldaks, kui letil käimapandult miskit toodet ostja näha sooviks, tuleks monitor esimesena meelde. Olgugi või odavaim monitor linnas, surnud või kinniseid piksleid ei soovi keegi ning tootjate poliitikaga sellel teemal enamik tarbijaid kursis ei ole.
Kommentaarid: 222 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 192
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Arvutifirmade, sidefirmade, logistikafirmade ja tootjate foorum »  Arvutitark mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.