Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Üldfoorum »  Toote eest firmast raha tagasi nõudmine. märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele 1, 2  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
l2bukast
HV veteran
l2bukast

liitunud: 19.12.2004




sõnum 01.08.2009 18:45:41 Toote eest firmast raha tagasi nõudmine. vasta tsitaadiga

Mu läpakas, eee pc 900 on viimase aasta aja jooksul käinud garantiis kahel korral: 1. kord lagunes ära jahutus, 2. kord lagunes ekraani hing. Nüüd ei tööta touchpadi nupud. Ja Tarbijakaitse Nõuandlasse helistades öeldi mulle, et Võlaõigusseaduse paragrahv 223 lõige 2 järgi on ostjal õigus ebameeldivuste tekkimisel nõuda firmast raha tagasi toote eest. Et mis ma tegema peaks ja kuhu oma probleemiga pöörduma? Firmasse kust läpakas on ostetud? Kehtiv garantii on septembrini.

§ 223. Müüjapoolne müügilepingu oluline rikkumine

(2) Tarbijalemüügi puhul loetakse müüja oluliseks lepingurikkumiseks ka asja parandamise või asendamisega ostjale põhjendamatute ebamugavuste tekitamist.

_________________
58017968
Kommentaarid: 130 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 123
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 01.08.2009 18:59:40 vasta tsitaadiga

Ikka sellesse firmasse, kust oma ostu tegid. Nemad võtsid sinu käest selle toote eest tasu ja teenisid oma kasumiprotsendi - nende asi on garantiiajal kolm korda tootepraagi tõttu remonti vajanud seadme tagasivõtmine ja selle tootjaga edasine asjaajamine.
_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
l2bukast
HV veteran
l2bukast

liitunud: 19.12.2004




sõnum 01.08.2009 19:40:05 vasta tsitaadiga

Aga on see kindel, et pärast 3 korda garantiis käimist on müüjal kohustus see raha vastu tagasi vahetada? Seda ju iseenesest kuskil kirjas pole? Ja kuidas ma seda esitama peaks? Mingi kirja kirjutama või kohale minema?
_________________
58017968
Kommentaarid: 130 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 123
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 01.08.2009 20:34:45 vasta tsitaadiga

http://www.tka.riik.ee/index.php?id=2883
tsitaat:
Tarbijal on õigus müügilepingust taganeda ehk nõuda asja eest tasutud rahasumma tagastamist kui:
2. parandamine või asendamine ebaõnnestub (parandatud, asendatud asi läheb uuesti katki) või,


Tasub veel tähele panna punkti, et:
tsitaat:
Asja parandusele algab samuti uus 2-aastane pretensiooni esitamise tähtaeg alates asja parandamisest.

st et selline tingimus ei kehti mitte ainult asja asendamisel, vaid ka remontimisel. Näiteks kui ma ise paar aastat tagasi Ryobi survepesuri pumba ajami purunemise tõttu garantiiremonti andsin, parandati see ära, aga tehti mulle müüja poolt selgeks, et uut garantiid sellega ei kaasne, kuigi ma ise selles kahtlesin ja üritasin vastu vaielda. Aga kuna mul konkreetset mustvalget teksti müügigarantii nõuete kohta polnud talle/neile ette näidata, jäi "õigus" muidugi neile.

_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
armin81
Kreisi kasutaja

liitunud: 12.02.2003




sõnum 01.08.2009 20:51:46 vasta tsitaadiga

l2bukast kirjutas:
Aga on see kindel, et pärast 3 korda garantiis käimist on müüjal kohustus see raha vastu tagasi vahetada? Seda ju iseenesest kuskil kirjas pole? Ja kuidas ma seda esitama peaks? Mingi kirja kirjutama või kohale minema?


Minu andmetel kehtib 3 korda ühe vea puhul. aga alustuseks proovi rääkida ja kirjalik avaldus oma sooviga võib olla kaasas.

_________________
Otsid mööblit? Uuri Siit või Siit.
Soovid kolida? Vaata Siia.
Kommentaarid: 96 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 01.08.2009 21:25:23 vasta tsitaadiga

Täpsema ülevaate lugemisel läheb asi tiba keerulisemaks jah:
tsitaat:
Varasema võimaluste valiku vahel nõuda asja parandamist, ümbervahetamist, hinna alandamist või lepingu lõpetamist näeb Võlaõigusseadus esmase õiguskaitsevahendina ette asja parandamise. Selle alternatiiviks on asja asendamine.
Seejuures algab pretensiooni esitamise kaheaastane aegumistähtaeg asja parandamisel müüja poolt kõrvaldatud puuduse suhtes arvates parandamisest, asja asendamisel asendatud asja üleandmisest ostjale.
Võlaõigusseadusest tulenevalt ei ole tarbijal enam õigust asjal kõrvaldatavate pisipuuduste esinemisel nõuda asja eest makstud raha tagastamist.
Lepingust taganemine – müüja tagastab asja eest makstud raha ja ostja tagastab müüja nõudel kauba – rakendub vaid asjal oluliste puuduste esinemise korral.
Olulise puudusena käsitletakse eelkõige puudust, mida ei ole võimalik parandada või parandamine ebaõnnestub, samuti asja asendamise võimatust. Ka müüja keeldumist asja parandamisest või asendamisest käsitletakse olulise müügilepingu rikkumisena, mis annab ostjale õiguse lepingust taganemiseks.
Lepingust taganemise õiguse annab tarbijale ka müüja poolt asja mõistliku aja jooksul parandamata või asendamata jätmine, samuti põhjendamatute ebamugavuste tekitamine.
http://www.tka.riik.ee/3616
Nii et garantii pikeneb ainult parandatud detailile, mitte tervele tootele ning "parandamine ebaõnnestub" kehtib nähtavasti sama detaili uuesti purunemise kohta, mitte sama toote teise detaili purunemise kohta.
"3-strikes" reeglit pole ka kirjas kusagil. Nii et sõltub konkreetsest garantiilepingust. Kui sellist punkti lepingus pole, on asi vaieldav.

