praegune kellaaeg 03.09.2025 11:25:21
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
17.09.2024 23:36:07
|
|
|
Ja neist samadest toetustest said ka lääne tootjad osa võtta, ei olnud mingeid piiranguid selles osas. Kui oli Hiinas paiknev ettevõte, nagu BMW või VW, või GM tütarettevõtted seal juba aastakümneid on onud, siis said nemad ka osaleda nendes toetustes.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
17.09.2024 23:40:56
|
|
|
tsitaat: |
Seda arvu vaata nii: model 3 on põhimõtteliselt 3 generatsiooni millest kuni 2021a on saast. Samuti on 3 eri versiooni ( tegelikult 11 täpsemalt). Samas hinnad suuremal osal vahemikus 25-35k. Sealt lähevadki ära kõige parem bang/buck tooted nagu ma ise ostsin. Need 30k eest vanad Beasti performanced ei ole minev kaup. Samuti 25k eest 140k sõitnud asi kui 5k juurde ja saad 60k sõitnud facelifti. |
Tänud turuülevaate eest, võtab hästi kokku, et enamus Model 3'si on s*tad, mida ei tasu osta. Ja sul on õigus, kardetaksegi s*tta osta ja sellepärast ei osteta väga ei uusi, ega ammugi mitte vanu.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
17.09.2024 23:44:17
|
|
|
wtf, näitab lihtsalt, et üritatakse neid müüa liig kõrge hinnaga.
muidugi, kellel siin see tohutu jääkväärtusega lexus oligi, seda nii müües võib ka selguda ei ei müü, järelikult ka sitt?
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
17.09.2024 23:56:07
|
|
|
Tavaline markose soust. Ma vähemalt eeldan, et ta tegelikult saab asjadest aru aga on endale lolli mängimise imago loonud lihtsalt.
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
18.09.2024 08:26:25
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Jutt Hiina tootjatest, keda Hiina riik "toetab" eri meetmetega.
Sellest ka kaitsetollid USA-s ja Euroopas. |
Ära näe vaeva, olen jälginud vahepeal teemat ja kuskil mujal löööks kohe tibla/Xi fänni sildi külge.
Tüüp eirab tuimalt hiina orjatööjõu teemat ja kuidas nad odavalt tooret hangivad...päris haige
//
Täpselt samamoodi on Tesla järjest vähem eetiline just Muski poliitikasse suundumise tõttu.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
18.09.2024 09:27:09
|
|
|
Mul on ükskõik mida mingi toote ceo arvab. Mulle meeldib see toode ju. Enamik maailmast ajab vikerkaare jura - peaksin ka siis loobuma enamikest toodetest? Paljud eu riikide autod või komponendid tuöevad nagunii hiinast. No siis on nii. Mõtle mitu kala või pärismaalast suri nafta tootmise mürgitusse, et sa sõita saaks. Jube onju.
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Aeg maha 1p
liitunud: 04.06.2022
|
18.09.2024 10:27:56
|
|
|
Magic kirjutas: |
Tanel kirjutas: |
Jutt Hiina tootjatest, keda Hiina riik "toetab" eri meetmetega.
Sellest ka kaitsetollid USA-s ja Euroopas. |
Ära näe vaeva, olen jälginud vahepeal teemat ja kuskil mujal löööks kohe tibla/Xi fänni sildi külge.
Tüüp eirab tuimalt hiina orjatööjõu teemat ja kuidas nad odavalt tooret hangivad...päris haige
|
Need kaitsetollid on klassikaline USA ja euroopa autotööstuse surve oma poliitikutele, et viimased viljeleks oma riikide autotööstuse kaitseks protektsionismipoliitikaid. USA ja Jaapani vahet on ju autotööstuse pärast aastakümneid tõmmeldud, kus öeldi ausalt välja kuidas USA autotööstus lihtsalt ei ole efektiivsuses Jaapani tootjatega konkurentsivõimeline, aga mitte ei lalisetud jutukesi diktaatorlikust kommunismist, orjatööjõust ja riigi dotatsioonidest eesmärgiga kogu maailma autotööstus välja suretada.
