Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007

|
04.01.2024 18:39:33
|
|
|
Winterwind kirjutas: |
Mnator kirjutas: |
kas ta tõesti vahepeal isegi suvatses küsimusele vastata?
see vastus oleks tulnud huvilistele säilitada |
Kirjutas, et 5a tagasi kui uue auto ostis polnud sobivat EV masinat olemas, tundub, et 5a hiljem ka pole. |
eks näis mis järgmised viis aastat toovad
mina viimati ostu tehes põlgasin kah EV ära, kuna leidsin, et ikka veel ei ole minu nõudmistele vastav
selle asemel otsustasin täishübriidi kasuks, leidsin, et need on momendil sobivate omadustega ja hind/auto omadused tasakaalus
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002

|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
05.01.2024 14:17:59
|
|
|
Mitsu -20-ga käivitus, korra pidurivõimendi ei startinud, lasin veidi 12V akut laadida ja restardiga töötas. Elektriküte on nõrk salongile. Webastoga saab sooja. Ja sõiduulatus rämedalt ei lange kui diisliga salongi kütta
Nissan Leaf käivitus vabalt, aga akut ei küta, aku oli -13ni umbes jahtunud. Võimsust piirab veidi, 80kW asemel saab 60kW umbes, pool tundi, kuniks sõit akut veidi soojendab. Esimene kiirlaadimine nutune kui vaja oleks, 5 minutiga piisavalt ei saa, vaja on 15-20 minutit et saaks edasi sõita. Peale seda läheb paremaks.
BMW i3 käivitub vabalt, akut kütab nii laadimisel kui eelsoojendamisel kui "departure time" valiku puhul täiesti soojaks +10ni. Aga jahtub 5tunniga tagasi -5ni ja 10 tunniga -13ni, viimasega annab jõudu 125kW asemel 40kW. Normaalne täiesti, hätta ei jää, -20-ga väga asfalti ei näegi.
Kiirlaadimisel on okei kuna üldiselt jõuab aku temp tühjenemisel nullist üles ja poole kiirusest saab juba kätte.
Soojuspumbast tolku pole -20-ga, sõiduulatusest kolmandik läheb salongile, tavaline küttekeha asendab.
Muidugi nüüd on ilm mõistlikum -15 ja umbes pool kõigest eelnevast jutust on ära kadunud.
Koostan elektriauto ostu rusikareegli:
Osta selline elektriauto, mille tegelik läbisõit on 2x suurem kui sul IGA PÄEV vaja on. Näiteks kui sul on vaja 75km, siis osta elektrikas, mida müüakse 150+km-se läbisõiduga.
Siis 10 aasta pärast on 150km-st alles 120km, Sellest 120km-st jääb alles 80km sõidule ja kuni 40km käreda ilmaga salongi kütmiseks.
Külma ilmaga lae julgelt 100%-ni, suvel kui vaja pole, hoia 80%-ni, siis kestab aku ekstra kaua. Minu akul on veel vähemalt 5-10 aastat head eluvaimu sees.
Minul mõlemal päeval oli vaja 5-10 minutit mitte kodus elektrit tankida. Tükki küljest ei võta, selliseid päevi on ühekäesõrmedel.
Plaanin paarikümnetuhande eurost diisli säästu jätkuvalt kasvatada.
_________________ Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused. |
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
09.01.2024 12:03:39
|
|
|
Matuseautod?
|
|
Kommentaarid: 737 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
556 |
|
tagasi üles |
|
 |
Braien
HV Guru

