eelmine nädal alles tekkis kodanikel jalgratturitel vastupandamatu tahtmine hanerajas sõitmisest liigutada ennast kõrvuti sõitma. kitsal maanteel, 90 alas, just siis kui ka vastassuunas üks auto tuli.
jah, ma arvestasin juba pikalt ette, et nad on idioodid, aga ikkagi wtf.
Mis siis hullu juhtus? Pidid eesliiklejatest lausa mõõdasõidu tegema? Minu kaastunne.
No kui vastasuunas auto tuli, tee oli kitsas siis oleks võind ju mõõdumise plaani asemel anyway mõõdasõidu plaani haududa.
pidin kiiruse praktiliselt jalgratturi kiiruseks tõmbama. noh, tehniliselt oleks vist sealt vahelt läbi ka mahtunud... _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
eelmine nädal alles tekkis kodanikel jalgratturitel vastupandamatu tahtmine hanerajas sõitmisest liigutada ennast kõrvuti sõitma. kitsal maanteel, 90 alas, just siis kui ka vastassuunas üks auto tuli.
jah, ma arvestasin juba pikalt ette, et nad on idioodid, aga ikkagi wtf.
Saan ratturitest aru. Kõrvuti sõites on ratturid nähtavamad ja autojuht peab möödasõidumanöövri sooritama, samamoodi nagu teisest autost mööda sõites. Teeservas hanereas sõites on kombeks autojuhtidel, ilma aeglustamata, väga lähedalt ja ohtlikult mööduda.
Oot, kas autoga oleks mul ka (moraalne) õigus nt keskjoonel sõita, sest mulle ei meeldi et mõni kiirem minust "ilma aeglustamata, väga lähedalt ja ohtlikult mööduda" tahab? Et mulle lihtsalt ei meeldi ja siis hakkan ise teisi takistama, sest mina.. Muidu olen kuulnud ka jalgrattureid kurtvat, et kõnniteel pidid jalakäijad ka umbes samamoodi käituma, nii et vaesed jalgratturid ei saa nendest mööda, mille poolest see situatsioon erineb?
eelmine nädal alles tekkis kodanikel jalgratturitel vastupandamatu tahtmine hanerajas sõitmisest liigutada ennast kõrvuti sõitma. kitsal maanteel, 90 alas, just siis kui ka vastassuunas üks auto tuli.
jah, ma arvestasin juba pikalt ette, et nad on idioodid, aga ikkagi wtf.
Saan ratturitest aru. Kõrvuti sõites on ratturid nähtavamad ja autojuht peab möödasõidumanöövri sooritama, samamoodi nagu teisest autost mööda sõites. Teeservas hanereas sõites on kombeks autojuhtidel, ilma aeglustamata, väga lähedalt ja ohtlikult mööduda.
Oot, kas autoga oleks mul ka (moraalne) õigus nt keskjoonel sõita, sest mulle ei meeldi et mõni kiirem minust "ilma aeglustamata, väga lähedalt ja ohtlikult mööduda" tahab? Et mulle lihtsalt ei meeldi ja siis hakkan ise teisi takistama, sest mina.. Muidu olen kuulnud ka jalgrattureid kurtvat, et kõnniteel pidid jalakäijad ka umbes samamoodi käituma, nii et vaesed jalgratturid ei saa nendest mööda, mille poolest see situatsioon erineb?
Ristmikute kinnisõitmine järjest hullemaks läheb mu arust. Kõrval teelt saaks ilusti läbi rohelise fooriga, aga mingid tegelased sõidavad stop joonest üle punase ette ja siis seal vahivad.
Bolti rendikas oli ka tee peal ühele ette keeranud. Palju neil omavastutus on?
Kas keegi nüüd reaalselt praegu kombeksolevast oluliselt erinevalt käituma hakkab ja kas keegi selle eest karistama hakkab, on suht kahtlane, probleemiks pigem, et pressitakse midagi, mis seaduskuulekust paratamatult devalveerib. Kui mõni jalgrattur jälle surnuks sõidetakse, siis menetlejatel nägu naerul, et meil on ju nüüd uus seadus, aga ega see inimest tagasi too. Praegu ju ka vist ei tohi jalgratturit surnuks sõita.
Ise sõidan praegugi suure kaarega mööda. Päris teise vööndisse ei lähe nagu autost mööda sõites, aga olenevalt tee laiusest enamvähem telgjoont auto keskele jättes.
