Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 465, 466, 467 ... 517, 518, 519  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 17.12.2024 12:10:50 vasta tsitaadiga

audi tehas, mis nähtavasti tootis peamiselt q8 e-trone? tahtsin huvi pärast vaadata, et mis need on aga tundub, et meil neid isegi ei müüda icon_biggrin.gif
ma selle rikkurite ja sisepõlemismootoritega paugupillide osas poleks üldse nii kindel. kasvõi taycanid tunduvad viimasel ajal jube levinud olema. etron audisid kuni etron gt-ni on ka täitsa tihti näha.

edit:
ohh, maanteeamet on omale statistika lehe teinud:
https://www.transpordiamet.ee/soidukite-statistika
eestis registreeritud 8114 elektriautot
1504 teslat
688 audit
561 bmw-d
504 škodat
468 vw-d
458 hyundaid
457 mersut
287 kiat
270 renaultd
249 porschet
212 volvot

vaatasin seal lehel esimesena pähe tulevaid marke lihtsalt, millest on elektimudeleid meelde jäänud
aga jah, audidest etron gt-sid on 63, q8 etrone on 89. porschedest enamik taycanid, 224 tk.

_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!


viimati muutis londiste 17.12.2024 12:25:06, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 17.12.2024 12:11:46 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Peamiselt toodetakse seal luksuslikke elektrimaastureid Q8 E-tron. Nende viimased mudelid veerevad tootmisliinilt maha 2025. aasta veebruaris.
2023. aastal müüs Audi 49 000 Q8 E-troni, kuid Brüsselis asuva tehase võimekus on 120 000 autot aastas. Seal töötas seni 3000 inimest.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
lauri
HV veteran
lauri

liitunud: 05.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 17.12.2024 12:14:23 vasta tsitaadiga

londiste kirjutas:
audi tehas, mis nähtavasti tootis peamiselt q8 e-trone? tahtsin huvi pärast vaadata, et mis need on aga tundub, et meil neid isegi ei müüda icon_biggrin.gif

Müüdi küll, aga ju siis on otsa saanud ning juurde ei tule.
Mul täitsa olemas, kuigi ilma tähiseta Q8 ehk lihtsalt e-tron.

_________________
The sh*t has hit the fan.
Kommentaarid: 90 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 80
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 17.12.2024 12:16:20 vasta tsitaadiga

palju see tavaline Q8 nendel enne müüs? Tundub et probleem pole mitte EV-s, vaid selles et Audi hindas üldse oma lukspreemiumite nõudlust tiba üle.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 17.12.2024 12:43:09 vasta tsitaadiga

Betamax kirjutas:
Ostjatel läks suur vaimustus mööda, kui hindu nägid. Paratamatu. Isegi, kui sul on roheline mõtteviis ja värgid-särgid, siis elektriline Audi on valdava osa ökohipide jaoks üüratult kallis ja rikkurid ostavad endiselt pigem sisepõlemismootoriga paugupille.


E-tronne pakutakse järelturul varsti kilohinnaga icon_smile.gif Rikkurid ostavad EV'sid ka, seal ülemises osas praktiliselt vahe puudub, on sul ev või sisepõletaja. Alates 70kst on juba valik, mida saab teha münti visates, ideoloogilliselt või lihtsalt uudishimust, rahakotti see ei mõjuta.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 17.12.2024 12:45:28 vasta tsitaadiga

Audi põhjal midagi öelda elektriautode nõudluse kohta on ikka päris jabur. Tõusval turul suuta põruda on ikka paras saavutus.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 17.12.2024 12:48:38 vasta tsitaadiga

Ettevaatust suurema pakasega sõiduulatuse hindamisega icon_idea.gif
https://www.facebook.com/reel/935238478218936/

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Prillpapa
Aeg maha 1p

liitunud: 04.06.2022




sõnum 17.12.2024 13:08:07 vasta tsitaadiga

Betamax kirjutas:
Ostjatel läks suur vaimustus mööda, kui hindu nägid. Paratamatu. Isegi, kui sul on roheline mõtteviis ja värgid-särgid, siis elektriline Audi on valdava osa ökohipide jaoks üüratult kallis ja rikkurid ostavad endiselt pigem sisepõlemismootoriga paugupille.

