praegune kellaaeg 06.09.2025 08:37:25
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
ahto42
HV kasutaja
liitunud: 26.08.2003
|
29.07.2019 12:08:36
Mobiilsidelevi ja inimeste turvalisus |
|
|
Tere
Küsimus mobiilioperaatoritele, et kas kõhud on juba täis?
Absoluutselt iga suurem üritus on levi ja side maas. Soomes nt sellist jama on väga harva. Laulupeost saan ma veel aru, et seal oli üle 100 tuhande inimese tihkelt koos. Aga Tartus Raekoja platsil kui Ralli avamine oli, siis Telia ei liikunud üldse. Ok katsetel veel kuidagi aru saava, aga krt linnas?
Metallica ajal oli Telial ainult hädaabi kõned. Oli ka peresisene hädajuhtum, kus lapsel oli mind ja kaasat kätte saada. Õnneks Tele2 pani mobiilse lisamasti ja sai meid kätte(kaasal tele2) ja saime lapse maha rahustada. Kahju oleks olnud vaid väike varaline( telefoni kaotuse näol), õnneks mitte trauma. Hiljem saime Family Lingi abil telefoni kätte.
Väidetavalt töötab ka 112 kui levi ei ole, aga pole õnneks ise pidanud sellises olukorras olema ja loodan, et ei ole vaja ka.
Kui Soome hoki MM võitis, siis oli igal pool väljakutel tanstu- ja laulupidu, aga inimesed tegid live striime.
Kas oleks aeg juba ka kvaliteedile oma areng suunata, sest mobiilseid seadmeid tuleb iga päev aina juurde.
Sai pikk jutt, aga südamelt ära.
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
 |
XeStAiSy
Aeg maha 60
liitunud: 12.12.2001
|
29.07.2019 12:51:02
|
|
|
Nad teenivad kõvasti kasumit ei tasu mõelda et vähe saavad aasta peale puhas kasum miljonites aga eks midagi dividendideks läheb ka liikmetele mida ei avalikustata kui isegi 100miljonit puhas kasum ja teenuseid ei parandata suurt on see ikkagi dividendide teema. 100 miljoniga saaks terve eesti ilmselt katta suure mahuga ja ulme teenusega. Kui 4 aastat koguda saaks 400milli mõelge ise kuhu see kaob. See on lihtsalt näide. Kasumist arenduusi ja palkasid ja muid kulusid ei arvestata.
_________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
viimati muutis XeStAiSy 29.07.2019 12:54:45, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
29.07.2019 12:53:16
|
|
|
tsitaat: |
Väidetavalt töötab ka 112 kui levi ei ole, aga pole õnneks ise pidanud sellises olukorras olema ja loodan, et ei ole vaja ka.
|
112 töötab siis ülekoormatud alas kui SIM kaardi välja võtad
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
kevku
HV kasutaja
liitunud: 05.10.2007
|
29.07.2019 12:54:04
|
|
|
Ürituste korraldajad peavad ise tellima lisajaamad, mobiilifirmasi pole siin vaja süüdistada.
|
|
Kommentaarid: 7 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
 |
woox2k
Kreisi kasutaja

liitunud: 25.03.2009
|
29.07.2019 12:57:04
|
|
|
SIM kaardi välja võtmine lubab telefonil kasutada misiganes mobiilivõrku 112 helistamisel. Mis juhtub aga juhul kui kõigi operaatorite võrgud on umbes (meil pole neid nii palju)? Kas 112 numbri jaoks on võrgul ka mingisugune reserveeritud kanal mida ka koormatud võrgu puhul saaks kasutada?
_________________ Mess with the best, die like the rest! |
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
18 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
29.07.2019 13:01:38
|
|
|
jah
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sahasrahla
HV kasutaja
liitunud: 19.06.2011
|
29.07.2019 13:53:24
|
|
|
Striimimine/salvestamine ei ole ju nii tähtis,
maksta pileti eest ja "nautida" üritust läbi ekraani on lihtsalt totter.
Teadmiseks, et oli ka aeg, mil polnud mobiile,
küll see aeg võis ikka ränk olla.
Mina ütleksin siinkohal, et see on seadme sõltuvus või seadme orjus.
|
|
tagasi üles |
|
 |
ahto42
HV kasutaja
liitunud: 26.08.2003
|
29.07.2019 14:18:04
|
|
|
Sahasrahla kirjutas: |
Striimimine/salvestamine ei ole ju nii tähtis,
maksta pileti eest ja "nautida" üritust läbi ekraani on lihtsalt totter.
