5a hooldused on kuni 100kkm läbisõiduni täiesti tasuta. See teeb letihinnast 5a jooksul -10k.
Mis seal siis tehakse 5a jooksul? Vahetatakse piduriõli kaks korda? Mõni filter äkki? Palju hooldusesääst siis sellest kümpast on? 5 aastat hooldust ju pole ometi 10K
See on võrdlus hübriidiga, ehk siis, kui hübriidil on keskmine aastane hooldus nii 400 ümber ja 5a ca 2k kokku + kik 4k + kütuse ja elektrikulu vahe, minu tarbimise juures on see suhteliselt pisike, ehk siis ca 66 eur kuus elektri kasuks. 2000 + 4000 + 3960 = 9960. Arvutasin pakkumise pealt praegust, et kui vana auto sisse panna, siis tuleb kuine jooksev kulu mingi 20 eur madalam, kui UX'l. TCO'd on hetkel võimatu välja arvutada, aga nagu juba öeldud, 30+ on see kindlasti, vähemat pole mõtet lootagi.
tsitaat:
Toyota ja Tesla erinevus on kasutajamugavusest tuntav.
Kui ma nüüd hakkan seda masinat ja Teslat võrdlema, siis tuleb tüli. Üks on Auto, teine on ratastel arvuti.
Selle Lexuse konfiguratsioonid on täiesti mõttetud ju. Pmst alla Luxury polegi tegemist autoga. Elementaarsed mugavused kõik teistel pakettidel puudu. Ning isegi võimalust juurde tellimiseks pole. Isegi värvivalik on alla arvestust. _________________ Experience is what you get when you don't get what you want.
Toyota ja Tesla erinevus on kasutajamugavusest tuntav.
Kui ma nüüd hakkan seda masinat ja Teslat võrdlema, siis tuleb tüli. Üks on Auto, teine on ratastel arvuti.
Funktsionaalne lugemine on oskus, mida soovitan harjutada, nähtavasti roostes. Elektriauto kiirlaadijatega toimetamises on Tesla rõhk kasutajamugavusel, Toyotadel nähtavasti on kasutajamugavus täiesti ebaoluline.
Aga jah, mis sa ikka selle Lexuse tõuksiga ringi kimad, osta ikka päris auto
Midagi läks siit kaduma tundub, aga see viimane lause vajaks lahtiseletamist.
tsitaat:
Selle Lexuse konfiguratsioonid on täiesti mõttetud ju. Pmst alla Luxury polegi tegemist autoga. Elementaarsed mugavused kõik teistel pakettidel puudu. Ning isegi võimalust juurde tellimiseks pole. Isegi värvivalik on alla arvestust.
Ohoh. Mis need elementaarsed mugavused siis oleks, milleta hakkama ei saa. Värvivalik on äge, sonic copperist ikka raske mööda vaadata.
Markos, oi ära hakka. Kui ma kunagi ICE pealt EV'le piilusin ja keskklassi auto sisuga elektrikaid otsisin, siis selle lisa hinnalipikuga sai juba +5a tasuta ICE jaoks kütust kaasa.
Ainsad elektrikad millega plussiga jääks olid vist nood sidruni AMI ja Dacia oma ning esimest sellest ma ei nimetaks isegi autoks
Eks see mida autoks nimetada sõltub ju paljust kas nt Hyundai i20 on auto, 25k eest täislaks varustust, aga Tänaku i20 sõiduk maksab 1.5 miljonit ja pole pooltki luksust mida on selles 25k maksvas, ei ole pehmet nahka, tegelikult polstreid pole üldse, ei helisummutust, 6 ega 24 kõlarit ega midagi ei ole, isegi sõidumugavus on selline, et neerud tahab lahti raputada - ometi kas saab öelda, et see poolteist milli maksev i20 ei vääri auto nime..
Nii, et paljut sõltub mida keegi hindab ja tahab, min ja sinu eelistused ei pea kehtima teistele, arvatavalt ka enamik meist soetaks 1.5 milli eest muu sõiduki kui end poodiumikohtadega pärjanud ehk tõestanud i20-e
Elektriauto muutub mõistlikuks siis kui sina juhid teda, mitte tema ei juhi oma tujudega sind. Miks ma peaksin rõõmustama kui mul oli talvel autos soe ja ma sain sõita rohkem kui oleksin seda teinud veerandi paagi fossiiliga? Ja et leida talle seejärel kuskilt aeg ja töötav vaba laadija ning muuta vastavalt enda plaane. Ja mil moel finantseerivad elektriautode kasutajad teede korrashoidu, mida täna tehakse (edit: algse idee järgi) kütuseaktsiisist ja automaksust e. fossiilidest. Ja kui nt auto inverter läheb rikki, on ainuke võimalus firmateenindus, kus tuleb loovutada ligi 10 tuhat? Kas mulle vaid tundub et see võrrand pole tasakaalus?