Vaata kaugele sõitma peab enne kui tohiksid legaalselt möödasõitu teha.
Hea näide ohtlikust rattarentslist. Seal ei ole ohutu sõita, kui auto sõidurajal 50km/h möödub, või buss, või veoauto.
Seadusesse 1.5m kirjapanek tõenäoliselt suurendab ohutust, sest mitmedki autojuhid võtavad suurema kaare ratturist möödudes. Mingi imerelv see ei ole, üks samm edasi.
Vaata kaugele sõitma peab enne kui tohiksid legaalselt möödasõitu teha.
Väga suure tõenäosusega ei hakka keegi karistama, kui seal ei jäta ka seda 1.5m vahet. Proovige ratsionaalselt läheneda lihtsalt, ära tuiska mööda piirkiirusest suurema kiirusega, ära ole nina telefonis, ära ole idioot lihtsalt. Ja kui jääbki väiksem vahe kui 1.5m - no siis jääb. Ja ongi kõik korras, ei karistata mujal euroopas ka seda 1.5m nii ulmeliselt.
Ma ei saagi aru, milleks alati need ekstreemsed näited? Igas asulas linnas ilmselt leiaks sellise koha, kus saaks seadust painutada. Aga tundub suhtumine ongi siis, et kui ühes kohas võime vilistada sellele, siis võime vilistada kõikjal tegelt natuke? _________________ As the great warrior poet Ice Cube once said: "if the day does not require an AK, it is good"
mikk36, pigem, kas see 1.5m kohaldub autojuhile, kui kaherataline on oma enda eraldatud ja kindlaks määratud laiusega teel?
See uus lüke minu loogika järgi mõeldud sõiduteele, kus mingi velo ringi vurab...
Aga jalakäija ei saagi endale 1.5m ohutut möödumise ala? Masinat peab küll parkima nii, et 1.5m jääks ruumi, kuid mööda võib ikka sõites rehkendada kuidas tahad - "Ohutult"? _________________ YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 200€ alla
Väga suure tõenäosusega ei hakka keegi karistama, kui seal ei jäta ka seda 1.5m vahet.
milleks siis üldse selline mõte-algatus? tuletame meelde, seadusandlikult tasemelt.
Sest inimesed muutuvad ikkagi liikluses aina ohtlikumaks ja ohtlikumaks, juhi tähelepanu roolis on aina rohkem hajutatud.
Minu jaoks on see täiesti normaalne algatus. Olen Hispaaniast sellega märgiga tuttav. Siin meie riigis tundub ka rohkem mingi bensiinipeade vastuseis ja probleem, kes ainult tallaks ja kelle teekonda ei tohi ükski takistus ajaliselt pikendada. _________________ As the great warrior poet Ice Cube once said: "if the day does not require an AK, it is good"
viimati muutis mikrom 10.08.2023 10:01:51, muudetud 1 kord
Vaata kaugele sõitma peab enne kui tohiksid legaalselt möödasõitu teha.
Eks siis tuleb sõita. Elame näeme. Mu kommentaar oli eelkõige maantee kohta kus on võimalik vastasuunda minna. Linnas oleva infra ja mõõdumiste kohta ei oska kommenteerida.
Betamax kirjutas:
... kuigi kõrval on täiesti tühi kergliiklustee, millel rattatee osa samuti olemas.
Tüüpiline mootrosõidukiga liikleja ei saagi aru. Mõtlema peab.
Üldiselt on need paralleelselt jooksvad "kergteed" halvad kasutada (kindlasti ka norme kohti). Eriti linnalähedal ning linnas sees. Pigem on nad kõndivatele liiklejatele ehitatud. Mitte sõitmiseks. Sõidutee on mõeldud sõitmiseks ja vastavalt ka ehitatud. Sõiduteel saab kasutada peatee ehk sõidueesõigusega tee eeliseid (ei pea igal ristumisel, sissesõidul pidurdama hoogu maha). Sõiduteel on lisaeelis ka see, et on väga selge (isegi mootorsõidukijuhile) kes on õnnetuses süüdi kui peaks juhtuma.
Eks selle peale võib muidugi öelda, et eks siis peabki õpetama, lähedalt sõitma, tuutu laksma ja muud moodi "õpetama" ja seda õigustama. Selleasemel, et mõista miks teine liiikleja just selle tee valinud on. Vaevalt keegi kiusu pärast sõidab seal kus sõidab.