EV on jah kallis ka keskklassi jaoks kes tahab mõistlikku uut autot hea hinna/varustuse&brändi tasakaaluga.
Rikkurid hakkasid EV-sid ostma, kui bränditootjad hakkasid ka EV-sid arendama, seni jah Tesla jm noname või "Prius"&"Leafid" rikkureid ei kõnetanud.
Samuti rikkurid ise ei ole konstante suurus, vaid ka seal on äärest ääreni rahvast, nagu siingi kus keskealised pässid kes saanud endale Audit&MB&BMW lubada, Clarkson on maapealne jumal ja suust kostub Top Gear-i tõed "õige auto" kohta, teate küll neid AMG, V8 jm - sellel seltskonnal on keeruline EV peale minna, kui just Clarkson või mõni teine eeskuju ei näita.
Aga on ka noorem rikkurite klass, need starupperid, idud, tehnoloogiafirmade hästi tasustatud insenerid, noored kosmopoliitsed teadurid jne - neil ei paista miskit tõrget EV-de soetamise vastu olevat, mõni tellib lausa kaugete merede tagant lisakuludega just sellist EV-d nagu tema tahab.

- Suures pildis EV-de arengu toppamisel võib olla mitmeid põhjuseid. Ostja vaatest on meelde jäänud kuidas kohe-kohe sõidukite tootmine läheb EV-de tootmise peale üle, suured brändid teevad suuri investeeringuid osad isegi kõrvalsektoritesse nagu akutehnoloogiad kuni kaevandusteni välja. Ja masstootmine ning EV-de konkurents toob hinnad jõudsasti alla - natuke on alla tuldud, aga täna on ostjal ikkagi valik al'la kas ICE 40k vs EV 60k.

- Eesti ja euroopa majanduste seisak või isegi vähikäik ei soosi emotsioonioste tegema, mida autoost on, kus vaadatakse konservatiivselt ja asjata autovahetust eriti EV peale ei tormata tegema.

- Jõuliselt on pead tõstnud EV-de vastaste seltskond, suuresti nö vanemad pässid, kes teavad, milline oli "viimane õige" ja kui vale kõik see EV värk on.
Kõik EV puudused võimendatakse, kuni akusõiduki surmalõksuks tituleerimiseni, kui ise sisse ei põle, siis kodu põletad kindlasti maha jm

- Autotööstused, eriti euroopa ja saksas on pärast vene energiakandjatest lahtirebimist, kogu tööstuse konkurentsivõimega hädas, kus enam ei ole prioriteet EV tehnoloogia arendamine ja investeeringud, vaid võideldakse ellujäämise nimel, suletakse tehaseid, koondamisprobleemistik, töötajate protestid jm hädad mis kahjumitega kaasneb. Selge, et sellises olukorras EV ei lenda vaid kidub.

-Riikide eelarved ja EL-i poliitikad on samuti majandussurutise surve all, kus EV-de levinud rohepoliitikaid ei jõuta tänaste majandustega edendada ja rohepoliitikad suure surve all, kui "valed" ja "süüdlane" kõiges halvas mis täna torgib. Kuigi veel paar aastat tagasi sh Eestis kiideti Nord Streami toru õhkimisele ja vene energiakandjatest loobumisele takka, kus see ainult kiirendab ja motiveerib rohetehnoloogiate kiiremat arengut, mis annab euroopale suure tulevikueelise kogu maailma ees ja eriti labaseks tanklaks tituleeritud Venemaa ees. See vist oli põhjendamatu ja ebareaalne lootus, mis ei taha realiseeruda.
Eesti nö rohepoliitika eesmärkidest on läbivalt läbi kumanud, kuidas meie otsustajate eliidi nägemuses on rohepoliitika üks järjekordne euroopa fondide rahasadu, ehk meil endal ei ole ei tehnoloogiat, teadmisi napib, isegi tõsist tahet ei ole, aga kui euroopa rohelõbu kinni maksab - oleme valmis nõrkemiseni projekte kirjutama ja raha eest ehitama kuitahes edevaid lahendusi mida maailmast osta saab. Niikui euroopa raha tulla ei taha, on kogu Eesti rohe- ja keskkonnapoliitikad tühi kott, mis püsti ei püsi. Ehk Eesti enda rohepoliitikate kogu sisu on, kui keegi teine teeb, toob maksab oleme ka kenasti kliima-rohekonverentside pildistamisel kohal, kui keegi küsib, mis on meie sisuline panus, või lahendus roheeesmärkide poole liikumises - ei ole meil midagi, vaid räme sõim rumalate, kahjustavate ja lühinägelike eurodirektiivide suunas.