Teadmiseks, et oli ka aeg, mil polnud mobiile,
küll see aeg võis ikka ränk olla.
Mina ütleksin siinkohal, et see on seadme sõltuvus või seadme orjus. |
Oli aeg, kui oli voolukatkestus, siis said abi kutsuda. Nüüd: Voolu pole, abi jääb kutsumata. Netti pole abi jääb kutsumata, sest lauatelefon on ruuteri taga.
Mul oli ju olukord, kus oli vaja kätte saada ja sidet kasutada.
Soome näide oli sellepärast, näidata, et saab ka teisiti.
Paljud seda üldse teavad, et simkaart tuleb välja võtta? Uutel telefonidel ei olegi see nii lihtne kui SIM sahtel käib ainult nõelaga välja.
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dev Grex
HV Guru
liitunud: 29.07.2012
|
29.07.2019 14:20:26
|
|
|
Piisab kui lennurežiim sisse lülitada.
|
|
Kommentaarid: 355 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
301 |
|
tagasi üles |
|
 |
Draqula
HV Guru
liitunud: 29.10.2004
|
29.07.2019 14:34:54
|
|
|
Laulupeol oli Telia levi väga ok. Tegin umbes 7 kõnet eriaegadel pühapäeva jooksul ning kõik õnnestusid esimesel katsel.
Samuti liikus ka data (kiirused polnud küll kiita, kuid lisalaulude sõnad said kaare all jooksvalt netist leitud). Selle ühe päeva jooksul Telia pressika järgi liigutati 2TB andmeid lauluväljakul Telia võrgus.
Umbes on 2G ja 3G.
Üle poolte Telia kõnedest tehti seal 4G võrgus ehk VoLTE abil.
Seega tuleb osta telefon, mis on vastava operaatori puhul VoLTE toega ja kõik on võimalik.
|
|
Kommentaarid: 42 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
29.07.2019 14:58:13
|
|
|
Draqula kirjutas: |
Laulupeol oli Telia levi väga ok. Tegin umbes 7 kõnet eriaegadel pühapäeva jooksul ning kõik õnnestusid esimesel katsel.
Samuti liikus ka data (kiirused polnud küll kiita, kuid lisalaulude sõnad said kaare all jooksvalt netist leitud). Selle ühe päeva jooksul Telia pressika järgi liigutati 2TB andmeid lauluväljakul Telia võrgus.
Umbes on 2G ja 3G.
Üle poolte Telia kõnedest tehti seal 4G võrgus ehk VoLTE abil.
Seega tuleb osta telefon, mis on vastava operaatori puhul VoLTE toega ja kõik on võimalik. |
Kui 2G ja 3G on kuskil umbes, siis seda pigem seetõttu, et vastavaid jaamu on vähemaks võetud (osalt vanad ehk rikiigi läinud ja enam ei panda asemele sellist seadet mis 2g/3G jaoks töötaks). 4G telefone on nii palju peale tulnud/kasutusel, et nende arvelt on teiste koormus alla laskunud kõvasti. Laulupidudel sai enne 4G-d emt-telia võrgus ühendust vajadusel küll, diil+teised operaatorid võisid jänni jätta.
Siin maal ongi põhiveaks, et omamaist operaatorit enam pole üldse, kes siinse rahva huvidest kasvõi natukegi hooliks, välismaiseid omanikke huvitab ainult siit väljapigitatav kasum.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
indrpo
HV Guru
liitunud: 14.11.2004
|
29.07.2019 18:38:47
|
|
|
Lahendasin ühel härral mure, kehva leviga elukohas hüppas telefon 3G4G vahet ja kõned katkesid. Telefon korralik Samsung A8 aga polnud netti näinudki, härra ainult helistas sellega ja telefon oli sellepärast nutikas, et auto BT toimiks.
Ühendasin telefoni korralikku maja wifisse, telefonile uus android ja update ning voilaa, VoWifi olemas ning kõned käivad igast asendist, on siis kusagil mõni mobiilitugijaam või mitte.
Seega tõsi on see, et saab ka teisiti. Loen ühe teise tehnikafoorumi reviewsid kus ürituse korraldaja tellib kohale IT firma ja paigaldatakse üles korralik wifi võrk nii õlleputkadele, turvameeskonnale, korraldajale, artistidele kui ka külastajatele... loomulikult koos oma prioriteetidega.