Tasub aga teada, et garantiiremondiga seotud transpordi- (või reisi-)kulud peab kandma müüja - eeldusel, et transport toimub müüja poolt nõutud tingimustel ja viisil.

_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rasmus
HV veteran

liitunud: 30.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.08.2009 02:11:27 vasta tsitaadiga

Põhimõtteliselt on lähenemine õige, kuid VÕS § 223 ütleb: Müüjapoolne müügilepingu oluline rikkumine

(2) Tarbijalemüügi puhul loetakse müüja oluliseks lepingurikkumiseks ka asja parandamise või asendamisega ostjale põhjendamatute ebamugavuste tekitamist.

Küsimus on siinjuhul selles, kes ja mismoodi interpreteeritakse mõistet "põhjendamatu ebamugavus".

Tarbija seisukohalt näen mina, et tegemist on põhjendamatu ebamugavusega, kuna toote kasutamisel on ilmnenud vigu, mis viitavad toote üldisele halvale koostekvaliteedile. nn "3 x üks ja seesama asi katki" varianti seaduses tõepoolest sätestatud ei ole.

Praegusel juhul on kindlasti oluline teada ka sama paragrahvi lõiget 3:

(3) Käesoleva paragrahvi lõigetes 1 ja 2 nimetatud juhul ei pea ostja määrama müüjale tema kohustuse täitmiseks käesoleva seaduse §-s 114 nimetatud täiendavat tähtaega ning võib muu hulgas lepingust taganeda.

Asja lahendamiseks oleks mõistlik koostada müüjale kiri (hea oleks, kui saadetaks tähituna), kus kirjeldatakse kõiki tekkinud asjaolusid ning selgitatakse, et antud toote kasutusvõimatuse tõttu on tekitatud tarbijale ebamugavusi, millega tarbija toodet soetades ei ole arvestanud ning, kuna tegemist on mitmekordse garantiijuhtumiga, võib tarbija eeldada, et toote üldine koostekvaliteet on halb ning soovib omapoolselt olulise lepingutingimuste rikkumise korral vastavalt § 223 p 3 alusel lepingust taganeda ning nõuda raha tagasi. Müüjapoolse vastamise kohustus tuleb kindlasti seada kirjalikult ning tuleb ära märkida ka vastamise aeg. Mõistlik oleks määratleda 2 nädalat. Praegusel juhul on see tarbija teha, kuna VÕS ei sätesta menetlusaega.

Teiselt poolt saab tarbija viidata ka VÕS §217 p 1 tingimustele, mis ütleb:

(1) Ostjale üleantav asi peab vastama lepingutingimustele, eelkõige koguse, kvaliteedi, liigi, kirjelduse ja pakendi osas. Lepingutingimustele peavad vastama ka asja juurde kuuluvad dokumendid.

Sellest lähtuvalt saab eeldada, et kui tarbija on kasutanud toodet sihipäraselt ja tootel on ilmnenud kasutamise käigus mitmeid puuduseid, mis on küll müüja poolt kõrvaldatud, võib siiski öelda, et soetatud toode ei vasta lepingutingimustele kvaliteedi osas, kuna sihipärase kasutamise käigus on ilmnenud puuduseid, mida ei ole ette nähtud.

Kuna lepingutingimustele vastavuse puhul (praegusel juhul on tegemist mitterahuldava kvaliteediga) vastutab müüja lepingutingimuste mittevastavuse eest, mida sätestab VÕS §218 p 2, mis ütleb:

(2) Tarbijalemüügi puhul vastutab müüja asja lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul asja üleandmisest ostjale. Tarbijalemüügi puhul eeldatakse, et kuue kuu jooksul asja ostjale üleandmise päevast ilmnenud lepingutingimustele mittevastavus oli olemas asja üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus asja või puuduse olemusega.

Siis on sellega vastutus defineeritud ja müüja kohustus on lepingutingimustele mittevastavuse eest vastutamine. Vastutuse osana on välja toodud, et müüjal on kohustus eelmainitud perioodi jooksul eelkõige lepingutingimustele mittevastavuse kõrvaldamine ja seda tingimustel, mida sai juba eelnevalt mainitud (VÕS §223 p 2), siis ebapiisava tegevuse puhul on tarbijal õigus müügilepingust taganeda ja nõuda raha tagasi.

Selliste juhtumite menetlemisel tuleb alati lähtuda tegevusest, et esmasena proovib tarbija läbi rääkida müüjaga ning proovida asja lahendada seaduses ette nähtud korras.

Kui müüja seda siiski ei soovi, siis kaitseb tarbijat samuti VÕS §223 p 1, kus on öeldud, et kui müüja keeldub õigustamatult asja parandamast või asendamast, loetakse tegevust müügilepingu rikkumiseks ning sama paragrahvi p 3 alusel on tarbijal õigus müügilepingust taganeda.