liitunud: 02.02.2009
|
09.01.2024 12:06:07
|
|
|
Matuseauto ja tuhastaja 2-in-1.
_________________ Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like? |
|
Kommentaarid: 102 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
90 |
|
tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Aeg maha 1p
liitunud: 04.06.2022
|
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
10.01.2024 12:56:13
|
|
|
Kohe tuleb Anubis ja teeb sulle selgeks, et igapäevaselt mahakandmisele minevate ice autode arv on 10x suurem ja probleeme pole.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
10.01.2024 13:15:02
|
|
|
Kuskilt need pommid peavad tulema, mis kodus seinale topitakse. Installer ütles ka, et mõned tuhanded sõitnud ainult
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
10.01.2024 13:20:02
|
|
|
pppd, uhhuu või mitte - mõte ja probleemi olemus jääb samaks ka algallika järgi.
Ja mida rohkem neid autosid maha kantakse, seda rohkem kajastub see ka kindlustuse hinnas.
tsitaat: |
It already costs more to insure most EVs than traditional cars.
According to online brokerage Policygenius, the average U.S. monthly EV insurance payment in 2023 is $206, 27% more than for a combustion-engine model. |
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
10.01.2024 13:23:41
|
|
|
uhhuundus solgib teema ära ning keegi eriti ei vaevugi asja tõsiselt võtma. Välja arvatud need, kellel on igal pool vaja oma isikliku eelistuse õigsust rõhutada. Mis aga solgib teemat veelgi.
Ja kallimast kindlustusest - seda maksavad EV omanikud. Kui sa ei taha EV-d, siis sa ei pea seda maksma. Sõitku oma ICE-ga, kuniks seda on.
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
10.01.2024 13:49:41
|
|
|
Need, keda EV teema reaalselt huvitab, on teema enda jaoks selgeks teinud, olenemata allikast. Praegune info kinnistab seda, et asi on vägagi toores.
Kallimast kindlustusest - ma ei imestaks, kui see kirves varsti kõik ICE-dega ühte patta pannakse, kuna "ei diskrimineeri EV omanikke rsk".
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
viimati muutis Tanel 10.01.2024 13:50:39, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Indrek67
HV vaatleja
liitunud: 29.04.2007
|
10.01.2024 13:50:27
|
|
|
Mina olen kolme EV'd kindlustanud, antud sõidukite aastane kindlustusmakse(kasko ja liiklus) pole olnud suurem kui samas hinnaklassis ICE sõidukite oma. Sõbral kogemus kahega, ka nende puhul kindlustuste hinnad samas suurusjärgus samas hinnaklassis olevate ICE sõidukitega.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
14 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Indrek67
HV vaatleja
liitunud: 29.04.2007
|
10.01.2024 13:59:47
|
|
|
Protsentuaalselt meil suurusjärk ju sama nagu USA's(kui netist leitud number tõele vastab), ehk umbes 0,8% koguhulgast.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
14 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
10.01.2024 14:05:12
|
|
|
Ilmselt siis mahakantud EV-sid tunduvalt vähem ja/või pannakse juba praegu kõik ühte patta.
Tulistan puusalt ka, et Eestis on auto üks kallemaid varasid ja sõidetakse ettevaatlikumalt.
Lääneriikides on kindlustusmaksed aga igatahes juba probleemiks.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
bladerunner
HV Guru
liitunud: 17.01.2002
|
10.01.2024 14:14:37
|
|
|
tsitaat: |
... average U.S. monthly EV insurance payment in 2023 is $206, 27% more than for a combustion-engine model. |
selle järgi tuleks ICE kindlustuse kuumakse ~$160, meil on sellise kindlustuse hinnad pigem 30...50€ vahel kuus. Ehk täiesti võõras mure meie kontekstis.
Auto ja kallimaid varasid? Sõida veidi Raua tänavast kaugemale linnast välja ja vaata millega inimesed liiguvad. Sama nagu Stockmanni toiduosakonna valiku järgi otsustada, et küll eestlased toituvad ikka hästi.
_________________ Experience is what you get when you don't get what you want. |
|
Kommentaarid: 169 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
158 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
10.01.2024 14:18:05
|
|
|
Mis seal linnast väljas siis erinev on? Heal juhul kinnisvara on olemas ja järgmiseks ongi siis auto.
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
10.01.2024 14:28:54
|
|
|
Tanel kirjutas: |
bladerunner, eestlaste autolembust pean silmas. Oma isiklikku vara hoitakse reeglina heaperemehelikult.
Ilmselt ei sõideta ka suvalises kohas EV-dega offroadi, kus autopõhi võiks saada kahjustatud. |
Küll Bolt jne sarnased firmad lobistavad edasi, et isikliku auto omamine läheks haruldasemaks ja kasutataks rendikaid.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis ja rehvide tellimine üle Eesti. www.rsrehvid.ee 55 684 121 |
|
Kommentaarid: 186 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
165 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Aeg maha 1p
liitunud: 04.06.2022
|
10.01.2024 18:21:49
|
|
|
Kisub akuauto teemast mööda.
Samas kahjustab sõidukit sool, liiv, ilmastik, päike ja isegi auto pikem seismine nt garaažis ei pidavat hästi mõjuma.
Eks see noorusekultus kandub üle ka asjadele, osade jaoks mõni arm, korts kaunistab inimest ja näitab elatud elu ja kogemust, teine laseb kõik sirgeks tõmmata-lõigata, värvib karvu, et näha välja nagu "uus"
USA autokultuuris on vist lausa oma hinnatud disainisuund, kus kulumine, rooste, kriipsud-kraapsud lakitakse üle - saab ainulaadse väljanägemisega sõiduki aga mitte ei värvita üle, et olla samasugune tehasetoodang ülejäänud 1000 samasugust tänaval..
Võibolla elektriautodega suundub autondus rohkem kodutehnika suunas, kui nagunii elektroonika-kodutehnika tootjad kipuvad akuauto tootmisse sisenevat.
Kas akuautost saab nagu telefon või arvuti, kus moraalne vananemine hakkab ületama füüsilist vananemist, või rohkem pesumasina-külmiku suund, ostad ära ja enne kobise kui rikki läheb ja enam oma funktsiooni ei täida.
Meenub veel kunagi loetud psühholoogiline eripära autode kasutuses, kus juhi autosse istudes tema personaalne ruum laieneb autole. "Personaalne ruum" on siis see perimeeter, kui teine inimene liiga lähedale tuleb ja seda ebameeldivalt tunnetatakse, nt rääkimisel astub sulle peaaegu ninaga vastu sina nina või puudutab sind kuidagi. Autos juhil tekkivat sama ebameeldiv tunne kui keegi tema autot puudutab või liiga lähedale tuleb.
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
|