Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
07.01.2025 13:18:29
|
|
|
Janis kirjutas: |
Suvel jällegi raskus parajaks miinuseks |
miks? käid kuskil mudas?
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
07.01.2025 13:21:37
|
|
|
Magic kirjutas: |
Mingit läbilibisemist timmida ei saa?
nn. off-road säte...reeglina saab ju gaasi juurde vajutada ja see nullib selle lolluse ära. |
Ilmselt pole võimalik tavamudelite. Perfil saad muuta 0-100% esi-taga telje jõudu ja igast muid asju. Perf aga parajalt madalam ja jäigem - seetõttu ei tahtnud. LR boostiga on siuke nn sweetspot.
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
07.01.2025 13:24:07
|
|
|
londiste kirjutas: |
Janis kirjutas: |
Suvel jällegi raskus parajaks miinuseks |
miks? käid kuskil mudas? |
Mul siin head kurvilised teed ja vahel tahaks suvel kiiremini sõita, pealtnäha näeb just selleks sobiv väike auto välja aga raskus teeb asja hirmsaks. Raske auto ja hea juhitavus ühte lausesse ei sobi.
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
07.01.2025 13:25:02
|
|
|
Janis kirjutas: |
londiste kirjutas: |
Janis kirjutas: |
Suvel jällegi raskus parajaks miinuseks |
miks? käid kuskil mudas? |
Mul siin head kurvilised teed ja vahel tahaks suvel kiiremini sõita, pealtnäha näeb just selleks sobiv väike auto välja aga raskus teeb asja hirmsaks. Raske auto ja hea juhitavus ühte lausesse ei sobi. |
Ära lase akut ääreni täis
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
07.01.2025 13:30:00
|
|
|
Janis kirjutas: |
londiste kirjutas: |
Janis kirjutas: |
Suvel jällegi raskus parajaks miinuseks |
miks? käid kuskil mudas? |
Mul siin head kurvilised teed ja vahel tahaks suvel kiiremini sõita, pealtnäha näeb just selleks sobiv väike auto välja aga raskus teeb asja hirmsaks. Raske auto ja hea juhitavus ühte lausesse ei sobi. |
Kui raske see raske nüüd siis on? Vana lexus IS kaalus ka 4.57m juures 1650+ tühimass
M3lr on hetkel 4.7m ja 1919 tühi
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
07.01.2025 13:40:15
|
|
|
tsitaat: |
Isiklikult olen hübriidi alati hinnanud nö kõige totramaks valikuks, kus kaks tehnoloogiat koos lugematu arvu juppidega pardal, mis peavad koostöös töötama ja nagu teada, mida rohkem juppe seda rohkem asju mis rikneda saab. Ehk hübriidiga peaks sihtima vist a'la garantiiaja pidada ja seejärel uus, ei isuta 10-ndal kasutus aastal lotot mängida ja karta kalleid juppe-remonte maksta. |
Pole seal mingeid lugematuid juppe ja rikkekohti, süvene. Käigukasti asemel on e-cvt, ehk siis kaks elektrimootorit ja mõned hammasrattad, inverter ja aku, kõik. Pole eraldi generaatorit, starterit. Elektrimootor ja spm aetakse kokku planetaarlahendusga, samasugune, nagu helikopteri freewheel unit on tööpõhimõttelt, ehk siis väga väga töökindel ja vastupidav. Ainuke, mis siin vananeb, on aku, aga see kestab 10+a, on second hand variante ja võid 2-5k'ga uue ka osta, kui tahad. See pole võrreldavgi EV aku maksumusega.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Draqula
HV Guru
liitunud: 29.10.2004
|
07.01.2025 13:44:38
|
|
|
Prillpapa kirjutas: |
Magic kirjutas: |
Ju siisd mõnele pole kohale jõudnud, et kaal eeldab vähe paremaid rehve. Eks mingid nantangid all... |
Kuidas see mõne Tesla rehvivalik üldistada kannatab. Võiks kuskil Norra kommentaariumis trollida, suur osa elanikkonnast nõrga aruga ukerdavad oma Tesladega vabatahtlikult lumes..