Reaalsuses tähendab see seda, et kui müüja keeldub juhtumit menetlemast, tuleb sul ühendust võtta tarbijakaitsega, kus sa kirjeldad omapoolseid tegevusi ning asja müüja tegevusi.

Tuli nüüd küll segane tekst, aga loodan, et ehk oli abi.

P.S. Kui vajad kirja koostamisel abi, siis arvan, et saan abiks olla küll. Olen selliste juhtumitega kokku puutunud ning tean, mismoodi peaks müüjatega juriidiliselt korrektselt suhtlema, et asi õige oleks.

_________________
Rakvere parasiit
Kommentaarid: 50 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 02.08.2009 12:49:26 vasta tsitaadiga

Ei ole üldse segane. Lihtsalt suurepärane vastus, ilmselt pädeva inimese poolt.
Minu lugupidamine. thumbs_up.gif

_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
l2bukast
HV veteran
l2bukast

liitunud: 19.12.2004




sõnum 02.08.2009 17:16:45 vasta tsitaadiga

Sama siin. Suured tänud ette ära.
_________________
58017968
Kommentaarid: 130 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 123
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kännuämmelg
HV Guru
kännuämmelg

liitunud: 27.08.2002




sõnum 02.08.2009 18:27:09 vasta tsitaadiga

Ärge nüüd liialt kah rõõmustage, sest kõigepealt mängib räigelt rolli kõikides punktides mainitud müügileping, mida paljud pole näinud ning enamik pole viitsinud läbigi lugeda.
Teiseks on ühing nimega Tarbijakaitse absoluutselt mõttetu asutus, sest sanktsioonid, mida rakendatakse on "ettekirjutused", mille peale enamik vilinal vastab :"tegeleme puuduste likvideerimisega"

Ehk siis enamikel juhtudel taandub asi müüjapoolsele mõistlikkusele (loomulikult juhul, kui tema kahjud pole märkimisväärsed). Kui nüüd keegi eriti kõva karukonservi alla on kugistanud ning tsiviilkohtusse kavatseb taolise jama peale hagi anda, siis arvestagu mainitud seaduste mitmetitõlgendamistega- ehk siis advokaadi võimekusega.

Lisaks tuleb ära mainida ka see, et kui ristiretk võetakse ette nii libedal pinnal nagu ebamugavus või kvaliteet, siis esimesel juhul ei maksa eestis taolised asjad muhvigi ning teisel juhul visatakse kinnas tootjafirmale, mis koheselt tähendab ka kalleid ekspertiise, mis kaotuse korral (valede kasutusvõtete tõestamine on lihtsam, kui tahtlik kvaliteedi langus) tähendab kanget kauka tühjendamist.

Lõpeks: kui suudad usutavalt argumenteerida ning teed seda õigete inimestega(soovitavalt mitte ähvardava kehahoiakuga), võid oma tagastusele loota.. kui ebakindlalt mingite arusaamatute seadusejuppidega kõvatama lähed, saad suure tõenäosusega kõrvetada 8)
Kommentaarid: 243 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 3 :: 205
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Märt.
HV Guru
Märt.

liitunud: 17.01.2004




sõnum 03.08.2009 11:22:49 vasta tsitaadiga

Ning kui muidu ei saa, siis anna teada Aivar Riisalule ja "Kaua võib" ruttab appi. icon_idea.gif
_________________
Albert Einstein: "Vaid kaks asja on lõpmatud, universum ja inimlik rumalus, ja selles esimeses pole ma nii kindel."
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 23
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
l2bukast
HV veteran
l2bukast

liitunud: 19.12.2004




sõnum 03.08.2009 21:23:40 vasta tsitaadiga

udusiil kirjutas:
Ning kui muidu ei saa, siis anna teada Aivar Riisalule ja "Kaua võib" ruttab appi. icon_idea.gif

Vaevalt Riisalu sellise pisiasja pärast hakkab ennast tüütama. Aga kas ma võin idee poolest siis pretensioone 2 aasta pärast ka esitada? Ja raha tagasi nõuda? Kui garantiid pole enam.

_________________
58017968
Kommentaarid: 130 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 123
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kännuämmelg
HV Guru
kännuämmelg

liitunud: 27.08.2002




sõnum 03.08.2009 21:47:22 vasta tsitaadiga

l2bukast kirjutas:
udusiil kirjutas:
Ning kui muidu ei saa, siis anna teada Aivar Riisalule ja "Kaua võib" ruttab appi. icon_idea.gif

Vaevalt Riisalu sellise pisiasja pärast hakkab ennast tüütama. Aga kas ma võin idee poolest siis pretensioone 2 aasta pärast ka esitada? Ja raha tagasi nõuda? Kui garantiid pole enam.

pretensioonide esitamise aeg on eesti seaduste järgi tõesti 2a, kuid vajalikud ekspertiisid tootjapoolse eksimuse tõestamiseks pole odavad ning võtavad palju aega. Kuigi mul üpris kirju tutvusringkond, pole kuulnud, et keegi taolist kadalippu läbi käia on viitsinud (tavaliselt on ära peletanud eksperdthinnagu hind) ning veel vähem võitnud... aga eks pealinna pool ole kangemad karukonservid icon_wink.gif
Kommentaarid: 243 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 3 :: 205
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
l2bukast
HV veteran
l2bukast

liitunud: 19.12.2004




sõnum 03.08.2009 23:10:21 vasta tsitaadiga

kännuämmelg kirjutas:
l2bukast kirjutas:
udusiil kirjutas:
Ning kui muidu ei saa, siis anna teada Aivar Riisalule ja "Kaua võib" ruttab appi. icon_idea.gif