Mobiilioperaator ei ehita kusagile põllule igaks juhuks 10 tugijaamaga supervõrku mis kannataks 60000 külastajat festivalil mida korraldatakse 1x aastas.
Lauluväljak on piisavalt populaarne koht kuhu võib sellist luksust lubada, seal on üritusi korduvalt ja igal aastal.
Ilmselt võib nüüd mõelda Tartus ka Raadi kanti natuke võimsust lisada või valmis olla lisa tugijaama toomiseks... mida minumeelest ka Metallical tehti aga ikka jäi väheks.
Linnades sees ja ilmselt ka tartus on teatud võimalused loodud aga laiendamine ei pruugi lihtne ollagi, kes rendib oma katust, et sinna torn püsti panna?
|
|
Kommentaarid: 260 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
lurr
HV veteran

liitunud: 28.12.2002
|
29.07.2019 19:29:22
|
|
|
Tugijaamu on ka mobiilseid. Endast lugupidav telco võiks ise selle peale tulla et jaama(d) kohale veeretada. Ei pea iga asja eest raha küsima, vahel on hea maine väärtuslikum.
|
|
Kommentaarid: 124 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
112 |
|
tagasi üles |
|
 |
indrpo
HV Guru
liitunud: 14.11.2004
|
29.07.2019 20:31:28
|
|
|
lurr kirjutas: |
Tugijaamu on ka mobiilseid. Endast lugupidav telco võiks ise selle peale tulla et jaama(d) kohale veeretada. Ei pea iga asja eest raha küsima, vahel on hea maine väärtuslikum. |
Ja kes ütleb, et seda ei tehta? Ainult organisaatoril vaja teada anda kus ja millal, ning kui ajad klapivad ning mujal kriitilisemaid üritusi pole, kus tugijaam oodatud, veeretataksegi kohale.
Ma pole veel kuulnud, et selle eest raha küsitakse.
|
|
Kommentaarid: 260 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sahasrahla
HV kasutaja
liitunud: 19.06.2011
|
29.07.2019 22:23:13
|
|
|
Tulenevalt seadusest, lasub ka ürituse korraldajal kohustus, tagada ohutus!
Kui see ei ole piisav, siis võib olla on see põhjustatud sellest,
et "kõik" eeldavadki, et mobiiltelefon tagab ohutuse,
ja täpselt nii totralt see olukord kõlabki.
Teen siinkohal üleskutse, et vähemalt ühel suurüritusel jätaks selle jama koju!
Kas tõesti peab igal üritusel oma mobiilset seadet kasutama,
ma siiralt usun, et see nii ei ole!
|
|
tagasi üles |
|
 |
Draqula
HV Guru
liitunud: 29.10.2004
|
30.07.2019 11:54:15
|
|
|
indrpo kirjutas: |
Lahendasin ühel härral mure, kehva leviga elukohas hüppas telefon 3G4G vahet ja kõned katkesid. Telefon korralik Samsung A8 aga polnud netti näinudki, härra ainult helistas sellega ja telefon oli sellepärast nutikas, et auto BT toimiks.
Ühendasin telefoni korralikku maja wifisse, telefonile uus android ja update ning voilaa, VoWifi olemas ning kõned käivad igast asendist, on siis kusagil mõni mobiilitugijaam või mitte.
(...) |
Ma just mõtlesin, et see VoWifi võib olla väga abiks kuskil kehva mobiilisignaaliga äärealadel - välise antenniga püüad 4G ning vähemalt toas saad rahulikult mobiiliga helistada wifi võrgus.
|
|
Kommentaarid: 42 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
kaabakas
HV veteran

liitunud: 01.04.2002
|
30.07.2019 12:09:56
|
|
|
Sõltuvus nutitelefonidest, eelkõige sotsiaalmeediast on reaalne asi, mitte mingi analoogia või metafoor. See töötab täpselt sama ajukeemia peal mis muudki sõltuvused. Heroiin, nikotiin, sotsiaalmeedia, ajus näeb see kõik samamoodi välja. Ja miljardid inimesed maailmas on oma dopamiiniahelad välja treeninud laike kaifima ja muud sellist jama näost sisse ajama. Nagu muudki sõltuvused, on ka sellest järjest suuremaid doose vaja. Ja kõik jõuavad välja sellesse faasi, kus sissetulev rahuldus enam piisav pole.