Vaikselt ajan ka autovahetuse plaane, ikka nii, et loed vahid netis ja juba peaaegu selge, kui tuleb paar nädalat muuga tegeleda ja saad aru, et sai end veits ennatlikult üles köetud Viimati kõvatasin Tesla Model Y peale, et peaks suurema pagassiga olema (ek peab kunagi päriselt ka üle mõõtma) ja tõepoolest vähe kasutatu hinnad ei jää palju alla uute hübriidide hinnale. Ja nagu vaikselt selgub, ega kõikidel tootjatel see hübriidindus on ka veel esimene katsetus ja siit-sealt kostab nurinat nii töökindluse kui remondikulukuse suhtes.
Isiklikult olen hübriidi alati hinnanud nö kõige totramaks valikuks, kus kaks tehnoloogiat koos lugematu arvu juppidega pardal, mis peavad koostöös töötama ja nagu teada, mida rohkem juppe seda rohkem asju mis rikneda saab. Ehk hübriidiga peaks sihtima vist a'la garantiiaja pidada ja seejärel uus, ei isuta 10-ndal kasutus aastal lotot mängida ja karta kalleid juppe-remonte maksta.
Tesla puhul heidutab enim kohaliku teeninduse puudumine, mul skoda puhul juba ebamugavus kui auto päevaks teenindusse läheb ja ei kujutaks ette, et pean suva vea isegi garantiivea pärast sõiduki teise riiki organiseerima. Kuidas praktikas Tesla omanikud seda teevad, kas kirjutatakse enda 2 tööpäeva korstnasse ja võetakse ette reis lähimasse Tesla teenindusse Leetu, Rootsi, Soome või on mõistlikum treileriga auto sinna-tagasi saata. Muidugi võib rike olla ise juba selline, mis eeldab treileril transporti..  |
Ma arvasin sama hübriidide kohta - kõigi tehnoloogiate miinused koos, vähe tolku, toores tehnoloogia...
Reaalselt ikkagi üle-eelmine aasta tuli esimene hübriid Civic (11gen) perre ning hetkel olen endiselt väga rahul sest minu hinnangul on jõutud piisava küpsuseni, mis töötab nauditavalt ja on kütusekulu osas säästlik.
Honda viimased hübriidid on mõistlikult lahendatud. Vabalthingav 2.0 Atkinsoni tsüklis bensukas, mis enamiku ajast töötab generaatorina elektrimootorile.
Käigukasti kui sellist pole (jääb ära suhteliselt kulukas CVT kasti hooldus). On lihtne ülekanne mis võimaldab vedama kas elektrimootorit (enamik aega) või bensumootorit (kui pöörded klapivad ja bensumootori otsevedu on ökonoomsem kui elektrimootori kasutamine - osadel maanteekiirustel).
Aku on pisike 1kWh (kaalub umbes 35kg (kui mälu ei peta) ehk ei lisa jõhkralt kaalu ning selle põhieesmärk on regeneratiivse pidurduse energia püüdmine).
Linnas sõites on kulu suvel 3-5 sajale vahel ning talvel 4-6 sajale (sõltub põhiliselt sellest kas mootor jõuab soeneda või mitte).
Lisaks on väga meeldiv elektrimootori kohaltäramineku kiirendus.
Ei pruugi sobida kõigile, kuid mul saab kohe 2a / 50000 km sõidetud ning olen väga rahul.
|
|
Kommentaarid: 42 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
07.01.2025 13:54:39
|
|
|
Kuidas uutel on see EV reziimi kiirus? Minu omal üle 70kmh ei saanud seega muutus kasutuks kui suuremosa maanteesõit.