Vaevalt Riisalu sellise pisiasja pärast hakkab ennast tüütama. Aga kas ma võin idee poolest siis pretensioone 2 aasta pärast ka esitada? Ja raha tagasi nõuda? Kui garantiid pole enam.

pretensioonide esitamise aeg on eesti seaduste järgi tõesti 2a, kuid vajalikud ekspertiisid tootjapoolse eksimuse tõestamiseks pole odavad ning võtavad palju aega. Kuigi mul üpris kirju tutvusringkond, pole kuulnud, et keegi taolist kadalippu läbi käia on viitsinud (tavaliselt on ära peletanud eksperdthinnagu hind) ning veel vähem võitnud... aga eks pealinna pool ole kangemad karukonservid icon_wink.gif

Tegelikult on pealinnas üsna lahjemad vennad icon_wink.gif. Aga pole ise sünijärgne linnapoiss kah.

_________________
58017968
Kommentaarid: 130 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 123
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rasmus
HV veteran

liitunud: 30.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 04.08.2009 13:01:04 vasta tsitaadiga

kännuämmelg kirjutas:
Ärge nüüd liialt kah rõõmustage, sest kõigepealt mängib räigelt rolli kõikides punktides mainitud müügileping, mida paljud pole näinud ning enamik pole viitsinud läbigi lugeda.


Müügileping mängib rolli küll. Praegusel juhul on ostu-müügi dokumendina (näiteks ostutšekk või ostuarve) käsitletav dokument müügilepingug, millel on kõik seaduses ette nähtud rekvisiidid.

Juhul, kui tegemist on liisinguga soetatud seadmega, kelle omanik ajahetkel võib olla juriidiline isik, siis ei ole ka sellest probleemi:

§ 365. Müüja vastutus

(1) Liisinguvõtja võib esitada otse müüja vastu liisinguandja kui ostja nõude, mis tekib sellest, et müüja rikub liisinguandjaga sõlmitud müügilepingut. Sellist nõuet esitades on liisinguvõtjal kõik ostja õigused ja kohustused, välja arvatud eseme eest maksmise kohustus ja õigus nõuda eseme omandi üleandmist.

Loomulikult tuleb sellisel juhul lugeda eelnevalt liisingulepingut (järelmaksulepingut), kuna üldjuhul läheb järelmaksu puhul vallasasja omandiõigus üle tarbijale, mitte ei säili liisinguandjal (nagu näiteks autode soetamise puhul) makseperioodi lõpuni. See on aga hüpoteetiline ja tuleb vaadelda konkreetset juhtumit.

tsitaat:
Teiseks on ühing nimega Tarbijakaitse absoluutselt mõttetu asutus, sest sanktsioonid, mida rakendatakse on "ettekirjutused", mille peale enamik vilinal vastab :"tegeleme puuduste likvideerimisega"


See on kurb, et sul Tarbijakaitseametiga nii negatiivsed kogemused on. Mina olen ametiga suhelnud nii ametialaselt (kui müüja) kui ka tarbijana ning lähenemine on olnud alati pädev ja normaalne. Muidugi peab ka ise suutma asju ajada. Tarbijakaitseamet ei ole "pimedas usus" tarbija kaitsmise asutus, vaid tarbija peab enda huvide eest ka ise olema võimeline seisma.

tsitaat:
Lisaks tuleb ära mainida ka see, et kui ristiretk võetakse ette nii libedal pinnal nagu ebamugavus või kvaliteet, siis esimesel juhul ei maksa eestis taolised asjad muhvigi ning teisel juhul visatakse kinnas tootjafirmale, mis koheselt tähendab ka kalleid ekspertiise, mis kaotuse korral (valede kasutusvõtete tõestamine on lihtsam, kui tahtlik kvaliteedi langus) tähendab kanget kauka tühjendamist.

Ehk siis enamikel juhtudel taandub asi müüjapoolsele mõistlikkusele (loomulikult juhul, kui tema kahjud pole märkimisväärsed). Kui nüüd keegi eriti kõva karukonservi alla on kugistanud ning tsiviilkohtusse kavatseb taolise jama peale hagi anda, siis arvestagu mainitud seaduste mitmetitõlgendamistega- ehk siis advokaadi võimekusega.


Tegelikult see asi siiski nii hull ei ole. Eesti Vabariigis kehtib kõikidel alustel süütuse presumtsioon (tegemist on küll kriminaalõiguse põhimõttega, kuid seda saab põhiseadusest tulenevalt kasutada ka mujal, kuna põhiseadus on ülimuslik teiste seaduste suhtes), seega ei ole müüjal argumente, kui ostja suudab piisavalt argumenteerida, miks on antud toote kasutamine ebamugavust tekitanud. Sellisel juhul on müüja otsustada, kas ta soovib vajaminevaid ekspertiisiakte läbi viia ning nendele toetudes vastupidist väita.