Mäletatavasti Hiina aga ka USA sai kõvasti euroopalt kriitikat, et käivad küll kliimakonverentsidel kuulamas aga riiklike otsuseid rohepöördeks ja rohetehnoloogiate toetamiseks ei järgne. Ei mäleta mis XX Hiina komparteikongress see oli, mis maailma ja isegi rohetiine euroopa jaoks oli üllatuslik, kus Hiina riik deklareeris jõuliselt enda roheeesmärgid, mis mitmetes lõikudes ületasid isegi euroopa poliitikaid - osa euroopa analüütikuid isegi vaidlesid, kas Hiina suudab need kunagi ellu viia ja teised vaidlesid vastu, et ennem suudab otsejuhtimisega Hiina eesmärke täita, kui demokraatlik lääs, kus töösturid suudavad poliitikaid osta ja kohtutes võib aastaid nüansside üle vaielda - ehk rohepoliitikad nurjata. Näiteks toodi USA tubakatööstust, kus teadusandmebaasides on tänini päris teadlaste ja teadusasutuste poolt toodetud ja tubakatööstuse rahastatud uurimusi&teadust, mis näitasid, et kopsuvähi ja tubaka vahelised seosed on uhhuude luul. Sisuliselt suudeti aastakümneid riigi tubakapoliitikaid sedasi pidurdada - läänes on endiselt rahal suur võim, saab osta nii poliitikuid, poliitikaid, kui isegi teadust.
Kes euroopa rohepoliitikaid jälginud on, siis euroopa pikki aastaid nõudis Hiinalt kui maailma suurimalt kaupade tootjalt riikliku sekkumist rohepoliitikate elluviimiseks ja kohustuste võtmist planeedi kliima eest.
Samamoodi kui euroopas on riigid ja EL-i fondid teinud märkimisväärseid toetusi nii akutehnoloogiate arendamiseks transpordisektoris, kui kompenseerinud autotootjatele osa hinnast elektriautoostutoetuste näol - julgeks väita, et ka euroopa elektriautotööstus ja turg tervikuna on märkimisväärselt ostutoetuste ja erinevate roheprojektidega doteeritud ehk euroopa elektriautod ei maksa oma tõelist hinda.
Aga jah, alati saab juriidilist hookuspookust viljeleda ja väita kuidas Hiina toetused elektriautode tootjatele on pahatahtlik dotatsioon aga euroopa elektriauto ostutoetused ja miljardilised investeeringud ka autotööstusele toetamaks transpordisektori rohepööret "on hoopis teine asi".
Tegelikult EL-i kaitsetollid tehti meelega nn ajutised, sest saadi ise ka aru, kui nõrga positsiooniga mindi Hiina elektriautosid turult tõrjuma ning samas kardetakse Hiina vastusamme - kui EL pungestab Hiina elektriautosid EL-i turult välja võib Hiina vastuseks kahjustada mõne teise sektori euroopa tootjate huve Hiina turul. Mis kokkuvõttes EL-i jaoks võib tähendada, et võidakse küll on aidata oma õnnetult ägavat autotööstust aga kahjud tuleb sisse võtta muus sektoris.
See on muidugi omakorda veider kuivõrd emotsionaalselt laetud on Eesti autohuvilised kus Eestis autotööstus puudub mis vajaks kaitsmist - piltlikult nõutakse kallemaid ja tehnoloogiliselt tagurlikumaid euroopa elektriautosid ja põlastatakse Hiina eesrindlikumaid ja odavamaid sõidukeid - huvitav käik Hinnavaatlejate poolt.
Mis järgmiseks, ei taha 300€ pilukate orjatööjõu proset, nõuan 500€ paar takti madalamat euroopa oma!