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
07.01.2025 13:58:17
|
|
|
MRTO kirjutas: |
Janis kirjutas: |
londiste kirjutas: |
Janis kirjutas: |
Suvel jällegi raskus parajaks miinuseks |
miks? käid kuskil mudas? |
Mul siin head kurvilised teed ja vahel tahaks suvel kiiremini sõita, pealtnäha näeb just selleks sobiv väike auto välja aga raskus teeb asja hirmsaks. Raske auto ja hea juhitavus ühte lausesse ei sobi. |
Kui raske see raske nüüd siis on? Vana lexus IS kaalus ka 4.57m juures 1650+ tühimass
M3lr on hetkel 4.7m ja 1919 tühi |
Üle 1400-1500 on juba raske sellisteks asjadeks. Mul 1814kg, golfilaadse toote kohta liiga palju. Mida kergem, seda parem sõita niiviisi.
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Draqula
HV Guru
liitunud: 29.10.2004
|
07.01.2025 14:00:43
|
|
|
MRTO kirjutas: |
Kuidas uutel on see EV reziimi kiirus? Minu omal üle 70kmh ei saanud seega muutus kasutuks kui suuremosa maanteesõit. |
Honda puhul saab kasutaja valida vaid ECO, NORMAL või SPORT sõidurežiimi.
Auto ise toimetab elektrimootori, bensiinimootori ja akuga, nii nagu tol hetkel kõige mõistlikum on.
EV käsitsi ei saa valida, kuid olen näinud EV märget ekraanil kindlasti ka 100+ kiirustel.
|
|
Kommentaarid: 42 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
07.01.2025 14:26:07
|
|
|
Siit loen välja, et hübriid on OK seni kuni see on sisuliselt generaatoriga elektriauto. Ehk tegelikult on REX see mida tasuks jahtida, 90+% ajast elektri peal ja vahel harva pikemaks sõiduks on generaator peal.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Reits
HV vaatleja
liitunud: 05.02.2024
|
07.01.2025 14:37:43
|
|
|
Küsin huvipärast mõned küsimused, kuna siin Tesla Model 3-me käib jutu sees palju läbi.
Kas need 20 tuhande euro kandis hindadega Model 3 oleks väga riskantne ost, garantiid juba paljudel läbi?
Kas selles hinnaklassis eelistada long range versiooni, millega saab vist neliveo kauba peale kuid tihti garantiid lõppenud või pigem standard range ja garantiiga?
Miks kuulutustes mootori võimsused nii palju erinevad?
Tean, et leiaksin vastuseid ka googeldades, kuid äkki keegi võtab vaevaks vastata ja arvamust avaldada.
|
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
07.01.2025 15:08:13
|
|
|
Enne 2021 pole soojuspumpa, topeltklaass, elektri tagaluuki, wireless telefoni laadijaid ja igasugu mudru veel. Ise praakisin selle välja.
Tagavedu minu silmis imelik valik kuna suht sama raha eest saab +130kw ja ühe veo juurde plus parema varustuse (lr tuleb premium heliga, ilusamad polstrid jne) ja suurema aku ning range. Kiirem dc laadimine ka.
Võimsusi on erinevaid ja passi andmed on veel erinevad.
Sr on 209kw, sr+ 239kw , lr on 324kw tegelt ja boostiga 366kw aga müüakse viimase pähe kõiki, perf on 420kw aga müüakse 377 või 393 kirjaga
Passis vist sr 88, lr 153 ja p 155kw
Aku ha mootorite garantii on kõigil 8a või 192000km
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
07.01.2025 15:12:40
|
|
|
Ei ole kõigil selline garantii. Tagaveolistel 160k. Ja SOH ainult 70%, mis on üllatav, mul näiteks 80% sama läbisõiduga.
Soojuspump on vajalik vaid siis kui vaja iga päev akust viimast võtta talvel.
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
07.01.2025 15:20:02
|
|
|
Ahsoo. Kiirelt järgi vaadates siis tõesti.
Mul 85k ja soh 92.3%
Soojuspumbaga on kulu väiksem ka ehk mingi kübe vähem raha sõidu ja eelsoojenduse eest.
A ja enne mai 2021 pole roolisoojendust ka. Selle unustasin enne.