Üldine seis on selline, et toodetega kaasnevad juhendid (enamal juhul ei ole need isegi eestikeelsed, kuigi seadus seda nõuab) on nii ebapädevalt koostatud, et mõistet "ebasihipärane kasutus" on väga raske argumenteerida, kui see ei ole defineeritud. Eks reaalne seis selguks kindlasti kirjavahetuse käigus, kuid üldjuhul on ka müüjal lihtsam ja mõistlikum probleem lahendada tarbija jaoks kasulikumas suunas, kuna see on lihtsalt odavam.

Hagi esitamise vajalikkust tõenäoliselt ei ole, kuna juriidiliselt on pädev ka Tarbijakaitseameti vastava komisjoni otsus. Tarbijal, kui ühel osapooltest on võimalus saada otsus kirjalikult ning sellele viidates saab esitada müüjale tegutsemisnõude.

Mul on olnud isiklikult juhtum, kus müüja on otsuse puhul kasutanud venitamistaktikat ning Tarbijakaitseamet on laiutanud käsi, öeldes, et neil pole vahendeid probleemi lahendamiseks. Kirjast Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile piisas, asjad hakkaksid liikuma. Tarbijakaitseameti ametnik külastas ettevõtet, tegi kirjaliku ettekirjutuse nendepoolsest otsusest tulenevate nõuete mittetäitmise kohta ning selgitas, et kui asjad ei hakka liikuma, siis on Tarbijakaitseametil, kui tarbija esindajal kohustus pöörduda asja lahendamiseks kohtusse.

Vägikaika vedamine müüjaga on vaid siis positiivselt võimalik, kui jäädakse ise konkreetseks ja täpseks. Samas ülbitseda ja emotsionaalsele tasemele laskuda ei maksa, see teeb suhetele vaid halba

_________________
Rakvere parasiit
Kommentaarid: 50 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kännuämmelg
HV Guru
kännuämmelg

liitunud: 27.08.2002




sõnum 04.08.2009 17:00:49 vasta tsitaadiga

*seadmete müügi puhul on reeglina müügilepingu lisaks garantiisätted. Neid aga paraku ei loeta ning samuti jätavad need liialt mitmetitõlgendamist.

*Tarbijakaitse saamatus tähendab seda, et nad on seotud kätega- nende sanktsioonid on vähegi kõrgema väärtusega asjade puhul mannetud (ettekirjutused ja madalad trahvid) ja siin ei päästa ka üksikametnike pädevus.

*süütuse presumptsiooni ei maksa küll mängu tuua- esimesel kuuel kuul kohustub müüja oma väiteid tõestama ülejäänud poolteist aastat aga tarbija. Seega maksab tarbija ka ekspertiisikulud, mida tarbija jaoks positiivse tulemuse puhul on võimalik loomulikult tagasi nõuda.

*TArbijakaitse komisjon on juriidiliselt pädev mida tegema? Ainuke, mida ta on pädev tegema, on reageerimine kaebustele ning vastavate ettekirjutuste tegemine. Ettekirjutuste sügavus sõltub siiski faktideks ning kui tegemist on mingi seadme kvaliteedi kahtluse alla seadmine, siis sellele saab adekvaatse hinnangu anda ainult vastava ala spetsialistide poolt läbiviidud ekspertiis (eeldab lisaks roosa jutu ajamise oskusele ka teadmiste ning vahendite olemasolu).

* sellega olen ma nõus, et esmane käik on müüja/tootjaga suhtlemine ning asja lahendus võib tulla tarbijale positiivne piisavalt õigete inimestega õigel toonil vestlusest..

* kui nüüd võtta aluseks praegune juhtum, siis ma ei näe küll ühtegi põhjust ega argumenti, miks peaks müüja/tootja garantiiremondi asemel soostuma ostusummat tagastama.

* ahjaa.. müügifirma esindajana on väide, et müüjal on lihtsam/kasulikum tarbijale soodne lahendus leida küll arusaamatu.. üks müügiettevõte on siiski kasumi tootmisele loodud ning kui ta näiteks on tarbijale müünud 10k arvuti, sellelt teeninud 10% (1k), siis peaks ta lihtsalt selle ülejäägi (maksud loomalikult maha) lihtalt ilma oma seljatagust kaitsmata korstnasse kirjutama või siis hoopis ise hakkama tootjaga vägikaigast vedama kolmanda isiku pretensioonide alusel? See võib tõesti toimuda toidupoes piimapaki müümisel , kus asja väärtus on madal ning ülekate suhteliselt suur, või siis juhul, kui klient on liialt väärtuslik, kuid tavaelus seda reeglina ei tehta.
Kommentaarid: 243 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 3 :: 205
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rasmus
HV veteran

liitunud: 30.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 04.08.2009 20:02:39 vasta tsitaadiga

kännuämmelg kirjutas:
*seadmete müügi puhul on reeglina müügilepingu lisaks garantiisätted. Neid aga paraku ei loeta ning samuti jätavad need liialt mitmetitõlgendamist.


Garantiisätted ei puutu asjasse, kuna mõistet "garantii" VÕS ei eksisteeri. Eksisteerivad mõisted "pretensiooni esitamise tähtaeg" ja "müügigarantii".