Teised räägivad, et need ajutised kaitsetollid ongi lambikäik, kus Euroopa Liidu riikide majandused on nagunii allakäigutrepil, Venemaa odavat tooret ja turgu ei ole, majandused ei taha kasvada, kaitsevaldkond ja Ukraina sõja ja riigi rahastamine nõuab oma osa.
Juba täna näitavad populaarsust jõud, kes tahavad kogu selle silmapaistva euroopa rohepöörde seisma panna - ehk euroopa on läbi kukkunud oma kõige suuremas ja silmapaistvamas poliitikas. Kui euroopa ise enda poliitikatest selili, tuleb ka teised riigid kellelt nõuti rohepoliitikate edendamist, pikali suruda, nt Hiina.
Suures vaates paradoksina, EL rohepoliitika eestvedajana ei suuda enda eesmärke täita aga Hiina rohepoliitikate sabassörkijana tahab kogu maailma oma rohetoodetega ära lämmatada - huvitav olukord igaljuhul - paistab nagu rohepoliitikas EL kaputt ja Hiina võtab ka sealt liidripositsiooni.
Euroopa majandusinimesed ise on tõdenud kus innovatsioon pidavat euroopast kolima USA-sse ja Hiinas on täna juba oma innovatsioon+tootmisvõimekus.
EL-i poliitikad hakkavad aina enam meenutama NSVL-u viimast aastakümmet, kus nagu ise enam hakkama ei saada ega suudeta ning olukorda üritatakse päästa parema ja odavama tehnoloogia piiramisega, et anda enda omadele mingi võimalus..
Eesti poliitikad ei jää ka maha - riigi kõrgeimal tasemel oleme veendunud, kuidas jõuline maksuralli aitab meid edule..
Mina hinnavaatlejana pooldan EL-i turul arenenud ja mõistliku hinnaga Hiina tootjate elektriautosid ja ei taha piirduda ebaefektiivsete, kallite ja tehnoloogiliselt mahajäänud euroopa tootjate toodanguga Samuti ei ole mul tõrget Hiina autode vastu, kuna enamus minu tarbeesemetest on toodetud Hiinas ja ei saa nagu kurta, isegi arvuti millel trükin on enamus jubinaid "made in china". Hakata end võlts moraalikünkale upitama, halama orjatööjõust ja millest veel ning kõigest hiina päritolu asjust loobuma - ei tundu tervemõistuslik ega isegi reaalne..
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
18.09.2024 10:38:48
|
|
|
Tore, et tuli ka teine Xi fänn jälle välja
Pole ammu näinud, et keegi nii kenasti hüppaks Xi ja Putini paati.
Mõtle natuke millele sa enda ülimat toetust väljendad
//
Tehnoloogiline edu
Päris umbluu... odav toore, oma tehaste madalad palgad, piirangud osalustele ja läbi selle know-how varastamine....jne
Ehk pehmelt öeldes võiks öelda, et kena hiina propa.. paistab ka reis hiina?
//
Ja täiesti võimalik Hiina asemel, Jaapani, Taiwani ja isegi Made in EU asju kasutada
Sellist hiina soga ajada peaks tiba piinlik olema
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
18.09.2024 11:45:26
|
|
|
londiste kirjutas: |
wtf, näitab lihtsalt, et üritatakse neid müüa liig kõrge hinnaga.
muidugi, kellel siin see tohutu jääkväärtusega lexus oligi, seda nii müües võib ka selguda ei ei müü, järelikult ka sitt?  |
Kui see nii on, siis tõenäoliselt pole müügiga kiiret ja on arvestatud asjaoluga, et amort on mingi 4 sotti kuus ka seisva masina puhul. Kui aastaga müüdud ei saa, oled 5k kaotanud niiehknaa. Üldiselt see a24 annab ikkagi päris adekvaatse indikatsiooni ja see kui keegi "laseb tuua" kusagilt midagi ja saab mõnii tonni odavamalt, ei muuda üldjoontes suuremat pilti.