Eestis aga eks ka mujal euroopas, kus teatud energiakandjad ja elektriost on poliitiilselt tabuks kuulutatud on elektrihind hakanud hüplema ja enam EV-de puhul ei saa rääkida kütuse vaatest kui odavast transpordiviisist, kus võimekamate kiirlaadijatega olla võimalik tankimise eest maksta isegi rohkem kui bensiini-diisli ostuga oleks end transportinud. Kuna Eestis vähemalt ähvardatakse jätkuvalt elektrihinna&võrgutasude kasvuga, lisaks loode-venemaast lahtiühendamise riskid ja kulukad eesseisvad investeeringud kompensatsioonijaamadesse - no keda selline perspektiiv isutaks.
Kuna ka Eesti riigirahandus on miinuses ja KOV-id ning kõik kärbivad kus saavad, on ka EV-de tasuta parkimine ja muud hüved muutunud ja muutumas minevikuks

Ainus mängumuutja EV-de vaates Eestis võib olla automaksuga seonduv, kuivõrd see hakkab ostuvalikuid hübriidide ja EV-de poole kallutama.
Samas täna kohtasin ühte ennustajat, kes kuulutas kõik tänased autovahetajad rumalateks, sest järgmine aasta pidada automüüjaid tabama suur turuseisak ja kõik nad hakkavat sõidukeid poole hinnaga ära andma - ma jäänud uskuma, aga tore oleks küll icon_smile.gif

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 17.12.2024 13:27:15 vasta tsitaadiga

tsitaat:
seni jah Tesla jm noname või "Prius"&"Leafid" rikkureid ei kõnetanud.


Oi kuidas kõnetas. Terve Hollywood on/oli Priust täis, kui see välja tuli. Leafi tõesti keegi kõrgseltskonnast ei ostnud, aga Prius on kultusauto. Tesla puhul tehti kindlasti kõvasti ka promo ja mainekujunust. Ma ei tea, kas nad ennast kuhugile sisse ka ostsid tootepaigutuse mõttes. Lexus näiteks omal ajal ostis ennast MIB'i.

tsitaat:
Ettevaatust suurema pakasega sõiduulatuse hindamisega icon_idea.gif


Ma nüüd digimoondun ev entukaks: "Sul pole vaja sellise külmaga sõita, püsi kodus!".

tsitaat:
Audi põhjal midagi öelda elektriautode nõudluse kohta on ikka päris jabur.


Valge kassi meem: "Skoda on ka Audi".


viimati muutis Markos 17.12.2024 13:28:04, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 17.12.2024 13:27:24 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Ettevaatust suurema pakasega sõiduulatuse hindamisega icon_idea.gif
https://www.facebook.com/reel/935238478218936/


Ininene kes ei suuda arvutada akujääk : keskmine kulu , jääb ka bensukaga teeäärde.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 17.12.2024 13:29:37 vasta tsitaadiga

EV puhul pead suurema pakasega arvestama suuremat kulu salongi kütmisele.
ICE puhul mootori enda (jääk)soojus soojendab salongi.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 17.12.2024 13:31:28 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
EV puhul pead suurema pakasega arvestama suuremat kulu salongi kütmisele.
ICE puhul mootori enda (jääk)soojus soojendab salongi.


Väär. Veere ja tuuletakistusest tuleb suurem kulu. Küte võtab 1kwh tunnis keskmiselt. Ekstreemsema külmaga veidi rohkem. Sa ka ikka ajad mööda jura koguaeg aga üritad täiest väest maha teha.

Võta ükskkõik milline diissl vms ja arvuta mis on -20c ning +20c kulu erinevus maanteekiirusel ha näed ka, et see on mitukümmend protsenti.

5l sajale + 30% on 6.5
15kwh + 30% on 19.5kwh
Täiesti reaalsed numbrid plussmiinus. Siinkohal ei pea tundlik olema ja arvama, et väidetakse nagu elektrikulu tõuseb vähem vaid spm kulu tõuseb ka palju.


viimati muutis M8T0 17.12.2024 13:33:39, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 17.12.2024 13:34:07 vasta tsitaadiga

MRTO kirjutas:
Tanel kirjutas:
Ettevaatust suurema pakasega sõiduulatuse hindamisega icon_idea.gif
https://www.facebook.com/reel/935238478218936/


Ininene kes ei suuda arvutada akujääk : keskmine kulu , jääb ka bensukaga teeäärde.