Pretensiooni esitamise tähtaja puhul ei puutu müügigarantii asjasse kuna VÕS § 230. Müügigarantii

(1) Müügigarantiiks käesoleva peatüki tähenduses on müüja, varasema müüja või tootja (müügigarantii andja) lubadus müüdud asi garantiis ettenähtud tingimustel tasuta või tasu eest välja vahetada, parandada või tagada muul viisil asja vastavus garantiis ettenähtud tingimustele, millega antakse ostjale seaduses sätestatust soodsam seisund.

tsitaat:
*Tarbijakaitse saamatus tähendab seda, et nad on seotud kätega- nende sanktsioonid on vähegi kõrgema väärtusega asjade puhul mannetud (ettekirjutused ja madalad trahvid) ja siin ei päästa ka üksikametnike pädevus.


Oluline on siinkohal see, et kui on vaja Tarbijakaitseameti otsust, siis see on juriidiliselt pädev. Trahvi ja ettekirjutuste tegemine ei ole eesmärk.

tsitaat:
*süütuse presumptsiooni ei maksa küll mängu tuua- esimesel kuuel kuul kohustub müüja oma väiteid tõestama ülejäänud poolteist aastat aga tarbija. Seega maksab tarbija ka ekspertiisikulud, mida tarbija jaoks positiivse tulemuse puhul on võimalik loomulikult tagasi nõuda.


Vastupidiselt on see just pädev. Küsimuse all ei ole mitte vigade kõrvaldamise vaidlustamine, vaid see, et kuna tootel on esinenud korduvalt erinevaid vigu, siis saab juhtida tähelepanu mittekvaliteetsele tootele (mittevastavus lepingutingimustele). Mitte keegi ei ole siinkohal rääkinud vigade kõrvaldamisest ja loogikast 6+18 kuud. See ei ole praegusel juhul asjakohane.

tsitaat:
*TArbijakaitse komisjon on juriidiliselt pädev mida tegema? Ainuke, mida ta on pädev tegema, on reageerimine kaebustele ning vastavate ettekirjutuste tegemine. Ettekirjutuste sügavus sõltub siiski faktideks ning kui tegemist on mingi seadme kvaliteedi kahtluse alla seadmine, siis sellele saab adekvaatse hinnangu anda ainult vastava ala spetsialistide poolt läbiviidud ekspertiis (eeldab lisaks roosa jutu ajamise oskusele ka teadmiste ning vahendite olemasolu).


Veelkord. Küsimus ei ole mitte vigade kõrvaldamises, vaid nende kõrvaldamisest tekkinud ebamugavuses ning järelduses, et on soetatud toode, mis oma kvaliteedilt ei vasta lepingutingimustele. Mittekvaliteetsuse argument ongi see, et kvaliteetseks saab lugeda toodet, millele 2 aasta jooksul pretensioone ei esitata. Loomulikult käib asi mõistlikkuse printsiibi alusel. On mõistetav, et 2-e aasta jooksul võib vigu siiski esineda ja need tuleb tingimustel müüja poolt kõrvaldada. Kui aga 2-e aasta jooksul esineb vigu korduvalt on täiesti normaalne järeldada, et tegemist on mittekvaliteetse tootega.

tsitaat:
* kui nüüd võtta aluseks praegune juhtum, siis ma ei näe küll ühtegi põhjust ega argumenti, miks peaks müüja/tootja garantiiremondi asemel soostuma ostusummat tagastama.


Mina näen küll. Korduvate vigaste komponentide remontimise (väljavahetamiste) tulemusena on põhjustatud tarbijale põhjendamatut ebamugavust, kuna tarbijal ei ole võimalik korduvalt seadet sihtotstarbeliselt kasutada. Vigade rohkus viitab otseselt sellele, et tegemist võib olla vigase tootega või ebaproffessionaalse vigade kõrvaldamisega, kus kõrvaldatakse probleem, mitte probleemi põhjus. See on piisav alus pretensioonikirja koostamiseks.

_________________
Rakvere parasiit
Kommentaarid: 50 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kännuämmelg
HV Guru
kännuämmelg

liitunud: 27.08.2002




sõnum 04.08.2009 21:07:58 vasta tsitaadiga

Rasmus kirjutas:

Oluline on siinkohal see, et kui on vaja Tarbijakaitseameti otsust, siis see on juriidiliselt pädev. Trahvi ja ettekirjutuste tegemine ei ole eesmärk.

otsus saab kohustada müüjat lahendama seadusega ettenähtud korras tarbijale tekitatud kahju hüvitamist (tasuta remont, seadme samaväärse vastu vahetamine, ostusumma tagastamine) juhul, kui on tõestatud tootja/remontijapoolne viga. Ettekirjutus on see kohustus ning trahv on sanktsioon ettekirjutuste(korduva) mittetäitmise eest. Sinu juhtum ministeeriumi kaasamisega (ministeeriumi ametnike huviga antud teemat tõstatada) on sügav erand- ma tean päris mitmeid ettevõtteid, kel on korduvaid ettekirjutusi, tehtud satiirtrahve ning kes lasevad edasi kunde varbale täpselt sama kaarega.

tsitaat:

Vastupidiselt on see just pädev. Küsimuse all ei ole mitte vigade kõrvaldamise vaidlustamine, vaid see, et kuna tootel on esinenud korduvalt erinevaid vigu, siis saab juhtida tähelepanu mittekvaliteetsele tootele (mittevastavus lepingutingimustele). Mitte keegi ei ole siinkohal rääkinud vigade kõrvaldamisest ja loogikast 6+18 kuud. See ei ole praegusel juhul asjakohane.