Sotsiaalmeedia spetsiifiline muster seisneb selles, et ta asendab meie inimsuhted madalakvaliteedilise aseainega. Inimene on sotsiaalne loom ja vajab mittedepressiivse elu jaoks funktsioneerivaid inimsuhteid. Sotsiaalmeedia see-eest on inimsuhetele sama mis porno suguelule või kiirtoit tervisele. Kuigi ta tundub nälja kustutavat, pole ta tegelikult see mida vaim ja keha vajavad. Tulemuseks on katkised inimesed, kes kaotanud oskuse näost näkku suhelda, manduvad närviliseks, õnnetuks ja masendunuks.
Nii et põhimõtteliselt on sotsiaalmeedia maailma suurim eksperiment ever. Nii palju kui ma ette näha oskan, on esimesed viljad juba käes, aga tegelikult on asi alles alguses. Caveat emptor.
Mis puudutab mobiililevi suurüritustel, siis ma olen täiesti kindel et reatöötajatelt nõuab Telia proaktiivset lähenemist tekkida võivatele probleemidele. Sest milline ettevõte suudaks tänapäeval palgata inimesi ilma bullshit bingota töökuulutuses. Aga justnimelt bullshit, sest töötajalt küll oodatakse aga milline on ettevõtte suhtumine tervikuna? Nagu ma ka varem olen kirjutanud, väliskapitalil on pohhui. Nende eesmärk pole pakkuda kellelegi mingit kvaliteeti. Nende eesmärk on riigist maksimaalselt kasumit välja viia. Kvaliteedi pakkumine võib seda teinekord küll aidata, aga pigem nähakse selles kuluallikat. Lihtsam on pigistada seda, mis juba olemas on.
Astuge sisse suvalisse poodi ja vaadake üle mis on seal kvaliteedi ja pasa vahekord. Sellises maailmas me elame.
Muidugi on lihtne öelda, et miks meilt ei tellitud lisajaamu. Aga kelle ülesanne on Telia klientidele levi pakkuda? Metallica ülesanne või Telia ülesanne? Nagu ma ka varem olen kirjutanud, Telial puudub eneseaustus, ja seetõttu ei tule talle pähegi, et võiks nimetatud proaktiivsust üles näidata. Oli see kellelegi saladus, et tuleb laulupidu või Metallica? Ei olnud. Aga terves suures ettevõttes ei tule mitte kellelegi pähe, et äkki teeks nii et inimestel ühendus olemas on? Lihtsam on üle lasta ja näpuga kellegi teise peale näidata.
Taolise suhtumise jaoks on eesti keeles sõna olemas. Sõna mis on pärit ajast kui selline suhtumine meie maal valitsev oli. Sõna, mis vastupidi levinud arvamusele ei sõltu nimetatu rahvusest, vaid justnimelt suhtumisest. Tiblad.
_________________ Mida Ott ei õpi, seda Egon ei tea. |
|
Kommentaarid: 105 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
95 |
|
tagasi üles |
|
 |
indrpo
HV Guru
liitunud: 14.11.2004
|
30.07.2019 15:07:42
|
|
|
kaabakas, Sinu jutust võib vaid järeldada, et 1000 pretensiooni ja pöördumist oma sideoperaatori poole on parem, kui rahulolevad kliendid. Paraku see nii ei ole.
Võimatut ei ole võimalik täita, mina vähemalt nägin Metallical ajutisi telefonimaste püsti olevat aga ega see ei päästa selle facebooki möllu eest Nagu eelnevalt mainiti, Lauluväljakul oli rahvamassis üsna hea ja mugav telefonis olla.
Sinu arvamus äriettevõtte raha asjadest on jutt kellegi teise ettevõttest, mitte sinu enda omast, seda me ei tea kuidas sul need asjad käivad.
|
|
Kommentaarid: 260 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
ahto42
HV kasutaja
liitunud: 26.08.2003
|
30.07.2019 20:13:04
|
|
|
No aga mul oli Metallica ajal täitsa blackout- nii 2G, 3G kui ka 4G ainult hädaabi. Laulupeo ajal 3G hädaabi ainult ja 4g oli levi põhjas, aga andmed ei liikunud.