Ainuke vahe on selles, et bensukal kütusekulu temperatuurist väga ei sõltu. Kui korra soojaks lased, siis on kütusekulu sama, mis suvel. Käisin eelmine nädal lätis trippimas. Keskmine kk 5.3l, TÄPSELT sama, mis suvel, isegi naastrehvid ei mõjuta (temp oli vahemikus -3-5 kraadi). EV'ga oleks napilt jõudnud sinna parkimismajja, millle äppi me tööle ei saanudki ja kuigi seal olid ev laadijad, siis need töötasid sma äpiga. Oleks tulnud puksiir tellida.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 17.12.2024 13:34:28 vasta tsitaadiga

Lollus. Lihtsalt lollus. Mõtle nüüd ikka uuesti mida sa kirjutad . Veere ja tuuletakistus on sama ning ei mõjuta? 😁😁😁😁
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 17.12.2024 13:45:07 vasta tsitaadiga

MRTO kirjutas:
Lollus. Lihtsalt lollus. Mõtle nüüd ikka uuesti mida sa kirjutad . Veere ja tuuletakistus on sama ning ei mõjuta? 😁😁😁😁


Mis selle veeretakistusega juhtuma peaks, tingumusel, et tee on lumevaba ? Tuuletakistus, okei, jah, külm õhk on paksem, sealt võib miskit isegi tulla, aga mul talvine kütusekulu tõus tuleb enamuses ikka auto kohapealsest soojendamisest. Mulle ei meeldi aknaid kraapida, lasen ära sulada. Jah, kui teha väga lühikesi otsi, nii paar km korraga ja siis auto pooleks päevaks seisma jättta, nii saab päris suure numbri kätte. Ma olen enda autol näinud max 11l 100'le ja see oligi -20'ga 2km tööle ja õhtul tagasi. Auto ei jõudnud isegi soojaks minna, ehk kogu sõit käis külma mootoriga pmst. Samas on 11l ka väga väike number, non hübriid eellane armastas sellise käitumise peale näidata numbreid suurujärgus 16-18.

Et siis teeme testi. Ootame -20 ära ja läheme tartusse ja tagasi. Aja peale ei tee, sest sa kaotad nagunii, poole tee peal on patakad tühjad, aga pärast võtame ja vaatame kulunumbreid ja arvutame protsente ? Diil ?
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 17.12.2024 13:46:30 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
tsitaat:
seni jah Tesla jm noname või "Prius"&"Leafid" rikkureid ei kõnetanud.


Oi kuidas kõnetas. Terve Hollywood on/oli Priust täis, kui see välja tuli. Leafi tõesti keegi kõrgseltskonnast ei ostnud, aga Prius on kultusauto. Tesla puhul tehti kindlasti kõvasti ka promo ja mainekujunust.

Nii Prius kui Tesla olid sellisena "esimesed" ja said tänu sellele sümboliteks, mis tõmbavad mingil määral ka praegu, olenemata objektiivsetest näitajatest.. Samas mingi Q8 või e-tron.. meh?
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 17.12.2024 13:58:54 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Väär. Veere ja tuuletakistusest tuleb suurem kulu. Küte võtab 1kwh tunnis keskmiselt. Ekstreemsema külmaga veidi rohkem.

Elektriautode grupis nutulaulud sellest, kuidas suurema -20 pakasega range väheneb EV-del oluliselt ja soojendusele kulub ikka kõvasti rohkem.
Mitte segi ajada lahjemate -5 ja -10 külmadega.

tsitaat:
Sa ka ikka ajad mööda jura koguaeg aga üritad täiest väest maha teha.

Sul on õigus oma arvamusele, täpselt nagu minulgi icon_wink.gif

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 17.12.2024 14:00:06 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
tsitaat:

Väär. Veere ja tuuletakistusest tuleb suurem kulu. Küte võtab 1kwh tunnis keskmiselt. Ekstreemsema külmaga veidi rohkem.

Elektriautode grupis nutulaulud sellest, kuidas suuremad pakasega range väheneb oluliselt.


No alati on ju mingid ekstreemsed tingimused, lumi lõuani jne icon_smile.gif
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 17.12.2024 14:01:32 vasta tsitaadiga

EV akut ennast vist peab ka soojendama suurema pakasega?
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 17.12.2024 14:06:18 vasta tsitaadiga

Sõiduajal ta ei lisa sooja kuna seda pole vaja üle 5c ja mingi soe tekib sõidust nagunii.
Eelsoojendusega kütab aku soojaks niivõinaa ja külma autosse ma ei istu kunagi. Ehk webastota spm ma ka ei omaks.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 17.12.2024 14:22:28 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
EV akut ennast vist peab ka soojendama suurema pakasega?