Sul on ikka vist väga raske aru saada sellest, et asjade riknemise põhjuseks olla väärkasutamine, tahtlik rikkumine, müügilepingu lisas (mina nimetan seda garantiisäteteks) mainitud tootjavastutuse ületamine (näiteks müüja ei garanteeri seadme töövõimet peale volitamata remontööride lahkamistöid) jne ning kui kasutaja tahab väita, et seadme riknemine on toote eripära, siis peale müügigarantii lõppu (kohustuslik 6 kuud) peab ta selle tõestamise oma õlule võtma. Ehk siis kui presumptsiooni meelde tuletada, on kasutaja peale müügigarantii lõppemist oma seadme riknemises süüdi seni, kuni seda pole aksepteerinud müüja (kas siis eksperthinnangu, härda südame, volava jutu vms põhjal)

Antud teemas on kõik elemendid sellised, mida võiks vaidlustada:
1. jahutus lagunes ära- oma remondikogemusega olen näinud kimbuga jahutusi, mis on ära lagunenud paakunud sigaretisuits/tolm/kodulooma karvad kitist. Selle tekkimine pole tootjatehase praak
2. ekraani hing lagunes ära - ekraani hingi saab mõnedel masinatel päris edukalt tahtlikult murda
3. touchpadi nupud ei tööta- korduvalt jällegi kõiksugu sodiga leotamise juhtumeid kuni sinnamaani välja, et nõrga psüühikaga vend on nupud jõuga sodks tampinud

Siia juurde võiks oma remondipraktikast sadu näiteid tuua, kus garantiikorras on remonditud teadlikult lõhutud asju.

Rasmus kirjutas:

Mina näen küll. Korduvate vigaste komponentide remontimise (väljavahetamiste) tulemusena on põhjustatud tarbijale põhjendamatut ebamugavust, kuna tarbijal ei ole võimalik korduvalt seadet sihtotstarbeliselt kasutada. Vigade rohkus viitab otseselt sellele, et tegemist võib olla vigase tootega või ebaproffessionaalse vigade kõrvaldamisega, kus kõrvaldatakse probleem, mitte probleemi põhjus. See on piisav alus pretensioonikirja koostamiseks.


antud juhul oli küsimus erinevate (üksteisest sõltumatute)vigade, kolme korra tekkimise järel, ostusumma ulatuses raha hüvitamises. Seaduslikud variadnid on veel tasuta remont (riknenud osa väljavahetamine) ja seadme vahetamine samaväärse toote vastu .
Tegelikkuses on enamkasutatav siiski viimane ning väga palju praktiseeritakse ka kliendi "valuvaigistamist" lisasoodustuste ning hüvede pakkumisega (need siis seadusevälised)

PS. et Sa nii väga juriidikale viitad, siis oskad äkki välja tuua mõne lahendi, kus oleks midagi korvatud "mõistlikkuse" , "ebamugavuse tekitamise" vms mittemõõdetava suuruse alusel? Eestis pole kuulnud.
Kommentaarid: 243 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 3 :: 205
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rasmus
HV veteran

liitunud: 30.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 04.08.2009 21:14:28 vasta tsitaadiga

Ma selgitasin ennast vist ikkagi ebapiisavalt. Ma ei räägi siinkohal vigade kõrvaldamisest ja vigade tekkimise süüst, vaid sellest, et vigu on esinenud rohkem, kui kahel korral mis viitab üldisele halvale tootekvaliteedile. Kuna kahel esimesel korral on tekkinud vead kõrvaldatud müüja poolt, siis pole selles osas mõtet enam argumenteerida, müüja on tunnistanud, et tegemist on tootjapoolsete defektidega, mis kuuluvad kõrvaldamisele. Küsimus on selles, et kuna nüüd on esinenud sama tootega järgmine viga, siis kas on tegemist toote ebaõige ekspluatatsiooniga või on tegemist üldiselt mittekvaliteetse tootega, mis tuleks sellisel juhul välja vahetada.

Kogemust ei ole küll läbi tarbijakaitse, kuid kogemus on isiklik. Müüja poolt hüvitati mulle kingad, mis 4 korda erinevatest kohtadest katki läksid. Minu argumendid olid just samad. Ma ei soovi endale jalanõusid, mis tõenäoliselt jälle varsti katki lähevad. Müüjale see sobis ja samuti ka mulle. Loomulikult ei maksnud kingad 5000 krooni, nagu sülearvuti maksab ja see on ka kindlasti argument.

Eks näis, kuidas asi laheneb. Teemaalgataja proovib müüjaga läbi rääkida ja kui see õnnestub, siis on kõik hästi. Kui aga mitte, eks siis paistab, mis on mõistlik ja mis mitte.

_________________
Rakvere parasiit
Kommentaarid: 50 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kännuämmelg
HV Guru
kännuämmelg

liitunud: 27.08.2002




sõnum 04.08.2009 21:30:04 vasta tsitaadiga

Rasmus kirjutas:
.... Küsimus on selles, et kuna nüüd on esinenud sama tootega järgmine viga, siis kas on tegemist toote ebaõige ekspluatatsiooniga või on tegemist üldiselt mittekvaliteetse tootega, mis tuleks sellisel juhul välja vahetada.

Kogemust ei ole küll läbi tarbijakaitse, kuid kogemus on isiklik. Müüja poolt hüvitati mulle kingad, mis 4 korda erinevatest kohtadest katki läksid.