Mina lexuse pärast ei muretse, see on väga hea auto ja hetkel olen arvestanud pidada kasutuses 9a, ehk siis 3a on veel jäänud. Müügi korral saan aasta garantiid ka veel kaasa anda, see on kindlasti argument, ning mõjub nii masina turuväärtusele, kui uuele osjale kindlustunde mõttes positiivselt. Mida aga ei saa öelda sama vana Teslat (või mõnda muud ev'd) müües.
Peeter Koppel, kellest ma väga lugu pean, kirjutab täna nii:
Võtame sellise „toreda“ sümboolse asja nagu elektriauto, millega me kõik peaksime sõitma hakkama. See on käsu korras tekkinud innovatsioon. Ülevalt alla innovatsioon aga ei toimi. On toiminud vaid kosmoseprogrammi ja aatomipommi kontekstis.
Inimesed on täna andnud poliitikutele mõista, et me ei taha sellist liiklusvahendit, sest see on toores. Ta ei tööta niimoodi, nagu peaks, ja lisaks on kallis. Ja nüüd on autoettevõtted hädas, sest on tehtud kõvasti investeeringuid, aga investeeringutelt midagi välja pigistada on keeruline, sest tootmisressursse on üle ja autod kipuvad platsidele kuhjuma. |
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
18.09.2024 11:45:49
|
|
|
Magic, tee nüüd teene ja viska kodust kõik asjad välja, millel on "Made in China" kiri peal ja vaata mis alles jääb, kui sul juba nii tugev põhimõtteline Hiina vastasus on. Muuseas pead loobuma ka kõigist EU/USA autotootjate toodangust, sest need kõik on "Made in China" komponente täis. Või võid ka need komponendid sealt kõik välja koukida aga siis pole enam tegu sõitva masinaga.
PS, kui sa tõesti enne lugesid, siis ei toimunud odava toorme ega tööjõu eiramist vaid selgelt tähelepanu juhtimist, et täpselt seda sama tooret ja tööjõudu kasutavad ka "lääne" autotootjad ära oma Hiina tehastes. Muidugi kui sa poole teksti osas silma kinni pigistad, et endale püüda säilitada moraalset pettekujutelma, siis saan aru, miks sääraseid asju ei näe lugeda.
Põnev on jah, et elektriautosid nimetatakse pealesurutuks kui reaalsuses ainus mida nõutakse on väiksema heitmega sõidukid. See, et sisepõlemismootorid sellega toime ei tule pigem viitab vajadusele see tehnoloogia, mis end ümbritsevaid inimesi haigestab, välja vahetada. Ja halenaljakas on lugeda seda silmakirjalikkust millega püütakse õigustada selle tehnoloogia alles hoidmist.
Hr Koppel on kindlasti mingites teemades pädev aga tema sõnavõttudest on näha, et elektriautode teemal ei ole ta end harinud ja seetõttu ei ole tegelikult pädev midagi ütlema. Asjaolu, et ta ei suuda endale seda nõrkust teadvustada ja selgelt kommunikeerida, et ta ei ole selles teemas pädev kahjuks märgistab ta üleüldiselt ära kui ebapädeva.
viimati muutis etk 18.09.2024 13:22:40, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
18.09.2024 13:20:55
|
|
|
Tanel kirjutas: |
MRTO, ja õigesti teeb, EV tehnoloogia on praegu toores ja seda kuradi rohepööret tehakse rohepesuna.
|
See toorevõitu tehnoloogia mis pidevalt areneb on ka põhjus, miks EV amortisatsioon võib ootamatult kõrge olla. Umbes nagu arvuti eelmise sajandi lõpus ja selle sajandi alguses, kus füüsiliselt polnud tal paari aasta pärast ju häda miskit, aga hind oli ikka märgatavalt kukkunud.