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
07.01.2025 15:43:03
|
|
|
tsitaat: |
Kuidas uutel on see EV reziimi kiirus? Minu omal üle 70kmh ei saanud seega muutus kasutuks kui suuremosa maanteesõit. |
Mis selle suurema kiiruse mõte on ? Lubatakse kuni 120kmh (UX'l peaks see olema, ise pole kunagi näinud, et akut sellise kiiruse peal kasutaks). Hübriidi põhipoint on ikkagi elektri kasutamine spm'i abistamiseks ebaökonoomsest piirkonnast ökonoomsesse (põhimõtteliselt käigukasti emulatsioon). Maanteesõit on ühtlasel kiirusel kõige optimaalsemas reziimis niiehknaa + veel atkinsoni tsüklist saadav lisasääst. Jah, ma saan sõita linnakiirusel ka aku pealt, aga see on selline party trick rohkem.
tsitaat: |
EV käsitsi ei saa valida |
Mu autodel saab käsitsi ka valida, aga see on mõttetu funktsioon, selle "valiku" saab teha ka jalutsi, ehk siis gaasipedaaliga, juhul, kui akus piisavalt vurtsu sees on. Nupuga valik ei lähe peale, kui akut pole piisavalt ja väiksemgi järsem gaasivajutus tühistab selle reziimi. Pluginad kannatavad rohkem ev modes.
tsitaat: |
Siit loen välja, et hübriid on OK seni kuni see on sisuliselt generaatoriga elektriauto. Ehk tegelikult on REX see mida tasuks jahtida, 90+% ajast elektri peal ja vahel harva pikemaks sõiduks on generaator peal. |
Nope, Volt ja Ampera kukkusid läbi.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
07.01.2025 15:52:31
|
|
|
Markos kirjutas: |
Nope, Volt ja Ampera kukkusid läbi. |
Millest sa järeldad, et see mudel läbi kukkus? Tootja müüs väga ühtlaselt suht kõik aastad aga lõpuks tapeti lihtsalt varakult ära.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
07.01.2025 16:30:18
|
|
|
etk kirjutas: |
Markos kirjutas: |
Nope, Volt ja Ampera kukkusid läbi. |
Millest sa järeldad, et see mudel läbi kukkus? Tootja müüs väga ühtlaselt suht kõik aastad aga lõpuks tapeti lihtsalt varakult ära. |
Ma lapsena mõtlesin igiliikuri peale, ühendan elektrimootori ja generaatori omavahel võlli ja juhtmeid pidi, tõmban käima ja käib. Katse tõestas, et ei käi, kaod, hiljem füüsikatunnis sain teoreetilise tõestuse ka (termdünaamika esimene seadus). Selleks, et antud hübriidmudel toimiks, peab el mootori efektiivsus ületama kõik kaod, mis süsteemis tekivad vs, kui rattaid otse spm'st liigutada. Täishübriidi ice ja elektrimootori mehaaniline sünerga on efektiivsem, liiatigi, kui elektri saamiseks kasutatakse muidu niiehknaa raiskuminevat pidurdusenergiat.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
07.01.2025 16:37:03
|
|
|
Markos, miks täishübriidi ja elektrimootori mehaaniline sünergia efektiivsem on? mootori generaatorina kasutamisel saab rataste liigutamisest ära võtta nii mõnegi mehaanilise lüli. ja mootori saab kindla rpm (või mõne erineva rpmi, voltil vist oli neid 4) juures palju efektiivsemalt tööle panna kui arvestades kogu pööretevahemiku vajaminemisega.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
BrutaH
HV vaatleja
liitunud: 10.05.2005
|
07.01.2025 16:40:20
|
|
|
Ei ole olemas sellist võlupööret, kus mootorid järsku jube efektiivsed on ja hirmsasti vähe kütust võtma hakkavad. Seda lihtsalt ei eksisteeri. Seega seda märga unenägu, kus "mootor jube efektiivselt tööle pannakse" ei ole mõtet näha. Unista tissidest parem.
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
07.01.2025 16:46:17
|
|
|
londiste kirjutas: |
Markos, miks täishübriidi ja elektrimootori mehaaniline sünergia efektiivsem on? mootori generaatorina kasutamisel saab rataste liigutamisest ära võtta nii mõnegi mehaanilise lüli. ja mootori saab kindla rpm (või mõne erineva rpmi, voltil vist oli neid 4) juures palju efektiivsemalt tööle panna kui arvestades kogu pööretevahemiku vajaminemisega. |
Xtrail võttis mingi 8-9l sajale sellise lahendusega. Täiesti mõttetu.