... kuigi kõrval on täiesti tühi kergliiklustee, millel rattatee osa samuti olemas.
Tüüpiline mootrosõidukiga liikleja ei saagi aru. Mõtlema peab.
Üldiselt on need paralleelselt jooksvad "kergteed" halvad kasutada (kindlasti ka norme kohti). Eriti linnalähedal ning linnas sees. Pigem on nad kõndivatele liiklejatele ehitatud. Mitte sõitmiseks. Sõidutee on mõeldud sõitmiseks ja vastavalt ka ehitatud. Sõiduteel saab kasutada peatee ehk sõidueesõigusega tee eeliseid (ei pea igal ristumisel, sissesõidul pidurdama hoogu maha). Sõiduteel on lisaeelis ka see, et on väga selge (isegi mootorsõidukijuhile) kes on õnnetuses süüdi kui peaks juhtuma.
Eks selle peale võib muidugi öelda, et eks siis peabki õpetama, lähedalt sõitma, tuutu laksma ja muud moodi "õpetama" ja seda õigustama. Selleasemel, et mõista miks teine liiikleja just selle tee valinud on. Vaevalt keegi kiusu pärast sõidab seal kus sõidab.
Betamax, Mitte keegi neid ei kasuta? Antsla - Kobela vahele tehti taoline tee, maakohta külastan üsna tihti ja pole maanteel kordagi näinud ratturit. Isegi kileviinerid sõidavad kergliiklusteel selle lõigu. Näiteid on igasuguseid - võib-olla põlvkondade teema. kurat seda teab
link _________________ As the great warrior poet Ice Cube once said: "if the day does not require an AK, it is good"
mikk36, pigem, kas see 1.5m kohaldub autojuhile, kui kaherataline on oma enda eraldatud ja kindlaks määratud laiusega teel?
See uus lüke minu loogika järgi mõeldud sõiduteele, kus mingi velo ringi vurab...
Aga jalakäija ei saagi endale 1.5m ohutut möödumise ala? Masinat peab küll parkima nii, et 1.5m jääks ruumi, kuid mööda võib ikka sõites rehkendada kuidas tahad - "Ohutult"?
Ma lähtusin Kliimaministeeriumi teatises olevast sõnast "möödumine". See pole sama, mis möödasõit.
tsitaat:
45) möödumine on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine oma sõidurajalt välja sõitmata. Möödumiseks loetakse ka vastusõitvast sõidukist möödumist;
tsitaat:
Ohutuse tõstmiseks määratleme reeglid, et teel olevast ratturist tuleb mööduda 1,5 m kauguselt nagu mitmetes teistes Euroopa riikides.
Eeldab, et tee on laiem kui auto + 1,5m + rattur
Haapsalu kõrvaltänavatel enamasti ei olegi sellist laiust ja Tallinnas on ka selliseid kohti maa ja ilm.
Ja kui rõhutada, et peab justnimelt "mööduma", mitte "möödasõitu sooritama", st oma sõidurajalt väljumata, siis on päris palju tugimaanteid, kus peab lihtsalt ratturi taha sõitma jääma sel juhul, kuni ta kuhugi kõrvale pöörata suvatseb, väiksematest teedest rääkimata. _________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Mõtelge kaasa lihtsalt. Milleks ibas süüdistada. Mingi põhjus seal ju peab olema. Või eeldad, et sõidetakse for fun, et närvidele käia?
Mulle tundub, et just tõestasite seda, et tüüpiline mootorsõidukijuht ei saagi aru. Leidsite mitu põhjust ja stereotüüpi kes peaks sõitma seal, aga proovi nüüd mõelda mis võiks olla põhjus mitte selle kasutamiseks.
viimati muutis iceincube 10.08.2023 11:10:57, muudetud 6 korda
Aga jalakäija ei saagi endale 1.5m ohutut möödumise ala? Masinat peab küll parkima nii, et 1.5m jääks ruumi, kuid mööda võib ikka sõites rehkendada kuidas tahad - "Ohutult"?
mhmh, edaspidi võiks käia ka jalakäijatest - kaasa arvatud jalgratturitel - möödumine nii, et olgu seal 1.5m vahet
Dogbert kirjutas:
Eeldab, et tee on laiem kui auto + 1,5m + rattur
Haapsalu kõrvaltänavatel enamasti ei olegi sellist laiust ja Tallinnas on ka selliseid kohti maa ja ilm.