Akus need jamad peituvadki, talvel peab soojendama, suvel jahutama. Võimsus, mida erinevatel temperatuuridel akusse panna ja sealt võtta tohib on varieeruv. Mõni saab juba üsna leebete tempide juures "kilpkonna" kätte. Elektrimootoril endal on suht savi, on väljas -20 või +40, ok viimasega võib üle ka kuumeneda. Mingi masin, ei mäleta, äkki oli etronn, lülitas külmaga regeni välja. Võib arvata, et see just ranget ei pikenda.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 17.12.2024 15:06:40 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
MRTO kirjutas:
Lollus. Lihtsalt lollus. Mõtle nüüd ikka uuesti mida sa kirjutad . Veere ja tuuletakistus on sama ning ei mõjuta? 😁😁😁😁


Mis selle veeretakistusega juhtuma peaks, tingumusel, et tee on lumevaba ? Tuuletakistus, okei, jah, külm õhk on paksem, sealt võib miskit isegi tulla, aga mul talvine kütusekulu tõus tuleb enamuses ikka auto kohapealsest soojendamisest. Mulle ei meeldi aknaid kraapida, lasen ära sulada. Jah, kui teha väga lühikesi otsi, nii paar km korraga ja siis auto pooleks päevaks seisma jättta, nii saab päris suure numbri kätte. Ma olen enda autol näinud max 11l 100'le ja see oligi -20'ga 2km tööle ja õhtul tagasi. Auto ei jõudnud isegi soojaks minna, ehk kogu sõit käis külma mootoriga pmst. Samas on 11l ka väga väike number, non hübriid eellane armastas sellise käitumise peale näidata numbreid suurujärgus 16-18.

Et siis teeme testi. Ootame -20 ära ja läheme tartusse ja tagasi. Aja peale ei tee, sest sa kaotad nagunii, poole tee peal on patakad tühjad, aga pärast võtame ja vaatame kulunumbreid ja arvutame protsente ? Diil ?


Sul tuleb see aja peale võistlus alati sisse kuigi sõidad 4x vähem kui mina. Samuti ma ei sõida kunagi otse tartusse ja tagasi ühegi autoga. Mõtlesid külma õhu tuuletakistusele ning lamellrehvide veeretakistusele ja said rumalast väitest aru ning oli vaja kohe hakata midagi muud otsima? Ärme üldse hakka lumest jms rääkimagi. Ma olen 6 kuuga 20k sõitnud ja kordagi järjest üle 200 mitte kuna ei tahakski. Samas suvel tuli 501km nelja päeva peale akutäiega ära.

Spm omanikud ei tee kunagi km : liitrid kontrolli kah. Vaatavad ainult oma väidetavat numbrit.

Aga rääkides võistlusest siis minu vana aku omab 68.9kWh veel kasutatavat. Piirist piirini ja tagasi on täpselt 340km. Seega kulu ei tohiks üle 20kWh sajale olla , et edasi-tagasi ära teha. -20c loomulikult ei tee. Pole vahagi.

18" veljega highland rwd teeks selle vabalt ka -20ga ära muidugi. Aasta keskmine kulu on 30% väiksem kui 19" LR ja aku ka suurem.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001




sõnum 17.12.2024 15:27:39 vasta tsitaadiga

tsitaat:

mingi soe tekib sõidust nagunii.

kuidas? icon_rolleyes.gif
Mulle tundub küll, et mida külmema ilmaga maanteekiirusel sõidad misiganes autoga, tunnetad, kuidas klaasidest õhku külma ja peaks kütet juurde keerama (või noh, kliimaseade ise reguleerib juurde).
Aga gruppidest lähtub suht üheselt, mida külmem ilm, seda rohkem range kukub. Ilmselt siis aku/salongi soojendamise combo. ICE-l see probleem puudub.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 17.12.2024 15:30:23 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
tsitaat:
Audi põhjal midagi öelda elektriautode nõudluse kohta on ikka päris jabur.
Valge kassi meem: "Skoda on ka Audi".
kõrvalmärkusena - audi oli elektriautodega turul ikka väga palju varem kui škoda.
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 17.12.2024 15:33:08 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
tsitaat:

mingi soe tekib sõidust nagunii.

kuidas? icon_rolleyes.gif
Mulle tundub küll, et mida külmema ilmaga maanteekiirusel sõidad misiganes autoga, tunnetad, kuidas klaasidest õhku külma ja peaks kütet juurde keerama (või noh, kliimaseade ise reguleerib juurde).
Aga gruppidest lähtub suht üheselt, mida külmem ilm, seda rohkem range kukub. Ilmselt siis aku/salongi soojendamise combo. ICE-l see probleem puudub.


Mootorid tekitavad sooja - aku soojeneb. Eriti maanteesõidul. Ega aku eelsoojendus on ju ka mootoritega tehtud.

Leafi puhul on see ainuke võimalus kuidas laadimisniirust üles saada - sõida. Termohaldus puudub.

Vot täpselt sellibe seltskond ongi teadjaid ja kirjujaid igalpool.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 465, 466, 467 ... 517, 518, 519  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.