No seda saage EV vs ICE (hübriid) pole küll mõtet kümnendat korda käima tõmmata. Põhjus, miks mul EV täna laual on seisneb selles, et antud segmendis on alternatiivid sama kulukusega, aga ainult sel juhul, kui mängus on kik toetus ja tasuta hooldused kogu liisinguperioodi jooksul ja kütuse maksumuse erinevus, juhul, kui on võimalik kodus laadida. Kui midagi neist ära langeb, siis pilt muutub. Jah, lisandub ka EV'ga seotud ebamugavus, aga ma mudeldasin ja mängisin läbi näiteks pea kõik oma sõidud ja leidsin, et need on tehtavad. Kõige suurem error ongi selles, et auto karjub maantee ja pikkade otste järele, siis sellega on nagu on, istud kusagil laadijas tundide kaupa.
Elektriauto muutub mõistlikuks siis kui sina juhid teda, mitte tema ei juhi oma tujudega sind. Miks ma peaksin rõõmustama kui mul oli talvel autos soe ja ma sain sõita rohkem kui oleksin seda teinud veerandi paagi fossiiliga? Ja et leida talle seejärel kuskilt aeg ja töötav vaba laadija ning muuta vastavalt enda plaane. Ja mil moel finantseerivad elektriautode kasutajad teede korrashoidu, mida täna tehakse (edit: algse idee järgi) kütuseaktsiisist ja automaksust e. fossiilidest. Ja kui nt auto inverter läheb rikki, on ainuke võimalus firmateenindus, kus tuleb loovutada ligi 10 tuhat? Kas mulle vaid tundub et see võrrand pole tasakaalus?
Spoiler
Sealt kommentaariumist sama sisukas vastus sellele trollile:
tsitaat:
"Car Brand Health'24" andmeil plaanib järgmise auto ostul jääda oma senise auto kütusetüübile truuks 42% bensiini-, 57% diisli-, 83% hübriid- ja 85% elektrimootoriga sõitjaist Eestis. Ehk valdav osa EV omanikest on oma õnne leidnud, samas kui suurt osa fossiilieelistajaist vaevab mingi seletamatu frustratsioon...
In January 2025, new battery-electric car sales grew by 34% to 124,341 units, capturing a 15% market share. Three of the four largest markets in the region, together accounting for 64% of all battery-electric car registrations, recorded robust double-digit gains: Germany (+53.5%), Belgium (+37.2%), and the Netherlands (+28.2%), while France saw a slight decline of -0.5%.
Kui mul ev oleks, siis ma küll selle tõusu üle ei rõõmustaks, täna on veel vabu laadijaid, kui sinna järtsud tekivad, siis pole enam nii tore ja siis võib "istun paar tundi laadijas" saada hoopis teise mõõtme, "istun paar tundi sabas ja siis paar laadijas".
Kuidas see terminoloogia on, osad allikad väidavad olevat "laadija" elektriautodesse sisse ehitatud ja need "postid" kus laadimas käiakse olevat hoopis "laadimisseade" või "laadimisjaam". Või kõikides EV-des ei ole siis seda laadijat sees, vähemalt nii jääb aruteludes mulje, et käiakse neid "laadijaid" ka otsimas.
Lihtsalt täpsuse ja üheselt arusaadavuse mõttes, foorumites eriti elektriteemadel tekitab pidevalt pingeid ja laetust terminoloogias eksimine, nt andestamatud eksimused pistik või pisitikupesa jne.
Muidu Norras kuidagi nad nende elektriautodega toimetavad, saavad laetud ja ei ulatu siiamaile ulgumist kuidas pidevad järjekorrad, ajaraiskamised ja üldse need laadimisjaamad on katki, nõrgad, vales kohas või liiga vähe. Veider just selles vaates, kus Eesti elektriautostumine on üks regiooni tagasihoidlikumaid, ent foorumistes&kommentaariumites üks aktuaalsemaid, põletavaimaid ja probleemseimaid transpordisektori vaidluskohti..
Mõte pole uudne, aga võiks kaaluda Norra Kuningriigile sõja kuulutamist, kiirelt alistuda ja seejärel juba alandliku Harald V alamana nõuda kunnilt Norra aladega võrdset kohtlemist, ka elektriautoasjanduses ..ise me ei paista järje peale saavat.. küll maa külmund, kord kärss kärnas.. _________________ ---
Kuidas see terminoloogia on, osad allikad väidavad olevat "laadija" elektriautodesse sisse ehitatud ja need "postid" kus laadimas käiakse olevat hoopis "laadimisseade" või "laadimisjaam". Või kõikides EV-des ei ole siis seda laadijat sees, vähemalt nii jääb aruteludes mulje, et käiakse neid "laadijaid" ka otsimas.