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
 |
Draqula
HV Guru
liitunud: 29.10.2004
|
31.07.2019 10:14:46
|
|
|
kaabakas, iga ettevõtte esmane ülesanne on teenida kasumit (olgu ta kodu- või välismaine). Need, mis kasumiteenimisega esmajärjekorras ei tegele, on MTÜ'd.
Seega kliendi suhtes ollakse täpselt nii ükskõikne kui klient enda suhtes laseb olla. Kapitalile otsitakse parimat tootlust - kui täiendav investeering kasumit suurendab siis see tehakse, kui mitte siis ei tehta (v.a. riiklikud regulatsioonid ja muud kõrgemalt tulevad kohustused, mida ei tehta kasumi tõstmiseks vaid tegevusloa säilitamiseks või muude repressioonide vältimiseks).
Kui sa ei ole teenusega rahul siis tuleb sellest ettevõttele teada anda ning jalgadega hääletada. Kui seda teeksid piisavalt paljud, oleks ettevõttel ka reaalne surve midagi muuta.
Peeter Koppel on ironiseerides öelnud: "Ettevõtte kasum on ebaõiglaselt väljamaksmata jäänud palgatõusud". Siia võib lisada, et "Ettevõtte kasum on teenitud ebaõiglaselt madala teenuse kvaliteedi arvelt" ehk teoreetiliselt võiks ju kulutada kogu sissetuleva raha teenuse kvaliteedi tõstmiseks, paraku reaalsuses seda keegi ei tee ning peame "pahade" hulgast parimaid valima.
|
|
Kommentaarid: 42 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
kaabakas
HV veteran

liitunud: 01.04.2002
|
31.07.2019 13:51:56
|
|
|
Sinu jutt on küll tavamõtlemises levinud, aga pole sellepärast veel kogu tõde. Tegelikult on ta seesama ülelaskmise loogika, ainult et pakendatud loogilisena tunduvaks söödaks, et oleks võimalik inimene sellega orki tõmmata. Aga vaata nüüd mis sinu jutu kokkuvõte on? Jalgadega hääletamine? Ühesõnaga, et kui ettevõte pakub kehva teenust, siis süüdi on selles tarbija! Võta nüüd hetk aega et hinnata siin toimunud musta valgeks rääkimise meistriklassi.
MTÜd on ei ole mitte need, kes kasumi teenimisega esmajärjekorras ei tegele, vaid need kes kasumi teenimisega üldse ei tegele. Aga ettevõtete kohta pole kuskil paberil kirjas et ettevõtte esimene eesmärk peab olema kasumi teenimine. Vastupidi!
Esiteks, võtame näiteks sellesama parima tootluse otsimine kapitalile - no kui see kehtiks, siis oleks kõik maailma raha börsil ja mitte keegi kuskil ei tegeleks millegi käegakatsutava ehk reaalmajandusega. See kus kapital kõge rohkem tootlust teeb, pole ju kellelegi saladus. Aga millegipärast tegeleb enamus kapitali veidi teiste asjadega. Tegeleb igasuguste erinevate asjadega. Tuleb teha ära see valus järldus, et enamusele ettevõtetele pole kasum see kõige tähtsam asi.
Teiseks, mis võiks siis tähtsam olla kui kasum? Üks võimalus seda otsida on ettevõtte missioon. Võtame Telia kodulehelt:
https://www.telia.ee/ettevottest/uldinfo/ kirjutas: |
Meie missioon on panustada ühiskonna arengusse, et Eesti oleks parem paik nii elamiseks kui töötamiseks. Meid innustab võimalus muuta tehnoloogia abil inimeste elu lihtsamaks ja mugavamaks. Meil on tehnoloogiline kompetents, klienditundmine ja investeerimisvõimekus, et viia ellu visioon uue põlvkonna telkost. |
See on siis selle ettevõtte eesmärk? Mitte sõnagi kasumist!
(Kõrvalepõikena, paistab et nende tehnoloogiline kompetents, klienditundmine ja investeerimisvõimekus suurürituse tasemele ei ulatu.)
Ettevõtte eesmärk koosneb neljast asjast: et ta oskab seda mida ta teeb, et seda mida ta teeb on kellelgi vaja, et talle meeldib seda teha mida ta teeb ja et selle eest on võimalik raha saada. Veidi teises sõnastuses on esimesed kolm punkti nendest ka Telia missioonis kirjas. See pole kokkusattumus! Enamasti, kui esimesed kolm punkti on olemas siis neljas tuleb iseenesest. Ja ettevõtted kes kõik neljandale punktile panustavad, kaotavad aegamööda esimesed kolm ja panevad uksed kinni.