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
18.09.2024 13:23:10
|
|
|
Kus nüüd osad jutud kadusid? Kordan. Koppel pole küll tegelane keda elektriauto alal kuulda. Ajab lollust suust välja.
Ja küsisin küsimuse - kuidas hübriidid nagu oleks okeid mis olemuselt on täpselt elektriauto aga tassivad veel kaasas topelt tehnikat mis jabur. Ja samas puhas elektriauto ei ole okei? Kõik need põlemise jutud jne.
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
18.09.2024 13:29:58
|
|
|
Sind ka ei tasu kuulata, hullemat sousti ajad kui anubis juba.
Miks entusiastid ausad ei võiks olla?
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
18.09.2024 13:34:51
|
|
|
Mis osas ma aus ei ole? Kaks EVd omatud ja räägin kulust, kadudest ja kasutamisest (lausa mitte ettenähtud viisil) nii nagu asjad on. Ehk omamud nii kodulaadimisega kui ka nüüd ilma.
Vahe tuleb pigem selles sisse, et EVd osad kujutavad ette ainult max iga sent arvel kokkuhoiuna. No ei ole nii mõeldud. Vaata ikka auto mis saad vs kulu.
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Winterwind
One

liitunud: 19.05.2002

|
18.09.2024 13:38:47
|
|
|
Kuidas see EV-le üleminek nagu reaalselt toimuma peaks maailma mõttes? Juba praegu räägitakse siin, et elektrit pole piisavalt ja võivad hakata mingil ajal osasid võrgust välja lülitama.
Tuule ja päikesega ei tee siin suures plaanis s*ttagi. Põlevkivi ahju ajamine ei tasu ka varsti enam ära selles rohehulluses.. Kuidas reaalselt on üldse võimalik rääkida mingit "varsti sõidame kõik EV-dega" juttu
kui juba praegu on olukord pupu ja EV kärusid kasutab kui mitu protsenti inimestest?
Alles jääb tiblagaas.. kas selle ahju ajamine ja sellest elektri tootmine on roheline?
|
|
Kommentaarid: 1009 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
1 :: |
728 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
18.09.2024 13:39:19
|
|
|
Piirkonniti on asi erinev nagu iga asjaga.
Meil on 7000 EVd ja , 56000 hübriidi (ei tea mitu neist pistikud) ja elektri tootmist aina planeeritakse juurde
viimati muutis M8T0 18.09.2024 13:40:16, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
18.09.2024 13:39:33
|
|
|
Vaata mis saad vs kulu on kiirendus? Keskmisele eestlasele mitte midagi muud reklaamida pole, odavus sealjuures on korralik pullikaka
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
18.09.2024 13:40:27
|
|
|
tsitaat: |
See toorevõitu tehnoloogia mis pidevalt areneb on ka põhjus, miks EV amortisatsioon võib ootamatult kõrge olla. Umbes nagu arvuti eelmise sajandi lõpus ja selle sajandi alguses, kus füüsiliselt polnud tal paari aasta pärast ju häda miskit, aga hind oli ikka märgatavalt kukkunud. |
Jah, nii see tehnoloogiaga paratamatul on, aga seda draivivad teised asjad, miks uus vaatamata kõrgele hinnale, mis omakorda maksab tagas algsed investeeringud ja võimaldab tootel odavneda, ikkagi naturaalselt kasutust leiab. Näitek LCD kuvarid, mis kunagi olid üüratult kallid, ma soetasin isegi ühe selle ming 16 tonni eeku eest vist. Aga need tulid kasutusse, sest inimesed leidsid, et need on silmadele paremad, võtavad vähem ruumi ja elektrit. Samamoodi toimus areng kunagi ka auto puhul, kuna leiti, et see on kiirem ja efektiivsem võrreldes hobuvankritega. Ei olnud mingit sundi, naturaalne adaptsioon. Elektriautodega onn aga tiba teisiti, plusse on raske näha, peale selle, et kasutuskohas on õhk puhtam ja müra tiba vähem (olgem ausad, rehvimüra on ka müra ja see jääb alles ka elektriautodega), lisaks surve valitsuste ja entusiastide poolt, see tekitab vastumeelsust.