Ja kui rõhutada, et peab justnimelt "mööduma", mitte "möödasõitu sooritama", st oma sõidurajalt väljumata, siis on päris palju tugimaanteid, kus peab lihtsalt ratturi taha sõitma jääma sel juhul, kuni ta kuhugi kõrvale pöörata suvatseb, väiksematest teedest rääkimata.
möödumise korral mitte tee vaid sõidurada. standardne laius on mingi 3-3.5m? pool meetrit jalgratturile, poolteist kõrvale ja saabki kuni pooleteise meetri laiuse autoga mööduda?
siinjuures möödasõidu puhul see vahe nõue anyway ei ole praegu kirjutatud, niiet...
edit: lugesin uuesti algset lugu, on nii möödumisel kui möödasõidul erinevatest kohtades kirjutatud.
mikrom kirjutas:
londiste kirjutas:
mikrom kirjutas:
Väga suure tõenäosusega ei hakka keegi karistama, kui seal ei jäta ka seda 1.5m vahet.
milleks siis üldse selline mõte-algatus? tuletame meelde, seadusandlikult tasemelt.
Sest inimesed muutuvad ikkagi liikluses aina ohtlikumaks ja ohtlikumaks, juhi tähelepanu roolis on aina rohkem hajutatud.
Minu jaoks on see täiesti normaalne algatus. Olen Hispaaniast sellega märgiga tuttav.
ja siis teeme juurde lollakaid ja mõttetuid seadusepügalaid, mida ei hakata täitma ega ole tihti võimalik täita? väga vale idee ja mõtlemine. kui on vaja mõtlemist muuta, siis selle jaoks on muud vahendid.
mis märk ja mis regulatsioon hispaanias sellega seotud on? _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
viimati muutis londiste 10.08.2023 11:40:28, muudetud 2 korda
mikk36, my bad. Sellisel juhul tõesti erinevate teede kõrvuti olek ei päästa vaid kõik ühe kirvega Londiste, jah, siis tulevad "Isa soovitusel" tüübid kapist välja, oma 1.5m kirvest vehkima paremale ja vasakule. Kui keegi pihta sai, on ise süüdi, sest näed, seaduses nii...
Magalates parkida ka enam ei saa kolimisteenused ja kullerid. Omavalitsus teeb vastava tasku su magalast mingi 500m kaugusele, kusalgi seaduslikult lühiajaliselt parkida ei saa ning tassidki oma pesumasinat sealt 500m jala, pood ise näiteks 250m kaugusel _________________ YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 200€ alla
Magalates parkida ka enam ei saa kolimisteenused ja kullerid. Omavalitsus teeb vastava tasku su magalast mingi 500m kaugusele, kusalgi seaduslikult lühiajaliselt parkida ei saa ning tassidki oma pesumasinat sealt 500m jala, pood ise näiteks 250m kaugusel
magalas maja kõrval on see ikka maaomaniku ehk üldjuhul korteriühistu haldusalas. teha tee peale märgis või märgid, et võib kauba peatumiseks peatuda.
eks see saaks olema vahva teema, mida korteriühistute koosolekutel lahata _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
londiste, maja ees kõnniteed manageerib Mupo ja trahvib ka tänapäevalgi masinaid, kes seal pargivad ilma vastava märgita. Senimaani jäetud nood "Kauba laadimin" või muud kolimisfirmad rahule, muud loomad kohe täie kaarega.
Sisuliselt nüüd kõigile ühe puuga ja kui keegi piisavalt emm, siis saadki pikka kaarega oma külmikut käeotsas tassida
Huvitav, mis järgmiseks. Minu arust kõik uued muudatused juba eelnevalt ära reguleeritud või oli vaja vinti peale keerata, sest keegi sai kusagil mingit väga äärmust kasutada või mõnele ametnikule liiga palju konkreetse asjaga pinda käidud.
Trahviraha tõstmine jah ja nood tõukside parkimine. Raha on vaja ja linnapilt sirgemaks.
[LISA] Aga kes tõuksiga süüdi jääb. Pargin nõuetekohaselt ära, teen Boldile ka pildid, kuid keegi paha paha liigutab ümber. Mina kui viimane parkija olen nõuetekohaselt tõuksi ära paigutanud ja saan trahvi Boldi käest tagant järgi või kuidas?
Tuul lükab tõuksi pikali ja heauskne inimene paneb selle püsti risti teele, teadmata, et kuidas peab parkima, kes trahvi saab? _________________ YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 200€ alla
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.