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
07.01.2025 16:55:25
|
|
|
Janis kirjutas: |
londiste kirjutas: |
Markos, miks täishübriidi ja elektrimootori mehaaniline sünergia efektiivsem on? mootori generaatorina kasutamisel saab rataste liigutamisest ära võtta nii mõnegi mehaanilise lüli. ja mootori saab kindla rpm (või mõne erineva rpmi, voltil vist oli neid 4) juures palju efektiivsemalt tööle panna kui arvestades kogu pööretevahemiku vajaminemisega. |
Xtrail võttis mingi 8-9l sajale sellise lahendusega. Täiesti mõttetu. |
kas on mõttetu lahendus või selle konkreetne kasutus? xtrailil oli vist paar kwh aku, voltil seevastu põlvkonnast olenevalt 16 või 22.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
07.01.2025 17:10:11
|
|
|
Mõttetu lahendus ikka kui selline kulu
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Draqula
HV Guru
liitunud: 29.10.2004
|
07.01.2025 17:53:18
|
|
|
Janis kirjutas: |
Mõttetu lahendus ikka kui selline kulu |
Eks erinevate tootjate lahendused on erineva efektiivsusega.
Kuna Austraalias müüakse nii Civic hübriidi, kui ka tavalist 1.5 bensu turbokat Civicut siis ajakirjanikud testisid kütusekulu linnas ja maanteel, et mõista kui palju parema tulemuse hübriid annab:
https://www.youtube.com/watch?v=jNRqW3oc7E8
Hübriid linn: 4,3 sajale
1.5T linn: 6,6 sajale (ehk 53% suurem kulu)
Hübriid maantee: 4,61 sajale
1.5T maantee: 6,17 sajale (ehk 34% suurem kulu)
Kogu katse keskmine hübriid: 4,47 sajale
Kogu katse keskmine 1.5T: 6,39 sajale (ehk keskmiselt 43% suurem kulu)
Kogukulu numbreid ma praegu välja ei hakka arvutama, kuna see sõltub mis vanuses on auto ostetud, millal müüakse ning kuidas hinda hoiab.
|
|
Kommentaarid: 42 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
07.01.2025 18:03:56
|
|
|
londiste kirjutas: |
Markos, miks täishübriidi ja elektrimootori mehaaniline sünergia efektiivsem on? mootori generaatorina kasutamisel saab rataste liigutamisest ära võtta nii mõnegi mehaanilise lüli. ja mootori saab kindla rpm (või mõne erineva rpmi, voltil vist oli neid 4) juures palju efektiivsemalt tööle panna kui arvestades kogu pööretevahemiku vajaminemisega. |
Ma usun, et see on katseliselt (ja arvutuslikult) kindlaks tehtud ja seetõttu on ka see skeem välja surnud. Mõtle nüüd natuke nende kadude peale. Esiteks generaator->elekrimootor variant. See gene peab esiteks päris võimas olema, et jaksaks elektrimootorit nii käitada, et see reaalselt ka autot liigutada jaksaks. Võimsa gene ringiajamiseks peab jällegi võimas spm olema. Akuga on jälle nii, et spm -> gene -> acdc konverter -> aku -> dcac konverter -> veomootor = kadudeparaad. Seetõttu neid nimetatigi "range exterder"'ga sõidukiteks, et see pisike elektrijaam seal peal andis sel ajal, kui sõiduakut tühjendati, natukene vurtsu peale, aga ei kompenseerinud mitte kunagi tühjenemist täielikult. SPM -> EM ei ole midagi uut, kasutusel aegade algusest laevadel ja kaevandusmasinatel, aga seal pole säästuga mingit pistmist, puhtalt elektrimootori moment on see, mida vajatakse. Seal pole ka väga massi ja gabariitide piiranguid.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
|