tsitaat: |
Ja küsisin küsimuse - kuidas hübriidid nagu oleks okeid mis olemuselt on täpselt elektriauto aga tassivad veel kaasas topelt tehnikat mis jabur. Ja samas puhas elektriauto ei ole okei? Kõik need põlemise jutud jne. |
Seda on korduvalt selgitatud, et hübriidid on üleminekuetapp, mida ei saa vahele jätta, kuna turg ei ole valmis suuremat hüpet astuma nii hinna, kui infra poolest. Lisaks on hübriidid täna turul olnud juba üle 20 aasta ja ennast tehnoloogiliselt tõestanud, ev aga alles areneb. Isegi näed diskkvalifitseerisid <21 aasta M3'ed, millise kindluse annab tarbijale see, et tema täna soetatud Highland ka paari aasta pärast prügiks ei kvalifitseeruks ? 10a tagasi ei oleks ma ka hübriidi ostnud, sest need olid siis kallid ja tehniliselt ebaküpsed. Täna omades nii kolmanda, kui neljanda põlve hübriidi, võin julgelt öelda, et tehnoloogia on küps, neljas kusjuures ei ole võrreldes kolmandaga mingit suurt hüpet teinud. Lubati küll akusõitu kunni 120km/h, aga seda pole minu silmad veel näinud, kütusekulu pole ka suurt vähenenud. Viies põlvkond on saanud endale liitiumaku ja selletõttu ka parema mineku, minu kahtlus on siin aga selles, kuidas liitium hübriidis vastu peab, aga eks aeg näitab, oli see hea mõte või mitte ja kas tuleb minna tagasi NiMh või sootuks superkondede peale.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
18.09.2024 13:42:44
|
|
|
Mugavus, kiirendus, äpist juhtimine, odav kindlustus ja automaks ning reg tasu, suurepärane sõidudünaamika jne. Selle saad jah. Lisaks vaikne.
Markos - aga ülejäänud teooriad kus kõik põleb kohe maha või läheb rikki EVl?
viimati muutis M8T0 18.09.2024 13:43:15, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
18.09.2024 13:42:57
|
|
|
Ja miks peaks keskmine eestlne oma lagi 15k läbisõiduga selle auto ostma? On mõni asjalik argument ka?
Ice autod teevad sama ja on odavam.
Sõber hübriid toyotaga mõtles ka EV peale, läbisõidud suured ja kiire arvutus näitab et isegi tal ei tasu ära vahetus kuna peaks ainult kiirlaadijas laadima. Toyota on odavam
viimati muutis Janis 18.09.2024 13:44:21, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Winterwind
One

liitunud: 19.05.2002

|
18.09.2024 13:42:57
|
|
|
Teslal jah hea kiirendus ja sitad pidurid. Win-win combo.
|
|
Kommentaarid: 1009 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
1 :: |
728 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
18.09.2024 13:44:26
|
|
|
Winterwind kirjutas: |
Teslal jah hea kiirendus ja sitad pidurid. Win-win combo. |
Õnneks kasutan üliharva. Täna igatahes 0.
Janis - mis on keskmine? Võru või Peetri küla? Sõber ostis just pere ainukeseks model S ja ta sõidab mingi 500km kuus.
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
18.09.2024 13:47:30
|
|
|
etk kirjutas: |
Magic, tee nüüd teene ja viska kodust kõik asjad välja, millel on "Made in China" kiri peal ja vaata mis alles jääb, kui sul juba nii tugev põhimõtteline Hiina vastasus on. Muuseas pead loobuma ka kõigist EU/USA autotootjate toodangust, sest need kõik on "Made in China" komponente täis. Või võid ka need komponendid sealt kõik välja koukida aga siis pole enam tegu sõitva masinaga.