Me jõudsime täpselt samasse pointi, mida ma selgitada proovisin- enne viimse sammu astumist (raha tagastamine on tehnikakaupade puhul äärmuslik), proovitakse siiski selgitada vea põhjustaja

Ja kingad pole hea näide- rõivaste/jalanõude ülekatted võivad sõltuvalt hooajast olla mitmekordsed ning taolistel puhkudel on tõesti raha tagastamine üpris mõistlik (kingsepa töötunni hind ületab tihtipeale kotapaari omahinna)

Mul on sedapuhku kogemust nii ühelt(pettunud tarbija), teiselt(tootja esindaja), kui kolmandalt (eksperthinnang) poolt

ot:
idee järgi peaks olema pooleteiseaastasel lapsel peale korduvat kõhulahtisust, tarbijakaitse abil võimalus nõuda enese väljavahetamist või rahalist hüvitust, sest on ilmnenud tootjapoolne korduv viga, mida pole mõistliku aja jooksul suudetud eemaldada ning mis on tekitanud kasutajatele (lapse kaaskondlased) põhjendamatut ebamugavust (pidev lehk, määrdunud lappide tihe vahetamine, pidev kisa..) icon_razz1.gif
Kommentaarid: 243 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 3 :: 205
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Spezz
HV veteran

liitunud: 21.08.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.08.2009 11:48:27 vasta tsitaadiga

Dogbert kirjutas:
http://www.tka.riik.ee/index.php?id=2883
tsitaat:
Tarbijal on õigus müügilepingust taganeda ehk nõuda asja eest tasutud rahasumma tagastamist kui:
2. parandamine või asendamine ebaõnnestub (parandatud, asendatud asi läheb uuesti katki) või,


Tasub veel tähele panna punkti, et:
tsitaat:
Asja parandusele algab samuti uus 2-aastane pretensiooni esitamise tähtaeg alates asja parandamisest.

st et selline tingimus ei kehti mitte ainult asja asendamisel, vaid ka remontimisel. Näiteks kui ma ise paar aastat tagasi Ryobi survepesuri pumba ajami purunemise tõttu garantiiremonti andsin, parandati see ära, aga tehti mulle müüja poolt selgeks, et uut garantiid sellega ei kaasne, kuigi ma ise selles kahtlesin ja üritasin vastu vaielda. Aga kuna mul konkreetset mustvalget teksti müügigarantii nõuete kohta polnud talle/neile ette näidata, jäi "õigus" muidugi neile.

Õigus oligi ju neil. Sa ajad sassi "müügigarantii tähtaja" ja "pretensiooni esitamise tähtaja".
Kommentaarid: 70 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 66
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
afex
HV kasutaja
afex

liitunud: 28.01.2004




sõnum 09.08.2009 23:50:09 vasta tsitaadiga

teooria on teooria, praktika aga ... vot selline

http://www.tka.riik.ee/doc.php?12678
http://www.tka.riik.ee/doc.php?12459
Kommentaarid: 36 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kännuämmelg
HV Guru
kännuämmelg

liitunud: 27.08.2002




sõnum 09.08.2009 23:55:18 vasta tsitaadiga

icon_lol.gif ma juba ootasin, millal paviljonid mängu tuuakse..
kui mina esimese paviljoni pärast rallima hakkasin, ei tunnistanud HP ka usa- s omapoolset viga, Euroopas hakati plaate vahetama mõned kuud hiljem. Kusjuures algul oligi nii, et vahetati firmwaret, tehti uus install jne (wifi tõmblemist sai esimeses otsas vähendada "spetsiaalse " juhitsate ümberinstalliga)
Kuigi praegusel ajal on avalik saladus, et enamik paviljonide jamasid on tingitud emaplaadi tootmisveast, pole kuulnud, et kellelgi oleks siiski ka õnnestunud (kaasa arvates kahe aasta jooksul vahetatavate emaplaatidele rakenduvale kaheaastasele pretensiooni esitamise tähtajale) oma raha tagasi saada või paviljon samaväärse teise masina vastu vahetada...

Samas olen ma jälle veendunud, et korralikku juristi kaasates oleks võimalik luua pretsedent, mis suure tõenäosusega viiks tagastamislaine kartuses paviljonid müügilettidelt icon_cool.gif
Kommentaarid: 243 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 3 :: 205
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rasmus
HV veteran

liitunud: 30.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.08.2009 09:38:49 vasta tsitaadiga

afex kirjutas:
teooria on teooria, praktika aga ... vot selline

http://www.tka.riik.ee/doc.php?12678
http://www.tka.riik.ee/doc.php?12459


Mis see teemasse puutub praegu?

_________________
Rakvere parasiit
Kommentaarid: 50 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kännuämmelg
HV Guru
kännuämmelg

liitunud: 27.08.2002




sõnum 11.08.2009 14:13:35 vasta tsitaadiga

Rasmus kirjutas:

Mis see teemasse puutub praegu?

Lugesid ikka läbi?
kui ei lugenud, siis lühidalt öeldes tõmmati Sinu poolt ülal mainitud võimalusele apelleerida korduva remondi mitteõnnestumisele, müts pähe.
Kommentaarid: 243 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 3 :: 205
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Üldfoorum »  Toote eest firmast raha tagasi nõudmine. mine lehele 1, 2  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.