Kolmandaks, ettevõtlusruum kui võlaõigusel põhinev juriidiline konstruktsioon ja eelkõige ettevõte kui juriidiline keha on riigi, ühiskonna, töötaja ja tarbija seisukohalt õigustatud mitte sellega et ta omanikule kasumit toodab. Ettevõte ja tema kasum omanikule on ainult vahend, millega riik korraldab kasu riigile, ühiskonnale, töötajale ja tarbijale. Ühesõnaga, kasumi võimaldamisega omanikule paneb riik ettevõtjad tegema asju, mida muidu peaks riik ise tegema. See on kapitalistliku riigikorra moraalne alus. Ja kui me küsime mis on ettevõtte eesmärk, siis just siin on vastus: ettevõtte olemasolu saab olla põhjendatud ainult kõige muuga kui ettevõte ise või tema kasum.
Siit tuleb paratamatu järeldus: mida enam ettevõte ainult kasumist hoolib, seda enam on ta ühiskonna jaoks parasiit. Ettevõte saab sellest ise väga hästi aru, vaadake kasvõi seda kõigi juhtide lemmiksõna 'externalities'. Just seetõttu kohtame me igal sammul õigustavaid arutluskäike teemal 'ettevõtte ülim eesmärk on kasum'. Sest muidu läheb asi piinlikuks.
Asi on muidugi piinlik juba ammu, kümme aastat vinduvat majanduskriisi on praeguseks tootnud ülemaailmse parempopulistliku pöörde. Vana juhtkonna kukele saatmine on õige liigutus, nemad on need kes on jama korraldanud ja oma vigu nad ei tunnista. Et uus seltskond parem oleks, seda mina enne ei usu kui ise näen. Aga see selleks.
Lõpetuseks tuleb siis veel mainida väliskapitali. Rootslased ja kõik teised ei ole Eesti majandust kokku ostnud selleks, et meile head teha. Nad on teinud seda samal põhjusel miks nad ja kõik teised meid omal ajal mõõgaga vallutasid. Selleks et meie kõigi igapäevane töö kokku koguda ja mere taha vedada. Lihtsalt mõõga asemel tõmmatakse meid kotti ilusa jutuga, ja sakste sõimamise asemel on meil veel hea meel selle üle kuidas asjad on. Aga tulemus on üheseltmõistetav: oma igapäevase tööga ehitame üles Rootsi, mitte Eesti riiki. Hurraa!
_________________ Mida Ott ei õpi, seda Egon ei tea.
viimati muutis kaabakas 31.07.2019 14:05:07, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 105 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
95 |
|
tagasi üles |
|
 |
indrpo
HV Guru
liitunud: 14.11.2004
|
31.07.2019 13:54:05
|
|
|
Telia on ainult üks sideettevõte, teema ei seisne aga ainult selles, küsimus on üldises sidekvaliteedis suurüritustel.
Võta siis juba kõikide sideettevõtete investeeringute mahud ka ette ja kirjelda olukorda.
|
|
Kommentaarid: 260 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
Draqula
HV Guru
liitunud: 29.10.2004
|
31.07.2019 14:26:11
|
|
|
kaabakas,
tsitaat: |
Sinu jutt on küll tavamõtlemises levinud, aga pole sellepärast veel kogu tõde. Tegelikult on ta seesama ülelaskmise loogika, ainult et pakendatud loogilisena tunduvaks söödaks, et oleks võimalik inimene sellega orki tõmmata. Aga vaata nüüd mis sinu jutu kokkuvõte on? Jalgadega hääletamine? Ühesõnaga, et kui ettevõte pakub kehva teenust, siis süüdi on selles tarbija! Võta nüüd hetk aega et hinnata siin toimunud musta valgeks rääkimise meistriklassi. |
Kuidas sa minu jutust tarbija süü välja loed? Kirjeldasin vaid tarbija üht põhilist vähestest instrumentidest ettevõtte kontrollimiseks - hea kvaliteedi korral pakub tarbija rohkem käivet ja halva kvaliteedi korral peaks tarbija käibe nulliks minimeerima.