PS, kui sa tõesti enne lugesid, siis ei toimunud odava toorme ega tööjõu eiramist vaid selgelt tähelepanu juhtimist, et täpselt seda sama tooret ja tööjõudu kasutavad ka "lääne" autotootjad ära oma Hiina tehastes. Muidugi kui sa poole teksti osas silma kinni pigistad, et endale püüda säilitada moraalset pettekujutelma, siis saan aru, miks sääraseid asju ei näe lugeda. |
Absurdne, et osadel on olulisem EV-sid tampida kui sisuliselt asja mõista ning selle üle arutleda. Aga see on kahjuks läbivalt nii, mistõttu olekski ammu paslik kui eksisteeriks vastav vaidlusteema alafoorumis Vaidlused » Võitlustanner.
Kui keegi siin kusagil reaalselt Hiinat kaitseks-fännaks, siis oleks ju lihtne vastav sisu välja tuua. Aga seda ei ole - läbivalt loetakse oma mantraid, mis teiste tekstidega ~juhuslikus kokkupuutes on.
MRTO kirjutas: |
Markos kirjutas: |
Peeter Koppel, kellest ma väga lugu pean, kirjutab täna nii: |
Peeter Koppel ajab avalikult elektriauto-juhid-on-peded juttu läbi lillede EV grupis. Minu arvates lapse aruga idioot mitte keegi kellest lugu pidada. Avalikuse ees esinev inimene võiks ikka katsuda olla. |
Tegemist on selgelt petrolheadiga, kelle seisukohad on äärmuslikud ning sõnavõtud iseloomulikult reljeefsed.
Märgiline on näiteks ka see, et praegu esitab ta absoluutväite ja toob ise kaks näidet, kuidas see väide absoluutselt siiski ei kehti.
pppd kirjutas: |
Koppel pani kunagi sellist lahedat meelega natuke üle võlli keeratud snoobist kapitalisti juttu, siis oli ta arvamusi hea ja lõbus lugeda, aga viimasel ajal on tavaliseks vinguvaks vanameheks ära keeranud. Noored on kõik lollid lillelapsed, iga nurga taha varitsevad sotsialistid ning elektriauto on kole valitsuste vandenõu. Enne oli teistest eristuv, aga praeguses segmendis on konkurents väga suur. |
Tanel kirjutas: |
Probleem ongi selles, et seda esimest varianti sunnitakse inimestele peale, majandust kägistades ja ressursse raisates. Tehnoloogia võiks/peaks arenema ise. |
Tehnoloogia ei saa hästi ise areneda, sest vana tehnoloogia on algusest peale olnud pooleksdoteeritud ning seda doteeritakse oluliselt endiselt.
Soovitaks endiselt veidi ajalugu uurida:
Spoiler 
Lugege kasvõi neid:
https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1 ja https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_EV_Plus
EV-de vastu on võitlemas tugevad huvid, mis on sünnitanud sellist "geniaalset" pettust nagu näiteks Astongate: https://en.wikipedia.org/wiki/Astongate
NB! Pange tähele, et Wiki artikkel on redutseeritud nupukeseks Aston Martini Wikis: https://en.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin#Astongate
Nüüd sinna viiv link oli varem eraldi artikkel, mille sisu on otsimootorite otsingus aimatav: "The Astongate scandal was a greenwashing campaign in the United Kingdom 2020 which involved a number of well-known brands spreading misinformation about electric vehicles in the wake of the UK's declaration to end the sale of combustion engine vehicles from 2030."
Praegune "Legacy" tootjate tootmise tagasitõmbamine on osa survest EV-de poliitika tagasitõmbamiseks.
Nagu siingi arutletud, on müügid olnud samad või pigem veidi tõusnud - seejuures on autode müük laiemalt languses.