Lihtsalt täpsuse ja üheselt arusaadavuse mõttes, foorumites eriti elektriteemadel tekitab pidevalt pingeid ja laetust terminoloogias eksimine, nt andestamatud eksimused pistik või pisitikupesa jne.
Muidu Norras kuidagi nad nende elektriautodega toimetavad, saavad laetud ja ei ulatu siiamaile ulgumist kuidas pidevad järjekorrad, ajaraiskamised ja üldse need laadimisjaamad on katki, nõrgad, vales kohas või liiga vähe. Veider just selles vaates, kus Eesti elektriautostumine on üks regiooni tagasihoidlikumaid, ent foorumistes&kommentaariumites üks aktuaalsemaid, põletavaimaid ja probleemseimaid transpordisektori vaidluskohti..
Mõte pole uudne, aga võiks kaaluda Norra Kuningriigile sõja kuulutamist, kiirelt alistuda ja seejärel juba alandliku Harald V alamana nõuda kunnilt Norra aladega võrdset kohtlemist ka elektriautoasjanduses ..ise me ei paista järje peale saavat.. küll maa külmund, kord kärss kärnas..
Autodesse on sisse ehitatud AC-DC toiteplokk ja need nö aeglased vahelduvoolu Type 2 asjd on sisuliselt laadimisjaamad, mille sees on vaid kontaktorid ja kogu juhtimisloogika elektri ostmiseks. Sama asi (vähendatud mõõtmetes) läheb sul kodus seinale ka, kas see evib mingit sisemist tarkust ka või mitte, oleneb. Päris laadijad, on DC alalisvoolu väljastavad laadimiskapid, kus on alaldi sees ja sealt läheb alalisvool otse auto akusse läbi eraldi alalisvoolu tarbeks mõeldud kontaktide (CCS pistikud). DC võimaldab kiirlaadimist.
Norra on natuke halb näide, seal on riigi poolt väga kõva surve olnud transpordisektori elektrifitseerimiseks, kõiksugu toetused jne. See on ka maailmas vist ainuke riik, kus transpordisektor ongi päriselt roheline, st enamus elektrist tuleb hüdrost. Meil on praegust elekter pruunimast pruunim ja ev tegelikult hübriidist vähemefektiivsem, kui kogu jada võtta.
Meil on praegust elekter pruunimast pruunim ja ev tegelikult hübriidist vähemefektiivsem, kui kogu jada võtta.
Sama vana ja vale väite korrutamine käib ikka täis tuuridel. Justkui püütaks trollida.
Eriti jabur, kuna seda on elementaarselt lihtne ümber lükata.
https://app.electricitymaps.com/zone/EE/all/monthly on mugav allikas aga teisi leiab ka ja tulemus sama.
Meie pistikutest välja tulev vool on keskmiselt juba 2019 aastast alates alla 400g/kWh heitmega ja aina langev, 2024 oli juba alla 300g kui ma ei eksi.
Keskmise elektrika aasta keskmine kulu seinast mõõtes tuleb sinna 20kWh/100km kanti (konservatiivselt, linnaliiklejatel vähem). Kilomeetri kohta seega 80g. Toyota hübriididel on see ~100g (kui tehase andmeid uskuda ja kütusekulu üle tehase lubatu ei ole, mida ta praktikas on) Corolla puhul, 130g RAV4 puhul. Ka Priuse pistikuhübriid ei saa vähemaga hakkama kuna elektriga sõitmine paneb juba alampiiri 80g ette. Seda siis 400g/kWh saastega arvutatult, mitte praeguseks langenud (ja pidevalt langeva) 300-ga. (Ja eeldades võrgu keskmist, mitte reaalsust, kus elektrikad enamasti laevad odavtundidel, mis teadupärast ei ole fossiilsed tunnid.)
tsitaat:
täna on veel vabu laadijaid
Meil on Eesti peale üle 250 kiirlaadija asukoha, mitmetes neist on enam kui 1 juhe (Tikupoisi sarnastes pigem 10). Reaalseid laadimisvõimalusi seega pigem sinna 400 kanti. Lähtudes välja öeldud lubadustest turul tegutsevate võrguoperaatorite poolt peaks lähi aasta kuni kahe jooksul lisanduma veel ~400 laadimisotsa (Volt, Eleport, Alexela, Terminal, Ignitis, Elektrum ja ilmselt unustan mõne ära ka veel).
Meil on Eestis umbes 8k elektriautot. Ehk praegu on umbes 1 laadija ots iga 20 auto kohta. Arvestades lisanduvaid laadijaid peaks lähiaastatega kahekordistuma elektriautode arv, et sama "kehval" tasemel püsida. Selleks, et kehvemaks olukord muutuks peaks seega enam kui kahekordistuma. Isegi kõige optimistlikumad projektsioonid ei näe 100% YoY kasvu meil siin ette.
etk, mulle ei jää alati sellised uudised ette.