Kui ettevõte on piisavalt saamatu, et oma teenuse tase lasta allapoole tarbija valuläve siis selles on ettevõtja süüdi. Tarbija lihtalt ei tohi olla piisavalt lammas, et seda mitterahuldavat teenust edasi tarbida.
tsitaat: |
Aga ettevõtete kohta pole kuskil paberil kirjas et ettevõtte esimene eesmärk peab olema kasumi teenimine. Vastupidi! |
Kas sa tõesti usud, et kõik mis kirjas on kogu tõde? Kui kõik ettevõtted paneks kõik ausalt kirja siis jääks tohutu armee PR ja suhtekorraldusnõustajaid hoobilt töötuks.
tsitaat: |
Esiteks, võtame näiteks sellesama parima tootluse otsimine kapitalile - no kui see kehtiks, siis oleks kõik maailma raha börsil ja mitte keegi kuskil ei tegeleks millegi käegakatsutava ehk reaalmajandusega. See kus kapital kõge rohkem tootlust teeb, pole ju kellelegi saladus. Aga millegipärast tegeleb enamus kapitali veidi teiste asjadega. Tegeleb igasuguste erinevate asjadega. Tuleb teha ära see valus järldus, et enamusele ettevõtetele pole kasum see kõige tähtsam asi. icon_exclaim.gif |
Oma rahale otsitakse parimat tootlust vastavalt oma kompetentsile. Kui oleks universaalne stabiilne suure kasu teenimise võimalus - jah, siis kõik tegeleksid sellega. Paraku ei ole börsil raha teenimine selline võimalus - muidu poleks meil aegajalt "veri tänavatel" olukord turgudel.
tsitaat: |
Kolmandaks, ettevõtlusruum kui võlaõigusel põhinev juriidiline konstruktsioon ja eelkõige ettevõte kui juriidiline keha on riigi, ühiskonna, töötaja ja tarbija seisukohalt õigustatud mitte sellega et ta omanikule kasumit toodab. Ettevõte ja tema kasum omanikule on ainult vahend, millega riik korraldab kasu riigile, ühiskonnale, töötajale ja tarbijale. Ühesõnaga, kasumi võimaldamisega omanikule paneb riik ettevõtjad tegema asju, mida muidu peaks riik ise tegema. See on kapitalistliku riigikorra moraalne alus. Ja kui me küsime mis on ettevõtte eesmärk, siis just siin on vastus: ettevõtte olemasolu saab olla põhjendatud ainult kõige muuga kui ettevõte ise või tema kasum. |
Siin ma ei näe loogilist ahelat järelduseni. Ilusad mõtted, tahaks, et nii päriselt oleks, aga loogika puudub.
Kokkuvõtteks: ettevõte võib nii mõndagi oma kodulehele kirjutada ning lisaks kasumile võib olla ka muid ilusaid kõrvaleesmärke (sest nii on kombeks ja sotsiaalselt aktsepteeritav).
Kui majandusaasta tulemused ei vasta ootustele kasuminumbri osas (piisavalt pika perioodi jooksul), võetakse juhtkond ikkagi maha (vaatamata sellele kui ilusad lubadused ettevõte on ühiskonnale andnud).
PS! Väliskapitali osas olen nõus, et mida kaugemal "kodust" seda madalam on sotsiaalne vastutustunne.
|
|
Kommentaarid: 42 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
Max Powers
liitunud: 21.03.2003
|
31.07.2019 14:30:29
|
|
|
Mobiilside operaatorid on elutähtsa teenuse osutajad, seega päris niisama nad ka läbi ei saa.
|
|
Kommentaarid: 215 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
2 :: |
182 |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
02.08.2019 10:54:19
|
|
|
see on normaalne, et emafirma kodumaal tuleb teha kõik nii, et kõigli hea oleks. kus aga ekspansiooni korraldatakse, sealt teenitakse kasumit. iizi. ise lasime.
tsitaat: |
MTÜd on ei ole mitte need, kes kasumi teenimisega esmajärjekorras ei tegele, vaid need kes kasumi teenimisega üldse ei tegele
|
bla. kui ma olen mingi MTÜ juures projektikas, kirjutan projektid suureks, sest mulle makstakse projektijuhtimise tasu. kui mul õnnestub projekt reklaamida menukamaks, osalejad maksavad osavõtumaksu rohkem kui algselt plaanitud, ongi kasum ju. kolmas sektor pööritab samamoodi raha.
_________________ Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder küsi akut, klaviatuuri ja laadijat. |
|
Kommentaarid: 1139 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
721 |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|