Samal ajal näiteks: Jeep, Ram owner plots EV ramp up in Michigan to prep first electric models for launch
Ja ka KIA poolt pole näiteks väga nurinat kuulda olnud - tegemist on korralike EV-de tootjaga, ühtlasi ei ole tegemist "hiinakaga": Kia wants a bigger slice of the US EV market with new discounts to win over rivals. Kiitust väärt on ka Hyundai.
Subarul ka näiteks 55% YoY tõusu Solterra BEV-l.
Volvo on samal ajal öelnud, et üleminek vajab suuremat valitsuse tuge.
Samal ajal ootab hiinlaste BYD POTUS valimiste lõpuni, et USA tehase plaanidest teada anda.
Muidugi on lihtsam vinguda, süüdistada kõigis hädades EV-sid, kuhu tuleb arendusse raha sisse panna, samas kui dinomahlapresse saab liinilt lihtsamini edasi välja lasta. Eriti kui EV-dega on tegelema hakatud puhtalt seetõttu, et teised hakkasid eest ära minema.
Muarust aitaks laiema kasutuselevõtu osas selgelt:
1) laadijavõrgustiku parendamine/laadimisvõimaluste laiendamine
2) sõiduulatuse suurendamine (Tesla on öelnud, et praegusest suurendada ei kavatse)
Ja laiemalt võttes on selgelt valdkonda veel soodustada vaja. Saastavama tehnoloogia tasudest seda teha, näiteks, on igati adekvaatne.
Janis kirjutas: |
Sind ka ei tasu kuulata, hullemat sousti ajad kui anubis juba.
Miks entusiastid ausad ei võiks olla? |
Poleks probleemi, kui entusiastid oleksid päriselt ausad, st. neil oleks objektiivsuspüüe ning sisulise diksussiooni soov - pigem käiakse siin materdamas ning iga kord korratakse samu "mantraid", olgugi, et need on juba varasemalt korduvalt ümber lükatud. Faktidest ei lasta end kahjuks segada.
Winterwind kirjutas: |
Kuidas reaalselt on üldse võimalik rääkida mingit "varsti sõidame kõik EV-dega" juttu |
Tsiteeri palun - kellele oponeerid?
Markos kirjutas: |
Samamoodi toimus areng kunagi ka auto puhul, kuna leiti, et see on kiirem ja efektiivsem võrreldes hobuvankritega. Ei olnud mingit sundi, naturaalne adaptsioon. |
Naftakasutuse suundade väljatöötamist ning suundi endeid külvati tegelikult ju rahaga üle.
Janis kirjutas: |
Ja miks peaks keskmine eestlne oma lagi 15k läbisõiduga selle auto ostma? On mõni asjalik argument ka? |
Kelle väitele oponeerid? Tsiteerid, ehk? Tegelikkuses on see ju su enda õlgmees?!
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
18.09.2024 13:57:21
|
|
|
tsitaat: |
Markos - aga ülejäänud teooriad kus kõik põleb kohe maha või läheb rikki EVl?
|
Mõlemad on otseses seoses toote küpsusastmega, ehk neid ei saa täna välistada, ei saa ka suureks probleemiks pidada. Küll aga jaa, kui praktikad pole välja kujunenud ja pole näha selget trendi, siis on lahtisi otsi palju. Tasapisi loksub kõik paika, aga see võtab aasta(kümneid), mitte nii, et teeme nüüd hoogtöö ja loosungitega viisaastakuplaanina ära, see ei toimi.
tsitaat: |
Sõber ostis just pere ainukeseks model S ja ta sõidab mingi 500km kuus. |
Mul on sõbral kaks X'i ja üks Taycan, vahe on selles, et ta ei pea raha kokku lugema (mitte selles valdkonnas). Soovitada aga tavainimesele EV'd, kui odavamat alternatiivi SPM'le või hübriidile on selge demagoogia ja valetamine. See on ka üks põhjus, miks ma selline "EV'de vastane" olen.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|