Hiljuti postitasin Nissani EV pressiteate siia.
Aga miks sa postitatud postituse sisu ei kommenteeri?
EV ebamugavus ja ebaõiglus ICE makstud maksude osas on peamine põhjus, miks ma isegi ei kaalu EV peale üleminekut. Kõik toetused tulevad maksumaksja taskust. _________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind! HV valuutakalkulaator
Aga miks sa postitatud postituse sisu ei kommenteeri?
EV ebamugavus ja ebaõiglus ICE makstud maksude osas on peamine põhjus, miks ma isegi ei kaalu EV peale üleminekut. Kõik toetused tulevad maksumaksja taskust.
Kommenteerisin. Kuna tegu oli trolli postitusega, siis läks spoilerisse ja ka vastus oli trollivale postitusele kohaselt trolliv, mis läks samuti spoilerisse.
Ära siis kaalu Aga selleks, et mitte silmakirjalik olla vaata, et sa fossiilsel energial põhinevaid asju ka ei tarbiks arvestades kui suured nende subsiidiumid on.
Spoiler
Garanteerin, et vastuseks tuleb sadaüks õigustuks, miks fossiilseid ikka peab toetama igatepidi ja kuidas kaudsed toetused ei ole samad jne jne ehk nagu ikka leiab sada õigustust, miks enda oma võib toetada aga teiste oma mitte Ehk tüüpiline silmakirjalikkus.
Loodetavasti ikka tead sõna "praegust" tähendust, ehk meil on antud hetkel veebruarikuu. Aga see selleks, eesti on selle kaardi peal pruun. Kui sa võtad ja vaatad erinevate elektritootmise allikate kasutegureid, siis näed sealt hästi, millest ma tegelikult räägin. Võid chatgpt käest ka küsida, teeb sulle kena kokkuvõtte.
Loodetavasti ikka tead sõna "praegust" tähendust, ehk meil on antud hetkel veebruarikuu. Aga see selleks, eesti on selle kaardi peal pruun. Kui sa võtad ja vaatad erinevate elektritootmise allikate kasutegureid, siis näed sealt hästi, millest ma tegelikult räägin. Võid chatgpt käest ka küsida, teeb sulle kena kokkuvõtte.
Loodetavasti oled võimeline tuvastama, et see tööriist võimaldab ka ajalooliste andmete kuvamist, mitte ainult hetke oma.
Olen vägagi teadlik, et see hübriid suudab vaid 30% kaasas taritud energiast veeremiseks muundada. Olen ka vägagi teadlik, et enne paaki jõudmist raisatakse arvestatav kogus energiat selle vedele kütuse transpordiks, töötlemiseks, transpordiks ja kaevandamiseks.
Olen ka teadlik, et sellest algsest päikeseenergiast, millest fossiilne kütus tuleneb, on seal alles vaid murdosa protsendist. Millega võrreldes on suvaline päikesepaneel (või tuulik oma kaudse päikeseenergia päritoluga) oma 10-20% tootlikkusega sadu kordi efektiivsem.
Et noh, kui su soovitud kogu jada ikka silmas pidada
Elektril on näet selline äge omadus, et seda saab paljudel viisidel toota. Sinu hübriid aga näet sööb ainult üht tüüpi kütust seega sa ei saa valida, kui puhtalt sa teda toidad. Ka ei muutu sinu kütus iga aastaga aina "rohelisemaks".
Ehk, kui ikka pidasid silmas seda, et ühe liigutamiseks tekib x kogus heitmeid ja teisel y, siis selle arvutuse tegin enne läbi lähtudes nendest hetime arvudest, mis arvestavad kogu seda kütuse kuni veeremise ahelat (okei, hübriidil eeldas, et kütus tekib maagiliselt ilma kadudeta paaki).
Suht ulme ikkagi, justkui põhjamaine kliima kuhu EV-d ei sobivat, laadijaid jagub (kuskilt meelde jäänud, et neil 80 EV kohta laadija), suuri katastroofiuudiseid elektrisõidukite põlengutest tänavatel, kodudes koos perede sissepõlemisega ka ei kohta, vbl nii tavapärane, ei ületa uudiskünnist
Kõige tipuks Norras EV-de müük endiselt kasvab samal ajal kui euroopas ja mujal kuuleb vastupidiseid uudised EV müügi kiratsemisest, millele ehitatakse omakorda uudiseid, kuidas need EV-d koos rohepoliitikatega suur läbikukkumine ja "teadjad" autotootjatest kuni poliitikuteni on paljut pausile panemas ja tagasi pööramas.
Kas norrakad üldse ei tea või ei jälgi mis maailmas toimub.. _________________ ---
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.